Ehm, nee.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:48 schreef Nachtrog het volgende:
groter als mij spreekt gewoon makkelijker dan groter dan ik.
Maar je bedoelt wel hetzelfdequote:
Ja maar 'groter als' klink echt voor geen meterquote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar je bedoelt wel hetzelfde. Want als iemand nou groter dan of groter als zegt, men weet wat diegene bedoelt en daaar gaat het om.
het is maar puur waar je waarde aan hecht .. en je prioriteiten stelt.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja maar 'groter als' klink echt voor geen meter![]()
Nou, als iemand tegen mij begint te praten in termen van 'groter als' ben ik toch geneigd die persoon minder snel serieus te nemenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
het is maar puur waar je waarde aan hecht .. en je prioriteiten stelt.
lol wrom dat? Wat voor onzin is het dat intellllligentie te maken heeft met hoe je de taal beheerst??quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou, als iemand tegen mij begint te praten in termen van 'groter als' ben ik toch geneigd die persoon minder snel serieus te nemen![]()
De regels voor 'dan' en 'als' zijn zo simpel dat je van een intelligent persoon redelijkerwijs kunt verwachten (eisen) dat hij ze onder de knie heeft, hoor.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
lol wrom dat? Wat voor onzin is het dat intellllligentie te maken heeft met hoe je de taal beheerst??![]()
![]()
Ik heb het niet over intelligentie. Ik vind gewoon dat je als Nederlander een beetje moet weten hoe de taal in elkaar zit, en daar hoort zoiets als het verschil tussen dan en als zeker bij. Ook omdat je het zo vaak gebruikt.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
lol wrom dat? Wat voor onzin is het dat intellllligentie te maken heeft met hoe je de taal beheerst??![]()
![]()
Mja dat is waar, opzich heb je daar wel een punt. Vooral omdat het zovaak wordt gebruikt. Ik moet strax van 13.30 tot 16.30 alleen ff flink secuur zijn op de nederlandse gramatica en spelling, dan kan ik het weer ff laten liggenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb het niet over intelligentie. Ik vind gewoon dat je als Nederlander een beetje moet weten hoe de taal in elkaar zit, en daar hoort zoiets als het verschil tussen dan en als zeker bij. Ook omdat je het zo vaak gebruikt.
Dat natuurlijk onzin, als ik vind dat schrodinger vergelijkingen vet simpel zijn wil toch niet zeggen dat andere misschien intelligente personen dat ook onder de knie moet hebben? Wat jij zegt is gewoon generalisatiequote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:24 schreef Noorman het volgende:
[..]
De regels voor 'dan' en 'als' zijn zo simpel dat je van een intelligent persoon redelijkerwijs kunt verwachten (eisen) dat hij ze onder de knie heeft, hoor.![]()
Niet mee eens: als ik met iemand in discussie ga, vind ik dat ik van diegene moet kunnen verwachten dat hij onze gemeenschappelijke taal beheerst. In een alledaags gesprek vind ik dat dat ook zou moeten, maar ik zou er geen consequenties aan verbinden mocht het niet zo zijn. In die discussie wel.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:29 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat natuurlijk onzin, als ik vind dat schrodinger vergelijkingen vet simpel zijn wil toch niet zeggen dat andere misschien intelligente personen dat ook onder de knie moet hebben? Wat jij zegt is gewoon generalisatie
opzich is dat waar, maar ik ben bijvoorbeeld zelf de taal van quantum mechanica meer machtig dan de nederlandse taal zelf. Ik heb dan ook niet echt een taalknobbel .. meeste talen vind ik leuker dan nederlandsquote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:45 schreef Noorman het volgende:
[..]
Niet mee eens: als ik met iemand in discussie ga, vind ik dat ik van diegene moet kunnen verwachten dat hij onze gemeenschappelijke taal beheerst. In een alledaags gesprek vind ik dat dat ook zou moeten, maar ik zou er geen consequenties aan verbinden mocht het niet zo zijn. In die discussie wel.
Daarnaast is er een verschil tussen taal (als communicatiemiddel in deze) en quantum mechanica, geef toe. Iedereen beheerst taal (vooruit: tot op zekere hoogte en mensen die lijden aan bijv. afasie niet meegenomen), en dat moet ook, maar lang niet iedereen weet iets van quantum mechanica.
Dan is het toch des te belangrijker dat je zo correct mogelijk Nederlands gebruikt en tot je neemt? Anders snap je er helemáál niets meer van. Zeker bij ingewikkelde theorie waar dat soort kleine dingen juist nog meer uitmaakt.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
opzich is dat waar, maar ik ben bijvoorbeeld zelf de taal van quantum mechanica meer machtig dan de nederlandse taal zelf. Ik heb dan ook niet echt een taalknobbel .. meeste talen vind ik leuker dan nederlands![]()
Tenzij jouw Nederlands radicaal anders wordt geschreven dan de standaard, is dat helemaal geen Nederlands!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:09 schreef Woutey het volgende:
Als we toch geen grammaticale regels nodig hebben, mag ik je ook wel uitschelden in mijn Nederlands:
HAsajkaasd UJhasjdhasjad ASHJS!!!11 dt!
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:07 schreef Frollo het volgende:
Als ik later sollicitatiebrieven binnen krijg binnenkrijg en er staan echt erge spelfouten in > prullenbak
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |