[ANP]
Waar iedereen bang voor was, en gerard van Gameren in het bijzonder, is waarheid geworden. Er is in de WK-selectie maar plaats voor 3 materiaalmannen. Niemand kon bevroeden dat juist van Gameren zou afvallen. Niemand die de broekjes schoner wast dan hij. Niemand die loyaler was aan van Basten dan Gerard van Gameren, die zijn trainer door dik en dun steunde, ook toen van Basten langere broekjes nam dat nog meer wastijd koste bleef gerard achter zijn coach staan.
'Het gaat niet alleen over mijn kwaliteiten als materiaalman, maar hier is meer aan de hand.' Aldus een emotionele van Gameren.
'Dick van Empel, Sjoerd de Vries en Henk van Durpel, maken ook foutjes.' Maar ik ben nu de pispaal.
'Ik vergeet nooit meer dat de shirtjes van Oranje ooit naar het Nederlands-gehandicapten-elftal gingen, ze waren op 6 gewassen door Dick en gekrompen. Dus de gehandicapten konden hier mooi mee spelen omdat ze toch geen armen hadden en net konden doen alsof de lengten van de mouwen zo waren bedoeld.'
Op de vraag aan gerard of ie wel achter Oranje blijft staan zei ie : 'Ik zal er geen wasje minder om slapen, maar gun Marco al het beste. Maar vergeten doe ik het nooit.'
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !