ben het wel met je eens. en het is ook niet goed. maar als de staat een man die het leven van je zusje letterlijk en figuurlijk verneukt heeft 2 jaar opsluit en dat je hem dan weer vrolijk tegenkomt in de supermarkt vind ik ook niet goed te praten.quote:op maandag 15 mei 2006 23:34 schreef o-fiel het volgende:
[..]
je maakt het alleen maar erger, het lost niets op in de zin van: je komt alleen maar dieper in de shit te zitten. meer dan aangifte doen kan je niet, hoe graag je ook zou willen...
onderschat niet wat 2 jaar in de gevangenis met je doet. en probeer maar eens een baan te vinden hierna...quote:op dinsdag 16 mei 2006 09:18 schreef barracupracuda het volgende:
[..]
ben het wel met je eens. en het is ook niet goed. maar als de staat een man die het leven van je zusje letterlijk en figuurlijk verneukt heeft 2 jaar opsluit en dat je hem dan weer vrolijk tegenkomt in de supermarkt vind ik ook niet goed te praten.
ja idd voor een normaal mens zou dat idd een straf zijn...quote:op dinsdag 16 mei 2006 11:10 schreef leusden het volgende:
[..]
onderschat niet wat 2 jaar in de gevangenis met je doet. en probeer maar eens een baan te vinden hierna...
kan.. maar dan moet het wel goed bewezen worden... en na jaren aankomen dat hij je verkacht heeft toen ze samenwoonde is best lastig te bewijzen.quote:op dinsdag 16 mei 2006 12:11 schreef sessy het volgende:
jullie zien allemaal 1 belangrijk punt over het hoofd. hij kan namelijk ook nog eens tbs krijgen, zal dat krijgen als je die ex-vrouw van 'm zo ver krijgt dat ze getuigt. en tbs is strenger geworden, er gaan er meer richting de long stay tegenwoordig.
wees verstandig, doe dat niet. uiteindelijk win je er niks mee.quote:op dinsdag 16 mei 2006 19:16 schreef brainol het volgende:
mocht hier niets uitkomen, dan gaan we sowieso een stap verder en gaan hem psychologisch kapot maken.
whehequote:op dinsdag 16 mei 2006 19:28 schreef k_man het volgende:
wees verstandig, doe dat niet. uiteindelijk win je er niks mee.
daarom zorgen dat de ex ook getuigt.quote:op dinsdag 16 mei 2006 12:13 schreef barracupracuda het volgende:
[..]
kan.. maar dan moet het wel goed bewezen worden... en na jaren aankomen dat hij je verkacht heeft toen ze samenwoonde is best lastig te bewijzen.
en hoe kom je aan deze verjaardagspraatjes wetenschap over ons rechtsysteem?quote:op dinsdag 16 mei 2006 23:55 schreef zhe-devilll het volgende:
euh politie doet niet zoveel he?
ken nog het verhaal van een moeder die ook verhaal wilde doen, een oudere man had haar 15 jarige dochter misbruikt en verkracht,
de dochter had wel cadeautjes ontvangen van de meneer en zo had hij het jonge meisje gelokt en beinvloed.
oh zei de politie maar dan heeft ze toch zelf toegegeven?
na een maand kwam de moeder nog eens verhaal halen bij de politie, die wilde niks ondernemen, toen de moeder boos uitriep dat ze dan zelf... zei de politie: als die man iets overkomt ,weten we wie het gedaan heeft! hij werd dus gewoon beschermt!!![]()
dat is de wet in ons land...
hier sluit ik mij bij aan.quote:op maandag 15 mei 2006 23:03 schreef sessy het volgende:
als die vrouw getuigd staan jullie er veeeeeeeeeeeel beter voor.
kan niemand tenminste vastbindplekken of zo bevestigen van toendertijd? iemand die blauwe plekken op haar heeft gezien of zo?
in principe is er genoeg bewijs. er moet namelijk meer bewijs zijn dan slechts 1 getuigenis, en dat hebben jullie. jullie kunnen bijv. bevestigen dat ze met 'm heeft samengewoond en zij zegt dat toen de verkrachtingen hebben plaatsgevonden, jullie getuigenis is dan het bewijs dat hij op die plek was... alleen het probleem is, de rechter moet ook nog eens overtuigd zijn, en dat zijn ze niet zo snel. ik ken heel wat mensen die dus ook geen veroordeling hebben gekregen, al ging het daar om kindermisbruik (mijn persoonlijk interessesfeer zeg maar, in verband met wat ervaringen vanuit m'n kindertijd). en emotioneel is het wel slopend, getuigen en zo... mja als je zus zich er sterk genoeg voor voelt, is het wel een goede zaak om hem in elk geval te proberen achter de tralies te krijgen. is het niet voor verkrachting, dan voor mishandeling/vrijheidsberoving/bedreiging et cetera.
en verder, mocht je een strafrechtelijke veroordeling krijgen, niet vergeten om ook privaatrechtelijk hem eens aansprakelijk te stellen. ik suggereer niet dat je geld moet gaan krijgen van 'm voor de verkrachting, maar het kan dus wel, houd dat even in de gaten... het is wel een aanvullende straf, en dat geld kun je vervolgens - als je jezelf of je kinderen later er niet mee wilt helpen - gebruiken om organisaties die seksueel geweldsslachtoffers helpen bijvoorbeeld te steunen.
verjaardagspraatjes?quote:op woensdag 17 mei 2006 00:13 schreef kevin85 het volgende:
[..]
en hoe kom je aan deze verjaardagspraatjes wetenschap over ons rechtsysteem?
het klopt in ieder geval niet.
natuurlijk zijn er getuigen nodig, al is de bewijslast bij zedenmisdrijven anders geregeld dan bij andere misdrijven.
hoe lang mag hij zitten?quote:op woensdag 17 mei 2006 07:33 schreef xanthe het volgende:
het werkt dus werkelijk wel zo!
ben zelf op mijn 13e verkracht en heb er een ruime 3 jaar niets over gezegd tegen de mensen in mijn omgeving. ik was zwaar getraumatiseerd en werd nog met regelmaat bedreigd door de persoon in kwestie. het heeft mijn hele jeugd kapot gemaakt , nog meer verwijdering (die al was ontstaan door de pubertijd) van mijn ouders en veel onbegrip thuis (ja niemand wist wat er speelde immers) totdat ik zelfs uiteindelijk ben weggelopen. pas toen durfde ik het mijn ouders te vertellen.
de politie wilde geen aangifte meer opnemen want het was te lang geleden en zijn woord tegen het mijne. (officieel was het nog niet eens verjaard). het heeft in ieder geval een zeer groot deel van mijn leven kapot gemaakt en beinvloed. en dat laatste doet het nu nog steeds.
dus wat zhe-devilll zegt klopt bij sommige korpsen wel degelijk.
het ligt er denk ik ook aan wie je treft.
een voorbeeldje daarover (gaat trouwens niet over verkrachtingen/ aanrandingen maar over een oplichter) , politie wilde / kon geen aangifte doen werd me eerst verteld , uiteindelijk na veel zeuren en dringen wel aangifte mogen doen. foto confrontatie mogen doen samen met mijn man en beiden dezelfde persoon aangewezen. nu bijna 2 jaar later is hij net veroordeeld voor deze zaak.
klopt.quote:op woensdag 17 mei 2006 11:32 schreef sessy het volgende:
zedenmisdrijven tegen minderjarigen beginnen sowieso pas nadat die meerderjarig worden te verjaren dacht ik. en je kunt in beroep etc tegen beslissingen om niet te vervolgen (en ik neem aan ook tegen de beslissing om geen aangifte te laten doen).
alleen dat is allemaal officieel, in de praktijk werkt het helaas nogal eens anders.
degene die me verkracht heeft? er is geen zaak geweest dus hij is nooit gestraft.quote:
zal ik je de gevolgen even omschrijven? je krijgt de volle bak voor moord met voorbedachte rade, en daarna wordt je ook nog eens door de nabestaanden van die crimineel aangesproken uit onrechtmatige daad om ook even in hun levensonderhoud te gaan voorzien, en andere schade.quote:op woensdag 17 mei 2006 11:40 schreef mforce het volgende:
en fuck de politie, die gast krijgt een paar jaartjes en misschien wat tbs, ik zou het zelf oplossen en schijt aan de gevolgen hebben!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |