bronquote:MBOplus: snel een voorsprong!
MBOplus: twee jaar
Je zoekt een opleiding die bij je past. Een praktijkgerichte opleiding waar je direct mee aan de slag kunt op de arbeidsmarkt. Een opleiding ook waarmee je met succes kunt doorstuderen in het hoger beroepsonderwijs. Op een hogeschool haal je dan - in een verwante richting - in drie in plaats van vier jaar je diploma. Kortom: als je een HAVO-diploma hebt en snel resultaat wilt boeken, kies je voor MBOplus. Kort, maar krachtig.
MBOplussers gevraagd
MBOplus-opleidingen zijn in trek bij jongeren met een HAVO-diploma. Niet zo vreemd, want deze opleidingen bieden een prima alternatief voor een vierjarige HBO-opleiding. Bovendien is er veel vraag van het bedrijfsleven naar MBO’ers die eerst HAVO (of VWO) hebben gedaan: MBOplussers dus.
Praktijk
MBOplus-opleidingen duren in principe twee jaar en sluiten naadloos aan op een HAVO-opleiding. Een flink deel van de opleiding bestaat uit voorbereiding op de beroepspraktijk, onder andere via de stage. Bij verschillende opleidingen vindt deze in het buitenland plaats. Theorie en praktijk worden in nauw overleg met het bedrijfsleven ingevuld.
Plus
Het unieke van deze opleidingen is dat je in korte tijd een MBO-diploma behaalt plús een aantal interessante extra certificaten of landelijk erkende diploma’s. MBOplus-opleidingen bieden namelijk een uitgebreider programma aan dan andere MBO-opleidingen. Hierdoor ben je zeer aantrekkelijk voor de arbeidsmarkt. Wil je nog verder studeren? Het HBO doe je na MBOplus meestal in slechts drie jaar. MBOplus betekent winst: snel een voorsprong!
Ruime keuze
Het aantal MBOplus-opleidingen groeit nog steeds. Er zijn inmiddels zo’n twintig verschillende opleidingen in de economie, handel, logistiek, ICT, dienstverlening, sport, horeca, luchtvaart, het toerisme en de groene sector.
De opleidingen worden aangeboden op ROC’s en AOC’s, verspreid over het land. Diverse opleidingen tref je op meerdere plaatsen aan. Kijk op deze site of er een opleiding is die bij jou past. Neem contact op met het desbetreffende opleidingsinstituut voor nadere informatie over bijvoorbeeld open dagen, of maak een afspraak voor een gesprek.
Surequote:Bovendien is er veel vraag van het bedrijfsleven naar MBO’ers die eerst HAVO (of VWO) hebben gedaan: MBOplussers dus.
quote:MBOplussers gevraagd
MBOplus-opleidingen zijn in trek bij jongeren met een HAVO-diploma. Niet zo vreemd, want deze opleidingen bieden een prima alternatief voor een vierjarige HBO-opleiding. Bovendien is er veel vraag van het bedrijfsleven naar MBO’ers die eerst HAVO (of VWO) hebben gedaan: MBOplussers dus.
Bij een beroep waar ze mee adverteren in de bovenstaande post staat in 95% vd gevallen gewoon "Minimaal HBO diploma/denkniveau". Ook staat er bijna altijd MBO en geen MBO+. Daarnaast lezen managers je CV nauwelijks, ze scannen hem alleen. Het "+"je achter het woord MBO zal ze NOOIT opvallen, sommige zullen zelfs denken dat het een typefout is....quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:00 schreef Matel het volgende:
Ik zie wel dat ze beide vragen hoor MBO+/HBO is een combinatie die best vaak voor komt. Ook zie je vaak dat ze alleen MBO+ vragen ipv MBO. Maar goed, ik weet iig nu wat de verschillen zijn. Ik vroeg het me af, staat wel interessant "MBO+" op je CVom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
En het voordeel is?quote:Op maandag 29 mei 2006 23:50 schreef Brembo het volgende:
MBO+ is juist het ideeale tussen de HAVO en het HBO het geeft je de manier van werken op het HBO (groepsopdracht, zelfstandig, lessen) en toch nog niet op het tempo van het HBO. Praktijkervaring een tijd lang stage.
Maar het mooie is dat je op sommige opleidingen die aansluiten een half jaar voorsprong krijgt, je komt dan in de Februari-instroom. En je kan soms ook nog een stage missen. Dus je bent dan 3 jaar kwijt aan je HBO en 2 jaar aan je MBO+.
Een jaar winst?quote:
Betere aansluiting van de HAVO naar het HBO en je zal het rustiger hebben want je doet 5 jaar over je HBO en MBO+. Als ik het geweten had toen ik niet zo vaak was blijven zitten had ik het ook gedaan.quote:
je kunt toch ook gewoon 5 jaar HBO doen?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:23 schreef Brembo het volgende:
[..]
Betere aansluiting van de HAVO naar het HBO en je zal het rustiger hebben want je doet 5 jaar over je HBO en MBO+. Als ik het geweten had toen ik niet zo vaak was blijven zitten had ik het ook gedaan.
Kom op zeg als je die aansluiting nodig hebtquote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:23 schreef Brembo het volgende:
[..]
Betere aansluiting van de HAVO naar het HBO en je zal het rustiger hebben want je doet 5 jaar over je HBO en MBO+. Als ik het geweten had toen ik niet zo vaak was blijven zitten had ik het ook gedaan.
Ga jij maar van de HAVO naar HBO Elektrotechniek, nou of je moet 60 uur per week werken om het in te halen of je doet 2 jaar MBO+ en sluit netjes aan. Ik had het wel gewetenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:36 schreef Jesse- het volgende:
[..]
Kom op zeg als je die aansluiting nodig hebtom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop