hoe zit het eigenlijk met gehandicapte homoseksuelen?
Ik lees de nieuwe Veronica gids, en daar staat een artikel in over de nieuwe Miss-verkiezing waar gehandicapten aan mee doen. Het is meer een interview met Lucille Werner en Marc de Hond.
Lucille Werner is blijkbaar gehandicapt... niet dat ik daar ooit iets van gemerkt heb trouwens, er staat alleen heel vaag iets in over een hersenbeschadiging na een zuurstofgebrek bij de geboorte, en dat niet al te makkelijk loopt. Ik heb haar altijd wel een sympathieke vrouw gevonden, ik geloof niet dat het ooit een licht is geweest, maar dat is 90% van de figuren op de Nederlandse buis niet, maar voor dit programma wil ik haar toch wel complimenteren.
Maar Marc de Hond is blijkbaar ook gehandicapt en heeft een gedeeltelijke dwarslaesie, op de foto's die bij het artikel staan, zit hij op een fitnessapparaat. Nu ken ik iemand die een dwarslaesie heeft, en ik neem aan dat Marc de Hond of zijn benen niet kan gebruiken, of dat er verminderde functionaliteit is in zijn benen.
Maar op zich is die Marc de Hond echt niet lelijk hoor. Niet dat hij homo is of bi, maar het gaat even om het idee.
Ik hoor echt bijna nooit iets over homoseksuelen die gehandicapt zijn. Ik ken er geen een. Ik kan me niet voorstellen trouwens dat ik een probleem zou hebben met iemand die minder valide is, voor mij is het enige dat belangrijk is, de communicatie tussen twee mensen. Of iemand nu wel of niet kan lopen is minder belangrijk.
Zijn jullie afhoudend als je leert dat iemand gehandicapt is? Zie je jezelf met iemand uitgaan en sex hebben en verliefd zijn als die persoon gehandicapt is?
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!