Bah! Dat is idd geen Tele meer te noemen...quote:Op maandag 22 mei 2006 20:18 schreef Jorikjet het volgende:
http://www.speurders.nl/m(...)aster_hmt_super.html
voor de telecaster freaks hier misschien leuk
Ja, dat lijkt me vrij normaal, lukt mij ook met .009. Probeer te benden met je vingertop (geen plat liggende vingers!). Het makkelijkst is een bend uit te voeren met je ringvinger, en dan kun je wijs- en middelvinger gebruiken ter ondersteuning. De meeste mensen vinden benden makkelijker met hun duim enigszins gekromd over de hals. Wat betreft pijn in je vingers: goed oefenen, dan krijg je vanzelf eelt op je vingers. Probeer een bend ook eens met een beetje vibrato te spelen, dat gaat in het begin heel zwaar maar klinkt wel erg goed. Bovendien kan het onzuiverheden tijdens het opdrukken maskeren. Succes!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:12 schreef Jordy-B het volgende:
Is het normaal dat je hoge e-snaar bij een full bend tot aan de g-snaar gedrukt wordt?
Ik ben nou bezig met de solo van Queen's Friends Will Be Friends, wat op zich een makkelijke solo is (niet als je hem op de manier van het guitar pro-bestand speelt, maar die zit ook zwaar onlogisch in elkaar) en hij lukt prima, alleen krijg ik steeds herrie als ik die ene bend op de e-snaar speel (plus dat het kreng zwaar in m'n vingers snijdt...)
Maar of dat dus normaal is, of ben ik aan nieuwe snaren toe?
Ik speel trouwens op Optima Gold .010 / .013 / .017 / .026 / .035 / .046
"From scratch" of gebruik je al bestaande onderdelen (nek enzo)? Het is namelijk een heeeeeeel karwei!quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:54 schreef Desensitized het volgende:
Ik ga zeer waarschijnlijk zelf een gitaar bouwen
Model word een Dean ML. Moet verder nog zooi uitzoeken, maar word em wel denk ik.
Samen met een maat van me [mede bandlid] , hij gaat een Explorer bouwen.
Iemand ervaring daarmee?? Kom maar op met info
Ik heb al een dikke laag eelt op m'n vingertoppen..quote:Op donderdag 25 mei 2006 13:30 schreef 6L6 het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me vrij normaal, lukt mij ook met .009. Probeer te benden met je vingertop (geen plat liggende vingers!). Het makkelijkst is een bend uit te voeren met je ringvinger, en dan kun je wijs- en middelvinger gebruiken ter ondersteuning. De meeste mensen vinden benden makkelijker met hun duim enigszins gekromd over de hals. Wat betreft pijn in je vingers: goed oefenen, dan krijg je vanzelf eelt op je vingers. Probeer een bend ook eens met een beetje vibrato te spelen, dat gaat in het begin heel zwaar maar klinkt wel erg goed. Bovendien kan het onzuiverheden tijdens het opdrukken maskeren. Succes!
Zwaarder? We hebben het toch over dat dunne snaartje dat ik al vaak zat dankzij een bend heb gebrokenquote:Op donderdag 25 mei 2006 15:31 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik heb al een dikke laag eelt op m'n vingertoppen..
Het probleem is gewoon dat het op de e-snaar véél zwaarder is om een volle bend te doen dan op de B of G-snaar. Dat viel me op en ik vroeg me dus af of dat normaal is...
Dat schakelen doe je toch met de rithem/treble-schakelaar die zich naast de nek bevindt?quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:03 schreef Jorikjet het volgende:
schakelbare humbuckers denk ik
Boeiend... EMGsquote:Op donderdag 25 mei 2006 17:19 schreef Svyatagor het volgende:
Best geinig, al zal dat wel wat in de klank schelen.
Dat dunne snaartje wat relatief strakker staat gespannen en dus zwaarder voelt om op te drukken, jaquote:Op donderdag 25 mei 2006 16:57 schreef DuranK het volgende:
[..]
Zwaarder? We hebben het toch over dat dunne snaartje dat ik al vaak zat dankzij een bend heb gebroken![]()
Ik zat er ook al naar te kijken. Volgens mij heeft hij gewoon zwart doffe kapjes over de standaard humbuckers, althans, er staat niks over de elementen in de advertentie.quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:41 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Boeiend... EMGs! Mooie gitaar, erg stijlvol.. zo eentje wil ik er ok wel.
Edit: Oh, wacht. Daar staat EMG op. Heeft ie er nou gewoon zo'n kapje overheen?
Ik heb er anders nooit last, maar ben dan ook een echte manquote:Op donderdag 25 mei 2006 18:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat dunne snaartje wat relatief strakker staat gespannen en dus zwaarder voelt om op te drukken, ja.
Zou goed kunnen, mijn oude Gib had dat ook!quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:43 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik zat er ook al naar te kijken. Volgens mij heeft hij gewoon zwart doffe kapjes over de standaard humbuckers, althans, er staat niks over de elementen in de advertentie.
wat is er met die slagplaat gebeurd?quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:55 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zou goed kunnen, mijn oude Gib had dat ook!
[afbeelding]
De slagplaat van dit exemplaar is ook niet origineel...quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:10 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
wat is er met die slagplaat gebeurd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |