Daar was ik al bang voor, niet dat het verschrikkelijk veel uitmaakt maar ik had gehoopt op een nettere oplossing. Toch bedanktquote:Op woensdag 24 mei 2006 18:17 schreef JeRa het volgende:
@ralfie
De bestanden zijn waarschijnlijk van de Apache-webserver en PHP draait nu onder jouw gebruikersnaam - of andersom. Als je FTP niet goed werkt en als je geen shelltoegang hebt kun je dus misschien het beste jouw methode uitvoeren op alle bestanden waarbij je het nodig hebt.
Eigenlijk had jouw hoster er rekening mee moeten houden, maar bij onbetaalde hosters wordt het wat lastig om te gaan klagen hèquote:Op woensdag 24 mei 2006 18:24 schreef ralfie het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor, niet dat het verschrikkelijk veel uitmaakt maar ik had gehoopt op een nettere oplossing. Toch bedankt![]()
iddquote:Op woensdag 24 mei 2006 18:30 schreef JeRa het volgende:
[..]
Eigenlijk had jouw hoster er rekening mee moeten houden, maar bij onbetaalde hosters wordt het wat lastig om te gaan klagen hè
Als de user waaronder de webserver draait, de juiste rechten heeft om de files te lezen, zou ik niet weten waarom copy niet gewoon zou werkenquote:Op woensdag 24 mei 2006 19:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Kan ik met php bestanden op de server van de ene naar de andere directory kopieren? Dus geen geuploade bestanden, maar bestanden die er al staan?
Ow ja, stom stom.quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als de user waaronder de webserver draait, de juiste rechten heeft om de files te lezen, zou ik niet weten waarom copy niet gewoon zou werken
Weet je zeker dat het SSH is en geen SFTP? Want dan heb je natuurlijk wél shelltoegang, en dan kan het omzetten van je bestanden iets snellerquote:Op woensdag 24 mei 2006 19:40 schreef ralfie het volgende:
(ssh secure shell)
Internet Explorer kan die dingen via één of ander filter ook prima weergeven. Beetje hackish, maar het werkt.quote:En ik moet nog alle icoontjes converteren naar jpg oid omdat ik erachter kwam dat IE geen transpante pngs aankan NADAT ik alle icoontjes al gemaakt had
Hoe kom ik daarachter?quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:14 schreef JeRa het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het SSH is en geen SFTP? Want dan heb je natuurlijk wél shelltoegang, en dan kan het omzetten van je bestanden iets sneller
Door gebruik te maken van PuTTy en proberen contact te maken met de serverquote:
Nee, dat gaat niet door rechtenproblemen. Je kunt de eigenaar van een bestand niet aanpassen (tenzij je root bent).quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:09 schreef JeRa het volgende:
Je krijgt dan als het goed is een shell (Linux-shell wrs) waarmee je ook die bestanden kunt kopiëren en in één keer op je eigen gebruikersnaam kunt zetten.
Waar zeg ik dat hij dat moet doen dan?quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:58 schreef Light het volgende:
[..]
Nee, dat gaat niet door rechtenproblemen. Je kunt de eigenaar van een bestand niet aanpassen (tenzij je root bent).
Dan moet 'ie wel SSH rechten hebben uiteraard.quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:09 schreef JeRa het volgende:
[..]
Door gebruik te maken van PuTTy en proberen contact te maken met de servergebruikersnaam en wachtwoord zijn dan hetzelfde als die je gebruikt om je bestanden te uploaden.
Je krijgt dan als het goed is een shell (Linux-shell wrs) waarmee je ook die bestanden kunt kopiëren en in één keer op je eigen gebruikersnaam kunt zetten.
quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:55 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Dan moet 'ie wel SSH rechten hebben uiteraard.
Vandaarquote:Op woensdag 24 mei 2006 19:40 schreef ralfie het volgende:
...
aangezien dat toch wat makkelijker is als het programma dat ik nu gebruik om mijn zooi te uploaden (ssh secure shell)
...
Hmmkee, misschien had ik toch niet helemaal goed gelezenquote:Op woensdag 24 mei 2006 22:02 schreef JeRa het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat hij dat moet doen dan?
Die bestanden zijn wel van iemand anders, maar hij kan ze als gebruiker zo te lezen wél inlezen. Dat betekent dat de worldread aanstaat, en dat betekent dat hij ze kan kopiëren. Om ze te kopiëren maakt ie nieuwe bestanden aan waar hij wél het beheer over heeft.
Software? Wat voor software dacht je aan? PHP is gratis te downloaden. MySQL is gratis te downloaden en Apache is gratis te downloaden.quote:Op donderdag 25 mei 2006 01:18 schreef Revenge2005 het volgende:
Even een klein noobvraagje
ik ben sindskort actief bezig met websites
ik zou ook wel graag php leren
Welke Boeken zou ik hiervoor moeten aanschaffen ( liefs inclusief software natuurlijk )
iemand tips of Suggesties
9^5?quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:52 schreef Chandler het volgende:
Stel je hebt 9 cijfers en steeds zijn er 5 bezet, hoeveel combi's heb je en welke? weet iemand hoe je dit kan berekenen?
Iemand?
123456789 zijn de cijfers en steeds heb ik 5 cijfers!.
Ok, dat werkt, scheelt tenminste al iets, dank je!quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:09 schreef JeRa het volgende:
[..]
Door gebruik te maken van PuTTy en proberen contact te maken met de servergebruikersnaam en wachtwoord zijn dan hetzelfde als die je gebruikt om je bestanden te uploaden.
Wat degene hierboven zegt, 9*9*9*9*9quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:52 schreef Chandler het volgende:
Stel je hebt 9 cijfers en steeds zijn er 5 bezet, hoeveel combi's heb je en welke? weet iemand hoe je dit kan berekenen?
Iemand?
Leuk scriptje, zeker nergens te downloaden ?quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:40 schreef ralfie het volgende:
......Ben namelijk een webbased explorer aan het maken ....
Nope, dat is als je ook getallen 2 keer wilt gebruiken, bv 11111quote:Op donderdag 25 mei 2006 12:35 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Wat degene hierboven zegt, 9*9*9*9*9
Wil je de combinaties uitgetypt hebben, alle 59049?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | $start = 1; $end = 9; for ($a = $start; $a <= $end; $a++) { for ($b = $start; $b <= $end; $b++) { if ($b != $a) { for ($c = $start; $c <= $end; $c++) { if (($c != $b) && ($c != $a)) { for ($d = $start; $d <= $end ; $d++) { if (($d != $a) && ($d != $b) && ($d != $c)) { for ($e = $start; $e <= $end ; $e++) { if (($e != $a) && ($e != $b) && ($e != $c) && ($e != $d)) {$array[] = $a .$b .$c .$d .$e; } }}}}}}}} print "<pre>"; print_r($array); |
Doet het niet met opera 9quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:40 schreef ralfie het volgende:
[..]
idd
zoals gezegd is het niet zo belangrijk, chmodden is toch meer zon feature wat ik zelden wil gaan gebruiiken, maar voor de handigheid er toch in moet hebben. Ben namelijk een webbased explorer aan het maken voor mijn studenten homedisk (host is uni dus) aangezien dat toch wat makkelijker is als het programma dat ik nu gebruik om mijn zooi te uploaden (ssh secure shell) en ik mijn tijd toch op de een of andere manier moet volmaken
Het vordert al aardig, moet alleen nog filedragging fixen (dat het ooit wel deed
) en de built-in editor (PHPad, originele naam) afmaken. En ik moet nog alle icoontjes converteren naar jpg oid omdat ik erachter kwam dat IE geen transpante pngs aankan NADAT ik alle icoontjes al gemaakt had
Ja, je moet iets te doen hebben
Ik zie 'm nergens zeggen dat ieder cijfer maar 1 keer voor mag komen, dus die berekening klopt primaquote:Op donderdag 25 mei 2006 12:56 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nope, dat is als je ook getallen 2 keer wilt gebruiken, bv 11111
Voor unieke getallen, zoals gevraagd is het:
quote:Op donderdag 25 mei 2006 13:05 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Ik zie 'm nergens zeggen dat ieder cijfer maar 1 keer voor mag komen, dus die berekening klopt prima
Je hebt maar 9 cijfers, en niet de beschikking tot 9x 9 verschillende cijfers.quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:52 schreef Chandler het volgende:
Iemand?
als het klaar is post ik de source wel ergens, ben niet snel tevreden en ben het elke dag wel aan het uitbreiden met extra functies dus dat duurt nog wel ffquote:Op donderdag 25 mei 2006 12:47 schreef Darkomen het volgende:
[..]
Leuk scriptje, zeker nergens te downloaden ?
Alleen had ik dan een mac schil genomen
leuk, maar je kan iedere cijfer maar 1 malig gebruiken dus 22543 is niet mogelijk omdat je dan al 2x een 2 hebt en dat is niet mogelijk..quote:Op donderdag 25 mei 2006 12:56 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nope, dat is als je ook getallen 2 keer wilt gebruiken, bv 11111
Voor unieke getallen, zoals gevraagd is het:
9*8*7*6*5 = 15120 (na voor de eerste keuze 9 mogelijke getallen te hebben, blijft er voor het 2de getal maar 9-1 over. Enzovoort.
En als je wilt weten welke getallen het zijn:
!redelijk intensieve script!
[ code verwijderd ]
(en daar komt een html bestandje van 300 kb uit)
Dan is het 1*2*3*4*5, dus 120 opties, als er 4 getallen vaststaan uit de 9.quote:Op donderdag 25 mei 2006 15:45 schreef Chandler het volgende:
[..]
leuk, maar je kan iedere cijfer maar 1 malig gebruiken dus 22543 is niet mogelijk omdat je dan al 2x een 2 hebt en dat is niet mogelijk..
Niet zo moeilijk doen. Je pakt een string met alle getallen erin die mogelijk zijn. Filtert daar de getallen uit die nog niet gedaan zijn en maakt vervolgens een recursieve functie die alle opties naloopt.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:12 schreef Chandler het volgende:
Maar is daar ook een model voor om te bereken.
Want zoals ik al zei zijn er 9 cijfers (1 2 3 4 5 6 7 8 9) en van deze zijn continue 5 gekozen, nu wil ik zelf een lijstje genereren welke mogelijkheden er allemaal zijn.. zodat ik ze allemaal kan kiezen. alleen zit al een tijdje na te denken over welke combinaties mogelijk zijn... en kan het wel handmatig gaan doen maar wil eens inzien hoe de berekening is.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | function permutaties($nums) { if(count($nums) == 1) return $nums; $return = array(); foreach($nums as $index => $num) { $newnums = array_values($nums); unset($newnums[array_search($num, $newnums)]); $permutaties = permutaties($newnums); array_walk($permutaties, 'prefix', $num); $return = array_merge($return, $permutaties); } return $return; } function prefix(&$elem, $key, $fix) { $elem = $fix.$elem; } echo '<pre>'; var_export(permutaties(range(1,6))); echo '</pre>'; ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 | set_time_limit(30); function chkinHolder($holder, $numRow) { $b = 0; for ($x = 0; $x < 5; $x++) { // lees ieder getal uit $i = substr($holder, $x, 1); if (!stristr($numRow, $i)) { // als naald niet is gevonden $b++; } } if ($b > 0) { // niet all getallen komen in deze holder voor dus return return true; } else { return false; } } function chk($arr, $numRow) { $a = 0; // check of $arr een array is if (is_array($arr)) { // ga iedere 'value' van de array bij langs foreach ($arr as $id => $holder) { // de combinatie van cijfers zijn niet gevonden. if (chkinHolder($holder, $numRow) == true) { $a++; } } } // blijkbaar is er niet een combinatie gevonden, dus invoegen maar. if ($a == count($arr)) { // geen zelfde gevonden, dus invoegen echo count($arr) . " --> " . $numRow . "<br>"; $arr[] = $numRow; } return $arr; } function random() { $holder = ""; for ($x = 0; $x < 20; $x++) { $y = rand(1, 9); if (!stristr($holder, "$y")) { $holder .= "$y"; } if (strlen($holder) == 5) { return $holder; break; } } return $holder; } $arr = array(); for ($x = 0; $x < 999999; $x++) { $holder = random(); $arr = chk($arr, $holder); } echo count($arr); ?> |
?????quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:07 schreef Chandler het volgende:
ja maar dan check je toch of nummertje 54321 al bestaat? maar dat getalletje is het zelfde als 43215 en ook het zelfde als 32154 en ook 24153 en ga zo maar door
Ik hou het in de gatenquote:Op donderdag 25 mei 2006 14:18 schreef ralfie het volgende:
[..]
als het klaar is post ik de source wel ergens, ben niet snel tevreden en ben het elke dag wel aan het uitbreiden met extra functies dus dat duurt nog wel ff![]()
1 2 | [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] |
1 2 | [_] [_] [_] [_] [x] [x] [x] [x] [x] |
Inderdaad. Even uitgelegd; je begint met 9 opties waarvan je er één kunt kiezen. Vervolgens heb je er nog maar 8 over, daarna 7, etc. totdat je vijf opties hebt gekozen. Dit is ongeacht welke getallen je kiest (na één hokje aangevinkt te hebben zijn er nog altijd 8 andere over) en is van toepassing op alle getallen die jij noemt - dit omdat het een vertaling is van hokjes --> getallen, en niet van getallen --> hokjes. Er zijn dus geen rare checks nodig om te controleren of een getal al eerder voorkwam oid.quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:01 schreef Roönaän het volgende:
9x8x7x6x5 dan dus.
1 2 3 4 5 6 7 8 | for($a = 1 ; $a <= 5; $a++) for($b = $a+1; $b <= 6; $b++) for($c = $b+1; $c <= 7; $c++) for($d = $c+1; $d <= 8; $d++) for($e = $d+1; $e <= 9; $e++) echo "<div>$a$b$c$d$e</div>"; ?> |
Jera's verhaal is 100% conform jouw schets.quote:Op donderdag 25 mei 2006 20:23 schreef Chandler het volgende:
@Jera; niet geheel correct; want bij iedere check heb je 5 getallen die wel ingevuld worden en vier die niet ingevuld worden...daarom is't ook zo pittig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |