abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 juni 2006 @ 09:53:39 #176
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_38742823
Helemaal niet van toepassing op Irak. Er was slechts sprake van een wapenstilstand met de VS waarvan de voorwaarden herhaaldelijk werden geschonden door Saddam.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_38743990
quote:
Op zondag 11 juni 2006 09:53 schreef klez het volgende:
Helemaal niet van toepassing op Irak. Er was slechts sprake van een wapenstilstand met de VS waarvan de voorwaarden herhaaldelijk werden geschonden door Saddam.
Dit is onzin. Formeel zou het kunnen, ik weet er het fijne niet van, maar als het zo simpel was, hadden ze het niet zo graag via de Veiligheidsraad willen proberen, hè? Er was gewoon geen sprake van oorlog en, laten we wel wezen, als er een wapenstilstand was, dan zou Irak niet de enige zijn die het geschonden heeft, ! Ik vermoed dat het een beetje een talking point van rechtse, conservatieve pro-Bush-personen is.
  zondag 11 juni 2006 @ 12:47:24 #178
70154 klez
pi_38745732
quote:
Op zondag 11 juni 2006 11:07 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dit is onzin. Formeel zou het kunnen, ik weet er het fijne niet van, maar als het zo simpel was, hadden ze het niet zo graag via de Veiligheidsraad willen proberen, hè? Er was gewoon geen sprake van oorlog en, laten we wel wezen, als er een wapenstilstand was, dan zou Irak niet de enige zijn die het geschonden heeft, ! Ik vermoed dat het een beetje een talking point van rechtse, conservatieve pro-Bush-personen is.
Volgens mij was het formeel echt zo. Ik kan het zo snel niet terugvinden, maar ik kom er op terug.
En het zal wel een Neocon argument zijn, maar ik ben geen Neocon, noch een aanhanger van ze ook al schijn jij het tegendeel te denken.
En je schijnt vergeten te zijn dat Bush helemaal niet langs de VN wilde, maar dat Blair en Powell zo ongeveer op hun knieen zijn gegaan om Bush dat traject te laten bewandelen.
Logisch, want het had de oorlog wel meer legitimiteit verschaft.
  zondag 11 juni 2006 @ 12:53:07 #179
70154 klez
pi_38745868
Al iets gevonden:
quote:
The "No-Fly Zone War" pitted the air and naval forces of the United States and the United Kingdom (also referred to as "Great Britain"), against the air defenses of Iraq. This conflict proved to be largely ignored by the media and the public in both the U.S. and in the U.K., though it impacted the military and the citizens of Iraq on an almost weekly basis, especially since the intense "Desert Fox" bombing campaign of 1998. The roots of this conflict are quite simple to trace: the inconclusive and vague cease-fire agreement ending the Gulf War of 1990-1991. This agreement called on the Iraqi government to allow United Nations weapons inspectors to search for prohibited weapons in Iraq, and, perhaps more importantly, allowed the Coalition Allies (originally the U.S., the U.K. and France), to enforce what came to be called "No-Fly Zones" over northern and southern Iraq. The original intent of these zones was to protect the rebellious Iraqi minorities (Kurds and Shiite Muslims) in northern and southern Iraq, respectively. The Coalition was permitted to fly warplanes over these zones to prevent Saddam Hussein's government from using military aircraft to attack these minorities. As time progressed though, the No-Fly Zones became a means for the Allies to force Iraq to comply with UN and Coalition demands, often related to the status of the weapons inspectors. As tensions mounted after the September 11, 2001 terrorist attacks on the United States, the possibility of a major escalation between Iraq and the U.S. increased dramatically, and the violence in the No-Fly Zone increased in preparation for the beginning of the Third Persian Gulf War: "Operation Iraqi Freedom", which began on March 19, 2003. In historical terms, the No-Fly Zone War is considered to have ended on March 19, 2003, when "Operation Iraqi Freedom" began and this conflict segued into the larger war. All three of the U.S.-led Coalition wars with Iraq (the 1990-1991 Gulf War, the 1991-2003 No-Fly Zone War, and the 2003 Gulf War 2) can really be seen as one long, extended conflict, but for classification purposes, are seen as separate conflicts. (written on March 22, 2003)
pi_38752185
quote:
Op zondag 11 juni 2006 00:55 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat je niet erg veel van de Amerikaanse buitenlandse politiek weet. De inval in Irak is een ietwat grootschaliger vorm van de interventies die Amerika al minstens een halve eeuw toepast.
De instellingen die voorheen de Amerikaanse buitenlandse politiek bepaalden, zoals het State Department (ministerie van Buitenlandse Zaken) en het Pentagon, zijn bij het aantreden van Bush als president geneutraliseerd. Het avontuur om het Midden-Oosten om te ploegen is bijvoorbeeld door de militaire top altijd verafschuwd. Deze traditionele elite, door de jaren heen een groot voorstander van een evenwichtige buitenlandse politiek, is nu van het toneel verdwenen.
Op hun plaats zitten nu neo-conservatieven die een hele andere visie op het buitenlands beleid hebben.

Bij het lezen van Rebuilding America's Defences wordt heel duidelijk dat de neo-cons een nieuwe weg willen inslaan . Het Amerikaanse volk gaf hen na 11 sept groen licht voor de start van de preventieve oorlogsvoering . Zonder 9/11 had de senaat nooit de wetten goedgekeurd die de invasie van Irak mogelijk maakte.

Het gaat hier zeker niet om simpelweg het vervolg van eerdere oorlogen .
pi_38752790
quote:
Op zondag 11 juni 2006 16:44 schreef atmosphere1 het volgende:

[..]

De instellingen die voorheen de Amerikaanse buitenlandse politiek bepaalden, zoals het State Department (ministerie van Buitenlandse Zaken) en het Pentagon, zijn bij het aantreden van Bush als president geneutraliseerd. Het avontuur om het Midden-Oosten om te ploegen is bijvoorbeeld door de militaire top altijd verafschuwd. Deze traditionele elite, door de jaren heen een groot voorstander van een evenwichtige buitenlandse politiek, is nu van het toneel verdwenen.
Op hun plaats zitten nu neo-conservatieven die een hele andere visie op het buitenlands beleid hebben.

Bij het lezen van Rebuilding America's Defences wordt heel duidelijk dat de neo-cons een nieuwe weg willen inslaan . Het Amerikaanse volk gaf hen na 11 sept groen licht voor de start van de preventieve oorlogsvoering . Zonder 9/11 had de senaat nooit de wetten goedgekeurd die de invasie van Irak mogelijk maakte.

Het gaat hier zeker niet om simpelweg het vervolg van eerdere oorlogen .
Lees je nou domweg van je spiekbriefje op? Wat houdt dit voor verband met mijn opmerkingen?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_38755530
Ik wil het verschil aangeven met eerdere Amerikaanse interventies ,en dat begint bij het kijken naar de ontwikkelingen die in de binnenlandse Amerikaanse politiek hebben plaatsgevonden.
pi_38767906
quote:
Op zondag 11 juni 2006 12:53 schreef klez het volgende:
Al iets gevonden:
[..]
Het was een cease fire van de Verenigde Naties. Mocht een enkel lid concluderen dat het gerechtvaardigd was oorlog te voeren? Dat het niet genoemd werd door Bush c.s.zegt, volgens mij, al genoeg.
pi_38784978
quote:
Op zondag 11 juni 2006 09:53 schreef klez het volgende:
Dus toen saddam de VS aanviel moesten ze die oorlog wel starten???
  maandag 12 juni 2006 @ 18:44:22 #185
70154 klez
pi_38785872
quote:
Op maandag 12 juni 2006 18:14 schreef atmosphere1 het volgende:

[..]

Dus toen saddam de VS aanviel moesten ze die oorlog wel starten???
Het is vrij gebruikelijk dat als je een wapenstilstand sluit waar je je niet aan houd dat de andere partij de vijandelijkheden hervat. Los daarvan vind ik het er sowieso niet toe doen. Je kan de Amerikanen hooguit verwijten dat ze in '91 een wapenstilstand hebben gesloten ipv 'm gelijk uit het zadel te wippen.
pi_38796849
Welke vijandelijkheden heeft Irak toen hervat dan? Waarom ging de VS verzinnen dat er Uranium vanuit Afrika richting saddam ging ?

Welke voordelen heeft dat "uit het zadel wippen" trouwens gehad eigenlijk ?
Het heeft burgers (familieleden van slachtoffers bombardementen VS) tot anti westerse strijders gemaakt , dat weet ik wel .
  dinsdag 13 juni 2006 @ 07:59:34 #187
70154 klez
pi_38802457
quote:
Op maandag 12 juni 2006 23:12 schreef atmosphere1 het volgende:

Welke voordelen heeft dat "uit het zadel wippen" trouwens gehad eigenlijk ?
Ik had al het vermoeden dat je de voorkeur gaf aan een "stenge doch rechtvaardige leider" met 400.000 tot 1 miljoen dode Irakezen op zijn conto, boven een gekozen regering...
pi_38859381
Nergens zeg ik dat ik het liefst saddam als leider in Irak zou willen. Wel ben ik tegen de methode die men heeft toegepast om hem weg te krijgen. Het aantal doden per jaar onder de bevolking is er vooralsnog niet minder op geworden in vergelijking met de jaren die aan de oorlog vooraf gingen.

Waarom steunde de VS saddam eerst ,ten tijde van die gruwelijke gifgasaanval ???

Er zijn zo veel gruwelijke leiders op de wereld ,met nog meer doden op hun geweten . Waarom worden die niet aangepakt?
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:03:02 #189
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_38859862
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:51 schreef atmosphere1 het volgende:
Er zijn zo veel gruwelijke leiders op de wereld ,met nog meer doden op hun geweten . Waarom worden die niet aangepakt?
Omdat er niks te halen valt.
pi_38859951
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 19:51 schreef atmosphere1 het volgende:
Nergens zeg ik dat ik het liefst saddam als leider in Irak zou willen. Wel ben ik tegen de methode die men heeft toegepast om hem weg te krijgen. Het aantal doden per jaar onder de bevolking is er vooralsnog niet minder op geworden in vergelijking met de jaren die aan de oorlog vooraf gingen.

Waarom steunde de VS saddam eerst ,ten tijde van die gruwelijke gifgasaanval ???

ik ben het met je eens hoor.
alleen vind ik dat ze hem in 91 al uit moeten wippen.
ten 2de je moet ergens beginnen. (al had ik liever gehad dat ze met sudan waren begonnen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_38866933
Iran beschuldigd van geheime nucleaire wapen opslagplaats

Nieuwe bewijzen hebben aangetoond dat Iran bezig is met een geheim militair project om nucleaire wapens te verwerven dat niet is gecontroleerd door de VN inspecteurs, die verantwoordelijk zijn voor het controleren van Iran’s nucleair programma.

Nucleaire experts die voor het Internationaal Atoomenergie agentschap (IAEA) in Wenen werken, zetten druk op Iran om alles over het netwerk van de onderzoekslaboratoria van het geheime militaire basis buiten de hoofdstad Teheran bekend te maken.

Het project heeft de codenaam Zirzamin 27, en heeft als doel om de Iraniërs de gelegenheid te geven om uranium te verrijken voor militair gebruik. Zirzamin betekend `ondergronds´ in Farsi, en verwijst naar de laboratoria die ondergronds zijn gebouwd, en 27 verwijst naar de 27 jaar oude Iraanse Revolutie.

De bezorgdheid omtrent de activiteiten van Zirzamin 27 zullen uiteengezet worden in een bijeenkomst van de Raad van Bestuurders van het IAEA in Wenen, dat vandaag van start is gegaan.

De verdenkingen dat Iran een geheim militair nucleair onderzoeksprogramma heeft is gegroeid sinds de VN inspecteurs in 2003 delen van verrijkt uranium hadden gevonden in een onderzoekscomplex in Lavizan, een militaire basis in de buurt van Teheran.

Iran ging akkoord de IAEA inspecteurs toe te staan om de Lavizan complex te bezoeken, maar vernietigden het terrein compleet voordat de inspecteurs aankwamen.

Iran beschuldigd van geheime nucleaire wapen opslagplaatsIraanse nucleaire officiers hebben de herhaaldelijke verzoeken door de IAEA voor een gedetailleerde verklaring van het Lavizan project compleet genegeerd. Nu hebben de IAEA ambtenaren nieuwe bewijzen gevonden dat de Lavizan onderzoeksproject naar een geheime militaire locatie buiten Teheran is verschoven.

Hoewel de IAEA ambtenaren de nauwkeurige locatie van Zirzamin 27 niet weten, hebben zij veelomvattende details van zijn activiteiten.

`Dit is een serieuze alarmerende ontwikkeling,` zei een belangrijke westelijke diplomaat die met het IAEA werkt. `Dit bewijs duidt aan dat de Iraniërs bezig zijn met het verwerven van nucleaire wapens, ondanks hun bewering dat de nucleaire ambities compleet voor vreedzame doeleinden is`.

Teheran heeft herhaaldelijk aangegeven dat zijn nucleaire programma voor het ontwikkelen van een nucleaire energie-industrie is gedoeld. Maar Iran´s drang voor de ontwikkeling van zijn eigen uraniumverrijking faciliteiten heeft grote zorgen gebaard dat ze waarschijnlijk een vergevorderde programma heeft om nucleaire wapens te ontwikkelen.

De Zirzamin 27 operatie wordt waarschijnlijk geleidt door de Revolutionaire Bewakers van Iran, onder toezicht van Mohsen Fakhrizadeh, de hoofd van Iran´s Moderne Defensieve bereidheid en Technologie centrum, een uiterst geheim militair onderzoeksplaats.

Volgens de rapporten die door de IAEA wordt bestudeerd, moeten wetenschappers die in de Zirzamin project werkzaam zijn normale militaire uniformen dragen wanneer zij naar binnen gaan, en wanneer zij het complex verlaten, om zo de indruk te geven dat zij in normale militaire activiteiten betrokken zijn. Eenmaal binnengekomen, zijn ze pas toegestaan om beschermende kleding te dragen.

heb het ook gelezen in the daily Telegraph

wie kan er nu nog vol blijven houden dat hun programma vreedzaam is? ik wordt daar toch zo schijtziek van, dat je overal wel in berichten over het nuc. programma van iran leest, volgens dit en dat is het vreedzaam, helemaal niet
yo
  woensdag 14 juni 2006 @ 23:20:03 #192
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_38868356
quote:
wie kan er nu nog vol blijven houden dat hun programma vreedzaam is?
Anti-semieten die de een gekleurde onderbroek krijgen van de gedachte van massamoord op Joodse mensen.
pi_38972901
quote:

wie kan er nu nog vol blijven houden dat hun programma vreedzaam is? ik wordt daar toch zo schijtziek van, dat je overal wel in berichten over het nuc. programma van iran leest, volgens dit en dat is het vreedzaam, helemaal niet
Het zou ook heel vreemd zijn als Iran geen atoomwapens wil . In het belang van de Iraanse National security zijn kernwapens(de dreiging van het bezit ) voor Iran noodzakelijkom de vijand buiten de deur te houden. De bevolking mag dan niet blij zijn met hun huidige regime ,maar dat betekend niet dat ze een regime willen dat het belang van een ander land gaat dienen.
pi_38983939
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 22:51 schreef zamani het volgende:

[quote]Iran ging akkoord de IAEA inspecteurs toe te staan om de Lavizan complex te bezoeken, maar vernietigden het terrein compleet voordat de inspecteurs aankwamen.
Dus ze stonden het toe om die inspecteurs het complex te laten bezoeken, en toen hebben ze het platgegooid en zijn de inspecteurs weer naar huis gegaan? Jaja....... Bron? (powell-point 3.0?)
quote:
Hoewel de IAEA ambtenaren de nauwkeurige locatie van Zirzamin 27 niet weten, hebben zij veelomvattende details van zijn activiteiten.
quote:
`Dit is een serieuze alarmerende ontwikkeling,` zei een belangrijke westelijke diplomaat die met het IAEA werkt. `Dit bewijs duidt aan dat de Iraniërs bezig zijn met het verwerven van nucleaire wapens, ondanks hun bewering dat de nucleaire ambities compleet voor vreedzame doeleinden is`.
quote:
De Zirzamin 27 operatie wordt waarschijnlijk geleidt door de Revolutionaire Bewakers van Iran, onder toezicht van Mohsen Fakhrizadeh, de hoofd van Iran´s Moderne Defensieve bereidheid en Technologie centrum, een uiterst geheim militair onderzoeksplaats.
Erg overtuigend weer die 'bewijzen' met 'veelomvattende details' en uitspraken van 'westelijke diplomaten die met het IAEA samenwerken'.
quote:
link?
quote:
Wie kan er nu nog vol blijven houden dat hun programma vreedzaam is? ik wordt daar toch zo schijtziek van, dat je overal wel in berichten over het nuc. programma van iran leest, volgens dit en dat is het vreedzaam, helemaal niet
Wat wordt er nou in dit jullie berichtje gezegd: helemaal niks man! Kom eens met echte bewijzen.

[ Bericht 3% gewijzigd door 6833-228 op 19-06-2006 09:18:17 (flauw) ]
You realize that there's no point in doing anything if nobody's watching.
You wonder, if there had been a low turnout at the crucifixtion, would they have rescheduled?
  maandag 19 juni 2006 @ 14:49:12 #195
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_39002692
nog even over de mogelijke aanval op Iran, Martin van Creveld schreef hier recent over, een stukje:
quote:
Last but not least, before deciding to bomb Iran's nuclear installations the Bush administration must seriously question whether the intelligence on which its decision is based is reliable. Those of us who have followed reports on the development of Iran's nuclear program know that the warnings from American and other intelligence agencies about Tehran building a bomb in three and five years have been made again and again — for more than 15 years.

For 15 years, the intelligence agencies have been proven dead wrong. And to this gross exaggeration of Iran's true intentions and capabilities must be added the fairy tales the same intelligence agencies have been feeding the world regarding Saddam Hussein's alleged weapons of mass destruction.

The Central Intelligence Agency, Defense Intelligence Agency, National Security Agency and the rest of the American intelligence community may know where Iran's nuclear installations are located. Or they may not. They may know how those installations are inter-connected, which ones are the most important, and how they can be hit and destroyed. Or they may not.

If their past record is any indication, the intelligence agencies may not even know how to tell whether they know enough about Iran's nuclear installations — or whether or not they are lying to their superiors, or to themselves. Anybody who believes one word they are saying — let alone uses the "information" they provide as a basis for decision-making — must be out of his or her mind.

These, then, are the questions. Whatever George W. Bush, Donald Rumsfeld and Condoleezza Rice decide to do, they must make up their mind soon. Failing to do so, they run the risk that, by attacking a program that is already well under way, they will enable radiation to escape and cause heavy casualties not just in Iran but in some of the neighboring countries as well. What such a scenario will do to America's standing in the region may well be imagined.
heel het artikel: http://forward.com/main/article.php?ref=creveld20060419101
pi_39003729
quote:
Op zondag 18 juni 2006 15:56 schreef atmosphere1 het volgende:

[..]

Het zou ook heel vreemd zijn als Iran geen atoomwapens wil . In het belang van de Iraanse National security zijn kernwapens(de dreiging van het bezit ) voor Iran noodzakelijkom de vijand buiten de deur te houden. De bevolking mag dan niet blij zijn met hun huidige regime ,maar dat betekend niet dat ze een regime willen dat het belang van een ander land gaat dienen.
Hier wil ik nog aan toevoegen dat de gedachte dat Iran die wapens ook zal gaan gebruiken is nergens op gebaseerd !!! Deze gedachte komt voort uit de emotie angst die wordt gevoed door berichtgeving van bepaalde media wereldwijd .

Veel logischer is het eigenlijk om amerika geen kernwapens toe te vertrouwen , zijn hebben er in het verleden voor gezorgt dat de wereld bijna te maken kreeg met ene grootschalige atoomoorlog.
  maandag 19 juni 2006 @ 15:36:18 #197
70154 klez
pi_39004222
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:20 schreef atmosphere1 het volgende:

[..]

Hier wil ik nog aan toevoegen dat de gedachte dat Iran die wapens ook zal gaan gebruiken is nergens op gebaseerd !!! Deze gedachte komt voort uit de emotie angst die wordt gevoed door berichtgeving van bepaalde media wereldwijd .

Veel logischer is het eigenlijk om amerika geen kernwapens toe te vertrouwen , zijn hebben er in het verleden voor gezorgt dat de wereld bijna te maken kreeg met ene grootschalige atoomoorlog.
Natuurlijk. Die ene President die de holocaust "niet bestaand" heeft genoemd en gedreigd heeft Israel van de kaart te vegen, was ook een Amerikaan zeker...
Of een verzinsel van de westerse media.
pi_39005683
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:36 schreef klez het volgende:

[..]

Natuurlijk. Die ene President die de holocaust "niet bestaand" heeft genoemd en gedreigd heeft Israel van de kaart te vegen, was ook een Amerikaan zeker...
Of een verzinsel van de westerse media.
Hij heeft nooit gezegd dat Israel "van de kaart geveegd" moet worden.
You realize that there's no point in doing anything if nobody's watching.
You wonder, if there had been a low turnout at the crucifixtion, would they have rescheduled?
pi_39005968
quote:
Blix: Iran kan binnen vijf jaar atoombom bouwen
Uitgegeven op maandag 19 juni 2006 om 14:44:54
print in printvriendelijk formaat email dit bericht aan een vriend

(Novum/AP) - Als Iran wordt toegestaan op grote schaal uranium te verrijken kan, het binnen vijf jaar de beschikking hebben over een atoombom. Dat heeft voormalige VN-wapeninspecteur Hans Blix maandag gezegd. Volgens Blix zijn de Iraniërs momenteel niet van plan een atoombom te bouwen, maar zouden ze wel van gedachten kunnen veranderen. Hoewel het Westen Iran wel degelijk een vreedzaam kernenergieprogramma gunt, is het daarom waarschijnlijk dat het fel gekant zal blijven tegen een grootschalig Iraans verrijkingsprogramma, aldus Blix.

De vijf permanente leden van de Veiligheidsraad van de VN en Duitsland hebben Iran een aantal zaken aangeboden in ruil voor het opschorten van het verrijkingsprogramma, maar daar heeft Iran nog niet formeel op gereageerd. Teheran heeft herhaaldelijk gesteld dat Iran recht heeft op een eigen verrijkingsprogramma, maar de internationale gemeenschap wil dat het verrijkt uranium elders betrekt.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 19 juni 2006 @ 16:47:10 #200
70154 klez
pi_39006383
quote:
Op maandag 19 juni 2006 16:20 schreef 6833-228 het volgende:

[..]

Hij heeft nooit gezegd dat Israel "van de kaart geveegd" moet worden.
En wel meer dan één keer ook.

http://releases.usnewswire.com/GetRelease.asp?id=55856
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')