abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38068758
Het viel tegen, het boek is eigenlijk niet gemaakt om te filmen, te veel informatie die het boek juist zo goed maakt.
Het einde vond ik in het boek trouwens al tegenvallen en dat was in de film dus ook zo.

Ze hadden veel beter het Bernini Misterie kunnen verfilmen, daar zat meer actie in en was denk toegangelijker geweest!

Dit is gewoon een knappe verfilming maar geen goeie film, helaas. De casting was trouwens wel erg goed, op Tom Hanks na dan, alle andere waren echt gemaakt voor hun rol

(Audrey Tautou was trouwens echt )
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_38068760
Grappig hoe wisselend de kritieken hier zijn.
pi_38068830
quote:
Op zondag 21 mei 2006 17:48 schreef japzooi het volgende:
Ik ben er gisterravond heen geweest en...het spijt me zeer...maar wat een drama. Waar te beginnen?

Ten eerste was er totaal GEEN spanning. Geen moment in de fim waar ik op het puntje van m'n stoel zat. Enkel maar van scene naar scene en locatie naar locatie. Ik kon op geen enkel moment ook maar iets meeleven met de hoofdpersonages en als je niet kunt meeleven met je hoofdpersonages is je film bij voorbaat al gedoemd te mislukken.

Het script was ontzettend lui geschreven en het complot zat veel te simpel in elkaar. Of dit nu de schuld was van de scriptschrijver of van Brown zelf omdat het bron materiaal zelf al te flauw was (ik weet het niet want ik heb het boek niet gelezen). Dat begint al bij het feit dat de helft ven de film
Misschien moet je dat eerst doen en dan je mening nog eens vormen
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_38069282
Okee om mezelf maar meteen te beschermen zal ik maar zeggen : Iedereen heeft zijn eigen smaak en gelukkig maar...". Ik heb vorig jaar het boek gelezen en hem in twee dagen uitgelezen. Dat is voor iemand zoals ik (denk : LEZEN IS FUCKING SAAI!!!) echt een wonder. Ik vond het boek echt geweldig. Makkelijk te lezen, spannend, geweldig! Ik kon het niet wegleggen. Vol verwachting heb ik op de film gewacht en VOILA!! vandaag was het eindelijk zo ver. En ik moet zeggen : ik snap echt niet waarom de film zulke slechte recensies krijgt! Nogmaals : ieder zijn eigen smaak!!! Maar ik wil m echt graag nog een keer zien. Ik vond het heel goed te volgen en ook mijn vriend, die het boek niet heeft gelezen kon het heel goed volgen. Hij vond m ook fantastisch! Ik vond het verhaal spannend, de muziek echt schitterend (x1000), de personages goed gecast (vooral Silas vond ik echt goed!) En ja, ook ik miste een paar dingen uit het boek, maar dat kan ook haast niet anders. Niemand vond het erg dat het einde van Lord of the Rings - Return of the King niet klopte met het boek. Dat einde lijkt zelfs niet eens op het einde van het boek en dat namen we ook voor lief. Maar goed, moet iedereen ook zelf weten. Ik ben hier alleen maar om mijn eigen mening te geven. Ik vond hem super, ik ga hem zeker nog een keer zien. Ik vind het jammer van de mensen van het filmfestival van Cannes om deze film zo verschrikkelijk af te kraken en uit te lachen. Sorry, maar er komen af en toe KUT-films voorbij die ook op Cannes en weet ik t vertoond worden en die worden dan bestempeld als "geniaal" en "origineel" en weet ik t. Ik hoop dat de Davinci Code alsnog een groot succes wordt!!!!!

Yara
  zondag 21 mei 2006 @ 23:46:40 #180
24054 search64
Avec le grande
pi_38069346
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:35 schreef Agiath het volgende:
Het viel tegen, het boek is eigenlijk niet gemaakt om te filmen, te veel informatie die het boek juist zo goed maakt.
Ach, het boek leek me juist in zijn geheel geschreven met een film (en vooral veel geld) in het achterhoofd. Die vervelende cliffhangers op elke pagina die dan op de volgende pagina weer afgelopen zijn....

Maar goed, ik vrees dat het teveel gevraagd is om eens een echt goed boek te lezen om te zien wat een drol dit eigenlijk is. Mocht dit niet zo zijn, ik geef graag suggesties.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  zondag 21 mei 2006 @ 23:47:59 #181
122987 japzooi
Whining Pirate of Tortuga
pi_38069423
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:36 schreef Agiath het volgende:

[..]

Misschien moet je dat eerst doen en dan je mening nog eens vormen
En misschien moet jij de rest van m'n review lezen voordat je rare opmerkingen in het rond gaat strooien grapjurk:
quote:
PS: De eerste die nu nog aankomt met het excuus: "Logisch dat je er niks aan vond, want je hebt het boek niet gelezen!", die kan een flink blik 'rot een eind op' rectaal innemen want daar trap ik niet in. Als er in het boek meer word verteld waardoor het wel een goed verhaal word, dan is het Akiva Goldsman (screenplay) zijn schuld. Hij heeft Immers in het verleden Batman and Robin geschreven dus dat is heel goed mogelijk en hij was heel toevallig ook producer van Poseidon en dat is ook geen goed nieuws. Ik bedoel, je laat bij het verfilmen gewoon geen cruciale dingen weg omdat je ervan uitgaat dat idereen het boek toch wel gelezen heeft. Dat is wat ik eerder bedoelde met 'lui schrijven' .
"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
pi_38069823
Ik vind de film van het niveau als het boek. Denk niet dat ze de film beter hadden kunnen maken. Ik geloof ook niet dat er zoveel info in de film gemist wordt. Had m slechter verwacht, als ik de mensen zo had mogen geloven. Als er geen boek was geweest dan was het een rip off van National Treasure geweest en dus een redelijke avonturenfilm. Hem echt slecht noemen vind ik overdreven en niet echt fair... het is een kwestie van smaak.
pi_38070872
Ik heb de film net gezien. Vond het meevallen. Had beter verwacht.

En nu een dikke vette spoiler voor de mensen die het boek hebben gelezen of de film hebben gezien:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 22 mei 2006 @ 00:48:44 #184
24054 search64
Avec le grande
pi_38071800
Jaja.
  maandag 22 mei 2006 @ 00:51:09 #185
24054 search64
Avec le grande
pi_38071876
quote:
Op zondag 21 mei 2006 17:48 schreef japzooi het volgende:
PS: De eerste die nu nog aankomt met het excuus: "Logisch dat je er niks aan vond, want je hebt het boek niet gelezen!", die kan een flink blik 'rot een eind op' rectaal innemen want daar trap ik niet in.
Wat ben je toch heerlijk eloquent.
quote:
Als er in het boek meer word verteld waardoor het wel een goed verhaal word, dan is het Akiva Goldsman (screenplay) zijn schuld. Hij heeft Immers in het verleden Batman and Robin geschreven dus dat is heel goed mogelijk en hij was heel toevallig ook producer van Poseidon en dat is ook geen goed nieuws. Ik bedoel, je laat bij het verfilmen gewoon geen cruciale dingen weg omdat je ervan uitgaat dat idereen het boek toch wel gelezen heeft. Dat is wat ik eerder bedoelde met 'lui schrijven' .
Batman & Robin was inderdaad ook een enorme kutfilm.
pi_38071989
Eigenlijk moeten ze een film maken over de theorie van Judas.

The gospel of Judas.

Zou veel meer media aandacht krijgen en veel boeiender zijn.
  maandag 22 mei 2006 @ 01:14:12 #187
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_38072334
quote:
Op maandag 22 mei 2006 00:17 schreef delapoko het volgende:
Ik heb de film net gezien. Vond het meevallen. Had beter verwacht.

En nu een dikke vette spoiler voor de mensen die het boek hebben gelezen of de film hebben gezien:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
leg je spoiler ook even uit aub...
  maandag 22 mei 2006 @ 01:25:38 #188
122987 japzooi
Whining Pirate of Tortuga
pi_38072530
quote:
Op maandag 22 mei 2006 00:51 schreef search64 het volgende:

[..]

Wat ben je toch heerlijk eloquent.
Thx! Dat beschouw ik maar als een compliment!

(btw ik moest het opzoeken )
"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
  maandag 22 mei 2006 @ 07:27:09 #189
8369 speknek
Another day another slay
pi_38073864
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:46 schreef search64 het volgende:
Ach, het boek leek me juist in zijn geheel geschreven met een film (en vooral veel geld) in het achterhoofd. Die vervelende cliffhangers op elke pagina die dan op de volgende pagina weer afgelopen zijn....
Ja, maar er was nu dus geen tijd om de suspense van zo'n cliffhanger op te bouwen. Het was letterlijk: oh er is een puzzel, hey dit is oplossing, oh weer een puzzel hey dat is de oplossing. De oplossing werd gelijk gepresenteerd, waardoor de puzzels vooral geforceerd over kwamen.

De film had dus wel wat rigoureuzer geëdit mogen worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 22 mei 2006 @ 08:23:09 #190
27074 Dezz
The Dog
pi_38074196
Ik ben zaterdag naar de film geweest. Ik vond het echt een leuke film! Geen topfilm, maar wel gewoon leuk
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_38091092
ik vond het een goede film, zelfs zonder het boek te hebben gelezen kon ik het goed volgen...misschien ben je nu wel geneigd om het boek eens te lezen voor de achterliggende info, maar heb me prima vermaakt hoor...
what you see, is what you get!
pi_38094053
Ik ga over een half uur er heen. Ben echt heel benieuwd of het wat is. Ik spui mijn gal wel zodra ik terug ben
  maandag 22 mei 2006 @ 19:30:30 #193
24054 search64
Avec le grande
pi_38095368
quote:
Op maandag 22 mei 2006 07:27 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja, maar er was nu dus geen tijd om de suspense van zo'n cliffhanger op te bouwen. Het was letterlijk: oh er is een puzzel, hey dit is oplossing, oh weer een puzzel hey dat is de oplossing. De oplossing werd gelijk gepresenteerd, waardoor de puzzels vooral geforceerd over kwamen.
Precies zoals in het boek dus....
  maandag 22 mei 2006 @ 19:33:23 #194
149616 Frau.Pfeffertopf
heeft een eigen cheer smiley!
pi_38095464
Grote onzin volgens www.davincicodefan.nl en ik deel die mening.
pi_38095970
quote:
Op maandag 22 mei 2006 19:33 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
Grote onzin volgens www.davincicodefan.nl en ik deel die mening.
ach ja.. de Katholieke Kerk, die pretenderen ook de waarheid te kennen Die neem ik nog minder serieus.
  maandag 22 mei 2006 @ 19:58:26 #196
8369 speknek
Another day another slay
pi_38096362
quote:
Op maandag 22 mei 2006 19:30 schreef search64 het volgende:
Precies zoals in het boek dus....
Nah, in het boek wordt er regelmatig na een cliffhanger eerst iets anders behandeld, zodat je toch wel een tijdje in het duister blijft wat er nou precies gebeurt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_38096648
Kutboek, kutfilm.

Klaar.

Dan Brown is de meest overhypte flutschrijver van dit decennium.
pi_38096733
vind het wel tof dat je de moeite hebt genomen om naast het boek (dat vond je al kut) ook nog de film te gaan kijken... respect, zou dat niet kunnen bij pakweg.. Stephan King...
  maandag 22 mei 2006 @ 20:20:57 #199
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_38097108
feit is iig wel dat het overhyped is ja..
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_38097212
quote:
Op maandag 22 mei 2006 20:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
vind het wel tof dat je de moeite hebt genomen om naast het boek (dat vond je al kut) ook nog de film te gaan kijken... respect, zou dat niet kunnen bij pakweg.. Stephan King...
Je poging tot sarcasme komt niet echt goed uit de verf. Het is trouwens Stephen King.

Het boek was matig. Ik heb 'm op aanraden van een vriend gelezen maar ik vond er niet veel aan en de hele hype niet waard.

De film heb ik gratis kunnen zien. Hee, ben je nou Nederlander of niet? Slecht acteerwerk, flutbewerking van een flutverhaal, echt een rush-job. Alleen Ian McKellen vond ik te pruimen, en de muziek van Hans Zimmer was weer doeltreffend, zoals altijd met zijn muziek het geval is.

Maar ik zou 'm niet eens uit de uitverkoopbak trekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')