abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 mei 2006 @ 12:19:19 #1
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_37732851
Ik heb op internet alwel rondgesnuffeld, maar kom er nog niet helemaal uit.

Wij wonen aan een éénrichtingsweg (met aan de linkerkant parkeerruimte), aangezien er veel meer auto's in de straat behoren dan er parkeerruimtes zijn, is er dus een probleem met parkeren.

Er staan alleen éénrichtingswegborden, verder niets, mag je dan (als alle parkeerruimtes vol zijn), je auto aan de rechterkant half op de stoep/weg zetten? of aan de linkerkant helemaal op de stoep??

De wijkagent deelt bekeuringen uit, maar ik kan nergens in de wet-regels vinden dat je daar dan niet mag parkeren, alleen mag het niet als er een parkeerverbodsbord staan (blauwe met rode rand en streep) en deze staan dus nergens.

misschien dat iemand het weet.......
&lt; iedereen gaat dood - maar niet iedereen leeft &gt;
  donderdag 11 mei 2006 @ 12:44:16 #2
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_37733350
Volgens mij is dit niet toegestaan hoewel, als er geen borden staan ben ik er nog niet zo zeker van.
Half op de stoep zetten mag ZEKER niet dus die boetes zijn terecht
pi_37733463
idd je mag alleen op de stoep parkeren als er een bord staat.
nog nooit in t echt gezien maar weet wel dat ie bestaat
pi_37733564
Scared of my own shadow it's a battle living paranoid..
pi_37733625
kijk die bedoelde ik
  donderdag 11 mei 2006 @ 14:33:04 #6
62913 Blik
The one and Only!
pi_37736430
In andere woorden, koop zo'n bord en pleur hem neer in je straat
  donderdag 11 mei 2006 @ 14:37:58 #7
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_37736577
Of zet hem gewoon langs de stoep...
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_37738911
Gemeente moet er gewoon een woonerf van maken, mag je alleen in de vakken parkeren
" - Carter Williams is taking more hits than a Paris Hilton website! - "
pi_37740370
je mag overal pakeren tenzij anders staat vermeld, dmv een bord en/of verkeersregels. Parkeren op de stoep is niet toegestaan, tenzij hiervoor een verkeersbord staat (zie 3rdstrike)
pi_37743399
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 16:53 schreef ProFox het volgende:
je mag overal pakeren tenzij anders staat vermeld, dmv een bord en/of verkeersregels. Parkeren op de stoep is niet toegestaan, tenzij hiervoor een verkeersbord staat (zie 3rdstrike)
Nou, overal.
Niet op een fietsstrook of pas, niet op een woonerf buiten de vakken, niet in de berm, niet binnen 5 meter van een VOP etc etc
" - Carter Williams is taking more hits than a Paris Hilton website! - "
pi_37744341
dat is zijn verkeersregel dus dan mag het idd niet

maar gaat er meer om dat je langs elke weg mag parkeren tenzij er dus een bord staat dat het niet mag, of als het niet mag volgens de verkeersregels, dus fietsstrook, 5 meter voor/na een VOP of bocht enz.

het het ook andersom gekunt, dat je nergens mag parkeren, tenzij anders aangegeven. dat wou ik er mee angeven.

en buiten de bebouwde kom mag je wel in de berm pakeren meende ik
  donderdag 11 mei 2006 @ 20:49:43 #12
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_37746471
Welke borden staan er precies? Is het een woon- of winkelerf? Ik begrijp dat er sprake is van parkeervakken (met of zonder P)?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 14 mei 2006 @ 18:51:45 #13
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_37821692
er staan verder helemaal geen borden, alleen die van de eenrichtingsweg (blauw-pijl), de straat is er opnieuw ingelegd (was 2richting), nu dus 1richting, met aan de ene kant parkeervakken (aangegeven met een andere kleur steen (geen strepen). Er is nu te weinig parkeerruimte voor de bewoners en de wijkagent deelt bekeurings uit als je op de stoep staan (half of heel). Nu hebben ze paaltjes gezet zodat je niet op de stoep kan. De kant van stoep-weg staat niets, geen borden, geen strepen.

Ik weet als er een parkeerverbodsbord staat, het niet mag, maar er staat nu helemaal niets aangegeven, dus mag je dan wel of niet half op de stoep, als alle parkeerruimtes vol zijn.
  zondag 14 mei 2006 @ 21:57:57 #14
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_37827795
Kun je een foto maken van de situatie? Dat je een bekeuring krijgt als je gedeeltelijk op de stoep parkeert is logisch. Wel vraag ik me af als er een P staat in het parkeervak, of er dan sprake is van een verplichte parkeervak. Meestal wordt zo'n situatie aan het begin van de straat aangegeven met een bord: 'Alleen parkeren in de vakken'.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 15 mei 2006 @ 08:52:09 #15
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_37836186
Ze zijn net vanmorgen stenen aan het vervangen om vakken aan te geven. Er staan NERGENS borden, ook geen P-borden, helemaal niets. Alleen de eenrichtingswegborden. De straat is voorzien van rode stenen, als je de straat inrijdt heb je links donkergrijze stenen (die parkeerruimtes zijn) en lichtgrijze stenen die de opritten aanduiden. Verder totaal niets anders.
Nu zag ik dat ze in de donkergrijzen stenen (parkeerruimtes) een paar witte stenen leggen om het aantal vakken aan te duiden.

dus: de weg is rood steen, parkeerruimtes donkergrijze steen (nu dus met 3 witte klinkers - in T vorm - om aan te geven dat er vakken zijn) en oprit/afrit lichtgrijze steen, verders geen strepen, borden of andere aanduidingen aangegeven, totaal niets.
pi_37838212
dan mag je niet op de stoep parkeren. ik begrijp dat er maar aan 1 kant van de weg vakken staan? dan mag je in principe ook aan de andere kant van de straat pakeren, wel met alle 4 wielen op de straat dus. maar dan mag je geen verkeer hinderen. als de straat dus niet breedt genoeg is voor een auto om er nog langs te kunnen nadat jij je auto geparkeerd hebt, mag het niet en eenrichtingswegen zijn meestal niet zo breedt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')