abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38316506
Vandaag hebben we de rest van het witte behang erop geplakt. Een heel klein stukje achter de verwarming moet nog, en dan alleen nog de groene muur! (en de plinten, en het laminaat, en de hal, en de badkamer, en ...).

Morgen foto's.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_38342466
Morgenavond gaan we het lichtgroene behang erop plakken, maar nu heb ik een vraagje: Het is namelijk snelbehang en er staat dat je de lijm direct op de muur kan smeren. Dit lijkt me eigenlijk alleen maar onhandig. Is het ook mogelijk om het met gewoon behangplaksel te doen, of met plaksel voor speciaal behang en dat gewoon op het behang te smeren, of zou dat lelijk worden?
pi_38344670
Het inlijmen van de muur schijnt steeds vaker te gebeuren. Het staat op het behang dat het zo moet, dus doe het maar zo denk ik dan.
pi_38345000
quote:
Op maandag 29 mei 2006 19:41 schreef Quinazoline het volgende:
Morgenavond gaan we het lichtgroene behang erop plakken, maar nu heb ik een vraagje: Het is namelijk snelbehang en er staat dat je de lijm direct op de muur kan smeren. Dit lijkt me eigenlijk alleen maar onhandig. Is het ook mogelijk om het met gewoon behangplaksel te doen, of met plaksel voor speciaal behang en dat gewoon op het behang te smeren, of zou dat lelijk worden?
De muur! De muur! Ik geloofde het ook niet, maar het werkt echt zo. Zorg er wel voor dat je de goeie plaksel hebt (hij is duurder dan de gewone, moet je ff op de Perfax-site kijken). Dat snelbehang is meestal ook zwaarder dus heb je andere lijm nodig.

Banen eerst op maat maken, stuk muur insauzen en plakken maar!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_38345358
Je kan de lijm wel direct op de muur smeren maar dan gebruik je 2 keer zoveel lijm, ivm zuigende werking van de muur. Het is beter om t direct op het behang te smeren... alleen dan moet je het niet in laten trekken. Dus smeren en direct plakken. Gaat een stuk beter. Succes er mee
pi_38359497
Ik was vanmorgen nog eventjes in mijn appartement, en de woningbouwvereniging heeft mijn badkamer opnieuw gestuct (op de stukken waar het nodig was), dus de badkamer hoef ik niet meer te gaan schilderen .
pi_38378235
Zie je geen kleurverschil dan tussen het oude en het nieuwe stucwerk?
pi_38405966
Niet heel erg, en dat is goed genoeg.
pi_38405987
Al het behang zit tegen de muren!

We hebben stiekem toch de lijm op het behang gesmeerd maar het lijkt te hebben gewerkt. Nu zijn het allemaal nog kleine dingen die moeten gebeuren, dus ik denk dat ik dit weekend wel kan gaan verhuizen . Die kleine dingetjes kunnen ook als ik er woon.
pi_38417453
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 12:46 schreef Quinazoline het volgende:
Niet heel erg, en dat is goed genoeg.
Nou...Je ziet niet alleen kleurverschil, het is ook met een andere korrel gestuct, dus ja, het valt best wel op
pi_38417609
Ja, dat is waar. Maar het is de badkamer maar, dus ik maak me daar niet zo druk om. Er is ook geen oplossing trouwens, want helemaal opnieuw stucen zou idioot en veel te duur zijn.

Het huidige plan is trouwens om a.s. zaterdag mijn spullen die kant op te gaan moven. Kleine dingetjes kunnen ook dan nog wel gedaan worden, vind ik.
pi_38422417
Ziet er netjes uit zeg.
pi_38422551
Dankje. Ik zie nu trouwens ook dat het op de foto's veel lelijker groen is. In het echt is het mooi fris licht/lime-ig groen en niet zo donker als dit.

Mijn spullen staan nu ongeveer allemaal in dozen, dus ik ben bijna klaar voor de verhuizing!
pi_38436205
Ziet er super uit meis, alvast veel succes met verhuizen!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_38440506
Ziet er goed uit!
pi_38475910
Tof!
Daar wil ik ook wonen
Pest je buren eens weg
Ik sta al helemaal 1 jaar en 3 maanden ingeschreven bij woningnet.
Tap tap tap
  vrijdag 2 juni 2006 @ 15:25:11 #77
67385 ROG
Go on, say it.
pi_38476753
Leuk huisje, handige indeling zoals iemand anders al zei. Én een tuintje, lekker in de zomer!
pi_38479372
Je hebt maar twee jaar nodig hoor, CherryLips, en verder een beetje veel geluk denk ik.

Zo naar mijn nieuwe huisje, nog wat klussen en dan vannacht de laatste nacht in Utrecht en dan vanaf morgen waarschijnlijk in Zeist!!!
pi_38480456
Veel plezier
Ik wil eigenlijk ook in Utrecht wonen, maar dat zijn van die kleine studio's en een lange wachttijd enzo, dus Zeist vind ik ook een goeie optie Dat ziet er echt tof uit namelijk!
Tap tap tap
pi_38491831
Dankjewel . Vanaf morgen dus ook even geen internet meer, dat komt pas over een weekje weer. Op mijn stage kan ik wel online, maar dat is dus pas op zijn vroegst dinsdag en waarschijnlijk woensdag pas. Dan zal ik wel foto's plaatsen van het inrichten enzo.

Vanavond heb ik trouwens het halletje geschilderd, waar de vorige bewoner alle gaatjes heeft dichtgemaakt met nietoverschilderbare kit. Als iemand nog een tip heeft hoe ik daar toch overheen kan schilderen is die tip heeeel welkom.

Verder heeft mijn vriend vanavond de helft van de plintjes geplakt en dat ziet er echt heeeeel erg mooi uit .
pi_38657087
Ik blijf stug updaten, ondanks dat het niet zo'n populair reageer-topic is hier.

Dit weekend ben ik overgehuist. De plintjes heeft mijn vriend erin gelegd, en de kozijnen zijn nog een keer geschilderd. Lelijke randjes tussen het witte behang en het witte plafond zijn ook gekit, zodat alles er strak uitzag. Het klusen is dus zo'n beetje voorbij. Nu het wonen/inrichten nog.

Dat begint overigens ook al aardig wat te worden. In de woonkamer, waar het groene behang opzit staan mijn tafel, bank, een dubbele stellingkast, een salontafel van twee bananendozen en een plank en mijn trots, de witte IKEA lamp waar ik in de kap van het groene bloemetjesbehang heb geplakt, zodat ie groen-bloemetjeslicht geeft. 't Ziet er echt heel hip uit . De woonkamer heb ik verder troep vrij gemaakt, zodat alles wat nog opgeruimd moet worden in de slaapkamer en dus overdag niet in het zicht staat.

Ik wilde gisteren een kledingkast gaan kopen, maar de kast van mijn keuze was uitverkocht, dus die komt zaterdag. Wel heb ik nog een stellingkast gekocht als een soort afscheiding tussen mijn keuken en slaapkamer, waar ik dus aan twee kanten dingen in kan zetten. Die ga ik vanavond volruimen en dan zal ik meteen even foto's maken van alles.

Volgende plannen zijn het lichtgroen schilderen van mijn stoelen, het zoeken en kopen van allerlei groene accent-dingen voor in de woonkamer, het vinden van een badmatje en prullenbakje met bloemen, het kopen en inpakken van mijn kledingkast en het verdienen van geld om al die dingen te betalen.

Ik ga even een foto van mijn lamp zoeken voor jullie.
pi_38657164
Lamp:
pi_38657346
Ziet er leuk uit zeg. Ik heb gisteren ook geholpen bij mijn broertje. Even alle planken van zijn vloer naar 1 hoog brengen. Tering het zweet breekt je uit. Heerlijk dat klussen, NOT. Maar ja als het eindresultaat er maar mag zijn.
pi_38657415
Precies, als het de moeite waard is.. En ik zit lekker op de begane grond.
Ik heb dinsdagochtend al lekker aan mijn tafel zitten werken, zonder dat ik mijn bed enzo zag.

Ik heb trouwens nog wel een vraagje: Ik heb een boiler van 50 L, en heb het idee dat die alleen 's avonds weer gevuld wordt. Kan dat? En kun je dat ding leeg krijgen met 's ochtends douchen en een broek uitspoelen met heet water? Ik had laatst 's avonds ineens geen warm water en vraag me af hoe dat kan.
pi_38657416
Leuke ruimte en onwijs gaaf behang!!

Ik kom ook weleens zulke appartementjes tegen (1 ruimte) maar dit is wel een stuk leuker omdat er tenminste nog deels een afscheiding zit tusssen woon- en slaapkamer! Het enige nadeel lijkt me alleen een etenslucht in de slaapkamer, maar misschien valt dat ook nog best mee met een goede afzuigkap en een paar ramen open
pi_38657474
Omdat je de deur aan de ene kant tegen het raam aan de andere kant open kunt zetten, heb je daar echt geen last van. Plus dat er wel afzuiging is en dat die goed werkt, dus van etenslucht heb ik geen last .
pi_38657487
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 14:54 schreef Quinazoline het volgende:
Precies, als het de moeite waard is.. En ik zit lekker op de begane grond.
Ik heb dinsdagochtend al lekker aan mijn tafel zitten werken, zonder dat ik mijn bed enzo zag.

Ik heb trouwens nog wel een vraagje: Ik heb een boiler van 50 L, en heb het idee dat die alleen 's avonds weer gevuld wordt. Kan dat? En kun je dat ding leeg krijgen met 's ochtends douchen en een broek uitspoelen met heet water? Ik had laatst 's avonds ineens geen warm water en vraag me af hoe dat kan.
50 liter kan volgens mij inderdaad op zijn na 1x douchen en een broek uitspoelen.
pi_38657556
Die stellingkast wat een afscheiding is tussen keuken en kamer, toevallig een Expedit?

Vind de lamp ook keigaaf!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_38657600
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:09 schreef Quinazoline het volgende:
Dankjullie wel . De hal zit inderdaad op de plaats van de tekening. Kosten zijn totaal 325 euro per maand, maar met aftrek van de huurtoeslag die ik krijg blijft er 220 over ongeveer. Net zoveel als ik nu betaal voor mijn studentenkamer dus.

Ik hoor net dat ik donderdag mag tekenen en de sleutel krijg .
Hoe kan het eigenlijk dat je meer dan 100 euro aan huurtoeslag krijgt Ik heb ook een kamer van 325 en krijg 40 euro.
pi_38657640
leuk huisje geworden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')