abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 25 mei 2006 @ 15:10:15 #51
38549 dewd
100% pure
pi_38199745
quote:
Op maandag 22 mei 2006 10:20 schreef Incolumis het volgende:
's ochtends vroeg direct gaan sporten werkt ook goed, omdat je eerst je suikers verbrandt, dan je koolhydraten, en daarna pas je vet. tijdens je slaap verbrandt je al heel wat van de 1e 2.
dieeten helpen niet, daarmee breek je alleen maar spieren af, ipv vet. het beste wat je kunt doen is spieren kweken, dan wordt vet omgezet naar spieren
Het is onmogelijk om vet om te zetten in spieren.


Enne een kopje koffie zo vlak voor je cardio is altijd wel ok, zeker als je 's ochtends meteen een cardio sessie doet. Dus zonder te ontbijten.
pi_38199939
Koffie verhoogt je hartslag dat moet je niet hebben als je kort daarna gaat sporten.
pi_38200487
Fok!Dieetclub als je BMI te hoog is, en anders Slank de zomer in. Daar weten ze er ook veel van .
Maar zoals al is gezegd: 6x per dag eten, weinig alcohol, veel water drinken, sporten, en dan gaat het er echt wel af .
  donderdag 25 mei 2006 @ 16:21:24 #54
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_38201851
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 15:16 schreef bloodyserious het volgende:
Koffie verhoogt je hartslag dat moet je niet hebben als je kort daarna gaat sporten.
Waarom precies niet?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_38202062
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:21 schreef Mr.J het volgende:
Waarom precies niet?
Tijdens het sporten wil je graag hartslag laag houden: dan houd je het langer vol .
  donderdag 25 mei 2006 @ 17:33:13 #56
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_38204247
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:27 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Tijdens het sporten wil je graag hartslag laag houden: dan houd je het langer vol .
O is dat zo?

Maar wat als je vet wilt verbranden dan?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_38204588
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:33 schreef Mr.J het volgende:
O is dat zo?

Maar wat als je vet wilt verbranden dan?
Des te beter je conditie, des te langzamer je hartslag tijdens het sporten. En mensen met een goede conditie hebben vaak ook wel een goedlopende spijsvertering. Ik heb nog nooit iemand met fors overgewicht een marathon zien winnen namelijk.
Volgens mij wil je dan een snelle spijsvertering, niet alleen een snelle hartslag. Hoewel je wel emer voedsel verbrandt als je hart sneller slaat.
Maar ik ben verder geen deskundige op dit gebied.
  donderdag 25 mei 2006 @ 18:42:58 #58
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_38206448
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:45 schreef -Trinity- het volgende:

Maar ik ben verder geen deskundige op dit gebied.
Ah ok.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_38207145
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:45 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Des te beter je conditie, des te langzamer je hartslag tijdens het sporten. En mensen met een goede conditie hebben vaak ook wel een goedlopende spijsvertering. Ik heb nog nooit iemand met fors overgewicht een marathon zien winnen namelijk.
Misschien heeft dat meer te maken met het feit dat overgewicht bij het rennen leidt tot zeer veel blessures. Het is niet onmogelijk om met overgewicht een goede conditie te hebben. Misschien geen topconditie, maar ik denk niet dat een goede conditie en een goede spijsvertering altijd samen gaan. Al is het wel zo dat beweging je spijsvertering stimuleert.

Ik heb op tv wel eens een programma gezien over overgewicht en conditie, en daar zat een man bij die weliswaar geen marathons won, maar die op zich makkelijk kon hardlopen.

Ik heb net even gegoogled op overgewicht en conditie en daar kwam ik een stukje tegen dat 87% van de mensen met overgewicht aangeeft een slechte conditie te hebben. Dat betekent dus 13% niet. Sowieso moet je het dan nog afzetten tegen de gemiddelde bevolking, want ook onder mensen met een normaal gewicht is het niet gezegd dat ze een goede conditie hebben natuurlijk. Jammer dat ik daar geen cijfer van heb, want dat zegt natuurlijk veel meer. Ik weet in ieder geval wel dat er veel onderzoeken zijn geweest naar de risico's van overgewicht in combinatie met een goede conditie dus die mensen moeten er ook gewoon zijn.

Natuurlijk zal iemand met overgewicht uiteindelijk minder snel zijn dan iemand zonder overgewicht, omdat massa nu eenmaal traag is en je meer oppervlak hebt dus meer weerstand. Ik merk dat zelf met zwemmen. Toen ik tien kilo zwaarder woog zwom ik minder baantjes in een uur dan nu, terwijl ik niet meer conditie had opgebouwd want ik was weet ik hoe lang niet wezen sporten.

Verder scheelt het natuurlijk nogal of je een BMI van 25.1 hebt of een BMI van 35. De kans dat je met dat laatste aardig mee kan komen met een sport is aanzienlijk kleiner dan bij het eerste.

Mss. zouden ze eens een onderzoek onder sumoworstelaars moeten doen of zo. Da's wel een interessante testgroep denk ik ;-)
Sanity is (not) statistical
  vrijdag 26 mei 2006 @ 20:00:45 #60
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_38243318
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:45 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Des te beter je conditie, des te langzamer je hartslag tijdens het sporten.
Grote onzin.

Ik was bij atletiek ronde m'n 15e levensjaar altijd een van de snelleren, die ook nog eens op een lange afstand uit de voeten kon (van 100m tot >10km). Mijn hartslag ging tijdens een 800m naar ongeveer 210/220.
Wat uitmaakt is hoe snel daarna je hartslag weer lager is. Ondanks dat mijn hartslag net na de inspanning steevast het hoogst was van de groep, had ik na een minuut of 2 altijd weer de laagste en dát telt
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')