abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 20 mei 2006 @ 09:37:54 #51
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_38010848
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 09:31 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Ik zat even op die site te kijken... en toen bij de prijzen... als dat de stuks prijs is dan is dat wel erg duur... maar ja, dan heb je ook wat.
Ik zag nergens aantallen staan bij die prijzen. Voor 1 stuks is dat wel een beetje duur idd.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 09:39:35 #52
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_38010855
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 09:37 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik zag nergens aantallen staan bij die prijzen. Voor 1 stuks is dat wel een beetje duur idd.
Op de voorpagina staat vanaf 1 stuks, vandaar dat ik daar maar even vanuit ben gegaan. Zal wel te maken hebben met alles instellen en zo. ik denk als je er 200 laat maken dat de prijs dan aanzienelijk zal dalen.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_38010932
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 22:19 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Heet jij " kut_klo0n"? Nee? Je hapt anders wel.

En op een standaard 12", EP, LP en 7" staan TWEE groeven.

Overigens heb ik hier een 12" liggen waar DRIE groeven opstaan. Bij het zakken van de naald is het altijd weer een gok welk nummer dat er wordt afgespeeld...
Inderdaad
kende iemand die zo'n platen verzamelde, zeven groeven, een plaat met enkel stilte op , dat soort zaken.
quote:
Trick recordings with multiple grooves — the intended answer to the trick question, "how many grooves are there on a record," is "one on each side." It is, however, possible to make recordings with three or more separate, interlaced spiral grooves on a side. Such records have occasionally been made as novelties. Depending on where the needle is dropped in the lead-in area, it will catch more or less randomly in one of the grooves. Each groove can contain a different recording, so that you have a record which "magically" plays one of several different recordings. An example is Monty Python's Matching Tie and Handkerchief. The Summer 1980 issue of Mad Magazine Super Special included a one-sided sound sheet (see "flexidisc" above), playable on a standard turntable. It had eight interlaced grooves, each track having the same introduction song but a different ending
Geluid in de lus op het einde was ook zo'n aardigheidje. Die platen met 100 en 500 gesloten groeven ben ik wel nooit tegengekomen, vraag me af wat daar op stond.
quote:
Locked grooves— while the typical record has a nearly silent end-groove (a circular loop at the end of the record that the needle travels around indefinitely, waiting to be picked up either manually or by an automatic device), it is possible to record sound in this groove. A notable example of this was an LP by The Who with an infinite-loop squeaky-wheel sound recorded in the end-groove; another was the UK release of the Beatles' Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band, and side 'b', disc 2 of Lou Reed's Metal Machine Music. This concept has been extended to the production of records consisting entirely of circular "locked grooves" to provide collections of infinite loop sound samples of duration limited to one revolution of the disc. Notable examples of this are the releases from RRRecords of the 7" RRR-100 (with 100 locked grooves) and the 12" RRR-500 (with 500 locked grooves).
En dan waren er nog de platen waar de groef van het centrum naar de rand ging. Niet gemakkelijk op een automatische platenspeler. Sprong altijd af als je de plaat wou opzetten.



Enige "bijzondere" plaat die ik heb is New Hope For The Wretched van The Plasmatics in fluorescerende geel-roodachtige tinten.
  Moderator zaterdag 20 mei 2006 @ 17:22:40 #54
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_38021098
Ik heb een 10'' van de band 35007 en aan een kant eindigt het nummer in een riff die in een oneindige loop zit ... heel tof gedaan het nummer gaan oneindig door eerst had ik het niet door en dacht ik wat een lang nummer
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_38022102
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 17:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb een 10'' van de band 35007 en aan een kant eindigt het nummer in een riff die in een oneindige loop zit ... heel tof gedaan het nummer gaan oneindig door eerst had ik het niet door en dacht ik wat een lang nummer
Ik heb een 7" (van Sissy Spacek (één van de namen waaronder John Wiese muziek uitbrengt)) die eindigt in een loop. Daar kwam ik 20 minuten nadat hij eigenlijk geëindigd was achter . Nog stommer is, is dat ik de stukje dat gelooped wordt misschien wel het beste gedeelte vind .

Nog een flauwigheid is een 7" van Pg.99 waar de ene kant op 45rpm moet worden afgespeeld en de andere op 33rpm. Dit zal ongetwijfeld door andere bands/artiesten al wel eens gedaan zijn, maar ik blijf het irritant vinden omdat ik nooit weet welke kant op welke snelheid moet worden afgespeeld.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_38056746
was ff weg, maar ben een hoop wijzer geworden.
bedankt voor de info (en onzin).
  zondag 21 mei 2006 @ 20:19:37 #57
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_38057102
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 18:03 schreef OMG het volgende:
[..]
Nog een flauwigheid is een 7" van Pg.99 waar de ene kant op 45rpm moet worden afgespeeld en de andere op 33rpm. Dit zal ongetwijfeld door andere bands/artiesten al wel eens gedaan zijn, maar ik blijf het irritant vinden omdat ik nooit weet welke kant op welke snelheid moet worden afgespeeld.
Ja, grappig is dat Ik heb ook een maxisingle waar het ene nummers van kant A op 33rpm afgespeeld dient te worden en de andere op 45rpm. Op kant B lopen voorts de groeven van binnen naar buiten en moet je de naald dus aan het eind van de track zetten ipv het begin en ook hier hebben beide nummers verschillende rpm's.
  zondag 21 mei 2006 @ 21:17:54 #58
136283 knars
Teethgrinder
pi_38060376
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 22:30 schreef veldmuis het volgende:
Kijk hier eens rond voor de gein: http://www.highfidelitydiscs.nl/customer/home.php
Niet echt top40 spul, maar toch.
Mwah... niet echt top 40 materiaal?
  maandag 22 mei 2006 @ 11:46:03 #59
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_38078527
Ik heb een 10" van Beck waarbij per nummer de snelheid verschilt, dus song nr 1 op 33 toeren, nr 2 op 45 en zo meer. Echt belachelijk, want je blijft prutsen. Gelukkig is het op zich helemaal geen interessante plaat, op enkele nummers na.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
  maandag 22 mei 2006 @ 14:45:21 #60
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_38084412
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 21:42 schreef kut_klo0n het volgende:
12" zit in mn broek
zijn die rolletjes king pepermunt zo groot tegenwoordig?
als in goochelaar
  maandag 22 mei 2006 @ 15:07:37 #61
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_38085252
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 22:24 schreef Mickeys het volgende:
Van de site Wikipedia:
[..]
Een grammofoonplaat is aan beide kanten afspeelbaar. Als de plaat is afgelopen, kan deze worden omgedraaid en de achterzijde worden gespeeld.
Eigenlijk vind ik dit nog wel het mooiste uit het hele stuk, blijkbaar is het niet meer vanzelfsprekend voor sommigen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_38254590
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 22:22 schreef Riparius het volgende:

[..]

Had niet echt met de speelduur te maken. Bij een 12" maxisingle werd (wordt) de voorkeur gegeven aan 45 toeren omdat daarmee een betere geluidskwaliteit c.q. een grotere dynamiek kon worden bereikt. Tuurlijk is de maximale speelduur daardoor korter dan bij 33 toeren, maar dat is bij een lengte van pakweg 8 a 10 minuten voor een maxisingle geen probleem.
Met daarnaast vanuit een praktisch oogpunt: dj's kunnen er tenminste nog fatsoenlijk mee mixen en de juiste plek op de plaat vinden.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_38255687
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 18:03 schreef OMG het volgende:

[..]

Nog een flauwigheid is een 7" van Pg.99 waar de ene kant op 45rpm moet worden afgespeeld en de andere op 33rpm. Dit zal ongetwijfeld door andere bands/artiesten al wel eens gedaan zijn, maar ik blijf het irritant vinden omdat ik nooit weet welke kant op welke snelheid moet worden afgespeeld.
Met dance platen heb ik dat echt heel vaak en dat is inderdaad vaak even irritant, dacht eigenlijk dat het niet zo speciaal was
  zaterdag 27 mei 2006 @ 08:49:02 #64
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_38259341
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 01:09 schreef Agrafes het volgende:

[..]

Met dance platen heb ik dat echt heel vaak en dat is inderdaad vaak even irritant, dacht eigenlijk dat het niet zo speciaal was
Of als je switcht van een 33 rpm naar een 45 rpm en dan die knop op je SL vergeet in te rammen En er dan na een paar seconden pas achter komt waardoor je valuable mixing time mist Heb ik ook zo vaak. Gruwelijk irritant.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_38325930
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 09:48 schreef Doderok het volgende:


Geluid in de lus op het einde was ook zo'n aardigheidje. Die platen met 100 en 500 gesloten groeven ben ik wel nooit tegengekomen, vraag me af wat daar op stond.
Scratchplaten voor turntablists...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')