abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37863914
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:38 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is de politieke hijgerigheid om te scoren, en van de media ook trouwens. Juridisch gezien is er niets discutabel aan. Het enige probleem, en dat zou de praktische redding voor AHA zijn, is dat zij over geen enkel ander paspoort beschikt. Haar statenloos verklaren is een brug te ver.
Volgens mij is voor Verdonk momenteel niks een brug te ver. Die zit aan het lijntje van Kay die roept: doorbijten nu.
pi_37863920
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, het is toch krankzinnig om op deze manier met mensen om te gaan. Ik heb ook helemaal geen hekel aan haar, ik vereer haar ook niet, zoals anderen. Doet er ook allemaal niet toe, dit is volstrekt idioot en ik moet nog zien of het allemaal houdbaar is. Straks maak je haar statenloos, schijnt ook al niet te kunnen.

Ik vind echt dat Verdonk er een zootje van maakt op deze manier.
Met alle respect maar dat doen deze mensen voor een deel toch echt zelf. Als je d'r voor kiest om te liegen dan moet je dat zelf weten. Maar je weet wel dat je het risico loopt om tegen de lamp te lopen.
  maandag 15 mei 2006 @ 23:41:58 #153
40566 Ericr
Livewrong
pi_37863922
In sllechte tijden leer je je vrienden kennen, AHM heeft in ieder geval weinig vrienden in eigen gelederen. Leve het opportunisme.

Vind het overigens zelf terecht dat ze op een zelfde manier behandeld wordt als ieder ander, verkeerd signaal als er voor haar een uitzondering wordt gemaakt. Alleen had de VVD wel een antecendenten onderzoek mogen uitvoeren, meestal wordt je bij dit soort functies volledig doorgelicht.
pi_37863932
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Juridisch gezien een volstrekt discutabele beslissing. Het is al heel lang bekend maar doordat het ineens in de media is, wordt het een zaak. Heel erg arbitrair.
Denk je eens in wat voor precedentwerking er zou uitgaan van het maken van een uitzondering voor AHA.
pi_37863956
Huh, komt ze uit Kenya?
Allah Al Watan Al Malik
pi_37863961
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus Taida Pasic zou eigenlijk ook binnengelaten moeten worden?
Yup, naar mijn mening wel.
We kunnen hier genoeg jonge mensen met hersens gebruiken om de vergrijzing tegen te gaan.

Het is toch van de zotte dat mensen die perfect geintegreerd zijn, zich (toekomstig igv Taida) in zetten voor de maatschappij (alhoewel daar in Ayan's geval over te discuseren valt) eruit worden gemiept vanwege een leugentje voor eigen bestwil?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_37863968
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:26 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

En toch vind ik deze actie (van met name de VVD) overeenkomen met het verraden van Joden ten tijden van de 2e wereldoorlog.
ok, Ayan wordt niet vermoord, vergast of gemarteld maar wel verraden door haar land/partij etc. genoten. Mensen die eerder aangaven (verdonk) dat ze niet bang hoefde te zijn voor haar paspoort. Mensen die haar gebruikten vanwege haar grote mond, een politieke partij die haar maar wat graag in de armen sloot.
Ja, dát is de VVD's pakkie an. Maar dat kan ik wel begrijpen. Kijk, zij waren vanaf meet af aan al tegen het opnemen van asielzoekers, ze hebben het niet zo graag, tenzij het niet anders kan.
Dan komt AHM die een succesvolle asielzoeker scheen te zijn en die namen ze op in hun partij. Allochtoon, (ex)moslim, negatief over de Islam.. kan toch niet beter voor hen?

Dan blijkt dat ze fraude heeft gepleegd en eigenlijk volgens de procedure, zoals met andere mensen is gebeurd, het land zou moeten worden uitgezet. Iedereen heeft kritiek.
En dat in die partij die zó tegen asielzoekers is, met Rita-recht-door-zee.
Gezichtsverlies.

Wat doe je dan? Je geeft AHM een voorkeursbehandeling en ze mag blijven (kon toch niet, want de pleuris brak al uit) of ben je consequent en houdt je je geloofwaardigheid en behandel je in deze situatie op de dezelfde manier als in alle andere gevallen?
Ja, dat doe je.
pi_37863969
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Huh? Wat is daar calvinistisch aan ? En letterneukerij is het al helemaal niet. Stel je eens voor wat de precedentwerking zou zijn als Verdonk in het geval AHA een uitzondering zou maken. Dan kan die hele wetgeving linea recta de prullenbak in.
Ze maakt dagelijks uitzonderingen... Het probleem in deze is alleen dat de beschikking die haar naturalisatie regelt ongeldig is en geacht wordt nooit te hebben bestaan. Verdonk kan haar altijd nog een verblijgsverguning geven. Net zoals ze bij een heel grote groep van de 26.000 uitgeprocedeerde asielzoekers heeft gedaan.
  maandag 15 mei 2006 @ 23:44:01 #159
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_37863987
Kroes schaamt zich voor Nederland

Europees commissaris Neelie Kroes zegt zich "te schamen voor Nederland dat een buitengewoon de moeite waard persoon als Ayaan Hirsi Ali op dit moment het land wordt uitgeduwd". Volgens Kroes heeft Hirsi Ali een grote waarde voor Nederland, omdat zij de discussie over integratie in beweging heeft gebracht. Dat liet Kroes maandagavond weten in een reactie op het vertrek van het Kamerlid naar Amerika.

"De standpunten van Hirsi Ali werden soms op een on-Hollandse manier naar buiten gebracht, maar dat was ook goed voor het debat", aldus Kroes. De Euro commissaris vindt ook dat Nederland Hirsi Ali "doordat zij nu geen huisvesting meer heeft voor de zoveelste keer op de vlucht jaagt".

Kroes was een van de drijvende krachten achter de overstap van Hirsi Ali van de PvdA naar de VVD. Zij prijst Hirsi Ali voor de moed die ze de afgelopen jaren heeft getoond. "Zij heeft alles gedaan met grote consequenties voor haar persoonlijk leven. Ze wist vele malen niet of ze de dag van morgen zou halen."
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_37863988
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:41 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Met alle respect maar dat doen deze mensen voor een deel toch echt zelf. Als je d'r voor kiest om te liegen dan moet je dat zelf weten. Maar je weet wel dat je het risico loopt om tegen de lamp te lopen.
Dat is me veel te gemakkelijk. Het gaat wel om vluchtelingen die vaak met niks en niemandal hier aankomen en wanhopig zijn en alles doen om hier te mogen blijven. Ik vind dat logisch en ik vind dat liegen helemaal geen criterium.
pi_37863998
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:41 schreef Chadi het volgende:
We hebben pas een groot probleem als de VS haar niet accepteert en wij haar niet naar Kenya kunnen sturen omdat we haar veiligheid niet kunnen garanderen.
Nu maar hopen dat morgen de pofmais niet is uitverkocht.
  maandag 15 mei 2006 @ 23:44:24 #162
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_37864002
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:31 schreef Alulu het volgende:
lol gefrustreerd?
Boos. Gewoon boos.
quote:
Is niet mijn bevel, daar heeft de Nederlandse bevolking voor gekozen dit beleid, de Nederlandse bevolking was het toch zo zat? Ik ben het nooit ermee eens geweest, maar het was zo populair om dat soort kreten te schreeuwen, het was zo populair om een streng maar rechtvaardig asiel beleid als deze te hebben?
Jij bent toch ook onderdeel van de Nederlandse bevolking? Dus heb JIJ ook voor dit beleid gestemd. En als je het er niet mee eens bent, achteraf, is het je plicht tegen dat beleid in opstand te komen.

Wat jij doet, is opportunistisch meehuilen met de wolven in het bos, je sluit zachtjes je ogen omdat het huidige slachtoffer van het verfoeide asielbeleid een politiek tegenstander is, een non-held van jou.

Als je echt stáát voor je mening, laat je óók NU je afkeuring blijken. En ga je niet zitten nananana-en vanaf de zijlijn omdat je "toch al een hekel aan Hirsi Ali had". Dat is namelijk wel een beetje NSB'erig.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_37864004
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:43 schreef nikk het volgende:

[..]

Ze maakt dagelijks uitzonderingen... Het probleem in deze is alleen dat de beschikking die haar naturalisatie regelt ongeldig is en geacht wordt nooit te hebben bestaan. Verdonk kan haar altijd nog een verblijgsverguning geven. Net zoals ze bij een heel grote groep van de 26.000 uitgeprocedeerde asielzoekers heeft gedaan.
Een generaal pardon kan, een individueel pardon kan niet.
pi_37864006
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:43 schreef Mutant01 het volgende:
Huh, komt ze uit Kenya?
Nee maar dat is het land waar ze een vluchtelingen status heeft en het eerste in aanmerking komt. Somalie is net zo goed een steniging uitschrijven.
pi_37864010
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Denk je eens in wat voor precedentwerking er zou uitgaan van het maken van een uitzondering voor AHA.
Heb ik geen problemen mee hoor.
pi_37864013
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Er worden dagelijks mensen zonder pas terug gestuurd naar vermoedelijk land van herkomst. Het grootste deel zelfs.
Ja, maar die mensen zijn niet statenloos. Men heeft op dat moment alleen geen geldige reisdocumenten. Het terugsturen is meer praktische noodzaak eigenlijk.
pi_37864016
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:34 schreef Godslasteraar het volgende:
Waar we met immigratie naar toe moeten is dat we alleen die mensen toe laten die wat in hun mars hebben, intelligent zijn. Schoonmakers en dombo's hebben we in Nederland al in overvloed.
Waarom gaan die klote grenzen dan open voor de Pooltjes?
pi_37864034
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Een generaal pardon kan, een individueel pardon kan niet.

Natuurlijk kan dat wel. Hoe verklaar je anders de 'schrijnende gevallen'. Die vallen niet over een generaal pardon hoor. De Minister heeft wat vrije bevoegdheden op dat gebied. Maxima anyone?
  maandag 15 mei 2006 @ 23:45:33 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_37864042
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Heb ik geen problemen mee hoor.
The End Times are wild
  maandag 15 mei 2006 @ 23:45:35 #170
144250 doesss
Show me the money
pi_37864044
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:44 schreef Stali het volgende:

[..]

Nu maar hopen dat morgen de pofmais niet is uitverkocht.
wederom.
The streets will flood with the blood of the none believers!
Life is just a ride!
  maandag 15 mei 2006 @ 23:45:47 #171
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_37864049
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat was het punt wel. Of ben jij ook voor uitzetting van Ayaan? Net als dat bij elke andere asielzoeker zou zijn gebeurd?
Nee, dat was het punt niet. Laat me je even helpen herinneren:
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:05 schreef LXIV het volgende:
Het ironische is dat het 'gelijke monikken, gelijke kappen'-idee juist helemaal niet opgaat in dezen. Want de meeste andere asielzoekers, die soortgelijke leugens verteld hebben om Luilekkerland binnen te komen, worden helemaal niet aangepakt of vervolgd.
De werkelijke reden voor dit alles is haar onverwachte succes geweest, en het boven het maaiveld uit durven te steken. Verder niets. Wanneer zij inpakster in Ede gebleven was, had niemand ooit haar gangen nagetrokken en had ze mogen blijven.
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:06 schreef Mutant01 het volgende:
Wat een mooie uit de duim zuig verhaal.
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:11 schreef ExTec het volgende:
Gast,

Leg jij dan ens uit op welke manier een asielzoeker met een net zo fout vluchtverhaal tegen de lamp loopt, als'ie ergens 6 hoog 4 achter woont en bijstand trekt

Denk je dat de VARA voor hem ook het Zembla redactie team op pad stuurt naar verweggistan om z'n verhaal na te trekken soms?
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:11 schreef Mutant01 het volgende:
Hier in Rotterdam worden regelmatig invallen gedaan om mensen af te voeren. Woon je in een dorpje in Friesland ofzo?
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:15 schreef ExTec het volgende:
Nee, ik woon in de stad ten westen van Rotterdam.

En jij hebt het over dat illegalen opgepakt worden, dat is heel wat anders dan dat je vluchtverhaal van 14 jaar geleden nog een keer tegen het licht gehouden wordt

Maar al die verschillen, ook allemaal zo moeilijk uit elkaar te houden
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:17 schreef Mutant01 het volgende:
Illegalen ja, ze zijn illegaal geworden nadat ze door de falende molen van het trage systeem zijn gesleurd. Moeilijk uit elkaar te houden he die verschillen Net als Ayaan nu illegaal is. Maar als het een persoon van de straat is die jij niet kent, een Ali die gelogen heeft en een paspoort heeft weten te bemachtigen, en dan na 10 jaar ofzo eruit wordt geschopt, dan hoor ik je niet. Regels zijn regels toch?
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:28 schreef ExTec het volgende:
Neehoor, wie hier niet mag blijven, mag hier niet blijven, ik ben consequent.

Maar dat was het punt helemaal niet

Hij is het alweer kwijt
Ik heb het allemaal even keurig voor je op een rijtje gezet, mss dat je dan de draad niet kwijt raakt

En, ja, in beginsel mag AHA als dat volgens de regels zo hoort prima weg, ware het niet dat dat rechtsongelijkheid is.

Iemand die er totaal niet toe doet, gemiddelde baan heeft, ook 14 jaar geleden gelogen heeft over z'n vluchtverhaal, loopt niet tegen de lamp.
pi_37864059
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:44 schreef Napalm het volgende:
Kroes schaamt zich voor Nederland

Europees commissaris Neelie Kroes zegt zich "te schamen voor Nederland dat een buitengewoon de moeite waard persoon als Ayaan Hirsi Ali op dit moment het land wordt uitgeduwd". Volgens Kroes heeft Hirsi Ali een grote waarde voor Nederland, omdat zij de discussie over integratie in beweging heeft gebracht. Dat liet Kroes maandagavond weten in een reactie op het vertrek van het Kamerlid naar Amerika.

"De standpunten van Hirsi Ali werden soms op een on-Hollandse manier naar buiten gebracht, maar dat was ook goed voor het debat", aldus Kroes. De Euro commissaris vindt ook dat Nederland Hirsi Ali "doordat zij nu geen huisvesting meer heeft voor de zoveelste keer op de vlucht jaagt".

Kroes was een van de drijvende krachten achter de overstap van Hirsi Ali van de PvdA naar de VVD. Zij prijst Hirsi Ali voor de moed die ze de afgelopen jaren heeft getoond. "Zij heeft alles gedaan met grote consequenties voor haar persoonlijk leven. Ze wist vele malen niet of ze de dag van morgen zou halen."
Ach, wat een hypocriet geleuter van Neelie. Kwam ze ook maar zo voor andere vluchtelingen op.
  maandag 15 mei 2006 @ 23:46:29 #173
144250 doesss
Show me the money
pi_37864069
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:44 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Waarom gaan die klote grenzen dan open voor de Pooltjes?
Daar gaan we later dan ook spijt van krijgen.
The streets will flood with the blood of the none believers!
Life is just a ride!
pi_37864078
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach, wat een hypocriet geleuter van Neelie. Kwam ze ook maar zo voor andere vluchtelingen op.
Ze zou zich moeten schamen die hangtiet van een ouwe tang dat ze is
pi_37864084
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Volgens mij is voor Verdonk momenteel niks een brug te ver. Die zit aan het lijntje van Kay die roept: doorbijten nu.
Dat denk ik ook.
En daar zal De Linkse Kerk niet echt blij mee zijn
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')