quote:Staatsecretaris Van Gennip van Economische Zaken stelt in haar meibrief aan de ministerraad dat er minder gemeentelijke regels moeten komen. In het kader van de lastenverlichting voor burgers en bedrijven is er in de toekomst geen kapvergunning meer nodig om een boom te kappen.
Geen idee, maar wel een vraag: wat voor boom? Hier spreekt een houtdraaier, die op zijn manier ook erg van bomen houdtquote:Op maandag 22 mei 2006 16:37 schreef EminemRulezz het volgende:
Ik heb in de tuin een boom staan van 12 meter hoog. De stam is ongeveer 70cm breed. Nu heb ik met de gemeente gebeld over de vergunning voor deze boom. Er komt binnenkort een nieuwe wetgeving vertelde hij me waarin staat dat je de bomen mag kappen zonder vergunning.
Weet iemand hier iets meer over ? En wanneer gaat deze wetgeving in ?
Hey, dat was een schatting van me. Ik zal het deze week eens nameten hoeveel het precies is. Ook zal ik dan een foto plaatsen. De boom gaat iig omquote:Op maandag 22 mei 2006 19:43 schreef JurriaanK het volgende:
[..]
Geen idee, maar wel een vraag: wat voor boom? Hier spreekt een houtdraaier, die op zijn manier ook erg van bomen houdt![]()
70 cm dik is trouwens best veel voor een boom van 12 meter hoog. Of is dat de omtrek, en is de stam dus maar 22 cm dik?
Bedankt,
Jurriaan
Een dooie boom mag je wel weghalen zonder vergunning dacht ik, weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:37 schreef Anakin24 het volgende:
Ik heb een eucalyptus van een meter of 5 hoog in de tuin staan.
stammetje nu een cm of 20 ofzo.
Boompje is nu 3 jaar oud, maar ben bang dat ze niet al te lang mee gaan.
Stel hij zou de pijp uit gaan over een jaar of 3 a 4, en hij is een meter of 12 hoog.
Mag ik hem dan wel zo weg halen, of moet daar alsnog een vergunning voor worden aangevraagd ?
komt eraan voor deel van de gevallen en als het zeker is dat dat doorgaat, kunnen gemeenten in redelijkheid toch niet meer een boete uitschrijven, mits jouw geval daaronder past.quote:Op maandag 22 mei 2006 16:52 schreef Veersesmurf het volgende:
bomen kappen zonder vergunning? daar heb ik nog nooit van gehoordwas het maar zo simpel
![]()
kappen zal nu niet mogen, strikt genomen, maar wat dacht je van aftoppen "om de kruin mooier te maken" ? metertje of 3 ofzo en in de winter; heb je volgend jaar lente vrij spel, zeker als je ook nog paar koperspijkers in die boom slaatquote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:37 schreef Anakin24 het volgende:
Ik heb een eucalyptus van een meter of 5 hoog in de tuin staan.
stammetje nu een cm of 20 ofzo.
Boompje is nu 3 jaar oud, maar ben bang dat ze niet al te lang mee gaan.
Stel hij zou de pijp uit gaan over een jaar of 3 a 4, en hij is een meter of 12 hoog.
Mag ik hem dan wel zo weg halen, of moet daar alsnog een vergunning voor worden aangevraagd ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |