BSOD (Zo heet dat bauw scherm, Blue screen of death) kan echt van alles zijn, maar het lijkt me heel sterk dat het een virus is, dat geloof ik niet.
Je zegt dat hij naar 20 sec vastloopt, dat betekent dat er DAN iets geladen wordt, waardoor hij vastloopt, dit kan een programma zijn, maar ook een driver.
Opstarten in veilige modus, (F5, of was het nu F8?, naja druk ze beiden maar in bij het opstarten van je computer). En drivers updaten, ik denk niet dat hij in veilige modus ook opnieuw opstart (lijkt me heel sterk, als hij dat wel doet zit je met een groter probleem). En naast het updaten van drivers, ook zo veel mogelijk software die je nooit gebruikt eraf gooien (virus scanners!!!)
Voor de rest kan ik alleen maar aanraden om nooit een virus scanner/firewall te instaleren (oei oei, nu ik dit gezegd heb krijg ik problemen :p), die zorgen voor meer problemen dan dat ze goed doen. Je kunt beter om de zoveel tijd even een online virus scan doen, en Ad aware gebruiken. (maar dan moet je natuurlijk geen dingen openen waarvan je niet weet wat het is)
--> Laat even weten of je kunt opstarten in veilige modus, en of je het probleem nog steeds hebt naar het updaten van de drivers.
As a final touch, God created the Dutch!