abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37947192
Er zijn jaren geleden wat latexklodders gemorst op de vloertegels in de badkamer. Hoe kan ik deze het makkelijkst verwijderen? Het zijn van die ouderwetse bruine tegels uit de jaren '70. Heb het al geprobeert met een krabbertje daarmee krijg ik het ergste wel weg maar niet alles, wasbenzine hielp ook niet. Een ander huis-tuin en keukenmiddeltje?
pi_37947221
Verf kan niet tegen vet.
Iets met olie al geprobeert?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_37947986
latex is een verf op waterbasis, wasbenzine, terpentine en soortgelijke middeltjes (oliebasis) helpen dus niet.
Wat je kunt proberen is water met allesreiniger er een tijdje in laten trekken en vervolgens met een schuurspons te boel wegkrabben. Pas op met metalen krabbers; die kunnen krassen maken in je tegelwerk.
je weet nooit wat er voor je staat, als de liftdeur opengaat
pi_37950558
't is gelukt! Heb het eerst een tijdje met onverdunde driehoek zeep in laten trekken. Daarna met schuurspons en krabbertje voor de dikste klodders te lijf gegaan en weg!
pi_37955034
Weliswaar te laat voor TS, maar bij deze een tip die ik gebruik om verf, latex, lijm, etc van gladde harde oppervlakken te halen.

Haal bij de drogist een setje van die losse scheermesjes waar je opa zich vroeger mee scheerde. Gilette heeft ze nog, die dingen zijn ultrascherp, dun en licht buigbaar. Tussen je vingers nemen en met een licht heen en weer gaande beweging snijd je alles weg.

Werkt veel beter dan zo'n schraap-geval waarmee je alleen maar krassen maakt.

Voor een volgende keer
pi_37978561
scheermesjes of zoals ik gebruik een flexibel en vooral schoon plamuurmes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')