abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38103037
En heeft jouw vader komend weekend iets te doen ?

Ik kreeg inderdaad al vaker de tip om niet het allergoedkoopste behang te kopen, dus dat gaik dan ook maar niet doen denk ik. Al gaat al dat behang me wel een fortuin kosten ben ik bang...
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_38104532
quote:
Op maandag 22 mei 2006 22:22 schreef Quinazoline het volgende:
En heeft jouw vader komend weekend iets te doen ?

Ik kreeg inderdaad al vaker de tip om niet het allergoedkoopste behang te kopen, dus dat gaik dan ook maar niet doen denk ik. Al gaat al dat behang me wel een fortuin kosten ben ik bang...
Ga eens kijken bij de behangspeciaal zaak kijken. Heb ik ook gedaan en de prijs viel best mee. En ze hebben vaak ook nog een paar behangetjes in de uitverkoop liggen, misschien zit er wat tussen.
Mijn (patroon) behang zit er ook super strak op. Dus t kan zeker wel
Kijk maar ff op mijn topic martine's eerste eigen huis.

In ieder geval succes met het behang.
Het je geen ervaren behangers in de familie?

ff over dat behang afvreter spul. Ga naar de bouwmarkt (verkopen ze t ook) en lees t ff t etiket.
Ik denk namelijk niet dat je dat op jou muur kan gebruiken, naar wat je verteld hebt.
pi_38110982
quote:
Op maandag 22 mei 2006 22:04 schreef Quinazoline het volgende:
Ik zag in een topic dat Conflict een tip gaf om behangafweekspul te gebruiken. Zou dat kunnen werken voor mijn 'kartonnen' muren? En na hoe lang zijn mijn muren behangbaar?
Die kartonnen muren zijn gewoon enkele bakstenen muren, maar daar tegenaan waarschijnlijk iets van isolatie en daartegen een dunne plaat van iets, dat van die vezeltjes afgeeft als je het erg nat maakt.
Ik denk dat het gipsplaten zijn?

Er is ergens een topic hoe je behang van gipsplaten afkrijgt, maar ik kan her 123 niet vinden.

Edit.. hmm, heb zelfs twee topics gevonden nu.. Maar beiden zeggen dat er niet echt een oplossing is als weken met water niet werkt. Behalve dan laten stucken of gipsplaten eroverheen zetten.

[ Bericht 16% gewijzigd door arithaterhorst op 23-05-2006 04:28:06 ]
pi_38152102
Ja, het zijn inderdaad gipsplaten, en ik trek dus met het behang het bovenste witte laagje eraf.

Gisteren zijn we weer een heel stuk opgeschoten, maar tis nog wel een rotklus.
Het komende weekend ga ik aan de slag met:

- Muren behangklaar maken
- Laminaat afmaken
- Badkamer en keuken verfklaar maken
- Kamer behangen
- Hal verven
- Keuken/badkamer verven
- Binnenkozijnen schuren
- Plinten erin
- Binnenkozijnen schilderen

Als we dat allemaal klaar hebben ga ik wel weer verder denken, maar volgens mij moeten we hiermee dit weekend (en volgend weekend, en het weekend daarna) kunnen vullen.
pi_38169380
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 09:34 schreef Quinazoline het volgende:
Ja, het zijn inderdaad gipsplaten, en ik trek dus met het behang het bovenste witte laagje eraf.

Gisteren zijn we weer een heel stuk opgeschoten, maar tis nog wel een rotklus.
Het komende weekend ga ik aan de slag met:

- Muren behangklaar maken
- Laminaat afmaken
- Badkamer en keuken verfklaar maken
- Kamer behangen
- Hal verven
- Keuken/badkamer verven
- Binnenkozijnen schuren
- Plinten erin
- Binnenkozijnen schilderen

Als we dat allemaal klaar hebben ga ik wel weer verder denken, maar volgens mij moeten we hiermee dit weekend (en volgend weekend, en het weekend daarna) kunnen vullen.
Ik denk dat we eerst de kozijnen gaan schilderen en dan gaan behangen, dan hoef je namelijk niet netjes langs die kant te schilderen
pi_38275573
poepoe wat een klus dat behangen
zegt t vriendje van Q die de hele dag heeft staan behangen samen met de moeder (en vader) van Q

Ik post straks nog wel ff wat foto's denk ik

[ Bericht 33% gewijzigd door Quinazoline op 27-05-2006 18:38:44 ]
  zaterdag 27 mei 2006 @ 19:15:34 #57
141482 Q.
JurassiQ
pi_38277534
Hou mij er es buiten ja!
For great justice!
pi_38278813
Voor ik van de week ging klussen nog even wat eten (en bij gebrek aan gasfornuis maar een bakkie huzarensalade):

Ondertussen zijn we inderdaad een stuk verder.

Donderdag zijn we begonnen met het schuren en gronden van de kozijnen en plinten, want die waren wel erg lelijk bruin. Verder hebben we nog heeeeel veel behang eraf gehaald.
Vrijdag zijn het kozijn en de deur geschilderd (met helaas niet zo'n heel dekkende verf, we hadden ook gewoon een fatsoenlijk merk moeten kopen..) en hebben we nog meer behang eraf gehaald. Ow, en de plinten zijn ook geverfd. Nu zitten er niet meer van die witte latexvlekken op een bruine plint, maar zijn ze gewoon helemaal wit(tig).
Gisterenavond ook behang gekocht: 4 rollen lichtgroen bloemetjesbehang voor op de muur rechts naast het raam aan de deur kant, en 16 rollen wit. Die hadden ze natuurlijk bij de praxis niet meer op voorraad, maar bij de Gamma konden ze me nog wel helpen.

En vandaag hebben we de rest van het behang eraf gehaald (dat is nu eindelijk klaar) en hebben we de ene kamer soort van helemaal behangen (op de groene muur na) en is er een begin met de andere kant gemaakt. Ook de rest van de kozijnen is geschilderd en de hal is klaar om geschilderd te worden.

En nu zijn we moe (vooral Ikke_ook, want die heeft heeeeel hard gewerkt).

Na het gronden van de kozijnen (op de muur rechts op de foto komt het bloemetjes/lichtgroene behang):

Nu:

Wat moet er nog gebeuren:

• De rest behangen
  • Laatste stukje laminaat leggen
  • Plintjes erin leggen (zijn al gekocht)
  • Halletje schilderen
  • Keuken schilderen (misschien)

Volgens mij vergeet ik nog steeds dingen en als we hiermee klaar zijn moeten we natuurlijk nog vanalles ophangen en verhuizen.

Maar het wordt echt steeeeeeds mooier .

[ Bericht 2% gewijzigd door Quinazoline op 27-05-2006 19:56:54 ]
  • Everything which is not impossible, will eventually happen
    pi_38278827
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 19:15 schreef Q. het volgende:
    Hou mij er es buiten ja!
    Hij bedoelt mij .
    Maar je mag ook best komen helpen hoor .
      zaterdag 27 mei 2006 @ 19:53:56 #60
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_38278892
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 19:51 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Hij bedoelt mij .
    Maar je mag ook best komen helpen hoor .
    Euhm, even nadenken. Nee.
    For great justice!
    pi_38316506
    Vandaag hebben we de rest van het witte behang erop geplakt. Een heel klein stukje achter de verwarming moet nog, en dan alleen nog de groene muur! (en de plinten, en het laminaat, en de hal, en de badkamer, en ...).

Morgen foto's.
    pi_38342466
    Morgenavond gaan we het lichtgroene behang erop plakken, maar nu heb ik een vraagje: Het is namelijk snelbehang en er staat dat je de lijm direct op de muur kan smeren. Dit lijkt me eigenlijk alleen maar onhandig. Is het ook mogelijk om het met gewoon behangplaksel te doen, of met plaksel voor speciaal behang en dat gewoon op het behang te smeren, of zou dat lelijk worden?
    pi_38344670
    Het inlijmen van de muur schijnt steeds vaker te gebeuren. Het staat op het behang dat het zo moet, dus doe het maar zo denk ik dan.
    pi_38345000
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 19:41 schreef Quinazoline het volgende:
    Morgenavond gaan we het lichtgroene behang erop plakken, maar nu heb ik een vraagje: Het is namelijk snelbehang en er staat dat je de lijm direct op de muur kan smeren. Dit lijkt me eigenlijk alleen maar onhandig. Is het ook mogelijk om het met gewoon behangplaksel te doen, of met plaksel voor speciaal behang en dat gewoon op het behang te smeren, of zou dat lelijk worden?
    De muur! De muur! Ik geloofde het ook niet, maar het werkt echt zo. Zorg er wel voor dat je de goeie plaksel hebt (hij is duurder dan de gewone, moet je ff op de Perfax-site kijken). Dat snelbehang is meestal ook zwaarder dus heb je andere lijm nodig.

Banen eerst op maat maken, stuk muur insauzen en plakken maar!
    "Why does being a librarian make her even hotter?"
    "They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
    pi_38345358
    Je kan de lijm wel direct op de muur smeren maar dan gebruik je 2 keer zoveel lijm, ivm zuigende werking van de muur. Het is beter om t direct op het behang te smeren... alleen dan moet je het niet in laten trekken. Dus smeren en direct plakken. Gaat een stuk beter. Succes er mee
    pi_38359497
    Ik was vanmorgen nog eventjes in mijn appartement, en de woningbouwvereniging heeft mijn badkamer opnieuw gestuct (op de stukken waar het nodig was), dus de badkamer hoef ik niet meer te gaan schilderen .
    pi_38378235
    Zie je geen kleurverschil dan tussen het oude en het nieuwe stucwerk?
    pi_38405966
    Niet heel erg, en dat is goed genoeg.
    pi_38405987
    Al het behang zit tegen de muren!

We hebben stiekem toch de lijm op het behang gesmeerd maar het lijkt te hebben gewerkt. Nu zijn het allemaal nog kleine dingen die moeten gebeuren, dus ik denk dat ik dit weekend wel kan gaan verhuizen . Die kleine dingetjes kunnen ook als ik er woon.
    pi_38417453
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 12:46 schreef Quinazoline het volgende:
    Niet heel erg, en dat is goed genoeg.
    Nou...Je ziet niet alleen kleurverschil, het is ook met een andere korrel gestuct, dus ja, het valt best wel op
    pi_38417609
    Ja, dat is waar. Maar het is de badkamer maar, dus ik maak me daar niet zo druk om. Er is ook geen oplossing trouwens, want helemaal opnieuw stucen zou idioot en veel te duur zijn.

Het huidige plan is trouwens om a.s. zaterdag mijn spullen die kant op te gaan moven. Kleine dingetjes kunnen ook dan nog wel gedaan worden, vind ik.
    pi_38422417
    Ziet er netjes uit zeg.
    pi_38422551
    Dankje. Ik zie nu trouwens ook dat het op de foto's veel lelijker groen is. In het echt is het mooi fris licht/lime-ig groen en niet zo donker als dit.

Mijn spullen staan nu ongeveer allemaal in dozen, dus ik ben bijna klaar voor de verhuizing!
    pi_38436205
    Ziet er super uit meis, alvast veel succes met verhuizen!
    [i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
    pi_38440506
    Ziet er goed uit!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')