Waarom zou het een complot zijn? De linkse oppositie houd zich imo nog redelijk op de vlakte. Krijg steeds meer het idee dat Verdonk zelf de boel aan het verpesten is, tactisch blijkt ze niet erg sterk te zijn (of haar campagneteam).quote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:35 schreef gronk het volgende:
[..]
Zou het dan toch een Links Complot zijn?
Dat niemand dat wist lijkt me wat overdreven. Lijkt mij dat het toch wel ergens in de wet moet voorkomen?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 08:36 schreef HiZ het volgende:
Laten we niet vergeten dat tot 2005 niemand wist dat je door het liegen over je personalia ook je vermeende Nederlanderschap kon verliezen (want nooit gehad). Dat heeft de HR in november vorig jaar namelijk pas bepaald.
Weten dat iemand had gelogen en de consequenties kennen zijn twee verschillende dingen. Vooral als je de consequenties redelijkerwijs niet had kunnen inschatten.
Welneequote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:35 schreef gronk het volgende:
[..]
Niet perse. Statenloos zijn kan voor haar ook psychologisch voordeel op anderen met zich meebrengen. Voegt toe aan de slachtofferrol die haar mooi staat. Kan weer geweldig worden ingezet in de strijd tegen het terrorisme.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh - dat ook. De VVD top zal helemaal niet erg blij zijn met Verdonk als lijsttrekker. Denk ik.
Hirsi Ali is denk ik niet echt blij met de gang van zaken. Ik denk dat ze liever haar NL-staatsburgerschap heeft. Ze zal zich wel redden, maar ik denk dat ze *iets* te goed weet wat een goed paspoort waard is om het wel te willen afstaan.
Links complot?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:35 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik denk dat zij erg blij is met de gang van zaken .. zeker na de gebeurtenissen van pakweg het laatste halve jaar kan zij als intelligente vrouw en politologe toch wel een inschatting maken wat zo'n verklaring van haar kan betekenen en helemaal als ze dat bij Zembla doet ..quote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:23 schreef sigme het volgende:
Hirsi Ali is denk ik niet echt blij met de gang van zaken. Ik denk dat ze liever haar NL-staatsburgerschap heeft. Ze zal zich wel redden, maar ik denk dat ze *iets* te goed weet wat een goed paspoort waard is om het wel te willen afstaan.
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:49 schreef OldJeller het volgende:
Complot tegen Verdonk door mensen die alles naar eigen hand willen zetten, hoe ondemocratisch dat ook is. De hele politiek dus eigenlijk, inclusief de VVD e.a. van rechts.
Euh nee dus dat kan niet, lees jij nieuwsberichten wel volledig?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:49 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Links complot?
De mensen die voor een lijsttrekker hebben gestemd binnen de VVD mogen hun stem opnieuw uitbrengen, omdat sommigen de afgelopen dagen wellicht van gedachten verandert zijn.
Als je mensen corrigeert, corrigeer ze dan wel goed. De mensen die schriftelijk hebben gestemd, mogen electronisch corrigeren, als ze dat willen. Andersom niet.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:21 schreef Chewie het volgende:
[..]
Euh nee dus dat kan niet, lees jij nieuwsberichten wel volledig?
Dat mocht hij zelf uitzoekenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:31 schreef gronk het volgende:
[..]
Als je mensen corrigeert, corrigeer ze dan wel goed. De mensen die schriftelijk hebben gestemd, mogen electronisch corrigeren, als ze dat willen. Andersom niet.
Inderdaad, dat zijn de regels.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:31 schreef gronk het volgende:
[..]
Als je mensen corrigeert, corrigeer ze dan wel goed. De mensen die schriftelijk hebben gestemd, mogen electronisch corrigeren, als ze dat willen. Andersom niet.
Wat lul je nou? *moeten* ze dan hun stemmen corrigeren?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:40 schreef Chewie het volgende:
Overigens zeg jij het ook niet goed, het is geen kwestie van "mogen" namelijk. Eigenlijk is het een technisch probleem, stemmen die uitgebracht zijn per tel en internet zijn gelijk verwerkt de schriftelijke niet.
quote:Het partijbestuur reageerde donderdag in het tv-programma NOVA bij monde van oud-voorzitter Bas Eenhoorn. Hij is het met de woordvoerder van Verdonk eens, dat de regel niet is bedoeld om een stem te corrigeren, maar wel om dubbel stemmen te voorkomen. De regel is al lang bekend.
Praktisch
Volgens Eenhoorn is er om praktische redenen voor gekozen dat de poststem vernietigd kan worden en niet de elektronische stem. Eenhoorn "acht de kans dat dit uit de hand loopt heel gering." De leden die per post gestemd hebben, zullen volgens hem de codes die ze nodig hebben om elektronisch te stemmen, waarschijnlijk hebben weggegooid.
Ja precies een loophole, wat is daar zo moeilijk aan? In principe kun je maar 1 keer stemmen maar alleen indien je dit per brief doet heb je de mogelijkheid om op een andere manier nog een keer te stemmen. Best simpel toch? Je doet de brief op de post daarna loop je naar huis om nog een keer te stemmen via tel of internet bij wijze van spreken. Het is me niet helemaal duidelijk geworden hoe ze met de stemmen per post omgaan maar het is vrij aannemelijk dat deze pas na het sluiten van de "stembus" deze gaan verwerken.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:55 schreef gronk het volgende:
[..]
Wat lul je nou? *moeten* ze dan hun stemmen corrigeren?
En wbt het 'technische' probleem: voorzover ik dat uit de media kan opmaken, kun je ook een 'al verwerkte' stem laten corrigeren. Blijkbaar een loophole in de stemprocedure van de VVD.
De hele Nederlandse politiek is gewoon corrupt en zouden allemaal moeten aftreden, behalve Nawijn!!!!!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:07 schreef gronk het volgende:
[..]
De VVD zit ook in het Linkse Complot!!een!!
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:21 schreef Chewie het volgende:
[..]
Euh nee dus dat kan niet, lees jij nieuwsberichten wel volledig?
Oja, dat klopt. Dat had ik wel gelezen, maar dat stukje over elektronisch en schriftelijk was ik even vergeten, maar nu je het zegt weet ik het weer.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:31 schreef gronk het volgende:
[..]
Doe jij altijd zo dom alsof je de slimste thuis bent?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:09 schreef Chewie het volgende:
Ja precies een loophole, wat is daar zo moeilijk aan?
Ashin Ellian en Leon de Winter schrijven vandaag in de Volkskrant een lang artikel, dat Ayaan hoe dan ook de Nederalndse nationaliteit MOET houden omdat men anders met een ongrondwettige Tweede Kamer zit.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 03:14 schreef moussie het volgende:
[..]
niet te vergeten dat de VVD wist dat zij had gelogen en bewust "een politiek risico" heeft genomen, met als gevolg dat wij evtl met een ongrondwettige 2de kamer zitten .. leuk toch, zo'n regeringspartij![]()
Heb jij overal zo weinig verstand vanquote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:22 schreef gronk het volgende:
[..]
Doe jij altijd zo dom alsof je de slimste thuis bent?![]()
Ik ben het met je eens.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:23 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Ashin Ellian en Leon de Winter schrijven vandaag in de Volkskrant een lang artikel, dat Ayaan hoe dan ook de Nederalndse nationaliteit MOET houden omdat men anders met een ongrondwettige Tweede Kamer zit.
Nu ben ik, anders dan Ellian, geen jurist, maar het lijkt me toch dat hier de argumentie wordt omgedraaid. Volgens mij moet in de kwestie Ayaan gewoon Ayaans geval beoordeeld worden , en kan niet van tevoren worden geroepen, dat vanwege de staatsraison de zaak al duidelijk is zonder beoordeling van het individuele geval.
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:14 schreef OldJeller het volgende:
De hele Nederlandse politiek is gewoon corrupt en zouden allemaal moeten aftreden, behalve Nawijn!!!!!
Verdonk is net een terrorist: 'you're either with us or with the terrorist'. Ik kan me best voorstellen dat de VVD-top daarom niet gelukkig is met haar kandidatuur als lijsttrekker. Risico op splijting van de VVD is levensgroot. Plus dat ze laat zien dat ze veel te veel een eigen koers vaart. Het zou me niets verbazen als Rutte allang heeft doorgenomen met de VVD-top om te mikken op paars 3.quote:Dan quote ik even een aantal mensen:
Van Beek, Halsema e.a.: Waarom nu?
pff .. haar gezicht sprak wel boekdelen bij het intervieuw met Zalm net na de wekelijkse partijbespreking .. men heeft naar buiten toe de gelederen gesloten, mevrouw trekt de nieuwe werkelijkheid aan als een jasje alsof het niks is .. maar als ik haar reactie zo bekijk, de manier waarop zij lacht en haar ogen die alle kanten opschieten terwijl ze de journalist normaal gesproken recht aankijkt ..quote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:30 schreef gronk het volgende:
Verdonk is net een terrorist: 'you're either with us or with the terrorist'. Ik kan me best voorstellen dat de VVD-top daarom niet gelukkig is met haar kandidatuur als lijsttrekker. Risico op splijting van de VVD is levensgroot. Plus dat ze laat zien dat ze veel te veel een eigen koers vaart.
Zalm had ook best moeite met dat toneelstukje, maar da's meer omdat-ie sowieso niet zo'n held is qua acteren. Maar als 't moet dan moet 't.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:39 schreef moussie het volgende:
pff .. haar gezicht sprak wel boekdelen bij het intervieuw met Zalm net na de wekelijkse partijbespreking .. men heeft naar buiten toe de gelederen gesloten, mevrouw trekt de nieuwe werkelijkheid aan als een jasje alsof het niks is .. maar als ik haar reactie zo bekijk, de manier waarop zij lacht en haar ogen die alle kanten opschieten terwijl ze de journalist normaal gesproken recht aankijkt ..
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:14 schreef OldJeller het volgende:
[..]
De hele Nederlandse politiek is gewoon corrupt en zouden allemaal moeten aftreden, behalve Nawijn!!!!!
Ik maakte een grapje.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:59 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Is dat niet die man die tijdens de jaren hiervoor ook niet wist hoe getoetst kon worden op een juiste identiteit en nu een grote mond heeft???
Die zou evenals Verdonk een stapje terug moeten doen.
Net als het hele corrupte zootje dat alleen voor AHM een uitzondering wil maken maar zich stilhoudt als het om anderen gaat.
Beide kanten deugen niet.
Het hele IND en de aansturing ervan heeft al jaren niet gedeugd.
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:14 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik maakte een grapje.
Iedereen moet aftreden behalve Verdonk!!! Zij is puur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |