Dat mensen überhaupt lenzen indoen zonder een/twee druppeltje(s) vloeistof....quote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:31 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Als je ze indoet is het trouwens handig om ff een druppeltje van die vloeistof in je lens te doen, krijg je hem makkelijker in omdat hij sneller blijft 'plakken', en het voelt niet zo snel zo droog aan.
Hm ik doe dat nooit.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:09 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Dat mensen überhaupt lenzen indoen zonder een/twee druppeltje(s) vloeistof....
Stuk eenvoudiger hè, zul je nog vaker profijt van hebben....(situaties waar je geen spiegel bij de hand hebt)quote:Op zaterdag 1 juli 2006 18:09 schreef RedFever007 het volgende:
Aha topic is weer gekickt,
ik heb nu een maandje of 2 lenzen en bevalt prima
inzetten en uithalen doe ik zonder spiegel meestal, het is even oefenen maar dan heb je ook wat
Voelt echt vies aan als ik de lenzen gewoon zo in m'n ogen doe.....voel je ook elk vuiltje zitten wat er nog op de lens zit....als je gewoon een of twee keer een druppeltje erin doet, kunnen die vuiltjes tenminste nog wegdrijven.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 18:45 schreef crossover het volgende:
[..]
Hm ik doe dat nooit.
Misschien toch eensch proberen, maar ik heb vooral in de morgen direct na ik opsta heeele droge ogenik kan dan minstens 10 minuten mijn ogen niet normaal open houden
Wacht nog maar een weekje ofzo!quote:Op zondag 2 juli 2006 12:44 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Ook nog mensen met harde lenzen?
Ik vraag me af na hoe lang je deze niet meer voelt zitten?
Tot nu toe bevalt het me nog niks (1e dag, net een kwartier in)
Inderdaad, precies hetzelfde had ik met zachte lensen.Nu voel ik er niks meer van behalve zaterdagavond/nacht zo nu en dan.quote:
Je kunt het vergelijken met voor het eerst een BH dragen, of voor het eerst een ring. In het begin ben je je er de hele tijd bewust van, maar op een gegeven moment voel je hem niet meer. Zo werkt het met lenzen ook.quote:Op zondag 2 juli 2006 12:44 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Verdwijnt het effect van die nachtlenzen niet als je een nacht doorhaalt in de stad en het daardoor langer duurt eer je de nachtlezen weer inhebt?quote:Op zondag 2 juli 2006 14:10 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Helaas werkte dit alleen bij lenzen bij mij toch niet helemaal zo.Na verloop van tijd gingen mijn harde lenzen mij steeds vaker en sneller irriteren. Toen ben ik overgegaan op zachte lenzen, dat ging meteen veel beter. Maar toen ik die een poos had, kreeg ik ook daar heel veel last van. Constant droge ogen, niet de deur uit kunnen zonder lenzenvloeistof op zak, en vooral 's avonds erg veel last. Nu heb ik al bijna drie jaar nachtlenzen, woehoeeeiii! Wat een uitvinding! Die draag je dus alleen 's nachts als je slaapt en als je 's ochtends wakker wordt doe je ze uit en kun je de hele dag zonder lenzen in haarscherp zien.
![]()
Nee, want dat proces van weer terugkomen in de oude stand duurt langer dan 24 uur. Sommige mensen kunnen zelfs een hele nacht overslaan en toch nog scherp zien. Ikzelf vind dat niet zo prettig omdat ik dan in de loop van de tweede dag wel merk dat ik minder scherp ga zien. Maar als je ze gewoon iedere nacht draagt, dan heb je nooit last van scherpteverlies, ook niet als het eens een keer wat later wordt.quote:Op zondag 2 juli 2006 17:05 schreef Praatpaal het volgende:
Verdwijnt het effect van die nachtlenzen niet als je een nacht doorhaalt in de stad en het daardoor langer duurt eer je de nachtlezen weer inhebt?
Ik heb nu sinds december harde lenzen en ze bevallen heel goed. Eerst vond ik ze vreselijk zitten, deed ze een tijdje niet meer in. Maar ik heb ze nu echt van sochtends 8 uur tot saafs in. En ze zeggen wel dat je harde lenzen meer voelt dan zachten, maar na een tijdje voel je harde ook niet meer. Eerste week is echt kut, maar daarna,quote:Op zondag 2 juli 2006 12:44 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Er is dus nog hoopquote:Op maandag 3 juli 2006 10:14 schreef Nesle het volgende:
[..]
Ik heb nu sinds december harde lenzen en ze bevallen heel goed. Eerst vond ik ze vreselijk zitten, deed ze een tijdje niet meer in. Maar ik heb ze nu echt van sochtends 8 uur tot saafs in. En ze zeggen wel dat je harde lenzen meer voelt dan zachten, maar na een tijdje voel je harde ook niet meer. Eerste week is echt kut, maar daarna,![]()
Ik doe mijn lenzen trouwens altijd met vloeistof in en sochtends als ik ze in doe, maak ik ze ook altijd eerst even schoon met cleanerspul.
Zeker wel! Gewoon routine houden. Niet meteen 12 uur houden maar de eerste dag 2 uur, dan 4 uur die dag erna 6 uur en ga maar door. Na een tijdje zitten ze super.quote:
Je kan zeggen wat je wil maar ik heb jaren harde lenzen gehad en nu een aantal jaar zachte en zachte zitten zoveel beter dan harde. Maar dan heb ik het meer over de irritaties als ik met harde lenzen ging fietsen had ik bijna elk fietstochtje dat ze ontzettend gingen irriteren en dat ik soms moest stoppen met fietsen even omdat ik gek werd van de lenzen... Dit heb ik nog nooit gehad met zachte lenzenquote:Op maandag 3 juli 2006 11:11 schreef Nesle het volgende:
[..]
Zeker wel! Gewoon routine houden. Niet meteen 12 uur houden maar de eerste dag 2 uur, dan 4 uur die dag erna 6 uur en ga maar door. Na een tijdje zitten ze super.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |