Waarde rekels,
Er moet me toch iets van m'n hart. Vroeger, toen de klompen nog veters hadden, toen seks nog vies was, toen ridders nog op kamelen reden, toen het gras nog groen was, toen christenen nog als fakkels gebruikt werden...ja vroeger, toen wist men zich nog fatsoenlijk te gedragen. Zulks een verschil met tegenwoordig.
Ik liep vandaag met mijn trouwe viervoeter over straat en kwam plotsklaps in een wijk waar mooie perkjes omgeruild werden voor kitscherige, plastiken tuinstoelen en de daarbij behorende tuinkabouters. Een Mieke Telkamp-achtige verschijning zat uitgezakt op een feauteuille recht in de deuropening commentaar te geven op alles en nog wat: van het gedrag van de jongens in de straat tot en met de Haagse politiek, dat Pim maar terug moest komen want DIE deed het goed. Enfin, ik liep daar dus met mijn gezellige doezebeest totdat er een niet-fris-uitziende man op mij afstevende, eveneens met een kielf, alleen niet zo schattig. De bulldog zag mijn beestje en begon luid te blaffen en wild te doen. Ik gaf mijn loebas een kleine trek aan de ketting, maar de twee raakten in gevecht.
Het werd een ware streetfight tussen de twee honden, onder het genot van Mieke Telkamp in de deuropening, het gekrijs van Renate en Miljuschka op de achtergrond van een of andere br33z@h die daar woonde en de laatste single van Jannes die uit de opgepompte speakers van een nabijgelegen VW Golf GTI schetterde. Ik trok beide honden met gevaar voor eigen leven uit elkaar, terwijl die bulldog zo gemeen als maar wat was, maar toch was IK het probleem volgens meneer de kampert.
Hoewel ik niet vies ben van een robbertje zooien zoals dat ook op de societeit dikwijls gebeurt, trachtte ik met een intellectuele conversatie meneer af te poeieren. De kamper in kwestie begon op mij te schelden omdat mijn hond zijn hond zou hebben aangevallen, terwijl dit juist het omgekeerde was. Ik zei dat hij incompetent was in het africhten van zijn hond. Hij zei dat ik incontinent was. Ik was met stomheid geslagen, ik incontinent, waar heeft die gast het over?? Dus ik: "geef eens een definitie van incontinent, meneer de wijsneus." Het antwoord wat ik hierop kreeg, sloeg echt alles: "nee jij bent een definitie."
Ik ben snel doorgelopen en ben tot de conclusie gekomen dat deze buurt vermeden moet worden in de toekomst. Overigens is dit niet dezelfde buurt waar Maikuuul woont.
Ik groet u allen en bedank u voor uw aandacht,
Dirktator