Mijn atoomtheorie is als filosofie heel wat meer dan jouw roqueforte kaas filosofie.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 15:44 schreef StupidByNature het volgende:
Filosofie is ook een wetenschap (al is ie een stuk minder objectief) en hoort ook enigszins steekhoudend onderbouwd te zijn (je doet immers een gedachtenexperiment). Anders is de theorie zinloos. Als ik filosofeer dat buiten het heelal alleen nog maar roqueforte kaas moet zijn, dan is dat mooi voor mij, maar niet steekhoudend en dus zinloos om over te filosoferen.
Het leven is nooit ontstaan, maar is eeuwig en heeft zijn grondslag in de logica.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 15:56 schreef Biancavia het volgende:[..]
Het enige wat je dan doet is het vraagstuk van hoe het leven ontstaan is verleggen.
Ik ben al eerder op FOK geweest en ook in Kopspijkers.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 15:59 schreef Doderok het volgende:
[..]
Nee joh, hun zienswijzen liggen mijlenver uit elkaar. Maar ik dacht dat deze theorie ook al eerder aan bod gekomen was op Fok! ? Of was het in Kopspijkers?![]()
Grote ideeën worden bij de geniale enkeling geboren en worden vaak niet geloofd door de anderen. Dus voorlopig sta ik er helemaal alleen voor.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 16:01 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Noem 1 iemand die dat ook vindt behalve jezelf.
Zo was er ook iemand (Aristarchos van Samos) die in zijn eentje meende dat de aarde om de zon draaide en hartelijk werd uitgelachen.quote:Volgens mij ben jij zo'n type die op de verkeerde helft van de snelweg rijdt en zich afvraagt waar toch al die spookrijders vandaan komen.
Tja, zo kun je wel van alles goed praten. Als ik met dat argument beweer dat de aarde een koelkast is die draait om een onzichtbare mandarijn, geloof je me dan ook?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 16:13 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Grote ideeën worden bij de geniale enkeling geboren en worden vaak niet geloofd door de anderen. Dus voorlopig sta ik er helemaal alleen voor.
[..]
Zo was er ook iemand (Aristarchos van Samos) die in zijn eentje meende dat de aarde om de zon draaide en hartelijk werd uitgelachen.
Dus dat was ook zo'n spookrijder.
Je zou natuurlijk ook de moeite kunnen nemen mijn atoomtheorie eerst eens goed te gaan bestuderen....en dan eens kijken of je die koelkast en die mandarijn van jou ook zo goed kan beredeneren als ik mijn atoomtheorie.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 16:21 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Tja, zo kun je wel van alles goed praten. Als ik met dat argument beweer dat de aarde een koelkast is die draait om een onzichtbare mandarijn, geloof je me dan ook?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |