Laat met dit topic? Zeker weten. Maar het is nooit té laat. Ik twijfel de laatste paar weken héél erg over mijn keuze om ICT te gaan doen, ik ga ervan uit dat ik dit jaar mijn VMBO (
![]()
) diploma haal. En ik was al gelijk aangenomen bij ICT. Maar zoals ik al aangaf, ik begin steeds meer te twijfelen, en wel om de volgende redenen:
- De hele dag achter de PC zitten lijkt me toch wel wat veel, ik vind het wel leuk om te werken met computers, maarja, om dan ook nog de hele dag op school (en de rest van m'n leven
![]()
) met computers te werken.
- Het 'sociale' van een ICT klas, waarschijnlijk dus een klas met alleen jongens. Met een beetje pech jongens die het over niks anders kunnen hebben als computers en dergelijke..
Ik ga in ieder geval volgend jaar dus met 2 bekenden. Niet dat dat van die nerdy-types zijn. Maar kan iemand me vertellen hoe het ICT nou is? Stel ik me gewoon aan of heb ik helemaal een verkeerd beeld van het ICT?
En daarnaast, wat kan ik allemaal met ICT doen na het MBO. Ik heb wel eens gehoord over "Bedrijfskundige Informatica," kan iemand me hier wat meer over vertellen?
Maargoed, ik zit dus erg te twijfelen over mijn keuze. Ik betrap mezelf er ook op dat ik er steeds aan denk of ik nog iets anders kan doen en wat bij mij zou passen. De vakken wiskunde, engels en economie (in iets mindere mate) vind ik erg leuk. En daar zou ik ook wel wat mee willen doen. Daarnaast vind ik met computers werken ook wel okay, maar ik zie mezelf gewoon niet zo'n systeembeheerdertje worden ofzo. Iemand misschien ideeén?
Zoals ik al aangaf, het is laat. En de kans zit er (groot) in dat als ik iets anders vind. Het té laat is. Maar ik hoor ook van mensen die hun studie niet bevalt na 1 maand. En dan nog naar een andere studie gaan.. Maar het is naar mijn mening nooit té laat. Dus, Tips anyone?