abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37825602
Beste,

Ik zit met een ingewikkeld probleem, maar ook weer een groot probleem
Ik heb een Mercedes w202 van 1999 met z'n standaard alarm & startonderbreker er nog in
Dit betekend dus dat er 2 lampjes (rood & groen) in de binnenspiegel zitten, en 2 lampjes in het linkerportier (rood & groen)

En daarbij heb je een bijpassende sleutel, hierop zit dus een knop waarmee je de alarm & startonderbreker uitschakeld
Dus ik heb net me auto (Alarm + Startonderbreker) ingeschakeld... en nu heb ik dus me me sleutel laten vallen, en is er een stuk van een chip afgebroken die op de printplaat zat in de sleutel
Kortom: De sleutel is overleden

Een reserve sleutel had ik niet bij aankoop gekregen(Dom,maar hij kwam wel met een goed verhaal)
Dus nu is me auto op slot + startonderbreker ingeschakeld, en ik kan het niet de-activeren

Wat nu?

Ik begrijp dat ik dus de Mercedes moet bellen en het verhaal moet uitleggen
Maar iemand enig idee hoe ze te werk gaan?
En hoe duur ongeveer een nieuwe sleutel kost? En hoelang ze er over gaan doen?

Mvg, Rico
  zondag 14 mei 2006 @ 20:57:35 #2
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_37825633
ff een junk bellen heeft em voor 1 joint wel open
of de anwb als je lid bent
pi_37825697
Ik heb gehoord dat dat bij mercedes vrij ingewikkeld, en vooral erg duur is Hopelijk voor jou heb ik het mis. Maar je kunt het beste even een MB-dealer contacteren, me dunkt.
pi_37826538
Je hebt toch meestal drie sleutels?
-Werkplaats sleutel
-Reserve "portomonee" sleutel
-Normale sleutel.
pi_37826793
Reserve sleutel heeft ie er niet bij gekregen.
sleutel is er nog wel, maar startonderbreker zit er op, daar is dat ding voor

Rico is naar zn Oma toe.. moederdag
  zondag 14 mei 2006 @ 22:22:12 #6
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_37828848
Je hebt sleutelboeren die ook sleutels met chip na kunnen maken, die kunnen het wellicht goedkoper als Mercedes. Het enige probleem nu, is denk ik dat je geen sleutel-met-chip meer hebt die ze kunnen uitlezen... Ik vrees voor je dat je dan toch terecht komt bij Mercedes, en als je pech hebt moet je een compleet nieuwe set sleutels plus de ontvanger kopen.

De volgende keer in elk geval eerst zorgen dat je een reserve sleutel laat maken.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_37829234
Zo'n sleutel kost iig 200 euro of meer. Ik heb het ook eens gehad, maar had gelukkig nog een reserve sleutel, alleen die moest me pa eerst komen brengen aangezien ik een uur van huis ergens stond. Sta je wel mooi voor lul, als je je auto niet in kunt/starten.
Mercedes-Benz
  zondag 14 mei 2006 @ 22:40:45 #8
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_37829745
quote:
Op zondag 14 mei 2006 22:30 schreef Gumballs het volgende:
Zo'n sleutel kost iig 200 euro of meer. Ik heb het ook eens gehad, maar had gelukkig nog een reserve sleutel, alleen die moest me pa eerst komen brengen aangezien ik een uur van huis ergens stond. Sta je wel mooi voor lul, als je je auto niet in kunt/starten.
Wat ik zei, probeer eerst een sleutel-boer te vinden die sleutels-met-chip ook kan maken voor dat je naar de garage gaat, grote kans dat je dat voor 40 Euronen was geholpen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_37830129
quote:
Op zondag 14 mei 2006 22:40 schreef Frezer het volgende:

[..]

Wat ik zei, probeer eerst een sleutel-boer te vinden die sleutels-met-chip ook kan maken voor dat je naar de garage gaat, grote kans dat je dat voor 40 Euronen was geholpen.
no way dat die hem op het mercedes systeem kan inlezen

aan ts, even naar de merc dealer en die kan gewoon een nieuwe sleutel bestellen!
Denk alleen dat je wel een week moet wachten!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 14 mei 2006 @ 22:59:02 #10
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_37830584
quote:
Op zondag 14 mei 2006 22:49 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

no way dat die hem op het mercedes systeem kan inlezen
Weet je dat zeker? Voor genoeg andere merken kan het wel.

Overigens vermelden de meeste merken in de instructieboekjes natuurlijk vrolijk dat alleen zij zelf vervangende sleutels kunnen leveren, maar daarin zou ik ze niet op hun woord geloven, .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  maandag 15 mei 2006 @ 00:30:39 #11
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_37833651
Tsjah... Laser Cut Keys he... Prijzige aangelegenheid...

/end gone in 60 seconds mode...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_37840491
Ik ben vandaag eerst langs een electroboer geweest (Stuut en Bruin in Den Haag)
Daar hebben ze nog een of ander gesoldeerd, en wat dingentjes rechtgetrokken
Maar ook hun kwamen met de conclusie: Sleutel is overleden

Dus de Mercedes-Dealer gebeld... en toen schrok ik me de *cencuur*
1 Nieuwe sleutel kost 300euro
En dan ben ik hem nog 10dagen kwijt ook

Mercedes
  maandag 15 mei 2006 @ 12:13:02 #13
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_37840695
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:05 schreef RicoRabbit het volgende:
Mercedes
Nee, je moet je sleutel niet kapot maken. Mercedes kan het niet helpen dat jij zo'n lompe boer bent. Wat heb je liever: je auto gejat of een nieuwe sleutel laten maken.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_37840783
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:13 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Nee, je moet je sleutel niet kapot maken. Mercedes kan het niet helpen dat jij zo'n lompe boer bent. Wat heb je liever: je auto gejat of een nieuwe sleutel laten maken.
Daarom vind ik 300 euro wel een beetje duur voor zo'n sleutel
En ik weet niet of je een Mercedes-rijder bent, maar dan moet je ook weten, dat alles wat er aan je Mercedes mankeerd, peperduur is
En opzich is het geen probleem, want de kwaliteit van een Mercedes is

Maar daarom kan het wel vervelend zijn...
pi_37858652
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:16 schreef RicoRabbit het volgende:

[..]


En opzich is het geen probleem, want de kwaliteit van een Mercedes is
Ondanks Mercedes-Benz lieverhebber in hart en nieren, is dit toch niet echt het geval geweest de laatste 10 jaar.... Roest problemen bij vooral de w202/w210, en zelfs w211's, w220 en ml's met roest problemen gezien (neej geen slecht herstelde schade autos, kofferbak roest, onder de deurrubbers, wielranden etc.). En dan nog de electronische problemen bij de w211 pre facelift, ze zijn nu na de facelift niet voor niets weer trg gegaan naar een wat normale remsysteem, ipv dat electronische gezeik, waarbij je voor nieuwe remblokken naar de mb dealer moest. Rijden doen ze idd nog steeds als geen andere auto, maar ik mag toch hopen dat zoals beloofd de kwaliteit weer omhoog gaat/is gegaan met de laatse nieuwe modellen series.
Mercedes-Benz
pi_37864242
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:46 schreef Gumballs het volgende:

[..]

Ondanks Mercedes-Benz lieverhebber in hart en nieren, is dit toch niet echt het geval geweest de laatste 10 jaar.... Roest problemen bij vooral de w202/w210, en zelfs w211's, w220 en ml's met roest problemen gezien (neej geen slecht herstelde schade autos, kofferbak roest, onder de deurrubbers, wielranden etc.). En dan nog de electronische problemen bij de w211 pre facelift, ze zijn nu na de facelift niet voor niets weer trg gegaan naar een wat normale remsysteem, ipv dat electronische gezeik, waarbij je voor nieuwe remblokken naar de mb dealer moest. Rijden doen ze idd nog steeds als geen andere auto, maar ik mag toch hopen dat zoals beloofd de kwaliteit weer omhoog gaat/is gegaan met de laatse nieuwe modellen series.
Roest vind ik een beetje eigen schuld ook, vandaar dat je je auto ook meerdere malen moet poetsen
En af en toe de auto moet nalopen of er geen plekken zijn waar het vocht vasthoud

Over het electronische gedeelte ben ik totaal met je eens!
De auto heeft ons al een laten staan omdat er iets met de startonderbreker was, en dit was weer veroorzaak door een electronisch probleem, en hierdoor startte me hele auto niet
Maar helaas kan Mercedes er niet omheen

Tegenwoordig als je een nieuwe auto koopt, zit het vol met electrische snufjes
En ook als je de motorkap opentrek, weet je soms niet waar je moet kijken
Daarom is ook nog steeds hoofdzaaknummer 1 met problemen met de auto: Het electronische gedeelte

Dan heb ik liever nog zo'n oud model Mercedes, zien er opzich goed uit.. en die start gewoon als er iets electronisch niet klopt
pi_37869752
Tuurlijk, als je je auto nooit wast en in de wax zet zal ie sneller roesten, maar het is gewoon een feit dat Mercedes een mindere kwaliteit lak en rubbers ed heeft gebruikt bij vooral de w202/w210 serie. Let maar eens op hoeveel van die modellen met roest bij de rand van de kenteken verlichting rijden, of het kofferdeksel slot. Ik zelf heb daar bij die van mij van 95 geen last van, maar bij de wielranden beginnen nu toch echt blaasjes te komen... en in de hoek van de linkerbuiten spiegel. En als ik dat allemaal weg wil laten spuiten, ben ik toch weer 800 euro kwijt, en dan is het nog maar de vraag hoe lang je er vanaf bent.
Mercedes-Benz
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:08:40 #18
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_37870333
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:41 schreef Gumballs het volgende:
Tuurlijk, als je je auto nooit wast en in de wax zet zal ie sneller roesten, maar het is gewoon een feit dat Mercedes een mindere kwaliteit lak en rubbers ed heeft gebruikt bij vooral de w202/w210 serie. Let maar eens op hoeveel van die modellen met roest bij de rand van de kenteken verlichting rijden, of het kofferdeksel slot. Ik zelf heb daar bij die van mij van 95 geen last van, maar bij de wielranden beginnen nu toch echt blaasjes te komen... en in de hoek van de linkerbuiten spiegel. En als ik dat allemaal weg wil laten spuiten, ben ik toch weer 800 euro kwijt, en dan is het nog maar de vraag hoe lang je er vanaf bent.
Mijn '97 W210 combi heeft wat kleine roestblaasjes onder de kentekenplaat. Wordt echter onder garantie verholpen. Ik weet niet of je Benz dealeronderhouden is, want dan kun je daar gewoon op terugvallen (30 jaar garantie tegen roest!)

Over de kwaliteit van de rubbers ben ik echter wel te spreken; 9 jaar oud en 350.000km, originele rubbers en nog steeds als nieuw. Geen roest onder de rubbers! Maargoed, zal ook wel per modeljaar wisselen.
'99 MB E320 CDI T-model
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')