Ik zie LOL nog wel net zo Nederlands worden als lol. Het werkt gewoon in onze taal zelfs al klinkt het niet 100%.
Ikzelf zeg nog wel es STFU uitgesproken op zn angloamerican en heel kalm en droogjes "es tie ef joe." (ook kalm gezicht bij houden).
WTF als "dubbel joe tie ef" (niet "wie tie ef", da's engdutch, oftewel geen engels), komt er wel es per ongeluk uit.
En dan is er nog "fsck you!" wat meer linuxnerd taal is. Betekend letterlijk "Check jezelf op (geheugen)fouten". Meeste mensen herkennen de "s" erin niet eens en vullen daar na het horen meteen een "u" voor in, maar daar hou ik mijzelf niet verantwoordelijk voor.
![]()
Tegen mensen waar ik meestal mee chat of mail hou ik heel soms mijn hoofd schuin als ik smile na een grapje (meestal een sarcastische) voor de emulatie van een (ascii(=text)) smiley, maar dat moet echt met mate gebruikt worden omdat het snel oud wordt en slecht voor de nek is.
![]()
Bij al dit soort dingen geld doodsimpel dat het met mate wel leuk is en dan alleen tegen mensen die het kunnen snappen.