abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38203584
Ik vraag me af wanneer een opleiding MBO+ is? Wat is het verschil met normaal MBO? Ik las ergens dat een MBO opleiding op niveau 4 een MBO+ opleiding is, maar klopt dat wel?
pi_38203767
Nou nee.... Ik heb zelf MBO niveau 4 gedaan en dat werd geen MBO+ genoemd...
pi_38203876
Heeft het misschien te maken met HBO doorstroom vakken?
  donderdag 25 mei 2006 @ 17:29:57 #4
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_38204164
Bedoel je dit?
quote:
MBOplus: snel een voorsprong!

MBOplus: twee jaar
Je zoekt een opleiding die bij je past. Een praktijkgerichte opleiding waar je direct mee aan de slag kunt op de arbeidsmarkt. Een opleiding ook waarmee je met succes kunt doorstuderen in het hoger beroepsonderwijs. Op een hogeschool haal je dan - in een verwante richting - in drie in plaats van vier jaar je diploma. Kortom: als je een HAVO-diploma hebt en snel resultaat wilt boeken, kies je voor MBOplus. Kort, maar krachtig.

MBOplussers gevraagd
MBOplus-opleidingen zijn in trek bij jongeren met een HAVO-diploma. Niet zo vreemd, want deze opleidingen bieden een prima alternatief voor een vierjarige HBO-opleiding. Bovendien is er veel vraag van het bedrijfsleven naar MBO’ers die eerst HAVO (of VWO) hebben gedaan: MBOplussers dus.

Praktijk
MBOplus-opleidingen duren in principe twee jaar en sluiten naadloos aan op een HAVO-opleiding. Een flink deel van de opleiding bestaat uit voorbereiding op de beroepspraktijk, onder andere via de stage. Bij verschillende opleidingen vindt deze in het buitenland plaats. Theorie en praktijk worden in nauw overleg met het bedrijfsleven ingevuld.

Plus
Het unieke van deze opleidingen is dat je in korte tijd een MBO-diploma behaalt plús een aantal interessante extra certificaten of landelijk erkende diploma’s. MBOplus-opleidingen bieden namelijk een uitgebreider programma aan dan andere MBO-opleidingen. Hierdoor ben je zeer aantrekkelijk voor de arbeidsmarkt. Wil je nog verder studeren? Het HBO doe je na MBOplus meestal in slechts drie jaar. MBOplus betekent winst: snel een voorsprong!

Ruime keuze
Het aantal MBOplus-opleidingen groeit nog steeds. Er zijn inmiddels zo’n twintig verschillende opleidingen in de economie, handel, logistiek, ICT, dienstverlening, sport, horeca, luchtvaart, het toerisme en de groene sector.

De opleidingen worden aangeboden op ROC’s en AOC’s, verspreid over het land. Diverse opleidingen tref je op meerdere plaatsen aan. Kijk op deze site of er een opleiding is die bij jou past. Neem contact op met het desbetreffende opleidingsinstituut voor nadere informatie over bijvoorbeeld open dagen, of maak een afspraak voor een gesprek.
bron
  donderdag 25 mei 2006 @ 17:40:12 #5
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_38204459
MBO plus een opleiding HBO geprobeerd.

Kort gezegt een bedrijf zoekt iemand die HBO lessen heeft genoten maar niet de opleiding heeft kunnen afmaken.
I mean no harm
pi_38205391
quote:
Bovendien is er veel vraag van het bedrijfsleven naar MBO’ers die eerst HAVO (of VWO) hebben gedaan: MBOplussers dus.
Sure
pi_38205965
quote:
MBOplussers gevraagd
MBOplus-opleidingen zijn in trek bij jongeren met een HAVO-diploma. Niet zo vreemd, want deze opleidingen bieden een prima alternatief voor een vierjarige HBO-opleiding. Bovendien is er veel vraag van het bedrijfsleven naar MBO’ers die eerst HAVO (of VWO) hebben gedaan: MBOplussers dus.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Geen enkel bedrijf dat HBO vraagt zal je aannemen met MBO+.... En er is veel vraag naar HOOG opgeleid personeel (HBO, WO), MBO+ valt gewoon onder de noemer MBO en dat is geen hoog opgeleid personeel.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_38207067
Ik zie wel dat ze beide vragen hoor MBO+/HBO is een combinatie die best vaak voor komt. Ook zie je vaak dat ze alleen MBO+ vragen ipv MBO. Maar goed, ik weet iig nu wat de verschillen zijn. Ik vroeg het me af, staat wel interessant "MBO+" op je CV
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_38207464
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:00 schreef Matel het volgende:
Ik zie wel dat ze beide vragen hoor MBO+/HBO is een combinatie die best vaak voor komt. Ook zie je vaak dat ze alleen MBO+ vragen ipv MBO. Maar goed, ik weet iig nu wat de verschillen zijn. Ik vroeg het me af, staat wel interessant "MBO+" op je CV
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Bij een beroep waar ze mee adverteren in de bovenstaande post staat in 95% vd gevallen gewoon "Minimaal HBO diploma/denkniveau". Ook staat er bijna altijd MBO en geen MBO+. Daarnaast lezen managers je CV nauwelijks, ze scannen hem alleen. Het "+"je achter het woord MBO zal ze NOOIT opvallen, sommige zullen zelfs denken dat het een typefout is....
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_38353728
MBO+ is juist het ideeale tussen de HAVO en het HBO het geeft je de manier van werken op het HBO (groepsopdracht, zelfstandig, lessen) en toch nog niet op het tempo van het HBO. Praktijkervaring een tijd lang stage.
Maar het mooie is dat je op sommige opleidingen die aansluiten een half jaar voorsprong krijgt, je komt dan in de Februari-instroom. En je kan soms ook nog een stage missen. Dus je bent dan 3 jaar kwijt aan je HBO en 2 jaar aan je MBO+.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 00:05:27 #11
141631 Jesse-
Yeeehaaw!
pi_38354177
quote:
Op maandag 29 mei 2006 23:50 schreef Brembo het volgende:
MBO+ is juist het ideeale tussen de HAVO en het HBO het geeft je de manier van werken op het HBO (groepsopdracht, zelfstandig, lessen) en toch nog niet op het tempo van het HBO. Praktijkervaring een tijd lang stage.
Maar het mooie is dat je op sommige opleidingen die aansluiten een half jaar voorsprong krijgt, je komt dan in de Februari-instroom. En je kan soms ook nog een stage missen. Dus je bent dan 3 jaar kwijt aan je HBO en 2 jaar aan je MBO+.
En het voordeel is?
Wii-nummer: 3964-8145-1574-4580
Pm me als je me hebt toegevoegd!
pi_38358400
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 00:05 schreef Jesse- het volgende:

[..]

En het voordeel is?
Een jaar winst?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_38365277
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 00:05 schreef Jesse- het volgende:

[..]

En het voordeel is?
Betere aansluiting van de HAVO naar het HBO en je zal het rustiger hebben want je doet 5 jaar over je HBO en MBO+. Als ik het geweten had toen ik niet zo vaak was blijven zitten had ik het ook gedaan.
pi_38370460
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:23 schreef Brembo het volgende:

[..]

Betere aansluiting van de HAVO naar het HBO en je zal het rustiger hebben want je doet 5 jaar over je HBO en MBO+. Als ik het geweten had toen ik niet zo vaak was blijven zitten had ik het ook gedaan.
je kunt toch ook gewoon 5 jaar HBO doen?
pi_38372239
Dus ze presenteren een 2-jarige MBO-opleiding als vervanger voor een 4-jarige HBO-opleiding?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Andersom zou ik het me wél kunnen voorstellen, maar een lager niveau en nog korter ook?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 16:36:39 #16
141631 Jesse-
Yeeehaaw!
pi_38374692
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:23 schreef Brembo het volgende:

[..]

Kom op zeg als je die aansluiting nodig hebt
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Wii-nummer: 3964-8145-1574-4580
Pm me als je me hebt toegevoegd!
pi_38375066
MBOplus is voor de Havo leerlingen die geen zin meer hebben om algemene vakken te doen, maar meer praktijk willen. En mits je een aansluitende HBO opleiding gaat doen ben ik het ermee eens dat MBO -> HBO beter is dan Havo -> HBO.
pi_38403306
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 16:36 schreef Jesse- het volgende:

[..]

Kom op zeg als je die aansluiting nodig hebt
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ga jij maar van de HAVO naar HBO Elektrotechniek, nou of je moet 60 uur per week werken om het in te halen of je doet 2 jaar MBO+ en sluit netjes aan. Ik had het wel geweten
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
pi_38491965
Havo of VWO' ers die een praktijkgerichte opleiding zoeken.
Binnen twee jaar hebben ze hun MBO diploma, waardoor ze dus meer zekerheid hebben op een baan omdat het fundament al is gelegd.
Billie Holiday is Lady Day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop