abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38475910
Tof!
Daar wil ik ook wonen
Pest je buren eens weg
Ik sta al helemaal 1 jaar en 3 maanden ingeschreven bij woningnet.
Tap tap tap
  vrijdag 2 juni 2006 @ 15:25:11 #77
67385 ROG
Go on, say it.
pi_38476753
Leuk huisje, handige indeling zoals iemand anders al zei. Én een tuintje, lekker in de zomer!
pi_38479372
Je hebt maar twee jaar nodig hoor, CherryLips, en verder een beetje veel geluk denk ik.

Zo naar mijn nieuwe huisje, nog wat klussen en dan vannacht de laatste nacht in Utrecht en dan vanaf morgen waarschijnlijk in Zeist!!!
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_38480456
Veel plezier
Ik wil eigenlijk ook in Utrecht wonen, maar dat zijn van die kleine studio's en een lange wachttijd enzo, dus Zeist vind ik ook een goeie optie Dat ziet er echt tof uit namelijk!
Tap tap tap
pi_38491831
Dankjewel . Vanaf morgen dus ook even geen internet meer, dat komt pas over een weekje weer. Op mijn stage kan ik wel online, maar dat is dus pas op zijn vroegst dinsdag en waarschijnlijk woensdag pas. Dan zal ik wel foto's plaatsen van het inrichten enzo.

Vanavond heb ik trouwens het halletje geschilderd, waar de vorige bewoner alle gaatjes heeft dichtgemaakt met nietoverschilderbare kit. Als iemand nog een tip heeft hoe ik daar toch overheen kan schilderen is die tip heeeel welkom.

Verder heeft mijn vriend vanavond de helft van de plintjes geplakt en dat ziet er echt heeeeel erg mooi uit .
pi_38657087
Ik blijf stug updaten, ondanks dat het niet zo'n populair reageer-topic is hier.

Dit weekend ben ik overgehuist. De plintjes heeft mijn vriend erin gelegd, en de kozijnen zijn nog een keer geschilderd. Lelijke randjes tussen het witte behang en het witte plafond zijn ook gekit, zodat alles er strak uitzag. Het klusen is dus zo'n beetje voorbij. Nu het wonen/inrichten nog.

Dat begint overigens ook al aardig wat te worden. In de woonkamer, waar het groene behang opzit staan mijn tafel, bank, een dubbele stellingkast, een salontafel van twee bananendozen en een plank en mijn trots, de witte IKEA lamp waar ik in de kap van het groene bloemetjesbehang heb geplakt, zodat ie groen-bloemetjeslicht geeft. 't Ziet er echt heel hip uit . De woonkamer heb ik verder troep vrij gemaakt, zodat alles wat nog opgeruimd moet worden in de slaapkamer en dus overdag niet in het zicht staat.

Ik wilde gisteren een kledingkast gaan kopen, maar de kast van mijn keuze was uitverkocht, dus die komt zaterdag. Wel heb ik nog een stellingkast gekocht als een soort afscheiding tussen mijn keuken en slaapkamer, waar ik dus aan twee kanten dingen in kan zetten. Die ga ik vanavond volruimen en dan zal ik meteen even foto's maken van alles.

Volgende plannen zijn het lichtgroen schilderen van mijn stoelen, het zoeken en kopen van allerlei groene accent-dingen voor in de woonkamer, het vinden van een badmatje en prullenbakje met bloemen, het kopen en inpakken van mijn kledingkast en het verdienen van geld om al die dingen te betalen.

Ik ga even een foto van mijn lamp zoeken voor jullie.
pi_38657164
Lamp:
pi_38657346
Ziet er leuk uit zeg. Ik heb gisteren ook geholpen bij mijn broertje. Even alle planken van zijn vloer naar 1 hoog brengen. Tering het zweet breekt je uit. Heerlijk dat klussen, NOT. Maar ja als het eindresultaat er maar mag zijn.
pi_38657415
Precies, als het de moeite waard is.. En ik zit lekker op de begane grond.
Ik heb dinsdagochtend al lekker aan mijn tafel zitten werken, zonder dat ik mijn bed enzo zag.

Ik heb trouwens nog wel een vraagje: Ik heb een boiler van 50 L, en heb het idee dat die alleen 's avonds weer gevuld wordt. Kan dat? En kun je dat ding leeg krijgen met 's ochtends douchen en een broek uitspoelen met heet water? Ik had laatst 's avonds ineens geen warm water en vraag me af hoe dat kan.
pi_38657416
Leuke ruimte en onwijs gaaf behang!!

Ik kom ook weleens zulke appartementjes tegen (1 ruimte) maar dit is wel een stuk leuker omdat er tenminste nog deels een afscheiding zit tusssen woon- en slaapkamer! Het enige nadeel lijkt me alleen een etenslucht in de slaapkamer, maar misschien valt dat ook nog best mee met een goede afzuigkap en een paar ramen open
pi_38657474
Omdat je de deur aan de ene kant tegen het raam aan de andere kant open kunt zetten, heb je daar echt geen last van. Plus dat er wel afzuiging is en dat die goed werkt, dus van etenslucht heb ik geen last .
pi_38657487
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 14:54 schreef Quinazoline het volgende:
Precies, als het de moeite waard is.. En ik zit lekker op de begane grond.
Ik heb dinsdagochtend al lekker aan mijn tafel zitten werken, zonder dat ik mijn bed enzo zag.

Ik heb trouwens nog wel een vraagje: Ik heb een boiler van 50 L, en heb het idee dat die alleen 's avonds weer gevuld wordt. Kan dat? En kun je dat ding leeg krijgen met 's ochtends douchen en een broek uitspoelen met heet water? Ik had laatst 's avonds ineens geen warm water en vraag me af hoe dat kan.
50 liter kan volgens mij inderdaad op zijn na 1x douchen en een broek uitspoelen.
pi_38657556
Die stellingkast wat een afscheiding is tussen keuken en kamer, toevallig een Expedit?

Vind de lamp ook keigaaf!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_38657600
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:09 schreef Quinazoline het volgende:
Dankjullie wel . De hal zit inderdaad op de plaats van de tekening. Kosten zijn totaal 325 euro per maand, maar met aftrek van de huurtoeslag die ik krijg blijft er 220 over ongeveer. Net zoveel als ik nu betaal voor mijn studentenkamer dus.

Ik hoor net dat ik donderdag mag tekenen en de sleutel krijg .
Hoe kan het eigenlijk dat je meer dan 100 euro aan huurtoeslag krijgt Ik heb ook een kamer van 325 en krijg 40 euro.
pi_38657640
leuk huisje geworden!
pi_38657679
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 14:59 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Hoe kan het eigenlijk dat je meer dan 100 euro aan huurtoeslag krijgt Ik heb ook een kamer van 325 en krijg 40 euro.
Inkomen en servicekosten kijken ze naar. Misschien zit daar verschil in bij jullie.
Ik heb een huur van 450 en krijg 170 euro huurtoeslag
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_38657695
Kheb gewoon een IVAR, Expedit was me te hip.

En hoe het komt dat ik (hopelijk!!) zoveel toeslag krijg weet ik niet, misschien vanwege mijn leeftijd (21), inkomen (weinig), kale huur (270) of de soort woning ofzo? Ik weet het ook niet precies.

En bedankt voor de complimenten, maar het is nog lang niet af. Het inrichten is pas net begonnen .
pi_38657737
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 15:02 schreef Syrena het volgende:

[..]

Inkomen en servicekosten kijken ze naar. Misschien zit daar verschil in bij jullie.
Ik heb een huur van 450 en krijg 170 euro huurtoeslag
Mijn inkomen is 0 (lager kan niet geloof ik ) en mijn servicekosten zijn hoog, daarom verbaasde het me ook zo.

edit: ik ben wel twee jaar ouder, misschien ligt het daar aan..
  donderdag 8 juni 2006 @ 16:00:41 #94
67385 ROG
Go on, say it.
pi_38659947
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 14:59 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Zelfstandige woonruimte met eigen toegang/voorzieningen versus een niet zelfstandige kamer?
pi_38803003
Dat behang is leuk, vooral in combinatie met die lamp. Gefeliciteerd hoor!
pi_38804209
Dankjewel!

Ondertussen staat er ook een kledingkast in en begint de chaos een beetje te verdwijnen. Ik ben bezig met het groen verven van een tafeltje. Er is nog genoeg te doen, maar vanwege weinig geld/warmte/drukke stage staat dat even op een laag pitje.
pi_38804585
Ik ben nog steeds jaloers Laat het even weten als er daar weer eentje vrijkomt
Ik heb een vriendin in Utrecht ook al opgedragen om haar buren weg te pesten.
Tap tap tap
pi_38806202
Leuk behang zeg!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 17:52:43 #99
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_38819128
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 16:00 schreef ROG het volgende:

[..]

Zelfstandige woonruimte met eigen toegang/voorzieningen versus een niet zelfstandige kamer?
Met een niet zelfstandige kamer krijg je sowieso geen huurtoeslag.
pi_38821114
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 17:52 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Met een niet zelfstandige kamer krijg je sowieso geen huurtoeslag.
Soms wel, geloof ik. Ik weet alleen niet wat de voorwaarden zijn.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')