abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 juni 2003 @ 17:23:53 #26
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_11371972
Wauw, geweldige film. ik was echt onder de indruk, en dat kwam niet alleen door Oliver Stone's zijn kwaliteiten, maar vooral door het spel van Val Kilme. Echt heel goed, en mooi om naar te kijken. Beetje tragisch. Maar toch...en natuurlijk zal hij wel overdone zijn, maar toch. Petje af.
  woensdag 25 juni 2003 @ 18:45:43 #27
30961 Knaller
knalt er op los
pi_11373526
Ik vond het wel interessant om te zien ja... ook al is het wat opgedikt natuurlijk.

Val Kilmer vond ik erg goed als Jim Morrison.

"A single rose can be my garden, a single friend my world."
pi_17289302
weet iemand hoe het nummer heet aan het einde van de film/dvd? dat ze pere lachesse aan het filmen zijn, bij zijn graf?
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
pi_17289745
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:20 schreef E- het volgende:
weet iemand hoe het nummer heet aan het einde van de film/dvd? dat ze pere lachesse aan het filmen zijn, bij zijn graf?
van 'An American Prayer' (het dichtalbum van Morrison)
volgens mij is dat The Severed Garden, het klassieke stuk muziek daarvan zou wel eens Adagio kunnen zijn van Tomaso Albinoni

[Dit bericht is gewijzigd door RM-rf op 18-02-2004 17:36]

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_17291046
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:35 schreef RM-rf het volgende:

[..]

van 'An American Prayer' (het dichtalbum van Morrison)
volgens mij is dat The Severed Garden, het klassieke stuk muziek daarvan zou wel eens Adagio kunnen zijn van Tomaso Albinoni

super dank je wel! weet jij trouwens veel van hun af? misschien kan ik je dan ff mailen, want wil nog paar dingen graag weten.
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
pi_17295387
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 18:28 schreef E- het volgende:

[..]

super dank je wel! weet jij trouwens veel van hun af? misschien kan ik je dan ff mailen, want wil nog paar dingen graag weten.

volgens mij weet ik niet meer van Morrsion/Doors dan anderen (waarschijnlijk minder).
ik heb wel American Prayer 2x op LP gekocht, beiden zijn op wonderbaarlijke wijze naar 'The Other Side' van mn platencollectie verdwenen.

Dat van Albinioni klopt overigens, het is inderdaad de muziek, maar zonder morrison's monotone dichtstem is het een verdomd saai stuk, ik verwacht elk moment Nana Mouskouri te horen beginnen met zingen (het stuk heeft wat 'Grieks'), als je van die soort muziek houd zou ik eerder Bach of Händel aanbevelen.

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')