Leed delen ofzoquote:
Howdie neighbourquote:
Idem. Maar ik verhuis het liefst z.s.m. naar het Oude Westen of het Noorden.quote:
Ik zit/zat op Calvijnquote:Op woensdag 21 juni 2006 08:03 schreef FredvZ het volgende:
Rotterdam![]()
Zeg maar tegenover de Endenburg waar die schietpartij maandag was
Calvijn
* NanKing meldtquote:Op woensdag 21 juni 2006 01:46 schreef heiden6 het volgende:
Oorspronkelijk kom ik uit Kralingen/Crooswijk, woonde aan de Schapendreef (tussen het Kralingse Bos en de Boezemstraat zeg maar, aan de boezem).
De Rif zit er nog steeds hoorquote:Op woensdag 21 juni 2006 06:53 schreef MeneerMuis het volgende:
heiden6 op welk nummer woonde jij op de boemzemstraat? Had je ook veel overlast van The Rif?
Hahaha, dat plaatje.quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:31 schreef Ringo het volgende:
* rasechte Ommoordenaar meldt zich
Stadse poldervogel dus.![]()
Rotterdam![]()
[afbeelding]
Ik snap dat ophemelen van LR ook niet zo. Volgens mij is R'dam er op LR's belangrijkste op achteruit gegaan, en het 'softe linkse' Amsterdam er op dat gebied op vooruit. LR, hoop geschreeuw weinig wol, veel woorden, weinig daden, heel eng die club! Vooral die Sorensen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 08:48 schreef IHVK het volgende:
Uh, in Amsterdam is de PvdA al jaren aan de macht en het schijnt dat Amsterdam veel minder crimineel is dan Rotjenkor. Het enige wat LR deed was symptoom bestrijding.
Vooral die Pastors. Die mag best eens onder een tram komen, geheel per ongeluk, nep-Rotterdammer met zijn arrogante smoel.quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:35 schreef Stpan het volgende:
Ik snap dat ophemelen van LR ook niet zo. Volgens mij is R'dam er op LR's belangrijkste op achteruit gegaan, en het 'softe linkse' Amsterdam er op dat gebied op vooruit. LR, hoop geschreeuw weinig wol, veel woorden, weinig daden, heel eng die club! Vooral die Sorensen.
In Vlaardingen toch? Ik dacht zoiets in de krant te lezen...quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:41 schreef IHVK het volgende:
Wie weet trouwens waar die terreuroefeningen zijn morgen?
Precies, qua gevoel. O.a. door de controle op de tram (PvdA idee). De harde cijfers tonen echter wat anders aan. Ik deel dat veiliger gevoel overigens nauwelijks, ik voel het niveau van veiligheid niet anders dan pak em beet 5 jaar terug.quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:39 schreef teknomist het volgende:
Overigens is door LR het gevoel van veiligheid gestegen en dat is al wat.
PvdA is een ramp voor de stad.
quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:48 schreef Stpan het volgende:
[..]
t'is misschien hier en daar een enorme pauperstad, maar wel mijn pauperstad.
quote:(en op zijn tijd ook beregezellig in de Oude Haven, historisch Delfshaven, Oostplein, lekker klef van het zweet in de Vibes, Rotown, de Consul etc. etc.)
Ah, ok. Niet in de buurt dus.quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:41 schreef Shirley het volgende:
[..]
In Vlaardingen toch? Ik dacht zoiets in de krant te lezen...
Schapendreef hier dus.quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:12 schreef Shirley het volgende:
[..]
De Rif zit er nog steeds hoor![]()
Wel grappig dat toch hier een aantal Crooswijkers zitten. Willen diegene even straatnamen noemen waar ze gewoond hebben, want Croos is nog best groot.
Ik woonde vroeger in de Rusthoflaan,en nu bij de Crooswijkseweg.
En op welke basisschool zat je?quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:51 schreef NanKing het volgende:
[..]
Schapendreef hier dus.
Ik heb ook op de Rusthoflaan gewoond btw.
quote:
Ik voel me sowieso niet onveilig in Rotterdam. Het zit allemaal tussen je oren.quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:48 schreef Stpan het volgende:
[..]
Precies, qua gevoel. O.a. door de controle op de tram (PvdA idee). De harde cijfers tonen echter wat anders aan. Ik deel dat veiliger gevoel overigens nauwelijks, ik voel het niveau van veiligheid niet anders dan pak em beet 5 jaar terug.
Ik vind het contrast tussen oud (Delftshaven, Westen e.d.) en nieuw juist het mooie aan Rotterdam. In steden als Delft, Utrecht en Amsterdam is dat anders, daar verzuip je in de oude geveltjes en oude grachtenpandjes. Brabantse steden vind ik niet vergelijkbaar qua architectuur met de oude Randstedelijke steden. Ik kom zelf uit Bergen op Zoom en kom vaak in Breda of Tilburg maar vind de sfeer daar echt niet beter dan in Rotterdam hoor.quote:Wat betreft veiligheidsgevoel heeft R'dam sowieso een achterstand. Het centrum oogt nu eenmaal kil met dank aan onze oosterburen, dat wordt nooit meer een schattig Delft of Breda. En ook in de omgang met elkaar is het minder gezellig of joviaal dan in andere provincies.
Rotterdam is een stad je moet leren ontdekken, waar je het niet als hapklare brokken voorgeschoteld krijgt. Maar als je Rotterdam eenmaal weet leren waarderen wil je niet anders meer.quote:Vrij naar iemand anders in dit topic, t'is misschien hier en daar een enorme pauperstad, maar wel mijn pauperstad.
(en op zijn tijd ook beregezellig in de Oude Haven, historisch Delfshaven, Oostplein, lekker klef van het zweet in de Vibes, Rotown, de Consul etc. etc.)
Bijna iedereen die ik ken hier uit de buurt zat op de Talmaquote:Op woensdag 21 juni 2006 20:00 schreef Shirley het volgende:
[..]! Ik ken een aantal mensen die daar zaten, ik weet alleen niet hoe oud jij bent.
Ik zat op Talma.
Whahaha... grappig zegquote:Op woensdag 21 juni 2006 20:03 schreef NanKing het volgende:
[..]
Bijna iedereen die ik ken hier uit de buurt zat op de Talma.
Ik ben dezelfde leeftijd als jij.
1 foto uit je fobo komt mij bekend voor, de derde van de bovenste rij ik zal je vast weleens hebben gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |