Pfoe, hij houdt de spanning er nog wel even in. Maar die opmerking over een verdediger minder mee zal hij toch ook niet voor niks maken?quote:Van Basten kent geen twijfels: 'Ik ben er uit'
11/5/2006 22:20
Het doelpuntloze oefenduel tegen Jong Oranje heeft bij bondscoach Marco van Basten de laatste twijfels weggenomen over zijn WK-selectie.
'Ik ben er uit. Ik weet welke 23 spelers mee naar het WK in Duitsland gaan', was de aan duidelijkheid niets te wensen overlatende conclusie van Van Basten. 'Deze oefenwedstrijd heeft mij niet op andere gedachten gebracht. Ik zag eerder dingen bevestigd die ik allang vermoedde.'
Toch zal een ieder nog geduld moeten betrachten. De bondscoach houdt zich aan de afspraak pas maandag zijn 23 namen bekend te maken. Hij zette de deur wel op een kier voor een extra spits in zijn selectie. 'Het is niet zeker dat er drie centrumspitsen mee naar Duitsland gaan. Ik kan ook een verdediger minder meenemen.'
Van Basten, die Ruud van Nistelrooy niet gebruikte, liet Klaas-Jan Huntelaar beginnen aan de wedstrijd teegen Jong Oranje. Dirk Kuijt, en later ook Jan Vennegoor of Hesselink, mocht in de tweede helft zijn opwachting maken. Maar geen van de drie spitsen wist het doel te vinden in Katwijk.
Omdat dat ook gold voor alle gebruikte internationals waren er op het veld van Quick Boys geen treffers te aanschouwen. Met een afgekeurde goal van Marvin Emnes en een bal op de paal van Demy de Zeeuw was Jong Oranje nog het dichtste bij een treffer geweest.
Dat kan ook maar al te goed op Landzaat slaan of Jaliens of Castelen, ook mensen die ik niet verwachtte onder de startende spelers. We zijn niet allemaal zo gefocust op KJHquote:Op donderdag 11 mei 2006 23:14 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Pfoe, hij houdt de spanning er nog wel even in. Maar die opmerking over een verdediger minder mee zal hij toch ook niet voor niks maken?
Aan de andere kant hoorde ik dat Huntelaar geen beste wedstrijd speelde, en van Basten zegt dat hij dingen die hij al eerder dacht bevestigt ziet. Dat zou weer kunnen terugslaan op wat hij eerder zei, namelijk dat Huntelaar alleen functioneert in de 16. Vragen vragen, nog 3 dagen en we weten het
Laten we het hopenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 08:01 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat kan ook maar al te goed op Landzaat slaan of Jaliens of Castelen, ook mensen die ik niet verwachtte onder de startende spelers. We zijn niet allemaal zo gefocust op KJH
Dit zijn de 23 waarschijnlijke spelers die mee gaan. Welke verdedigger zou er af moeten van dan?quote:Edwin van der Sar
Maarten Stekelenburg
Henk Timmer
Khalid Boulahrouz
Giovanni van Bronckhorst
Tim de Cler
Johnny Heitinga
Jan Kromkamp
Joris Mathijsen
André Ooijer
Barry Opdam
Mark van Bommel
Phillip Cocu
Denny Landzaat
Hedwiges Maduro
Wesley Sneijder
Rafael van der Vaart
George Boateng
Dirk Kuyt
Ruud van Nistelrooy
Robin van Persie
Arjen Robben
Jan Vennegoor of Hesselink
Opdam.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dit zijn de 23 waarschijnlijke spelers die mee gaan. Welke verdedigger zou er af moeten van dan?
Naja, ik vond van Basten nou niet echt positief praten over Heitinga na de wedstrijd (itt de verslaggevers) Dus denk dat die af zal gaan vallen, hoewel hij best goed bezig is de laatste tijdquote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dit zijn de 23 waarschijnlijke spelers die mee gaan. Welke verdedigger zou er af moeten van dan?
Barry Opdamquote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
VoH wordt Huntelaar, duhuhquote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:35 schreef Rhapsody het volgende:
Hopelijk gaat VoH niet mee. Die heeft in dit elftal geen echte meerwaarde
Die enige oranje speler die goed speelde.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
En dan Heitinga als enige vervanger centraal achterin.... Nou nee![]()
Tegen Feyenoord had Klaas-Jan weer geen moeite met Vlaarquote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Kerel wat ben jij dom man. Dat zei ik voor de gein, of had je dat niet door
![]()
Achteraf gebleken was het nog waar ook want hoeveel heeft 't konijntje er gister gescoord![]()
Boateng, waarop is dat gebasseerdquote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Je valt al snel op als de spelers om je heen zwaar kut spelen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:56 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Die enige oranje speler die goed speelde.
Boulahrouz - Mathijsenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Maar mensen denk nou eens reëel na. Denk je nou werkelijk dat van Basten 4 centrum spitsen mee gaat nemen, en maar 7 verdediggers zodat de plek centraal achterin niet dubbel bezet is?
Hopelijk laat hij de palingboer thuis, een spits die ook rechtsback loopt zit ik niet op te wachten.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Maar mensen denk nou eens reëel na. Denk je nou werkelijk dat van Basten 4 centrum spitsen mee gaat nemen, en maar 7 verdediggers zodat de plek centraal achterin niet dubbel bezet is?
Rechtsback?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:07 schreef BadRabbit het volgende:
[..]
Boulahrouz - Mathijsen
Ooijer - Heitinga
Is toch dubbel bezet of niet![]()
Kromkamp - Ooijer - Heitinga -> Het voordeel van multi inzetbaar zijnquote:
Wat betreft Huntelaar lag het dus aan de aanvoer.quote:Van de KNVB-site:
Een sfeervol duel, waar weinig conclusies uit getrokken mogen worden. Zo valt het donderdagavond gespeelde, vriendschappelijke treffen tussen Oranje en Jong Oranje misschien wel het best te omschrijven. Het ‘grote’ en het kleinere Oranje sloten het in Katwijk gespeelde duel doelpuntloos af: 0-0. Opvallend detail: vooral na rust waren de grootste kansen voor Jong Oranje.
Marvin Emnes was nog het dichtst een verrassing. In duel met Oranje-doelman Maarten Stekelenburg (de Ajacied verving in de tweede helft AZ’er Henk Timmer) werkte de Spartaan de bal pardoes tegen de touwen. Tot ontzetting van de kleine en jonge, frivool spelende spits, werd de ‘treffer’ afgekeurd. Buitenspel. ,,Buitenspel was het volgens mij niet’’, mokte Ron Vlaar –gestoken in het witte Nederland-shirt– na afloop. De teleurstelling van de Feyenoorder was begrijpelijk. Het gelijkspel is al niet verkeerd; maar met een beetje meer geluk hadden de internationals van De Haan onverwachts een nog beter resultaat geboekt. Jong Oranje kan in elk geval met opgeheven hoofd afreizen naar het jeugd-EK in Portugal, later deze maand.
Dat het ‘grote’ Oranje wat rommelig speelde, viel te verklaren. De wedstrijd (eigenlijk hét officieuze startschot voor de WK-campagne) was ook vooral bedoeld om enkele potentiële WK-gangers aan het werk te zien. Misschien wel de meest opvallende ‘potentiële WK-ganger’ speelde de onopvallendste rol. Klaas-Jan Huntelaar speelde zijn eerste wedstrijd als spits van Oranje. De Ajacied zal zich er meer van hebben voorgesteld. De ongelukkig spelende topschutter werd nauwelijks in stelling gebracht door zijn ploeggenoten. In de ploeg van Huntelaar speelden vooral Wesley Sneijder en John Heitinga allebei een redelijk duel.
,,Een moeizaam duel’’, typeerde Sneijder het bijzondere onderonsje. ,,Ook omdat we op sommige momenten niet scherp genoeg waren.’’ Zijn clubgenoot Heitinga wilde naderhand niets weten van welke druk dan ook. De centrale verdediger had niet het idee dat hij de bondscoach expliciet in Katwijk moest overtuigen. ,,Het was vanavond gewoon een kwestie van lekker voetballen’’, liet Heitinga het laconiek klinken. De Ajacied speelde wat dat betreft zoals hij (naderhand) sprak: weinig frivool en robuust. Betrouwbaar ook. Bij het ‘grote’ Oranje bleven Ruud van Nistelrooy en Arjen Robben de hele wedstrijd op de bank.
Met Dirk Kuijt als invaller voor Phillip Cocu kreeg Oranje er een speerpunt bij. De Katwijker –Kuyt speelde een onvervalste thuiswedstrijd– bereidde een reeks kansjes voor, of nam Jong Oranje-goalie Kenneth Vermeer zelf onder vuur. Namens Jong Oranje maakten ook Demy de Zeeuw (één van de negen AZ-spelers die in actie kwam) en Julian Jenner het Stekelenburg nog aardig lastig. Doelpunten bleven dus uit.
Met de 0-0 op zak waren het naderhand vooral de beloften van Jong Oranje die breed lachend de spelersbus weer opzochten. ,,Dit smaakt zeker naar meer’’, stelde Vermeer na zijn ruim 45 minuten durende invalbeurt. De Ajacied maakte zijn eerste minuten bij Jong Oranje. Feyenoorder Vlaar keek alvast vooruit richting jeugd-EK: ,,In Portugal wacht ons hopelijk een fantastisch toernooi. Wat dat betreft bekijk ik het realistisch en zie ik het vooral als een mooie ervaring.’’
Oranje – Jong Oranje 0-0. Sportpark Nieuw Zuid, Katwijk. Scheidsrechter: Liesveld.
Oranje: Timmer (46. Stekelenburg); Jaliens (77. Mathijsen), Heitinga, Opdam (68. Vennegoor of Hesselink) en De Cler; Landzaat, Sneijder en Cocu (46. Kuijt); Castelen, Huntelaar en Babel. Jong Oranje: Vorm (46. Vermeer); Tiendalli, Vlaar (60. Kruiswijk), Luirink en Braafheid; Aissati (60. Schilder), Hofs (46. De Zeeuw) en Schaars; Jenner, Emnes en Bouaouzan (46. Medunjanin).
Of dat je hem niet begrijpt.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:24 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Jammer dat dat niet reeel is wat hij uitlegt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |