Ik heb nog nooit echt problemen gehad met mijn lenzen. Ik heb dan ook nog alleen maar harde lenzen gehad omdat je er langer mee kan doen. Ik probeer alleen maar te zeggen dat harde lenzen best mee vallen.quote:Op maandag 3 juli 2006 11:16 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil maar ik heb jaren harde lenzen gehad en nu een aantal jaar zachte en zachte zitten zoveel beter dan harde. Maar dan heb ik het meer over de irritaties als ik met harde lenzen ging fietsen had ik bijna elk fietstochtje dat ze ontzettend gingen irriteren en dat ik soms moest stoppen met fietsen even omdat ik gek werd van de lenzen... Dit heb ik nog nooit gehad met zachte lenzen
oh okquote:Op maandag 3 juli 2006 11:23 schreef Nesle het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit echt problemen gehad met mijn lenzen. Ik heb dan ook nog alleen maar harde lenzen gehad omdat je er langer mee kan doen. Ik probeer alleen maar te zeggen dat harde lenzen best mee vallen.
Hmm dit had ik eerst ook, vooral dat je ze voelt zitten, dat blijft nog wel even hoorquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:20 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Heb ze eergister 3 uur ingehad, gister ongeveer 5 uur, vanmorgen om half 10 weer ingedaan maar ze er net uitgehaald. Ik word er echt helemaal gek van, het voelt irritant, mn ogen voelen droog en worden rood, af en toen zie ik harstikke wazig, ik kan er echt niet aan wennen.
*Fobo checktquote:En ik zie er gek uit zonder bril
Ik weet niet of ik mn bril wel helemaal weg wil doen, ik vind mn bril niet vervelend ofzo, maar af en toe zouden lenzen wel makkelijker zijn. Dus ik denk dat ik beter gewoon zachte lenzen bij de kruidvat kan halen die ik dan kan gebruiken als ik dat wil, en dus mn bril ook houden...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:48 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Hmm dit had ik eerst ook, vooral dat je ze voelt zitten, dat blijft nog wel even hoorMaar na verloop van tijd (weekje of 2) voel je ze niet meer. Even doorzetten dus
![]()
Nope. Ga nou eerst naar de opticien, laat lenzen aanmeten, en ga niet zelf wat uitkiezen. Een opticien kijkt naar de bolling van je oog, naar het traanvocht, dat soort dingen. Als dat goed is duwen ze een bijpassend setje lenzen in je oog, een zogenaamd eigen merk. Dat eigen merk zijn gewoon gerelabelde dingen van de grote lenzenfabrikanten, die je dus ook onder het eigen merk van die fabrikant kan bestellen. Daarom is het zo goedkoop.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:15 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Ben bij kruidvat wezen kijken maar ze hebben niet eens + lenzen alleen - ook een beetje raar....
Heb ff op die site van je gekeken, maar kan je ook een proefsetje bestellen daar???
Ik heb nu al precies de 'maten' van mn ogen op papier van die harde lenzen, dus zou dat uitmaken voor zachte?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:31 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Nope. Ga nou eerst naar de opticien, laat lenzen aanmeten, en ga niet zelf wat uitkiezen. Een opticien kijkt naar de bolling van je oog, naar het traanvocht, dat soort dingen. Als dat goed is duwen ze een bijpassend setje lenzen in je oog, een zogenaamd eigen merk. Dat eigen merk zijn gewoon gerelabelde dingen van de grote lenzenfabrikanten, die je dus ook onder het eigen merk van die fabrikant kan bestellen. Daarom is het zo goedkoop.
Maar echt, ga ze laten aanmeten!
Je harde lenzen bevallen trouwens slecht of wat?
Ik ben zelf via http://www.lenzenvergelijking.nl terecht gekomen bij Lensexpress. Als je doorklikt bij het gedeelte 'Hoeveel is Lensexpress goedkoper dan uw huidige leverancier' dan krijg je ook te zien welke lenzen je winkel gebruikt. Ik was bijvoorbeeld klant bij Pearle en ik had daar iWear Performance select waar ik erg tevreden over was. Volgens Lensexpress zijn dat lenzen van het merk Biomedics 55 Evolution verpakt als huismerk.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:13 schreef veldmuis het volgende:
Gelijk een proefsetje zachte lenzen meepakken als je toch je geld terugkrijgt. Er is veel verschil in, en met zo'n proefsetje weet je zeker dat je de goeie hebt, die ook in jouw ogen lekker zitten. Daarna kan je na een maand laten controleren, zodat je zeker weet dat je ogen die dingen 'accepteren'.
Is het dan allemaal goed, bestel je lekker voor een half jaar via internet.
Heb ik ook gedaan, en het scheelt best geld. Per lens betaalde ik 9,50, dus per maand 19 euro. Da's 114 per half jaar. Bij toplenzen was ik 55 kwijt voor een half jaar.
Is wel ex. vloeistof overigens, en die blijf ik ook bij de opticien halen, weet ik zeker dat het goed is.
Zo deed ik het vroeger ook toen ik nog gewone lenzen had: ik had via een goede opticien lenzen van het merk Johnson & Johnson en wist via de verpakking precies de eigenschappen van de lenzen. Op een gegeven moment werd het mogelijk om lenzen via het internet te kopen en toen heb ik gewoon precies de lenzen gekocht die ik al had. Scheelde echt letterlijk de helft van de prijs!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben zelf via http://www.lenzenvergelijking.nl terecht gekomen bij Lensexpress. Als je doorklikt bij het gedeelte 'Hoeveel is Lensexpress goedkoper dan uw huidige leverancier' dan krijg je ook te zien welke lenzen je winkel gebruikt. Ik was bijvoorbeeld klant bij Pearle en ik had daar iWear Performance select waar ik erg tevreden over was. Volgens Lensexpress zijn dat lenzen van het merk Biomedics 55 Evolution verpakt als huismerk.
Bij Pearle betaalde ik 119 euro voor een half jaar maandlenzen, en daarvoor kreeg ik een controle, lenzenvloeistof, lenzendoosjes en het pakket werd elke maand thuisgestuurd. Bij Lensexpress betaal ik 49 euro voor een half jaar maandlenzen exclusief vloeistof, en 65,50 euro inclusief 3 flessen vloeistof. Ik geloof dat een controle bij Pearle 12,95 euro kost (maar dat weet ik niet zeker), dus als ik dat erbij betaal ben ik nóg veel goedkoper uit.
Overigens zou ook ik voor de eerste keer zachte lenzen toch naar een opticien gaan. Ik heb wel eens een pakketje gratis (I know, I know) lenzen gehad, en daar heb ik behoorlijk wat last van gehad, ookal wist ik wat ik nodig had.
Weekje aanklooien en 't gaat vanzelf.quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:37 schreef Trax het volgende:
Ik ben begonnen met het oefenen. Heb oefenlezen gekregen van de opticien en ben vanavond begonnen. Nu denk ik nog: hoe moet me dat ooit gaan lukken? Hopelijk komt daar snel verandering in.
Dus? Een dagje? Wellicht morgen al? Of duurt het toch iets langer?quote:Ze bestellen 2 nieuwe lenzen. Voor degene die je kwijt bent krijg je 50% korting. Ze zetten er spoed achter
Normaal is het een weekje. Tenminste bij mij. Als ze er spoed achter zetten zal het wel 4 dagen zijn ofzo?quote:Op donderdag 30 november 2006 16:20 schreef ijsmeis het volgende:
Boe.
Weet iemand hoe lang het gemiddeld duurt, dat lenzen bestellen?
Ik heb namelijk het volgende:
[..]
Dus? Een dagje? Wellicht morgen al? Of duurt het toch iets langer?
En zit ik wel in het goede topic eigenlijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |