abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37822918
tuurlijk.

iemand die net iets gruwelijks gehoord heeft en waarschijnlijk behoorljk geschokt moet je vooral met z'n allen gaan vertellen dat het beter is hem zelf minstens zo gruwelijk terug te pakken. lekker verantwoordelijk gedrag.
  zondag 14 mei 2006 @ 19:32:09 #52
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_37823150
quote:
op zondag 14 mei 2006 19:24 schreef k_man het volgende:
tuurlijk.

iemand die net iets gruwelijks gehoord heeft en waarschijnlijk behoorljk geschokt moet je vooral met z'n allen gaan vertellen dat het beter is hem zelf minstens zo gruwelijk terug te pakken. lekker verantwoordelijk gedrag.
jij bent wel goed bezig.

ik ben het wel met je eens.

owja welkom in nederland.
hij is dan over een jaartje of 3 weer vrij
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  zondag 14 mei 2006 @ 19:48:54 #53
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_37823623
quote:
op zondag 14 mei 2006 19:24 schreef k_man het volgende:
tuurlijk.

heb jij een zus?
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
  zondag 14 mei 2006 @ 19:54:07 #54
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37823757
quote:
op zondag 14 mei 2006 19:06 schreef k_man het volgende:
ik vind het een weerzinwekkend verhaal, maar minstens zo schokkend dat ts hier massaal wordt aangeraden de dader zelf te mishandelen, of erger.
dat hoeft ts niet zelf te doen. een joegoslaaf hoeft er doorgaans niet zo heel erg veel voor te hebben.

hoe dan ook is het beginpunt van een juridische weg aangifte doen, en het verder aan het om over laten..
pi_37823861
kan alleen maar zeggen dat ik het heel dapper vind van je zusje dat ze de kracht heeft om er werk van te maken. makkelijk zal het niet zijn.

van zijn ex vind ik het maar dom , wie weet wat hij haar kinderen aan doet...
  zondag 14 mei 2006 @ 23:17:36 #56
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_37831394
quote:
op zondag 14 mei 2006 16:39 schreef zoalshetis het volgende:
hoe ben jij daar zo zeker van? we hebben in nederland een rechtstaat waarbij de rechter moet kunnen aantonen dat de verdachte schuldig is, dit in tegenstelling tot de staat, die democratie roept, en verwacht dat de verdachte zijn eigen onschuld moet bewijzen...
ik snap werkelijk niet wat je nu van me wilt weten...

ik bedoelde alleen maar dat ik het geen goed idee zou vinden voor ts om te proberen 'de dader' het leven dermate zuur te maken dat deze zelfmoord gaat plegen. het hele idee is idioot, maar los daarvan: om dat te gaan doen, moet je dag en nacht bezig zijn met heel akelige dingen. en ik wilde maar aangeven dat je daar niet vrolijk van wordt. wellicht bereik je ermee dat de ander ongelukkig wordt, maar voor jezelf is zoiets ook echt geen feestje (als ik het al vergelijk met exen die er een project van hebben gemaakt elkaar het leven zuur te maken.... je hebt er een dagtaak aan en wordt er niet gelukkiger van).
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_37840006
quote:
op zondag 14 mei 2006 23:17 schreef elisab het volgende:

[..]

ik snap werkelijk niet wat je nu van me wilt weten...

ik bedoelde alleen maar dat ik het geen goed idee zou vinden voor ts om te proberen 'de dader' het leven dermate zuur te maken dat deze zelfmoord gaat plegen. het hele idee is idioot, maar los daarvan: om dat te gaan doen, moet je dag en nacht bezig zijn met heel akelige dingen. en ik wilde maar aangeven dat je daar niet vrolijk van wordt. wellicht bereik je ermee dat de ander ongelukkig wordt, maar voor jezelf is zoiets ook echt geen feestje (als ik het al vergelijk met exen die er een project van hebben gemaakt elkaar het leven zuur te maken.... je hebt er een dagtaak aan en wordt er niet gelukkiger van).
en dat is een wijze les.

wat te doen met een nichtje die half ontkleed is gevonden en van niets meer weet.
een buurman die met een hakbijl binnen staat wanneer je er niet bent.

wraak kan dan een doel worden maar je sloopt vooral jezelf als je daarmee bezig gaat.
  maandag 15 mei 2006 @ 13:25:30 #58
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_37842805
quote:
op maandag 15 mei 2006 11:49 schreef schvvmert het volgende:
wraak kan dan een doel worden maar je sloopt vooral jezelf als je daarmee bezig gaat.
wraak is zoet, maar de voldoening is waarschijnlijk op den duur onvoldoende om je eigen verziekte leven goed te maken
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_37843653
ik denk dat je meer gebaat bent met wat serieuzere reacties dan van de meesten hier. ik werk bij de politie en dit zijn de stappen die je kan ondernemen:

je kan telefonisch of via het bureau melding maken hiervan en een afspraak maken voor een gesprek. je zus kan zelf aangeven of ze wil spreken met een man of vrouw en dit zal in uiterste vertrouwelijkheid plaatsvinden.

op basis van dit gesprek worden de mogelijke vervogstappen doorgenomen met haar.

je hebt in iedergeval geen advocaat nodig in deze. sterkte!
  maandag 15 mei 2006 @ 14:02:06 #60
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_37843788
edit: nu is het wel weer genoeg......

[ Bericht 66% gewijzigd door Five_Horizons op 15-05-2006 14:07:41 ]
pi_37843948
goed: nu is het wel weer genoeg met de voorbeelden van wat je wel of niet met de dader zou willen doen, ik geloof niet dat ts daar wat aan heeft.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_37849170
quote:
ik vind het een weerzinwekkend verhaal, maar minstens zo schokkend dat ts hier massaal wordt aangeraden de dader zelf te mishandelen, of erger.
vind je dat minstens zo schokkend?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_37861476
quote:
op maandag 15 mei 2006 16:55 schreef american_nightmare het volgende:

[..]

vind je dat minstens zo schokkend?
jah, je lost er niet echt iets mee op. voor jezelf niet, voor je zusje niet...
  maandag 15 mei 2006 @ 22:48:01 #64
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_37861635
quote:
op maandag 15 mei 2006 22:44 schreef o-fiel het volgende:

[..]

jah, je lost er niet echt iets mee op. voor jezelf niet, voor je zusje niet...
aangifte doen lost ook niets op voor je zusje of voor jezelf.

ik ben het er mee eens dat het politiek en juridisch niet correct is om zelf voor eigen rechter te gaan spelen. maar dan moet je wel met goede argumenten aankomen ipv "het lost niets op".
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_37862353
als die vrouw getuigd staan jullie er veeeeeeeeeeeel beter voor.

kan niemand tenminste vastbindplekken of zo bevestigen van toendertijd? iemand die blauwe plekken op haar heeft gezien of zo?

in principe is er genoeg bewijs. er moet namelijk meer bewijs zijn dan slechts 1 getuigenis, en dat hebben jullie. jullie kunnen bijv. bevestigen dat ze met 'm heeft samengewoond en zij zegt dat toen de verkrachtingen hebben plaatsgevonden, jullie getuigenis is dan het bewijs dat hij op die plek was... alleen het probleem is, de rechter moet ook nog eens overtuigd zijn, en dat zijn ze niet zo snel. ik ken heel wat mensen die dus ook geen veroordeling hebben gekregen, al ging het daar om kindermisbruik (mijn persoonlijk interessesfeer zeg maar, in verband met wat ervaringen vanuit m'n kindertijd). en emotioneel is het wel slopend, getuigen en zo... mja als je zus zich er sterk genoeg voor voelt, is het wel een goede zaak om hem in elk geval te proberen achter de tralies te krijgen. is het niet voor verkrachting, dan voor mishandeling/vrijheidsberoving/bedreiging et cetera.

en verder, mocht je een strafrechtelijke veroordeling krijgen, niet vergeten om ook privaatrechtelijk hem eens aansprakelijk te stellen. ik suggereer niet dat je geld moet gaan krijgen van 'm voor de verkrachting, maar het kan dus wel, houd dat even in de gaten... het is wel een aanvullende straf, en dat geld kun je vervolgens - als je jezelf of je kinderen later er niet mee wilt helpen - gebruiken om organisaties die seksueel geweldsslachtoffers helpen bijvoorbeeld te steunen.

[ Bericht 77% gewijzigd door Sessy op 15-05-2006 23:09:25 ]
  maandag 15 mei 2006 @ 23:34:11 #66
145518 Luiaerdt
Run to the pils!
pi_37863643
edit: is normaal reageren te moeilijk?

[ Bericht 100% gewijzigd door Five_Horizons op 16-05-2006 00:26:32 ]
I play sports...no I don't, what the fuck?
pi_37863657
quote:
op maandag 15 mei 2006 22:48 schreef barracupracuda het volgende:

[..]

aangifte doen lost ook niets op voor je zusje of voor jezelf.

ik ben het er mee eens dat het politiek en juridisch niet correct is om zelf voor eigen rechter te gaan spelen. maar dan moet je wel met goede argumenten aankomen ipv "het lost niets op".
je maakt het alleen maar erger, het lost niets op in de zin van: je komt alleen maar dieper in de shit te zitten. meer dan aangifte doen kan je niet, hoe graag je ook zou willen...
pi_37863723
edit: doe normaal.

[ Bericht 92% gewijzigd door Five_Horizons op 16-05-2006 00:28:32 ]
  maandag 15 mei 2006 @ 23:37:29 #69
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_37863757
edit: normaal reageren te moeilijk?

[ Bericht 89% gewijzigd door Five_Horizons op 16-05-2006 00:27:15 ]
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_37863838
misschien hoopt ze dat er mensen zijn die hier meer ervaring mee hebben en zo. kan ze geen advocaat betalen en hoopt ze zo iemand te strikken (is overigens niet nodig als je strafrechtelijk aangifte doet! de overheid vervolgt, kost je niks, en mochten ze besluiten niet te vervolgen dan kun je er bezwaar tegen aantekenen en ik dacht dat je ook nog eens het recht hebt te worden geupdate over de zaak).
zeik niet, cerror.
  maandag 15 mei 2006 @ 23:40:51 #71
145518 Luiaerdt
Run to the pils!
pi_37863882
edit: doe normaal.....

[ Bericht 89% gewijzigd door Five_Horizons op 16-05-2006 00:27:52 ]
I play sports...no I don't, what the fuck?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:23:05 #72
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_37865430
uhm, okay, je dient een aanklacht in... wat dan? wat denk je te bereiken? lijkt me een gozer die toch al amper een leven heeft... z'n reputatie zal hem dus een zorg zijn voor zover hij die heeft... strafmaatregelen: 1 jaar cel, 1 jaar voorwaardelijk? misschien een kleine boete van +/- 2000 euro aan smartengeld?
oja, en natuurlijk houdt hij hier een slecht cv aan over... nee, goh... dan krijgt hij later van de staat toch gewoon hulp bij het zoeken van een baantje...

c'mon, je bent in nederland... enige manier om dit soort randdebielen aan te pakken is flink molesteren. ja, je verlaagt je tot de grootste klootviolen op deze aarde... maar als het om familie gaat, ben ik daar vrij simpel in... dan maar laag en zwak etc... pijn zal die lijen
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:27:53 #73
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_37865600
quote:
op zondag 14 mei 2006 13:31 schreef brainol het volgende:
bestaat er een reele kans dat hij daadwerkelijk voor een x jaar in de bak moet?
hooguit 3, trust me (en vast een aantal jaar, laten we zeggen 2, voorwaardelijk...)
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 01:17:15 #74
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_37866706
ik heb al ooit gezworen dat als mijn buurmeisjes(bijna half zusjes, moeder heeft er 14 jaar op opgepast) misbruikt/verkracht worden dat ik het recht in eigen handen zou nemen. dus het zou nu scheinheilig zijn om te zeggen dat je hem moet aanklagen.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 16 mei 2006 @ 02:16:38 #75
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_37867732
quote:
wat wil je anders doen?
als het allemaal mislukt weet de dader ook meteen alles als adres en zo en nemt hij hoe dan ook wel wraak.
nu, zonder rechtsgang weet de politie van niks zn zullen ze veel minder snel ts op het spoort komen snap je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')