Het is nogal een crossover tussen pop, electronica en ambient. Misschien een beetje a la Pink Floyd.
Ook deed het mij denken aan HOOD (daar had ik enkele dagen geleden al een topic over geopend).
quote:Zover ben ik helaas nog niet gekomen... Maar Console ken ik wel, die hadden ook een erg goede remix gedaan van Tocotronic's Freiburg, geloof ik.
Op woensdag 18 december 2002 23:34 schreef wickie het volgende:
ik heb hun eerste plaat en dat is niet echt trashmetal meer een kruising tussen hardcore en grunge en een randje metal dan krijg je volgens mij nookie die is ook nog zo en dan bij 12 begint een omwenteling. mijn favo is toch shrink eigenlijk. heb je alle aanverwanten al geluisterd? zitten echt een goeie dingen bij Console, Tied and Tickeld Trio, Lali Puna enz........ moeten jullie uitchecken!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 19-12-2002 00:55]
Ik had eigenlijk het idee dat het een vrij nieuwe band was maar ik zie zonet op www.allmusic.com (fijne site voor discografieen, maar lees aub de reviews vooral niet) dat het al hun derde album is! Jammer dat ik deze plaat niet wat eerder heb opgepikt, hij komt met gemak in mijn persoonlijke top 5 van 2002. Doet me een klein beetje denken aan Grandaddy. Mensen, check deze cd uit... goed goed goed!
quote:Correctie: AMG heeft het bij het verkeerde eind; het is wel degelijk al hun vijfde CD (zie ook hierboven).
Op vrijdag 18 juli 2003 12:40 schreef thevomit het volgende:
wow! wat een geweldige cd! Neon Golden! man!Ik had eigenlijk het idee dat het een vrij nieuwe band was maar ik zie zonet op www.allmusic.com (fijne site voor discografieen, maar lees aub de reviews vooral niet) dat het al hun derde album is!
quote:idd. heb het album ook eens een in mijn winamp gegooid...
Op vrijdag 18 juli 2003 12:40 schreef thevomit het volgende:
wow! wat een geweldige cd! Neon Golden! man!
ga wat andere albums ook een keer proberen als ik het zo hoor.
Vond ze op Werchter wat tegenvallen, maar dat kwam voornamelijk door de wat tegenvallende zang. Verder waren er nog wat geluidsproblemen.
Shrink ken ik overigens niet, zal eens gaan luisteren.
Een van de bandleden heeft overigens dit jaar een solo (dubbel)album gemaakt. Heeft iemand hier al iets van gehoord?
flex.quote:Op woensdag 5 maart 2008 23:58 schreef remlof het volgende:
Schop.
Nieuwe plaat, dus! En wellicht dat ze ook nog Nederland zullen aandoen op hun aankomende tour. Ze zijn nochtans regelmatig in de buurt.quote:The Notwist Announce First Album in Six Years
It's been quite some time since we've heard from German pop-electronic outfit the Notwist, and the few times we have, it's been in bit parts: a couple EPs, member Markus Acher's work with Subtle, Micha Acher's work in Ms. John Soda, the 13 & God record, Tied & Tickled Trio, some festival dates. But there hasn't been a full-length from these guys since 2002's swoon-worthy Neon Golden.
That will change, however, with the arrival of the Notwist's new album, due out in late May on City Slang in Europe and early June in North America and Japan on Domino. The Devil, You + Me collects 11 tracks and features collaborations with the Andromeda Mega Express Orchestra, among other sonic wonders. The album will be available on CD, vinyl, and digital download. Skip on over to the band's official website right now for some recording footage.
The Notwist will begin courting The Devil on a bunch of European dates scheduled for the spring and summer, starting with an April 23 show in Prague.
The Devil, You + Me:
01 Good Lies
02 Where in the World
03 Gloomy
04 Alphabet
05 The Devil, You & Me
06 Gravity
07 Sleep
08 On Planet Off
09 Boneless
10 Hands on Us
11 Gone Gone Gone
'twistin':
04-23 Prague, Czech Republic - Palác Akropolis
04-24 Steyr, Austria - Röda
04-25 Ljubljana, Slovenia - Orto Club
04-26 Zagreb, Croatia - SC
04-27 Graz, Austria - Orpheum
04-28 Vienna, Austria - Radiokulturhaus (FM4 Radio Session)
05-09 Berlin, Germany - Volksbühne
05-16 Munich, Germany - Muffathalle
05-29 Barcelona, Spain - Primavera Sound
05-30 Neustrelitz, Germany - Immergut Festival
05-31 Düdingen, Switzerland - Bad Bonn
06-05 Paris, France - Maronquinerie
06-06 London, England - ICA
06-07 Dublin, Ireland - Button Factory
06-08 Galway, Ireland - Roisin Dubh
06-21 Neuhausen Ob Eck, Germany - Southside Festival
06-22 Scheesel, Germany - Hurricane Festival
07-03-06 Roskilde, Denmark - Roskilde Festival
Het Duitse accent van de zanger was je nooit opgevallen?quote:Op donderdag 6 maart 2008 00:09 schreef timbob het volgende:
oh!
zijn het duitsers
Ja maar dat heeft niemand mij verteld
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |