Misschien moet je dat eerst doen en dan je mening nog eens vormenquote:Op zondag 21 mei 2006 17:48 schreef japzooi het volgende:
Ik ben er gisterravond heen geweest en...het spijt me zeer...maar wat een drama. Waar te beginnen?
Ten eerste was er totaal GEEN spanning. Geen moment in de fim waar ik op het puntje van m'n stoel zat. Enkel maar van scene naar scene en locatie naar locatie. Ik kon op geen enkel moment ook maar iets meeleven met de hoofdpersonages en als je niet kunt meeleven met je hoofdpersonages is je film bij voorbaat al gedoemd te mislukken.
Het script was ontzettend lui geschreven en het complot zat veel te simpel in elkaar. Of dit nu de schuld was van de scriptschrijver of van Brown zelf omdat het bron materiaal zelf al te flauw was (ik weet het niet want ik heb het boek niet gelezen). Dat begint al bij het feit dat de helft ven de film
Ach, het boek leek me juist in zijn geheel geschreven met een film (en vooral veel geld) in het achterhoofd. Die vervelende cliffhangers op elke pagina die dan op de volgende pagina weer afgelopen zijn....quote:Op zondag 21 mei 2006 23:35 schreef Agiath het volgende:
Het viel tegen, het boek is eigenlijk niet gemaakt om te filmen, te veel informatie die het boek juist zo goed maakt.
En misschien moet jij de rest van m'n review lezen voordat je rare opmerkingen in het rond gaat strooien grapjurk:quote:Op zondag 21 mei 2006 23:36 schreef Agiath het volgende:
[..]
Misschien moet je dat eerst doen en dan je mening nog eens vormen
quote:PS: De eerste die nu nog aankomt met het excuus: "Logisch dat je er niks aan vond, want je hebt het boek niet gelezen!", die kan een flink blik 'rot een eind op' rectaal innemen want daar trap ik niet in. Als er in het boek meer word verteld waardoor het wel een goed verhaal word, dan is het Akiva Goldsman (screenplay) zijn schuld. Hij heeft Immers in het verleden Batman and Robin geschreven dus dat is heel goed mogelijk en hij was heel toevallig ook producer van Poseidon en dat is ook geen goed nieuws. Ik bedoel, je laat bij het verfilmen gewoon geen cruciale dingen weg omdat je ervan uitgaat dat idereen het boek toch wel gelezen heeft. Dat is wat ik eerder bedoelde met 'lui schrijven' .
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ben je toch heerlijk eloquent.quote:Op zondag 21 mei 2006 17:48 schreef japzooi het volgende:
PS: De eerste die nu nog aankomt met het excuus: "Logisch dat je er niks aan vond, want je hebt het boek niet gelezen!", die kan een flink blik 'rot een eind op' rectaal innemen want daar trap ik niet in.
Batman & Robin was inderdaad ook een enorme kutfilm.quote:Als er in het boek meer word verteld waardoor het wel een goed verhaal word, dan is het Akiva Goldsman (screenplay) zijn schuld. Hij heeft Immers in het verleden Batman and Robin geschreven dus dat is heel goed mogelijk en hij was heel toevallig ook producer van Poseidon en dat is ook geen goed nieuws. Ik bedoel, je laat bij het verfilmen gewoon geen cruciale dingen weg omdat je ervan uitgaat dat idereen het boek toch wel gelezen heeft. Dat is wat ik eerder bedoelde met 'lui schrijven' .
quote:Op maandag 22 mei 2006 00:17 schreef delapoko het volgende:
Ik heb de film net gezien. Vond het meevallen. Had beter verwacht.
En nu een dikke vette spoiler voor de mensen die het boek hebben gelezen of de film hebben gezien:leg je spoiler ook even uit aub...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thx! Dat beschouw ik maar als een compliment!quote:
Ja, maar er was nu dus geen tijd om de suspense van zo'n cliffhanger op te bouwen. Het was letterlijk: oh er is een puzzel, hey dit is oplossing, oh weer een puzzel hey dat is de oplossing. De oplossing werd gelijk gepresenteerd, waardoor de puzzels vooral geforceerd over kwamen.quote:Op zondag 21 mei 2006 23:46 schreef search64 het volgende:
Ach, het boek leek me juist in zijn geheel geschreven met een film (en vooral veel geld) in het achterhoofd. Die vervelende cliffhangers op elke pagina die dan op de volgende pagina weer afgelopen zijn....
Precies zoals in het boek dus....quote:Op maandag 22 mei 2006 07:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, maar er was nu dus geen tijd om de suspense van zo'n cliffhanger op te bouwen. Het was letterlijk: oh er is een puzzel, hey dit is oplossing, oh weer een puzzel hey dat is de oplossing. De oplossing werd gelijk gepresenteerd, waardoor de puzzels vooral geforceerd over kwamen.
ach ja.. de Katholieke Kerk, die pretenderen ook de waarheid te kennenquote:Op maandag 22 mei 2006 19:33 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
Grote onzin volgens www.davincicodefan.nl en ik deel die mening.
Nah, in het boek wordt er regelmatig na een cliffhanger eerst iets anders behandeld, zodat je toch wel een tijdje in het duister blijft wat er nou precies gebeurt.quote:Op maandag 22 mei 2006 19:30 schreef search64 het volgende:
Precies zoals in het boek dus....
Je poging tot sarcasme komt niet echt goed uit de verf. Het is trouwens Stephen King.quote:Op maandag 22 mei 2006 20:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
vind het wel tof dat je de moeite hebt genomen om naast het boek (dat vond je al kut) ook nog de film te gaan kijken... respect, zou dat niet kunnen bij pakweg.. Stephan King...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |