Dag medefokkers,
Vanavond de laatste wedstrijd van het seizoen gespeeld. Ouderwets spannend: 6-1 verloren. Kan ik wel mee leven, dit seizoen al vaker zulke uitslagen moeten verwerken in de 3e helft.
Echter, er diende zich een situatie voor waar ik een beetje verbaasd bij stond te kijken. het volgende gebeurde er: De doelman van de tegenpartij nam een doeltrap, de spits van hun ging halverwege onze helft staan, tussen de middelijn en onze keeper in. Ik bleef rustig staan op de middelijn en maande mijn medeverdedigers dat ook te doen. Ja, is toch buitenspel!!! En die keeper komt nooit zover.
Tsja, je raadt het al: de keeper kwam wel zover, de spits nam de bal aan, wandelde naar onze keeper, en scoorde. Dus ik heftig protesteren dat het buitenspel was, maar de goal werd gewoon goedgekeurd.
Wie heeft er zoveel verstand van voetbal en wil mij uitleggen hoe dit nou zit? Buitenspel of niet?
Veel dank.
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.