Dat doe je best goedquote:Op vrijdag 19 mei 2006 19:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik word nu zelfs benaderd door wervings en selectie buro's uit de UK.
Nah, 't bevalt me ook wel in Nederlandquote:Iemand interesse in een PHP developer job in London voor max. £ 30.000,- ?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | if ($fp = fopen($xml, "r")){ $inhoud = ""; do { $data = fread($fp, 8192); if (strlen($data) == 0) { break; } $inhoud .= $data; } while(true); fclose($fp); $teller = 0; $inhoud = explode("<bedrijf>", $inhoud); foreach($inhoud as $vacature) { $teller++; } for ($i = 1; $i <= $teller; $i++){ $title = explode("<titel>", $inhoud[$i]); $title = explode("</titel>", $title[1]); $title = stripslashes($title[0]); $id = explode("<id>", $inhoud[$i]); $id = explode("</id>", $id[1]); echo "<a href='?actie=bekijk&vacatureid=". $id[0] ."'>". $title ."</a><br />\n"; } } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 | <bedrijf> <id>2</id> <titel>Titeltest</titel> <doelstelling>Test test</doelstelling> <vraagt></vraagt> <locatie>Rotterdam</locatie> </bedrijf> |
1 2 3 4 5 6 7 | $inhoud = explode('<bedrijf>', $inhoud); foreach($inhoud as $vacature) { $id = preg_match('#<id>(.*?)</id>#', $vacature, $m) ? $m[1] : 0; $titel = preg_match('#<titel>(.*?)</titel>#', $vacature, $m) ? $m[1] : 0; echo '<a href="index.php?actie=bekijk&vacatureid='.intval($id).'">'.htmlspecialchars($title).'</a><br/>'; } |
Ik heb zo'n functie nog niet gezien in PHP, dus ik denk dat je die zelf moet schrijvenquote:Op zondag 21 mei 2006 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Voordat ik 'm zelf schrijf...,
Is er een php functie welke een negatief getal naar 0 zet? Dus niet ABS welke van -10 simpelweg 10 maakt ipv 0 wat ik nodig heb
LOL, dat is meer een soort van hackquote:
Eigenlijk is het precies waar je max() voor behoort te gebruikenquote:Op zondag 21 mei 2006 20:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
LOL, dat is meer een soort van hack
ehh, waarom zou je het niet zelf willen schrijven?quote:Op zondag 21 mei 2006 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Voordat ik 'm zelf schrijf...,
Is er een php functie welke een negatief getal naar 0 zet? Dus niet ABS welke van -10 simpelweg 10 maakt ipv 0 wat ik nodig heb
Net zoals ABS een negatief naar een positief getal omzet een functie welke een negatief getal naar 0 zet. Bij max() krijg ik gewoon de hoogste waarde van de twee terug. door in dit geval een 0 en een variabele in de vergelijking te zetten weet ik dat ik altijd een 0 of positief getal terug krijg.quote:Op zondag 21 mei 2006 20:40 schreef JeRa het volgende:
[..]
Eigenlijk is het precies waar je max() voor behoort te gebruikenhoe wilde je het minder hackish doen dan?
In dit geval is het redelijk simpel ja. Maar ik heb ook wel eens een a4 aan code zitten tikken en toen bleek er gewoon een php functie te bestaan welke precies deed wat ik wildequote:Op zondag 21 mei 2006 20:44 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ehh, waarom zou je het niet zelf willen schrijven?
if ($num < 0 ) {$num=0}
lijkt me doen wat je wou...
quote:Op zondag 21 mei 2006 21:05 schreef the_disheaver het volgende:
Het kan ook leuker zonder if-functie en met $abs:
$num = (abs($num) + $num) / 2;![]()
1 2 3 4 5 6 7 | $inhoud = explode('<bedrijf>', $inhoud); foreach($inhoud as $vacature) { $id = preg_match('#<id>(.*?)</id>#', $vacature, $m) ? $m[1] : 0; $titel = preg_match('#<titel>(.*?)</titel>#', $vacature, $m) ? $m[1] : 0; echo '<a href="index.php?actie=bekijk&vacatureid='.intval($id).'">'.htmlspecialchars($title).'</a><br/>'; } |
1 2 3 4 5 6 7 | <id>2</id> <titel>Titeltest</titel> <doelstelling>Test test</doelstelling> <vraagt></vraagt> <locatie>Rotterdam</locatie> </bedrijf> |
quote:Op zondag 21 mei 2006 21:05 schreef the_disheaver het volgende:
Het kan ook leuker zonder if-functie en met $abs:
$num = (abs($num) + $num) / 2;![]()
1 2 3 4 | || ($page_number < 6 && $page_number > ($current_page - 3)) || ($page_number > ($total_pages - 5) && $current_page > ($total_pages-2)) || $total_pages<6) |
Dit heb ik kortgeleden (ook al met hulp van roonaan) in elkaar gezet:quote:Op zondag 21 mei 2006 22:22 schreef broodmonkeh het volgende:
[ code verwijderd ]
wat moet ik hieraan veranderen zodat ie alleen de info uit het XML bestand laat zien met het ID die je zelf bepaald? Deze code kreeg ik van Roonaan.
De XML:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 | $xml = !empty($_SERVER['HTTP_RAW_POST_DATA']) ? $_SERVER['HTTP_RAW_POST_DATA'] : file_get_contents('php://input'); preg_match("/<ID>(.*?)<\/ID>/si", $xml,$waarde); //$waarde[1] bevat de waarde tussen <ID> en </ID>. ?> |
Wat wil je bereiken met die code?quote:Op zondag 21 mei 2006 22:29 schreef Swetsenegger het volgende:
hoewel ik deze if wel voldoende hoofdpijn vond voor 1 avond
[ code verwijderd ]
$id (die van regel 4 in de code) vergelijken met de ingevoerde ID.quote:Op zondag 21 mei 2006 22:22 schreef broodmonkeh het volgende:
[ code verwijderd ]
wat moet ik hieraan veranderen zodat ie alleen de info uit het XML bestand laat zien met het ID die je zelf bepaald? Deze code kreeg ik van Roonaan.
Dit:quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | - 1 2 3 4 5 > >> - < 1 2 3 4 5 > >> - << < 1 2 3 4 5 > >> - << < 2 3 4 5 6 > >> - << < 3 4 5 6 7 > >> - << < 3 4 5 6 7 > - << < 3 4 5 6 7 - |
Mag ik vragen hoe je je dit voorstelt? Hoe kan een gebruiker zijn wachtwoord opgeven?quote:Op maandag 22 mei 2006 08:41 schreef c0nd0r het volgende:
Ok ik heb een wachtwoord vergeten systeem.
Als iemand zijn wachtwoord is vergeten geeftie gebruikersnaam en ww op en er wordt een hash gemaakt en opgeslagen samen met userid en datum.
Meestal doe ik zoiets met een cronjob, maar in veel gevallen kan het simpeler. Als ik een tabel wijzig voer ik vaak ook nog een DELETE uit, like that:quote:De link is maar 24 uur geldig. Maar hoe zorg ik dat de tabel met hashes een beetje opgeruimt blijft?
Een cronjob toevoegen? Maar hoe kan ik dan makkelijk transporteren naar anderen toe?
1 2 3 4 | INSERT INTO tabel ... -- voor alle rijen DELETE FROM tabel WHERE timestamp < UNIX_TIMESTAMP() - 24 * 86400 |
Ik maak gewoon een nieuw wachtwoord aan, waarna ze zelf de mogelijkheid hebben om dat weer te veranderen in een eigen wachtwoord.quote:Op maandag 22 mei 2006 08:41 schreef c0nd0r het volgende:
Ok ik heb een wachtwoord vergeten systeem.
Als iemand zijn wachtwoord is vergeten geeftie gebruikersnaam en ww op en er wordt een hash gemaakt en opgeslagen samen met userid en datum.
De link is maar 24 uur geldig. Maar hoe zorg ik dat de tabel met hashes een beetje opgeruimt blijft?
Een cronjob toevoegen? Maar hoe kan ik dan makkelijk transporteren naar anderen toe?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |