abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 mei 2006 @ 09:34:36 #1
35482 LeisureSuitLarry
a.k.a. KenSentMe
pi_37753242
Hallo,

Mijn vriendin wordt maandag geopereerd aan haar kaak en kan dus de komende weken niet normaal eten. Waarschijnlijk moet alles door een rietje of in ieder geval min of meer vloeibaar zijn. Heeft iemand nog tips voor dingen die ik voor haar klaar kan maken? Anders wordt het elke dag milkshakes...
pi_37753316
recepten vloeibaar voedsel

Staan misschien ook nog tips in.
Sterkte voor je vreindin.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 12 mei 2006 @ 09:46:27 #3
16140 Dabien
hail to the King baby!!!
pi_37753558
Brinta!!!

Maar dat gaat op den duur ook wel vervelen natuurlijk. Wat ik zag toen ik in een ziekenhuiskeuken stageliep, was dat ze voor patiënten met kaakproblemen precies hetzelfde eten koken als voor "normale" patiënten, maar vervolgens gooien ze dat in een grote blender en maken ze er een papje van. Het ziet er niet er smakelijk uit, maar is op zich wel gewoon eten...

En anders is er altijd nog Olvarit!!! Maar dan moet je vriendin wel weer een luier gaan dragen denk ik...

Succes ermee en alvast beterschap voor je vriendin!
"You may be a king or a little street sweeper, but sooner or later you'll dance with the reaper."
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:33:26 #4
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_37756284
Soep misschien?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:35:21 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_37756329
Ik wens je vriendin veel sterkte. Ik heb het zelf ook meegemaakt en werd na drie weken helemaal gek.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:39:32 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_37756437
In elk geval kan je al veel voedsel wel eten. Alleen zal je dat dan met een staafmixer of iets dergelijks moeten klaarmaken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_37756450
Ik weet ook van iemand dat ze er behoorlijk van afviel en dat kwam haar niet slecht uit.... maar wens haar maar sterke!
hier is sassefras
pi_37757686
Ik heb ook een kaakoperatie gehad en mijn moeder (woonde toen nog thuis) die maakte aardappelpuree met erwtjes erdoor enzo. Dat is heel makkelijk te eten.
Zo kan je ook het avond eten fijn prakken of wat ze hiervoor al zeiden in de blender.
Verder veel soep en pap en dat soort dingen.

Sterkte voor je vriendin.
pi_37757816
Ik heb ook een kaakoperatie gehad en heb de eerste dagen babyvoeding gegeten. Ook de staafmixer bleek ideaal!

Nog een tip: zorg dat ze na de operatie zo snel mogelijk rechtop gaat zitten om zwelling te voorkomen.
Ik had dat namelijk niet gedaan en mijn gezicht leek wel een ballon.

Sterkte voor je vriendin.
pi_37757863
Hierboven staat al heel veel bruikbaars.

Aanvulling: zelfgemaakte appelmoes, gepureerde aardbeien met yoghurt enz.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 12:39:27 #11
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_37757924
heldere soepen en boullions, en volgens mij kunnen stamppotten ook wel, zolang ze maar echt goed gestampt zijn? maarja, of je dat wil eten met dit weer is ook maar de vraag natuurlijk
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 12 mei 2006 @ 12:42:42 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_37758013
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 12:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
heldere soepen en boullions, en volgens mij kunnen stamppotten ook wel, zolang ze maar echt goed gestampt zijn? maarja, of je dat wil eten met dit weer is ook maar de vraag natuurlijk
Veel anders kreeg ik er niet doorheen in elk geval. Maar met de blender blijft er veel mogelijk. Alleen wordt je natuurlijk redelijk maf van al dat vloeibaar eten. Maar alleen soep of dergelijke is gewoon niet gezond.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 14:18:57 #13
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37760582
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 12:42 schreef Megumi het volgende:
Maar alleen soep of dergelijke is gewoon niet gezond.
Als je een goede maaltijid soep maakt en die met een staafmixer fijn hakt kan dat best volgens mij
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37761196
Toen ik mijn kaak gebroken heb... heb ik meer dan een halfjaar niet nromaal kunnen eten aangezien mijn kaken met ijzerdraad aan elkaar gezet waren. Heb toen voornamelijk boullion, vla, pap en dat soort dingen gegeten. Wat ik ook nog een beetje tussen mijn tanden door naar binnen kon werken was ragout (geprakte kroketten deden het ook goed) heb je toch nog enigsinds eenn beetje smaak enhet idee dat je eten krijgt....
  vrijdag 12 mei 2006 @ 14:40:43 #15
32679 PsyCha
Krieltje!
pi_37761222
babyvoeding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')