Klopt. Of ben jij wel fan van een Iran dat atoomwapens heeft? Rare sympathieen hebben sommige westerlingen tegenwoordig.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee israel heeft het niet eens aan de stok met de IAE, omdat ze het noprolifiratie verdrag niet getekend hebben.
Maar iran stapt gewoon uit het noprolifiratie verdrag en dan hebben we daar ook niets meer over te zeiken. Ow nee dan zullen ze meteen aangevallen worden omdat ze unilateraal iets opzeggen en dat mogen alleen maar westerse grootmachten doen.
nee zeg ik ergens dat ik fan van kernwapens ben. In principe ben ik tegen alle kernwapens, maar aangezien sommige staten die ik niet vertrouw ze ook al hebben vind ik niet dat we van iran nog een punt moeten maken. Of we zouden als eerste de landen die dat nonprolifiratieverdag niet hebben getekend en toch over die wapens en technologie beschikken moeten aanpakken. Ow nee dat zijn vriendjes (israel india) / tijdelijke vriendjes (pakistan) dus kan dat niet.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:57 schreef klez het volgende:
[..]
Klopt. Of ben jij wel fan van een Iran dat atoomwapens heeft? Rare sympathieen hebben sommige westerlingen tegenwoordig.
Wat een lulkoek. Israel de veroorzaker van de problemen in het Midden-Oosten... 5 miljoen Joden op een postzegel van minder dan 1% van het oppervlak van het Midden-Oosten verantwoordelijk voor de ellende van 500 miljoen Arabieren...quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
nee zeg ik ergens dat ik fan van kernwapens ben. In principe ben ik tegen alle kernwapens, maar aangezien sommige staten die ik niet vertrouw ze ook al hebben vind ik niet dat we van iran nog een punt moeten maken. Of we zouden als eerste de landen die dat nonprolifiratieverdag niet hebben getekend en toch over die wapens en technologie beschikken moeten aanpakken. Ow nee dat zijn vriendjes (israel india) / tijdelijke vriendjes (pakistan) dus kan dat niet.
Damn ik haat de hypocriesie van dit hele verhaal. Gelijke monnikken gelijke kappen. En in dat opzicht geef ik iran groot gelijk als men zegt dat er wel met gelijke maten moeten worden gemeten.
En over hoe lang kan iran over die kernwapen sowieso beschikken en wil men die dan een hezbollahstijder ombinden en israel inrijden want intercontinetale raketten heeft men niet.
Dat israel hadden we als westerse wereld allang moeten terugdraaien, dat is de grote veroorzaker van als die problemen in het MO. Maar gedane zaken nemen geen keer. Ik hoop dat er geen militaire acties tegen iran komen. Net zoals ik het hoopte tegen irak, maar dat ook niet uitgekomen is.
En om ook even over die oliebeurs terug te komen die gaat er aankomen lees maar ergens iets terug in 1 van deze topic's hij had alleen wat vertraging opgelopen.
Leuk niet op de rest van mijn posting ingaan.quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:23 schreef klez het volgende:
[..]
Wat een lulkoek. Israel de veroorzaker van de problemen in het Midden-Oosten... 5 miljoen Joden op een postzegel van minder dan 1% van het oppervlak van het Midden-Oosten verantwoordelijk voor de ellende van 500 miljoen Arabieren...
Waar hebben we dat eerder gehoord.![]()
Whahaha, nog grappiger. Israel een slachtofferrol... Die meppen gewoon terug, en hard, als fascistoide Arabiertjes hun "Mein Kampf" fantasieen willen uitleven.quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Leuk niet op de rest van mijn posting ingaan.
Verder zeg ik nergens dat ze verantwoordelijk zijn voor de ellende van de overige MO bewoners, alleen dat ze een veroorzaker zijn van een groot probleem in die regio. Die 1% oppervlakte kan men ook wel in amerika opvullen en daar die 5 miljoen joden vestigen. Van allochtonen in nederland zeggen we altijd dat men zich een slachtofferrol aanmeet. Israel, met alle lobby organisaties daaromheen is er nog veel beter in.
Ow en zelfs preventieve aanvallen uitvoeren , nou dat noem ik niet terug slaan, in mijn optiek is dat niets anders als een oorlogs verklaring uitvoeren. Dat er arabische landen provoceren, door spierballen praat uit te slaan dat mag dan niet, nee maar wij als westerlingen mogen dat wel doen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:30 schreef klez het volgende:
[..]
Whahaha, nog grappiger. Israel een slachtofferrol... Die meppen gewoon terug, en hard, als fascistoide Arabiertjes hun "Mein Kampf" fantasieen willen uitleven.
Please enlighten me, over de geschiedenis van het midden oosten. Volgens mij hebben wij als westerse wereld na het instorten van het ottomaanse rijk, in het MO landen arbitrair verdeeld. Ook hebben we na de 2e WO nog eens besloten om daar een extra land aan toe te voegen voor de joden die door nazi duitsland vermoord waren, ja er woonden er toendertijd al veel daar in palistina, en die leefden toendertijd redelijk in vrede met de arabieren.quote:Als er een volk is wat onterecht in een slachtofferrol kruipt als het over Israel gaat zijn het de Arabieren wel. Gesteund door sommige Europeanen die de geschiedenis van het Midden-Oosten slecht begrijpen.
Er is slechts één preventieve aanval door Israel uitgevoerd (terecht overigens, het was namelijk ook echt een preventieve aanval) tegen 3 veroveringsaanvallen door de Arabieren. Dus waar heb je het over?quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow en zelfs preventieve aanvallen uitvoeren , nou dat noem ik niet terug slaan, in mijn optiek is dat niets anders als een oorlogs verklaring uitvoeren. Dat er arabische landen provoceren, door spierballen praat uit te slaan dat mag dan niet, nee maar wij als westerlingen mogen dat wel doen.
[..]
Natuurlijk speelt het Europese koloniale verleden een rol. Er zijn echter genoeg landen die zich daar succesvol aan hebben weten te ontworstelen zonder de Joden de schuld van alles en nog wat te moeten geven.quote:Please enlighten me, over de geschiedenis van het midden oosten. Volgens mij hebben wij als westerse wereld na het instorten van het ottomaanse rijk, in het MO landen arbitrair verdeeld. Ook hebben we na de 2e WO nog eens besloten om daar een extra land aan toe te voegen voor de joden die door nazi duitsland vermoord waren, ja er woonden er toendertijd al veel daar in palistina, en die leefden toendertijd redelijk in vrede met de arabieren.
En dan wil ik het nog niet eens hebben over de westerse inmenging van de afgelopen decenie in het MO. En het selectief toepassen van deze inmeninging.
Ik zeg ook nergens dat er volgens mijn denkwijze niets grondig mis zit in het MO, en dan trouwens niet alleen in het MO, eigenlijk in principe bijna in elke ander niet westers land. Ja zelfs in sommige westerse landen volgens mijn wereldbeeld zit er genoeg mis. Een geweldsdoctorine kan in mijn optiek ook niet bijdragen aan het verbeteren van de wereld.quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:52 schreef klez het volgende:
Er is wel degelijk iets goed mis in de Arabische wereld, dankzij de structurele hersenspoeling door religieuze fanaten en fascistoide dictators. Het geeft geen pas elke keer anderen daar de schuld van te geven. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
De atoommacht en militaire bezetter Israel wordt niet bedreigd, Iran wordt bedreigd. En het zijn de Israelies en de neocons in Washington die het hardst staan te schreeuwen om nog een oorlog.quote:
Los van het Dombo gehalte waar ik maar gewoon niet op reageer: de VS staan helemaal niet te wachten op een oorlog met Iran. Ook de Neocons niet. Ieder gezond land wil niet dat een land wat het ook normaal vind om verkrachte meisjes ter dood te veroordelen en oorlogsverklaringen naar andere landen te uiten, met kernwapens aan de slag gaat. De VS staan hier absoluut niet alleen in.quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De atoommacht en militaire bezetter Israel wordt niet bedreigd, Iran wordt bedreigd. En het zijn de Israelies en de neocons in Washington die het hardst staan te schreeuwen om nog een oorlog.
Amerika is hard op weg om straks net zo in te storten als de Sovjet Unie destijds, desondanks wordt het met leugens, corruptie en chantage ingezet om een (Israelische) agenda uit te voeren die niet in het belang van de VS zelf is.
JEWISH GROUPS TO BUSH: DROP IRAN-ISRAEL LINKAGE
Jij vind dat er een goed bewind zit in Iran?quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De atoommacht en militaire bezetter Israel wordt niet bedreigd, Iran wordt bedreigd. En het zijn de Israelies en de neocons in Washington die het hardst staan te schreeuwen om nog een oorlog.
Amerika is hard op weg om straks net zo in te storten als de Sovjet Unie destijds, desondanks wordt het met leugens, corruptie en chantage ingezet om een (Israelische) agenda uit te voeren die niet in het belang van de VS zelf is.
JEWISH GROUPS TO BUSH: DROP IRAN-ISRAEL LINKAGE
Heeft er absoluut niks mee te maken. Laat de Iraniers zelf uitzoeken hoe ze hun land willen runnen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:11 schreef more het volgende:
[..]
Jij vind dat er een goed bewind zit in Iran?
Waarom mag niet iedereen meedoen aan de verkiezeingen in Iran, maar bepalen de Ayatollah's wie wel en niet mee mag doen?
Goh wat een betrouwbare bron. Van Washington Post tot de BBC; ik heb nergens een bewijs gevonden dat Olmert wil dat Bush Iran aanvalt. Tientallen waarin Ahmedinejad zegt dat hij Israel van de kaart wil vegen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:25 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Heeft er absoluut niks mee te maken. Laat de Iraniers zelf uitzoeken hoe ze hun land willen runnen.
45 RECENT ESSAYS DEBATE WHETHER THE AMERICAN PRO-ISRAEL LOBBY IS MUZZLING ACADEMIA AND PRESSURING CONGRESS INTO WAR WITH IRAN
"Last week the newly elected Prime Minister of Israel, Ehud Olmert, visited Washington to meet with George Bush in order to endorse America's plan to attack Iran in his address to Congress. In a strident appeal to Congress, Olmert sought nothing less than to incite war between America and Iran"
"Enough Is Enough: People Have Had It Up to Here With The Lobby"
The motive and purpose of the Israel Lobby is to squelch any debate about U.S. policy in the Middle East, especially as it concerns Israel, and to smear as an "anti-Semite" anyone who questions the centrality of Israel's "special relationship" with U.S. policymakers.
Dezelfde bronnen die klakkeloos dat verhaal over aparte kleding voor niet moslims in iran overnamen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:37 schreef klez het volgende:
. Tientallen waarin Ahmedinejad zegt dat hij Israel van de kaart wil vegen.
Lulijzer dat je d'r bent...![]()
Als je elke keer meent het Iraanse rechtsysteem meent te moeten vergelijken met dat in de VS, moet je eens met een van de honderdduizenden Iraanse vluchtelingen in de VS gaan praten. Die zien heel goed het verschil in gruwelijkheid tussen de tijdelijke rechteloze status van enkele honderden gevangen in Guantanamo en meisjes van 13 die omdat ze verkracht zijn ter dood worden verdeeld.quote:Op donderdag 1 juni 2006 20:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dezelfde bronnen die klakkeloos dat verhaal over aparte kleding voor niet moslims in iran overnamen.
Ach en die ter dood veroordelden in iran omdat we dat zogenaamd niet menselijk vinden vinden , men heeft tenminste wel een rechtsysteem, dat dat niet helmaal klopt daar kan ik inkomen. Maar dan hebben we als westerse wereld mensen gevangen gezet in gautamo bay en daar de rechten van ontnomem, nee daarmee geven we echt het goede voorbeeld. En vinden we het dan wel goed dat in amerika doodvonnissen worden voltrokken. Ik niet in ieder geval maar ik ben dan ook Bascifist. Ja dat is wat anders dan pascifist.![]()
Ik kan tig artkelen uit de mainstream pers plaatsen waarin Israel de Verenigde Staten oproept om Iran aan te vallen, maar dat heeft weinig zin, want jij bent helemaal niet geinteresseerd in dingen die niet passen in je sprookjes visie, denk ik.quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:37 schreef klez het volgende:
[..]
Goh wat een betrouwbare bron. Van Washington Post tot de BBC; ik heb nergens een bewijs gevonden dat Olmert wil dat Bush Iran aanvalt. Tientallen waarin Ahmedinejad zegt dat hij Israel van de kaart wil vegen.
Lulijzer dat je d'r bent...![]()
quote:Op donderdag 1 juni 2006 20:30 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik kan tig artkelen uit de mainstream pers plaatsen waarin Israel de Verenigde Staten oproept om Iran aan te vallen, maar dat heeft weinig zin,
Dat haal ik er niet uit. Olmert is wat dat betreft heel wat beschaafder dan Ahmedinejadquote:De speech uberhaupt gelezen? Naast een hoop excusses waarom het best wel okay was voor Israel om nog meer Palestijns land te roven en etnisch te zuiveren was het een eenvoudig een oproep voor oorlog met Iran.
Daar is het gehele westen inclusief Rusland het wel over eens, eigenlijk. Ik denk niet dat dat komt omdat een meneer uit Israel het zegt.quote:
Iran die "the security of the entire world" in jeopardy brengt.
Nee hoor. De primaire redenen zijn dat de Arabieren vinden dat Israel het Palestijnse probleem maar op moeten lossen. Dat de Palestijnen bestuurd worden door mensen die vinden dat Israel vernietigd moet worden. Dat Arabische leiders als Assad en Ahmedinejad structureel kiezen voor geweld, zondebok theorieen en (rassen-)haat om hun bevolking onder de duim te houden.quote:"It is a threat to all those committed to stability in the Middle East and the well being of the world at large.
Mr. Speaker, our moment is NOW. History will judge our generation by the actions we take NOW…by our willingness to stand up for peace and security and freedom, and by our courage to do what is right."
Je hoeft echt geen genie te zijn om te snappen wat hij daar zegt en welke 'actions' er genomen moeten worden.
"Ga maar voor ons bloeden, want wij zijn niet van plan de bezette gebieden op te geven."
De primaire reden waardoor alles al zestig jaar op slot zit.
Fijne logica is dat. Duitsland is vele malen groter dan Nederland. Ook maar een stuk van gaan bezetten dan? Bouwen we er 'nederzettingen' alleen voor Nederlanders, bulldozeren we eerst de Duitsers hun huizen plat en daarna hun vluchtelingenkampen en als ze dan nog niet oprotten gaan we ze met artellerie en helicopter gunships beschieten. Oh en een muur van vijf meter hoog diep op Duits gebeid natuurlijk. En als er verzet tegen komt gaan we huilen hoe klein en zielig we zijn.quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:37 schreef klez het volgende:
[..]
Nee hoor. De primaire redenen zijn dat de Arabieren vinden dat Israel het Palestijnse probleem maar op moeten lossen. Dat de Palestijnen bestuurd worden door mensen die vinden dat Israel vernietigd moet worden. Dat Arabische leiders als Assad en Ahmedinejad structureel kiezen voor geweld, zondebok theorieen en (rassen-)haat om hun bevolking onder de duim te houden.
Het primaire probleem voor 500 miljoen Arabieren zijn niet die paar miljoen Palestijnen in hun zelfverkozen bezette gebieden of die paar miljoen Joden op de postzegel die Israel heet, hoe graag sommigen zoals jij, Saddam Hussein, Assad en wijlen Hassin anders willen doen geloven.
Clipje kun je op de site bekijken.quote:
Bolton: ‘This is Put Up or Shut Up Time For Iran,’ Unilateral Military Action Is ‘On The Table’
Yesterday on Fox’s Your World with Neil Cuvuto, U.N. Ambassador John Bolton explicitly said that unilateral military action against Iran was “on the table.” Bolton diplomatically added, “This is put up or shut up time for Iran.”
BOLTON: And I think when the President says it’s unacceptable, I think what he means by that is that it’s unacceptable. So it’s important…
CAVUTO: But unacceptable means that if it keeps going on you’re going to do something about it…
BOLTON: That no option is taken off the table. And Secretary…
CAVUTO: Military as well?
BOLTON: Exactly. Secretary Rice…
CAVUTO: Unilateral military action?
BOLTON: Secretary Rice made that point again today. But that’s why I think…
CAVUTO: That we would, I’m sorry Ambassador, that we would act alone if we had to?
BOLTON: That’s why he says no option is taken off the table. But it’s also why he has, the President, has reached out President Putin and other leaders in the past couple of days to say, “We’re making a significant step here,” that will be criticized by many of the president’s staunchest supporters here at home. But he’s taking this step to show strength and American leadership and to say he’s willing to do something that may be unpopular even with some of his supporters, to remove all excuses from Iran and its supporters to say, “We went the extra mile. We gave Iran really, this last chance to show that they are serious when they say they don’t want nuclear weapons.” This is put or shut up time for Iran.
Goeie grapquote:
Israel's UN ambassador praises Bolton
Ambassador Dan Gillerman, addressing a New York meeting of B'nai B'rith International, a Jewish humanitarian organization, heaped praise on U.S. Ambassador John Bolton, jokingly describing him at one point as a secret member of Israel's own team at the United Nations.
Noting that just five diplomats worked in the busy Israeli U.N. Mission, he told the group: "Today the secret is out. We really are not just five diplomats. We are at least six including John Bolton."
hoe kom je erbij dat ze geen raketten hebbenquote:Op donderdag 1 juni 2006 12:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
nee zeg ik ergens dat ik fan van kernwapens ben. In principe ben ik tegen alle kernwapens, maar aangezien sommige staten die ik niet vertrouw ze ook al hebben vind ik niet dat we van iran nog een punt moeten maken. Of we zouden als eerste de landen die dat nonprolifiratieverdag niet hebben getekend en toch over die wapens en technologie beschikken moeten aanpakken. Ow nee dat zijn vriendjes (israel india) / tijdelijke vriendjes (pakistan) dus kan dat niet.
Damn ik haat de hypocriesie van dit hele verhaal. Gelijke monnikken gelijke kappen. En in dat opzicht geef ik iran groot gelijk als men zegt dat er wel met gelijke maten moeten worden gemeten.
En over hoe lang kan iran over die kernwapen sowieso beschikken en wil men die dan een hezbollahstijder ombinden en israel inrijden want intercontinetale raketten heeft men niet.
Dat israel hadden we als westerse wereld allang moeten terugdraaien, dat is de grote veroorzaker van als die problemen in het MO. Maar gedane zaken nemen geen keer. Ik hoop dat er geen militaire acties tegen iran komen. Net zoals ik het hoopte tegen irak, maar dat ook niet uitgekomen is.
En om ook even over die oliebeurs terug te komen die gaat er aankomen lees maar ergens iets terug in 1 van deze topic's hij had alleen wat vertraging opgelopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |