abonnement Unibet Coolblue
pi_38023919
Ik wil mijn huis verkopen via bemiddeling van een makelaar. De courtages zijn onderhandelbaar. Echter hoe pak ik de onderhandelingen het beste aan? Wie heeft er ervaring mee? Hoe heb je dat aangepakt en wat leverde het op?
Waar moet ik op letten?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 19:43:03 #2
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_38024543
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 19:21 schreef Mae-Lynn het volgende:
Ik wil mijn huis verkopen via bemiddeling van een makelaar. De courtages zijn onderhandelbaar. Echter hoe pak ik de onderhandelingen het beste aan? Wie heeft er ervaring mee? Hoe heb je dat aangepakt en wat leverde het op?
Waar moet ik op letten?
als je geen enkel idee hebt, kun je het beter niet proberen.

en als wel, dan kun je het beter hier eerst neergooien, anders is je vraag wel heel erg breed en zou het kunnen lijken alsof je zelf geen moeite hebt gedaan om e.e.a. uit te vogelen.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 20:00:32 #3
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_38025069
Ik heb diverse makelaars langs laten komen en een courtagebod laten doen.
Omdat er één makelaar bij zat die me wel aansprak omdat het niet zo'n blabla type was en aangesloten bij het NVM wilde ik graag met hem in zee gaan, maar zijn courtage was hoger dan een paar anderen. Ik heb toen gezegd dat ik graag met hem zaken wil doen als hij zijn courtagepercentage kon laten zakken en dat is gelukt.
pi_38025218
Dubbel.
#geen
pi_38025231
Dit is een idee. En http://www.makelaarstarieven.com/
#geen
  zaterdag 20 mei 2006 @ 20:19:56 #6
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_38025706
Indien je huis redelijk courant is heb je een makkelijke positie om te onderhandelen. Je kan dan aan de hand van die informatie (gelet op de verkoopsnelheid van buren bijvoorbeeld) aangeven dat er weinig tijd voor de makelaar inzit.

Zo heb ik (lees: we) het destijds ook gedaan bij de verkoop van onze woning. Alleen heeft de makelaar er plotseling wel erg veel tijd in moeten steken vanwege de grote aantallen kijkers, maar weinig bieders.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  zondag 21 mei 2006 @ 02:55:51 #7
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_38038132
Hou er wel rekening mee dat de percentages die ze noemen vaak ex btw zijn

En hoe je het aanpakt? Gewoon zeggen dat je het tarief erg hoog vindt en vragen of het lager kan. Zo niet, dat je dan toch graag ook nog even andere makelaars gaat raadplegen

Ik heb zelf overigens de btw eraf geluld.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zondag 21 mei 2006 @ 15:46:52 #8
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_38047492
Kunt ze toch ook ermee confrontereen dat ze aan jou als particulier een bedrag incl btw moeten voorschotelen?

Maar, denk dat er tegenwoordig aardig wat concurrentie is in de makelaarsbranche. Zou me dus niets verbazen als er heel makkelijk te praten is over de tarieven?
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
  zondag 21 mei 2006 @ 15:51:15 #9
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_38047597
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:46 schreef Nachtdier het volgende:
Kunt ze toch ook ermee confrontereen dat ze aan jou als particulier een bedrag incl btw moeten voorschotelen?
Dat is precies wat ik heb gedaan. Maar het schijnt de enige branche te zijn waar het gemeengoed is. Vind ik overigens idioot, maar vooruit
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 22 mei 2006 @ 12:41:21 #10
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_38080204
Mijn ouders hebben er een soort staffel in laten zetten. x% bij verkoop binnen 4 maanden en minimaal ¤x prijs. x% bij verkoop langer dan 4 maanden etc.

Tevens dat ze bij niet-verkoop na een jaar kosteloos onder het contract uit konden (wanprestatie makelaar)
pi_38164841
We hebben een makelaar in de arm genomen die 30% korting geeft omdat ze 30 jaar bestaan. We betalen 1% courtage, ex btw.

De diensten die verricht worden zijn rondleiding van potentiële kopers, bemiddeling, aanschrijven zoekende kopers, adverteren op internet (2 sites) en natuurlijk op hun kantoor, een buurtmailing, een advertentie bij de NVM, flyers by collega-nvm'ers, een full-colour brochure, flyers op eigen kantoor en evt. een advertentie in een dagblad/huizenkrant.

We hebben ons van te voren goed georiënteerd op de makelaars hier in de buurt en vnl gelet op presentatiemethode en -wijze daar we dat erg belangrijk vinden. En sowieso moest het een lid van de nvm zijn. We hebben info opgevraagd bij diverse kantoren en dit met elkaar vergeleken. En sjah dan komt er zo'n offer you can't refuse dus we zijn erg tevreden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')