quote:Skinhead schiet allochtonen dood in Antwerpen
ANTWERPEN (ANP) - Een 18-jarige skinhead met een extreemrechtse achtergrond heeft donderdagmorgen in het centrum van Antwerpen een zwarte vrouw en haar dochtertje op straat doodgeschoten. Even daarvoor had hij gevuurd op een Turkse vrouw. Die verkeert momenteel in levensgevaar.
De politie gaat uit van een racistisch motief, meldt de VRT-radio. Agenten hebben de jongeman neergeschoten.
quote:***************************************
Skinhead Antwerpen doodt 2 mensen
` Een 18-jarige skinhead heeft in het
centrum van Antwerpen een zwarte vrouw
en haar dochtertje doodgeschoten.Een
derde slachtoffer,een Turkse vrouw,
verkeert in levensgevaar.De politie
heeft de jongen neergeschoten.
De politie vermoedt dat hij racistische
motieven had voor de moordpartij.Over
zijn verwondingen is niets bekend.
Standaard.bequote:Racisme aanleiding tot schietpartij Antwerpen
Vrouw en kind doodgeschoten
belga
ANTWERPEN - In Antwerpen heeft een man vanmiddag op straat een vrouw en een kind doodgeschoten. Een andere vrouw raakte zwaargewond. De politie kon de man daarna zelf neerschieten. Volgens het parket zou hij gehandeld hebben uit racistische motieven. De vrouw die overleden is, was een kleurlinge die als au-pair op het kind paste.
Eerst schoot de jongeman in de Kleine Goddaard met ,,een geweer van het zwaardere kaliber'' op een vrouw van Turkse origine. Het slachtoffer ligt in het ziekenhuis, maar verkeert niet in levensgevaar. Vervolgens zette de schutter zijn tocht door de stad verder en schoot een gekleurde vrouw en een blank meisje neer. Beide slachtoffers overleden ter plaatse.
Getuige
Een getuige die met een vriend in de Lange Koepoortstraat stond te praten, zag hoe de dader eerst op de vrouw en dan op het kind schoot. Volgens de getuige was er helemaal geen aanleiding om te schieten. Volgens de ooggetuige was de schutter in het zwart gekleed en had hij lang haar dat opzij was afgeschoren.
Na de schietpartij wandelde de schutter rustig verder. Vervolgens draaide hij zich om naar de getuige en zijn vriend. Die sprongen achter een hoek omdat ze dachten dat de man zijn karabijn op hen richtte.
De schutter werd vervolgens door de politie in de buik geschoten en overgebracht naar het ziekenhuis, waar hij bewaakt wordt. Zodra de verdachte in staat is te worden gehoord, zal de onderzoeksrechter hem ondervragen.
Racisme
Alles wijst erop dat het om een racistische daad ging, zegt het parket vanmiddag. De dader wordt door het parket omschreven als een achttienjarige skinhead met extreemrechtse sympathieën.
Op de frontpage staat nog niets....quote:Op donderdag 11 mei 2006 16:35 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
nou wat zouden de frontpagers (en de rest) hiervan vinden,nu zijn ze weer wel een dag stil vermoed ik.
goed zo, hebben ze de tijd om een oordeel samen te stellen.quote:
Het rommelt daar inderdaad al langer, aan beide kanten (jammer dat we daarover kunnen spreken) wordt men steeds feller, er zijn inmiddels behoorlijke ghetto's in Belgie en die skinheads worden ook iedere dag gewelddadiger.quote:Op donderdag 11 mei 2006 16:38 schreef BdR het volgende:
Zonet toen dit bericht net op nu.nl was geplaatst stond dat rascistiche motief er niet bij, maar gewoon "man schiet vrouw" oid. Maar ik vermoedde het al, want het is de laatste tijd grimmig daar in Belgie, afgaand op de nieuwsberichten.Er stond trouwens ook dat die 2e vrouw, op een bankje zat te lezen toen ze werd neergeschoten.
Nederland holt Belgie hard achterna, ik zie overal meer racisme en ik merk het ook op straat.quote:Op donderdag 11 mei 2006 16:45 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Het rommelt daar inderdaad al langer, aan beide kanten (jammer dat we daarover kunnen spreken) wordt men steeds feller, er zijn inmiddels behoorlijke ghetto's in Belgie en die skinheads worden ook iedere dag gewelddadiger.
Als je naar België kijkt is de Nederlandse multiculturele samenleving nog niet eens zo mislukt, hoewel er hier ook wel aardig wat problemen zijn natuurlijk.
Heb je tijd nodig om een oordeel te vormen over een dubbele moord en een poging tot moord met rascisme als motief dan?quote:Op donderdag 11 mei 2006 16:41 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
[..]
goed zo, hebben ze de tijd om een oordeel samen te stellen.
Ach, ik val denk ik wel onder de meest rechtse groep mensen hier op fok maar je hoort mij hier niks goedpraten, als je iemand vermoord vanwege zijn huidskleur of geloof verdien je gewoon niks beters voor levenslang.quote:Op donderdag 11 mei 2006 16:35 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
nou wat zouden de frontpagers (en de rest) hiervan vinden,nu zijn ze weer wel een dag stil vermoed ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |