DATE_FORMAT(veldnaam,'%d-%m-%Y') AS dutch_datequote:Op donderdag 25 mei 2006 22:20 schreef Da_Koen het volgende:
Ik heb dus een date veld met bijv. 2006-05-17 erin. Hoe krijg ik dan de maand/dag er uit?
Huh? komt 22543 dan uit mijn script?quote:Op donderdag 25 mei 2006 15:45 schreef Chandler het volgende:
[..]
leuk, maar je kan iedere cijfer maar 1 malig gebruiken dus 22543 is niet mogelijk omdat je dan al 2x een 2 hebt en dat is niet mogelijk..
Hoe? Via phpmyadmin? Via mijn configpanel van mijn webhost kan het niet. Daar moet ik voor elke aangemaakte database een nieuwe user toevoegen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:03 schreef SuperRembo het volgende:
@Black-Hole:
Je kunt 1 user toch toegang geven tot meerdere databases?
Dank je wel dat hielp me enigzins op weg. Toch lukt het me niet om hem af te maken. Ik heb even snel een versimpelde versie in elkaar gedraaid en dat ziet er zo uit:quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:30 schreef DionysuZ het volgende:
$submenu = $menu['contact'];
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | $artikel1 = "fruit"; $artikel2 = "groente"; $menu = array('fruit' => array ('x','y','z'), 'groente' => array('a','b','c')); $submenu[] = $menu[$artikel2]; foreach( $submenu as $submenutitle=>$submenuitems) { echo ' <li><b>'.$submenutitle."</b>.<br />\n"; echo " <em>items</em>: </li>\n"; echo " <ul>\n"; foreach( $submenuitems as $submenuitem ) { echo ' <li>'.$submenuitem.".</li>\n"; } echo " </ul>\n"; echo "</ol>\n"; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 | $image = imagecreatefromjpeg("wallpapers/".$file_name); header('content-type: $image_type'); header("Content-disposition: attachment; filename=$save_name"); imagejpeg($image); imagedestroy($image); ?> |
1 2 3 4 | //headers readfile('wallpapers/' . $file_name); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | $user = '**'; $pass = '**'; $db = 'tmostats1'; //make connection and select database mysql_connect("$host", "$user", "$pass"); mysql_select_db("$db"); $SQL = " SELECT rank FROM tmos_players WHERE '[adm][fok!]kree/10.0.0.11:2350' "; $result = mysql_query($SQL) or die("Error: " . mysql_error()); $tmosrank = mysql_fetch_object($result); echo $tmosrank; |
1 |
ja sorry was een foutje ik heb het hierboven nu precies staan zoals ik denk dat het moet zijn.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 00:19 schreef JeRa het volgende:
Je WHERE-clausule ziet er vreemd uit, moet dat niet
[ code verwijderd ]
zijn? En je doet echo mysql_fetch_object(...), je kunt een object niet zomaar echoën.
Je doet nu WHERE 'string'....maar meestal wil je een volledige conditie opgeven, zoals WHERE `naam` = 'piet'quote:Op dinsdag 30 mei 2006 00:20 schreef kree het volgende:
[..]
ja sorry was een foutje ik heb het hierboven nu precies staan zoals ik denk dat het moet zijn.
Wat bedoel je precies met WHERE?
aha op zo'n manier ik ga het even testen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 00:20 schreef JeRa het volgende:
[..]
Je doet nu WHERE 'string'....maar meestal wil je een conditie opgeven, zoals WHERE `naam` = 'piet'
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | $user = '**'; $pass = '**'; $db = 'tmostats1'; //make connection and select database mysql_connect("$host", "$user", "$pass"); mysql_select_db("$db"); $SQL = " SELECT rank FROM tmos_players WHERE account = '[adm][fok!]kree/10.0.0.11:2350' "; $result = mysql_query($SQL) or die("Error: " . mysql_error()); mysql_fetch_object($result); echo $tmosrank; |
Haha oeps.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 00:29 schreef DionysuZ het volgende:
$tmosrank zie ik nergens een waarde krijgen?
1 2 3 4 5 | or die("mysql_query Error: " . mysql_error()); $tmosrank = mysql_fetch_object($result); echo $tmosrank; |
Maar hoe kan ik die waarde geven, met mysql_fetch_array?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 00:30 schreef DionysuZ het volgende:
en een object kun je idd niet zomaar echoen
echo $tmosrank->rank; should do itquote:Op dinsdag 30 mei 2006 00:31 schreef kree het volgende:
[..]
Maar hoe kan ik die waarde geven, met mysql_fetch_array?
gmtaquote:
1 2 3 4 5 | if ($value == '') { $mijnArray[$key] = 'vervanging'; } } |
Je krijgt gewoon de oude originele string terug. Met mysql_real_escape_string zorg je er alleen voor dat mysql niet moeilijk gaat doen als er quotjes enzo in de string staan.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:01 schreef DionysuZ het volgende:
even een klein vraagje. ik heb een string opgeslagen in een database met mysql_real_escape_string, als ik deze string nu weer eruit haal met een simpele SELECT, moet ik dan nog een functie erop toepassen om bepaalde speciale codes eruit te filteren of krijg ik dan gewoon de oude string eruit?
quote:Op maandag 29 mei 2006 17:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Is er iemand die ervaring heeft met de (PHP) opleidingen van Eduvision?
Ik heb namelijk interesse in de Masterclass php cursus. Zoals ik het zie sluit dit goed aan bij mijn huidige kennis en levert het misschien net voldoende op om de OOP sprong te maken. Ik kan ook de UML cursus doen misschien.
Maar ik ben dus op zoek naar ervaringen. Met eduvision in het algemeen en deze cursussen in het bijzonder.
quote:Op maandag 29 mei 2006 22:37 schreef fokME2 het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een cursus/opleiding iets. Het liefst een opleiding die je uit huis kan doen (ivm mijn afgelegen woonplaats). Zend is natuurlijk helemaal top, maar hoe zit het met de mogelijkheden? Certificatie via andere instanties, etc.
En daarom veel prettiger dan add_slashes.quote:Op woensdag 31 mei 2006 00:01 schreef Light het volgende:
[..]
Je krijgt gewoon de oude originele string terug. Met mysql_real_escape_string zorg je er alleen voor dat mysql niet moeilijk gaat doen als er quotjes enzo in de string staan.
Nee, addslashes, dan database in, en de string die je uit de database trekt is weer dezelfde als die je voor je addslashes had. Alleen pakt mysql_real_escape_string nog een paar meer tekens aan. Met de volgende code wordt het verschil duidelijk.quote:Op woensdag 31 mei 2006 08:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En daarom veel prettiger dan add_slashes.
1 2 3 4 5 6 | $s = "hoi\n allemaal"; echo addslashes($s); echo "<br/>"; echo mysql_real_escape_string($s); ?> |
1 |
1 |
quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:05 schreef TheUnreal het volgende:
Ik wil nu dus iets heel simpels maar krijg het ff niet voor elkaar![]()
Ik wil de INHOUD van een pagina in een variabel krijgen
nu dacht ik dat zo te doen:
[ code verwijderd ]
maar als ik dan later
[ code verwijderd ]
doe dan krijg ik dus een true omdat de file die geinclude is (hij word ook geincluded, maar op de verkeerde plek) bestaat. Maar ik wil alleen de gegevens in de variabel $foo hebben.
Ik weet dat het simpel is maar kan er even niet opkomen
1 |
Is goed zoquote:Op donderdag 1 juni 2006 18:08 schreef Nevermind het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
-edit-
O wacht, hij moet wel geparsed worden?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ob_start(); //start output buffering include ("betsand.php"); //all output goes to buffer $foo = ob_get_contents(); //assign buffer to a variable ob_end_clean(); //clear buffer and turn off output buffering print $foo; ?> |
En het antwoord is: Met extra programma's erbij zou dat kunnen. Met de Roadsend Compiler bijvoorbeeld. Helaas snap ik er geen ene flikker van, en krijg ik non-stop foutmeldingen naar mijn hoofd geslingerd waar ik niks van begrijp en zal ik niet binnen afzienbare tijd mijn programma's schrijven in php-gtk.quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:54 schreef Nevermind het volgende:
Kun je met php-gtk nou ook standalone executables maken? Of blijven het altijd .php-bestanden?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | { $query = "select n.node_id, n.node_pid, p.post_title from xni_nodes n, xni_posts p where node_pid= $parent_id AND n.node_id = p.post_nid"; $q = mysql_query($query) or die( mysql_error() ); $return = array(); while( $results = mysql_fetch_assoc( $q ) ) { $item = array(); $item['id'] = $results['node_id']; $item['name'] = $results['post_title']; $item['children'] = Tree( $item['id'] ); $return[] = $item; } return $return; } function PrintTree( $arr, $level = 0 ) { foreach( $arr AS $var => $val ) { echo str_repeat( '--', $level ).' '.$val['id'].': '.$val['name']."<br>"; if( is_array( $val['children'] ) && !empty( $val['children'] ) ) PrintTree( $val['children'], $level + 1 ); } } PrintTree( Tree( 0 ) ); |
misschien moet je eens hier naar kijken.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:40 schreef Nevermind het volgende:
Ik heb een functie om een parent-child tree te maken:
[ code verwijderd ]
Maar, 300x een mysql_query doen is natuurlijk niet zo goed voor de performance. Als ik nou eerst alle waarden uit de database haal en in een array stop, hoe moet ik die eerste functie dan aanpassen? Ik heb er erg veel moeite mee om niet omslachtig met arrays te werken. Het is jammer dat je niet een soort queries kan uitvoeren met arrays, dat zou het veel makkelijker maken. Ik breek mijn hoofd over alle moeilijke mogelijkheden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |