Het is geen webpagina maar een server voor een spel...compleet met database voor highscores.quote:Op zondag 21 mei 2006 16:56 schreef wdn het volgende:
ZEG!!
Krijgen we nog een linkje naar je apache wegpagina
Als je 'sudo -s' doet krijg je een root-shell... Om het root-account te activeren moet je er een wachtwoord voor instellen, dit kan met 'sudo passwd'...quote:Op zondag 21 mei 2006 21:33 schreef Oldbie het volgende:
Ik heb het inmiddels voor elkaar. Was toch iets niet helemaal goed in de router. Het werkt nu naar behoren.
Is het trouwens mogelijk om echt als root in te loggen in xubuntu? Ik moet wat php bestanden in de root zetten maar daar heb ik blijkbaar geen rechten toe....
standaard staat sudo ook niet aan als ik het goed heb, en moet je zoals hierboven wordt gezegd eerst "sudo passwd" typen en een paswoord invullen.quote:Op zondag 21 mei 2006 21:37 schreef wdn het volgende:
Ja. MAAR!!!!!!!!!! sudo voor het commando moet genoeg zijn,
dus
sudo cp /home/rinzwind/test.gz /tmp
vraagt om je user-pwd en voort het als root uit.
Ik kan gewoon sudo gebruiken zonder eerst een password in te stellen....quote:Op zondag 21 mei 2006 21:53 schreef StephanL het volgende:
[..]
standaard staat sudo ook niet aan als ik het goed heb, en moet je zoals hierboven wordt gezegd eerst "sudo passwd" typen en een paswoord invullen.
Juist onder Ubuntu werkt 'alles' met sudo... Vandaar dat het rootwachtwoord ook disabled is...quote:Op zondag 21 mei 2006 21:53 schreef StephanL het volgende:
[..]
standaard staat sudo ook niet aan als ik het goed heb, en moet je zoals hierboven wordt gezegd eerst "sudo passwd" typen en een paswoord invullen.
Heb je tijdens de installatie een wachtwoord opgegeven, of gewoon op enter gedrukt? Als je een wachtwoord hebt ingesteld moet sudo je in ieder geval de eerste keer binnen een bepaalde tijd (15 minuten geloof ik) om je wachtwoord vragen.quote:Op zondag 21 mei 2006 21:58 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ik kan gewoon sudo gebruiken zonder eerst een password in te stellen....
Om een bestand te verwijderen doen je 'rm <bestandsnaam>'...quote:Even wat anders. Ik heb nu net iets teveel gekopieerd. Op zich niet erg maar ik wil het overzichtelijk houden en de overbodige bestanden verwijderen. Wat is delete commando?
Volgens mij doet 'yum' dat, in de recentere Fedora's.... Weinig ervaring mee echter....quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:13 schreef rihago het volgende:
Is er trouwens een manier om in Fedora automatisch de dependend RPMs mee te installeren?
Ik heb nu RPMDB mee geinstalleerd en dan verteld hij mij altijd welke RPMs hij nog meer nodig heeft bij het installeren van een RPM.
Maar kan hij deze niet automatisch mee pakken? (ik heb alle standaard RPMS op de HD staan)
Klopt. Met yum kun je bv ook je hele fedora systeem upgraden (bv van core 3 naar core 4).quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:18 schreef whoops het volgende:
[..]
Volgens mij doet 'yum' dat, in de recentere Fedora's.... Weinig ervaring mee echter....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |