quote:Op zondag 21 mei 2006 18:39 schreef DaDemoMan het volgende:
Ja dat is mogelijk! Als je maar geld hebt en de kennis en dan is het wel te doen.
quote:Op zondag 21 mei 2006 18:54 schreef _Gromit_ het volgende:
[..]
En dan een Ult huren en je kunt het maken, of wat?
quote:Op zondag 21 mei 2006 18:54 schreef _Gromit_ het volgende:
En dan een Ult huren en je kunt het maken, of wat?
Wij hebben thuis een apparaat om Yoghurt mee te maken, hoeveel melk met hoeveel flesjes yakult? Of boeit dat vrij weinig? En welke smaakstoffen zou je aanraden?quote:Op zondag 21 mei 2006 21:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Yakult maken is heel eenvoudig, gewoon lauwwarme magere melk met wat suiker nemen, en daar een flesje Yakult aan toevoegen. De bacterieren die daar inzitten gaan zich dan enorm vermeerderen in de melk en maken daar Yakult van.
Dit werkt trouwens met Joghurt net zo.
Ook dat friszurige aan die Yakult?quote:Op zondag 21 mei 2006 21:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Yakult maken is heel eenvoudig, gewoon lauwwarme magere melk met wat suiker nemen, en daar een flesje Yakult aan toevoegen. De bacterieren die daar inzitten gaan zich dan enorm vermeerderen in de melk en maken daar Yakult van.
Dit werkt trouwens met Joghurt net zo.
Gratis!quote:Op zondag 21 mei 2006 19:54 schreef Scummy het volgende:
kefir is duur.
Kwestie van proberen zou ik zeggen.quote:Op zondag 21 mei 2006 22:33 schreef Scummy het volgende:
[..]
Wij hebben thuis een apparaat om Yoghurt mee te maken, hoeveel melk met hoeveel flesjes yakult? Of boeit dat vrij weinig? En welke smaakstoffen zou je aanraden?
Ja, zover ik weet wordt dat citruszurige smaakje van Yakult door de bacterien geproduceert.quote:
Zoals ik al schreef voegen ze smaak toe. De zoetige, caramelachtige smaak komt door de maillardreacties tijdens het pasteurisatieproces. De "gewone" zurige smaak wordt wel door mz bacteriën gevormd, en de citrus smaak wordt toegevoegd.quote:Op maandag 22 mei 2006 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, zover ik weet wordt dat citruszurige smaakje van Yakult door de bacterien geproduceert.
Die bacteriën zijn vast een heleboel keer opgekweekt in een medium zonder gebruik te maken van een gastheer, dat het niet zo veel uitmaakt waar ze oorsponkelijk vandaan komen.quote:Op maandag 22 mei 2006 14:04 schreef Muck het volgende:
ik vind dat toch wel zó vies he
wist je trouwens dat de starterscultuur (de eerste lading bacteriën zeg maar) uit het maagje van een lammetje komt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |