Niet iedereen over één kam scheren, ivosnivo. Er zijn genoeg moslims die die neiging totaal niet hebben. Zij hangen de Islam overtuigd aan, maar houden hun geloof binnen hun eigen omgeving. Jij hebt het over een groep die, inderdaad, de eigenschap heeft de Islam op te leggen aan de niet-moslim en desnoods met geweld. Ik heb ook niet ontkent dat er een probleem is, ik heb enkel gezegd dat het probleem voor een groot gedeelte door ons zelf wordt veroorzaakt.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:05 schreef ivosnivo het volgende:
Nee man, je snapt er niks van. Die gasten denken hun normen en waarden (voor zover ze die hebben) mee kunnen nemen hier naar toe. En ze ons kunnen opleggen, het is onze taak ons daartegen te verzetten.
Alsof Christenen dat niet hebben (zie bijvoorbeeld The Land of The Free)quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:05 schreef ivosnivo het volgende:
Nee man, je snapt er niks van. Die gasten denken hun normen en waarden (voor zover ze die hebben) mee kunnen nemen hier naar toe. En ze ons kunnen opleggen, het is onze taak ons daartegen te verzetten.
Alsof veel 'vrijdenkers' dat niet hebben.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:12 schreef Seneca het volgende:
[..]
Alsof Christenen dat niet hebben (zie bijvoorbeeld The Land of The Free)
Kom jij maar is in osdorp kijken, waar je als hollandertje dik in de minderheid bent. Waar nederlanders elkaar op straat begroeten.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:10 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Niet iedereen over één kam scheren, ivosnivo. Er zijn genoeg moslims die die neiging totaal niet hebben. Zij hangen de Islam overtuigd aan, maar houden hun geloof binnen hun eigen omgeving. Jij hebt het over een groep die, inderdaad, de eigenschap heeft de Islam op te leggen aan de niet-moslim en desnoods met geweld. Ik heb ook niet ontkent dat er een probleem is, ik heb enkel gezegd dat het probleem voor een groot gedeelte door ons zelf wordt veroorzaakt.
Ben ik met je eens, maar wat doet dat af aan mijn reactie? We verwijten de Islam dat ze haar normen en waarden aan ons op wil leggen, terwijl het Christendom precies hetzelfde doet (abortus, euthanasie, homohuwelijk, etc.). Maar daar hoor je dan weer vrijwel niemand over.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:13 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Alsof veel 'vrijdenkers' dat niet hebben.
Zoals Jezus ooit heeft gezegd:
"Haal eerst die balk uit uw eigen oog, voordat u splinter uit dat van een ander wilt verwijderen."
De wortels van de problematiek bevinden zich reeds jaren geleden. Dat het op dit moment op bepaalde plaatsen in Nederland een chaotische en beangstigende omgeving is kan ik mij indenken, maar we moeten ons afvragen hoe dat op die manier is ontstaan.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:15 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Kom jij maar is in osdorp kijken, waar je als hollandertje dik in de minderheid bent. Waar nederlanders elkaar op straat begroeten.
Hoe veroorzaken wij het probleem dan?
Ik scheer ze niet allemaal over 1 kam, maar wat mij opvalt is hoe meer ze bij elkaar zitten. Hoe minder ze integreren(nederlands leren), hoe minder ze werken hoe meer overlast ze veroorzaken.
Ik heb trouwens 1 keer een meisje in de klas gehad (nee ze was niet mooi), en ze was asielzoeker. De kans dat ze hier mocht blijven was nihil, ze sprak goed nederland. En deed het meest van iedereen voor de opleiding. Zoeen moet hier gewoon blijven, die gaat netjes werken enzo. Maar nee die sturen ze terug, ze moeten gewoon kijken hoe die mensen hun leven leiden.
Tuurlijk niet...quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:17 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar wat doet dat af aan mijn reactie? We verwijten de Islam dat ze haar normen en waarden aan ons op wil leggen, terwijl het Christendom precies hetzelfde doet (abortus, euthanasie, homohuwelijk, etc.). Maar daar hoor je dan weer vrijwel niemand over.
Ik denk dat je vooral niet asielzoekers moet gaan selecteren op wat ze kunnen bijdragen aan onze maatschappij. Als we daarmee beginnen lopen we serieus het risico dat de multiculturele samenleving alsnog gaat slagen. Beter is het om iedereen die ook maar een beetje goede wil toont om hier wat van zijn leven te maken het land uit te trappen, en criminele asielzoekers hier te laten omdat ze toevallig uit een land komen dat onveilig verklaard is.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:15 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Kom jij maar is in osdorp kijken, waar je als hollandertje dik in de minderheid bent. Waar nederlanders elkaar op straat begroeten.
Hoe veroorzaken wij het probleem dan?
Ik scheer ze niet allemaal over 1 kam, maar wat mij opvalt is hoe meer ze bij elkaar zitten. Hoe minder ze integreren(nederlands leren), hoe minder ze werken hoe meer overlast ze veroorzaken.
Ik heb trouwens 1 keer een meisje in de klas gehad (nee ze was niet mooi), en ze was asielzoeker. De kans dat ze hier mocht blijven was nihil, ze sprak goed nederland. En deed het meest van iedereen voor de opleiding. Zoeen moet hier gewoon blijven, die gaat netjes werken enzo. Maar nee die sturen ze terug, ze moeten gewoon kijken hoe die mensen hun leven leiden.
Het verschil tussen dergelijke christenen en dergelijke moslims is, is dat er vanuit de moslims een veel grotere dreiging uitgaat. Christenen houden het slechts bij woorden, moslims zijn eerder geneigd naar (gewelddadige) daden.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:17 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar wat doet dat af aan mijn reactie? We verwijten de Islam dat ze haar normen en waarden aan ons op wil leggen, terwijl het Christendom precies hetzelfde doet (abortus, euthanasie, homohuwelijk, etc.). Maar daar hoor je dan weer vrijwel niemand over.
Ook niet waar. Volgens mij ben jij niet helemaal op de hoogte dat er ook moorden in naam van het Christendom gepleegd worden. Met name in de States worden zelfs artsen met de dood bedreigd omdat ze bereid zijn abortussen uit te voeren, om maar eens wat te noemen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:21 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Het verschil tussen dergelijke christenen en dergelijke moslims is, is dat er vanuit de moslims een veel grotere dreiging uitgaat. Christenen houden het slechts bij woorden, moslims zijn eerder geneigd naar (gewelddadige) daden.
Dat niet alleen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:23 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ook niet waar. Volgens mij ben jij niet helemaal op de hoogte dat er ook moorden in naam van het Christendom gepleegd worden. Met name in de States worden zelfs artsen met de dood bedreigd omdat ze bereid zijn abortussen uit te voeren, om maar eens wat te noemen.
Dat gaat dus al niet op voor dit land. Maar ga verder.....quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:23 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ook niet waar. Volgens mij ben jij niet helemaal op de hoogte dat er ook moorden in naam van het Christendom gepleegd worden. Met name in de States worden zelfs artsen met de dood bedreigd omdat ze bereid zijn abortussen uit te voeren, om maar eens wat te noemen.
Dus?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat niet alleen.
De geschiedenis staat ook vol met "daden" die uit naam van Christus zijn gedaan...
Bijna elke religie heeft wel een fanatieke aanhang die tegen het extremistische aanloopt...
We hebben het hier over Nederland.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:23 schreef Seneca het volgende:
[..]
My point exactly. Het is naief om te stellen dat dit een probleem is van alleen de Islam. Extremisme is een fenomeen wat voorkomt onder iedere religie. Op dit moment is de Islam in opkomst, en daarom zie je dit verschijnsel daar nu meer, maar dat heeft imho niets te maken met het feit dat de Islam gewelddadiger zou zijn dan het Christendom. Per slot van rekening wordt in de bijbel ook opgeroepen om homo's te stenigen, en meer van dat soort dingen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat niet alleen.
De geschiedenis staat ook vol met "daden" die uit naam van Christus zijn gedaan...
Bijna elke religie heeft wel een fanatieke aanhang die tegen het extremistische aanloopt...
Zo'n zwakzinnige stelling dat't amper de moeite is om te reageren.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:03 schreef FuifDuif het volgende:
Want de schuld is voornamelijk aan onze zijde van de lijn te vinden!
Lijkt me duidelijk dat de mens in het algemeen nog steeds niet heeft geleerd van eerder gemaakte fouten.quote:
Zoals ik al zei. De escalatie van die wantoestanden heeft een oorsprong en die ligt met name gelegen aan de zijde van de autochtone Nederlander. Ik weet het, het is een harde en onprettige constatering, maar dat maakt het nog niet minder waar.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zo'n zwakzinnige stelling dat't amper de moeite is om te reageren.
Ik zie niet in hoe wij nederlanders de schuld hebben van bv. het vrouwonvriendelijke gedrag wat onder islamieten in de praktijk leeft.
Ik zie ook niet in hoe wij nederlanders de schuld hebben van het complete gebrek aan tolerantie tov andersdenkenden, meer specifiek, mensen die kritiek hebben op de islam.
En zo kan ik nog wel ff doorgaan, met het opsommen van wantoestanden waar wij nederlanders echt geen schuld aan hebben.
Ho ho, wij in het westen leren andere dingen dan mensen die ergens anders zijn opgegroeid.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zo'n zwakzinnige stelling dat't amper de moeite is om te reageren.
Ik zie niet in hoe wij nederlanders de schuld hebben van bv. het vrouwonvriendelijke gedrag wat onder islamieten in de praktijk leeft.
Ik zie ook niet in hoe wij nederlanders de schuld hebben van het complete gebrek aan tolerantie tov andersdenkenden, meer specifiek, mensen die kritiek hebben op de islam.
En zo kan ik nog wel ff doorgaan, met het opsommen van wantoestanden waar wij nederlanders echt geen schuld aan hebben.
Fuif, het is echt onzin om te stellen dat alleen Nederlanders zich schuldig maken aan stigmatisering. Theo van Gogh mag moslims geen schapenneukers noemen, maar een Imam mag homo's wel 'ziek' noemen. Face it, er wordt aan beide kanten gestigmatiseerd, omdat er geen respect is voor elkaars cultuur.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:32 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Zoals ik al zei. De escalatie van die wantoestanden heeft een oorsprong en die ligt met name gelegen aan de zijde van de autochtone Nederlander. Ik weet het, het is een harde en onprettige constatering, maar dat maakt het nog niet minder waar.
En de huidige gang van zaken aan onze kant draagt ook niet bij aan een verbetering. Neem bijvoorbeeld dat vereren van mensen als Theo van Gogh. Denk je nu werkelijk dat je met dergelijke lieden en vervolgens het heiligen van die lieden de zaak oplost? Dat maakt het alleen maar erger!
Lijkt me sterk, en dan nog zulke dingen gebeuren nu helemaal niet, en is dus ook helemaal niet relevant. Homo's mogen hier zelfs trouwen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:28 schreef Seneca het volgende:
[..]
My point exactly. Het is naief om te stellen dat dit een probleem is van alleen de Islam. Extremisme is een fenomeen wat voorkomt onder iedere religie. Op dit moment is de Islam in opkomst, en daarom zie je dit verschijnsel daar nu meer, maar dat heeft imho niets te maken met het feit dat de Islam gewelddadiger zou zijn dan het Christendom. Per slot van rekening wordt in de bijbel ook opgeroepen om homo's te stenigen, en meer van dat soort dingen.
Alsof we hier in nederland ook nog maar iets met het vaticaan te maken hebben.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:30 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk dat de mens in het algemeen nog steeds niet heeft geleerd van eerder gemaakte fouten.
Op deze manier gaat de geschiedenis zich weer herhalen met misschien een andere uitkomst waar niemand op zit te wachten.
Eigenlijk zou bv het vaticaan hier meer mee moeten doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |