Ayaan stelt in die uitzending zelf dat ze heeft gelogen over haar naam en geboortedatum. Over de feiten bestaat dan niet zo heel veel twijfel meer.quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:36 schreef fokstra het volgende:
De minister stelt op basis van een televisie uitzending dat iemand niet nederlander is. Kennelijk vindt ze het niet nodig eerst eens wat bewijzen bijelkaar te zoeken.
Dat is ook een onzinnige situatie, ze is nu eventjes 'fictief nederlandse' terwijl ze het eigenlijk nooit is geweest en straks (na die 6 weken) ook niet.quote:Bovendien heeft Ayaan een vluchtelingenstatus waarop haar gegevens staan. Zelfs als ze gelogen zou hebben blijft deze identiteit geldig en kan ze daarmee reizen, heb ik vernomen. Dan begrijp ik niet hoe ze wel onder de naam ayaan hirsi-ali een identiteit mag hebben, maar geen paspoort op die naam.
als de "betrokkene" het verklaart tegenover een zo breed publiek heb je toch echt wel alle bewijs die je nodig hebt ..quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:36 schreef fokstra het volgende:
De minister stelt op basis van een televisie uitzending dat iemand niet nederlander is. Kennelijk vindt ze het niet nodig eerst eens wat bewijzen bijelkaar te zoeken.
en die identiteit blijft alleen bestaan omdat het verjaard is, als ik het goed heb begrepen, anders zou die ook niet meer bestaanquote:Bovendien heeft Ayaan een vluchtelingenstatus waarop haar gegevens staan. Zelfs als ze gelogen zou hebben blijft deze identiteit geldig en kan ze daarmee reizen, heb ik vernomen. Dan begrijp ik niet hoe ze wel onder de naam ayaan hirsi-ali een identiteit mag hebben, maar geen paspoort op die naam.
quote:.. she attended the English-language Muslim Girls' Secondary School in Nairobi under sponsorship of the UNCHR, where, for a brief period she received guest lessons from a fundamentalist teacher called Aziza. Following the invasion by the secular nation of Iraq of the Islamic republic of Iran, she sympathised with Iran, and the Islamist Muslim Brotherhood, and wore a head-scarf together with her school uniform.
Je verwart identiteit met een identiteitsbewijs. Een identiteitsbewijs met foute gegevens is per saldo niet bruikbaar om iemands identiteit vast te stellen. Ze heeft die kaarten en dat paspoort misschien wel, maar ze zijn niets waard omdat ze geen betrekking hebben op haar identiteit.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:13 schreef fokstra het volgende:
Hoe dan ook haar vluchtelingenstatus met naam en datum blijft bestaan. Dat dit vanwege verjaring niet kan worden ingetrokken doet niet ter zake. Deze identiteit is nog steeds geldig. En dus zie ik hier voor de minister en later de rechter een mogelijkheid om te zeggen dat de identiteit Hirsi ali met nieuwe geboortedatum inmiddels ook bestaat. Dus het is niet of of maar en en.
't is nu eenmaal een gegeven feit dat er altijd situaties zullen zijn waarvoor 'de regels' een onwenselijke uitkomst hebben. Zelfs wiskundigen weten sinds godel dat je altijd inconssitenties zult hebben.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:28 schreef ChillyWilly het volgende:
Ik gun het die mensen van harte dat ze een mooi bestaan op kunnen bouwen. Het gaat er om dat je geen rechtstaat kan hebben als je, wanneer het uitkomt, de bestaande regels zomaar in alle vormen kunt buigen.
zou condoleeza al nachtmerries hebben ?quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:21 schreef nokwanda het volgende:
Wmb is het een politieke hoer die gaat waar haar de beste kansen en de meeste macht geboden wordt. En ze wordt steeds enger en enger.
Ik vind de mensen die alleen maar op de persoon kunnen spelen en schelden op een zwarte asielzoekster uit Somalie omdat ze blijkbaar een inhoudelijke discussie over de negatieve zaken die met de Islam mee Nederland zijn binnengekomen niet aankunnen of durven veel bedenkelijker. En verwerpelijker.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:21 schreef nokwanda het volgende:
Dan ga je je toch afvragen hoe de IND destijds haar verhaal gechecked heeft. Blijkbaar kon ze wel documenten overleggen waaruit bleek dat ze Hirshi Ali was.
Overigens.... mij zal het worst wezen of ze wel of niet nederlander blijft of niet.
Maar ik denk niet dat het haar werkelijk kan schelen. Anders had ze het zelf echt niet zo breed uitgemeten. Deze vrouw is uiterst slim en manipulatief en was er ,wetende dat er voor haar een lekkerder plekje was (idd, de draaikont) in de States, op uit om Verdonk te naaien.
Wmb is het een politieke hoer die gaat waar haar de beste kansen en de meeste macht geboden wordt. En ze wordt steeds enger en enger.
Wijsheid komt met de jaren.quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:43 schreef pberends het volgende:
Ayaan ging van de linkse PvdA naar de liberale VVD naar een uiterst conservatieve Amerikaanse denktank. En dan noemen ze Wouter Bos een draaikont.
uhm .. volgens mij ga je iemand waarmee je een discussie wil voeren niet eerst dusdanig diep beledigen dat diegene helemaal niet meer met je wil praten .. dus maak de kat wijs dat die dame een discussie wou, geen haar op mijn hoofd die dat geloofdquote:Op donderdag 18 mei 2006 19:38 schreef klez het volgende:
Ik vind de mensen die alleen maar op de persoon kunnen spelen en schelden op een zwarte asielzoekster uit Somalie omdat ze blijkbaar een inhoudelijke discussie over de negatieve zaken die met de Islam mee Nederland zijn binnengekomen niet aankunnen of durven veel bedenkelijker. En verwerpelijker.
Dat is het probleem van de moslimfundamentalisten. Zij zijn een nieuwe stroming in Nederland, ze leren maar dat hier iedereen mag zeggen wat hij denkt. Als ze dat niet bevalt donderen ze maar op. Het systeem wat ze in bepaalde Midden-Oosten landen hebben ingesteld dat wat in een sprookjesboek van 1400 jaar geleden staat voor iedereen wet is, steken ze maar in hun reet.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:42 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm .. volgens mij ga je iemand waarmee je een discussie wil voeren niet eerst dusdanig diep beledigen dat diegene helemaal niet meer met je wil praten .. dus maak de kat wijs dat die dame een discussie wou, geen haar op mijn hoofd die dat geloofd
Ik denk niet dat het zo heel erg veel uitmaakt. De mensen die het probleem veroorzaken zijn ook door de mildere soorten van kritiek al snel heel erg boos.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:42 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm .. volgens mij ga je iemand waarmee je een discussie wil voeren niet eerst dusdanig diep beledigen dat diegene helemaal niet meer met je wil praten .. dus maak de kat wijs dat die dame een discussie wou, geen haar op mijn hoofd die dat geloofd
bronquote:De tien geboden van Rita Verdonk
Deze week liet minister Verdonk zich weer krachtig uit. Ayaan Hirsi Ali zou geen Nederlandse zijn en haar paspoort zou ten onrechte verstrekt zijn. De daadkracht die Verdonk de laatste dagen ook in haar lijsttrekkerscampagne laat zien, bevestigt het beeld dat er van de minister bestaat: ze doet wat ze zegt en afspraak is afspraak. Of je het met haar eens bent of niet. Verdonk is duidelijk en doortastend. Maar berust dit imago wel op feiten? ZEMBLA beantwoordt deze vraag in de aflevering ‘De tien geboden van Verdonk’.
quote:
Van de website:quote:
Eat thatquote:Er zat geen nieuws in, was een ander verwijt.
Als dat zo was, dan hebben wij in ieder geval de primeur van een programma zonder nieuws dat toch een aantal dagen volop het nieuws beheerste.
Als je "nieuws maken" als goede journalistiek beschouwd. Wat ik gezien heb had de Story ook kunnen brengen.quote:
Van jouw link:quote:
Zembla, Kees Driehuis:quote:Ik vind het overigens curieus dat dat de VARA dit doet. Die omroep heeft veertigduizend euro in die filmpjes over 26 duizend asielzoekers gestopt. Toen wij ontdekten dat een aantal verhalen totaal niet klopte, was de reactie van de VARA juist dat er onder zo’n grote groep asielzoekers altijd wel mensen waren die logen, en dat het hen vooral om het sociale onrecht ging.
quote:Hirsi Ali kan rekenen op invloedrijke vrienden. Dat kunnen de duizenden asielzoekers die ons land worden uitgezet niet.
Dat betekent dat er sprake is van hypocrisie en van een onrechtvaardige situatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |