abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37831423
quote:
Op zondag 14 mei 2006 22:05 schreef Hanneke1983 het volgende:
parel?? er wordt anders flink geprutst in de geneeskunde
mensen die in de derde persoon over zichzelf praten/schrijven zijn ook niet te vertrouwen.
  zondag 14 mei 2006 @ 23:19:25 #152
1239 Singa
Fear me!
pi_37831453
quote:
Op zondag 14 mei 2006 22:05 schreef Hanneke1983 het volgende:
parel?? er wordt anders flink geprutst in de geneeskunde
Zullen we de geneeskunde dan maar afschaffen?
pi_37831504
Deze TT doet trouwens wel een hoop stof oplaaien zeg!
  zondag 14 mei 2006 @ 23:24:20 #154
1239 Singa
Fear me!
pi_37831622
quote:
Op zondag 14 mei 2006 23:20 schreef Repeat het volgende:
Deze TT doet trouwens wel een hoop stof oplaaien zeg!
Ja, volgende keer een andere controversiele titel?
pi_37831902
quote:
Op zondag 14 mei 2006 23:24 schreef Singa het volgende:

[..]

topic gaat hard, dus ben al aan het brainstormen
pi_37832473
quote:
Op zondag 14 mei 2006 23:30 schreef Repeat het volgende:

[..]

topic gaat hard, dus ben al aan het brainstormen
Hmm, er bestaat geen betere opleiding dan geneeskunde?
  maandag 15 mei 2006 @ 00:05:18 #157
119987 Bhai
Quidquid discis, tibi discis!
pi_37833058

In mijn ogen is GNK natuurlijk de superieure studie, met het meest superieure beroep na de studie (behalve bedrijfarts oid dan ).

Kom op zeg, anders zou ik toch geen geneeskunde gedaan hebben
pi_37836723
quote:
Op zondag 14 mei 2006 23:03 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Kijkt naar fotoboek van hanneke en vind dat ze toch een goeie prestatie hebben geleverd
gelukkig heeft de geneeskunde niks met mijn uiterlijk te maken, maar wel met mijn gezondeid en de gezondheid van duizenden, misschien wel miljoenen mensen
pi_37836930
quote:
Op maandag 15 mei 2006 09:33 schreef Hanneke1983 het volgende:

[..]

gelukkig heeft de geneeskunde niks met mijn uiterlijk te maken, maar wel met mijn gezondeid en de gezondheid van duizenden, misschien wel miljoenen mensen
Gelukkig gaat ook het grootste percentage van die mensen weer beter naar huis. Kijk als een patient te lang met klachten door blijft lopen dan kan een dokter ook weinig meer doen, soort van dweilen met de kraan open.
pi_37840656
quote:
Op zondag 14 mei 2006 23:24 schreef Singa het volgende:

[..]

"Geneeskunde #12: de enige studie van academische kwaliteit"?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_37841562
quote:
Op maandag 15 mei 2006 09:46 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Gelukkig gaat ook het grootste percentage van die mensen weer beter naar huis.
dat mag ik hopen ja...
quote:
Kijk als een patient te lang met klachten door blijft lopen dan kan een dokter ook weinig meer doen, soort van dweilen met de kraan open.
daar ben ik het niet mee eens
pi_37841872
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:43 schreef Hanneke1983 het volgende:

[..]

dat mag ik hopen ja...
[..]

daar ben ik het niet mee eens
Nu begin ik toch wel nieuwsgierig te worden, wat is er met jouw of met iemand anders gebeurd waardoor jij een negatief beeld van doktoren hebt?
pi_37842910
als je ziek bent, als jong kind al, en ze negeren je wensen om dit te grondig onderzoeken, en later blijkt (11 jaar later) dat de patient in kwestie toch gelijk had, voel je je wel genaaid. ondertussen is je lichaam al zo afgetakeld doordat dokters er niets mee wilden doen, en zal het nooit meer 100% goedkomen.. je ondergaat talloze genante en vervelende onderzoeken en je hebt talloze diagnoses gekregen (die ook kloppen), talloze behandelingen gehad en talloze ziekenhuizen en artsen, maar je lichaam is zo ziek dat deze is afgekeurd voor het leven. met dank aan de artsen die je tegenkwam op jonge leeftijd. als ze hadden geluisterd en er wat mee hadden gedaan, was ik nu gezond geweest en had ik een leven zoals ieder ander.

en niet alleen ik heb dit meegemaakt.

tot zo ver een samenvatting van 11 jaar ziektegeschiedenis.

is je nieuwsgierigheid bevredigd?
pi_37843210
Tja, als je zoiets meemaakt en de gang van zaken bevalt je niet, dan ga je toch naar een andere arts.

maandag 15 mei 2006 @ 14:31:34 #165
1239 Singa
Fear me!
pi_37844540
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:29 schreef Hanneke1983 het volgende:
als je ziek bent, als jong kind al, en ze negeren je wensen om dit te grondig onderzoeken, en later blijkt (11 jaar later) dat de patient in kwestie toch gelijk had, voel je je wel genaaid. ondertussen is je lichaam al zo afgetakeld doordat dokters er niets mee wilden doen, en zal het nooit meer 100% goedkomen.. je ondergaat talloze genante en vervelende onderzoeken en je hebt talloze diagnoses gekregen (die ook kloppen), talloze behandelingen gehad en talloze ziekenhuizen en artsen, maar je lichaam is zo ziek dat deze is afgekeurd voor het leven. met dank aan de artsen die je tegenkwam op jonge leeftijd. als ze hadden geluisterd en er wat mee hadden gedaan, was ik nu gezond geweest en had ik een leven zoals ieder ander.

en niet alleen ik heb dit meegemaakt.

tot zo ver een samenvatting van 11 jaar ziektegeschiedenis.

is je nieuwsgierigheid bevredigd?
Dat heeft toch NIETS te maken met het vak geneeskunde... Natuurlijk zijn er een heleboel van deze voorbeelden te vinden, die soms aanwijsbaar een fout van de dokter is en soms omdat je als dokter nou eenmaal niet alles aandacht kan geven/doorsturen enz. Het is natuurlijk heel erg als je ziek bent als het voorkomen had kunnen worden, maar het lijkt er nu op dat je die frustraties afwendt op de geneeskunde in het algemeen. Er zullen ook mensen te vinden die de geneeskunde zeer dankbaar zijn omdat ze er anders niet meer geweest waren of hun kwaliteit van leven veel lager zou zijn geweest. Per saldo doet de geneeskunde veel meer goed dan kwaad.

Ik probeer je overigens niet aan te vallen hierop en ik zou zelf misschien wel hetzelfde hebben gevoeld als jij in jouw situatie, het gaat mij slechts om jouw redenering.
pi_37849075
quote:
Op zondag 14 mei 2006 19:37 schreef intoxicated het volgende:
Jee, morgen KVA tentamen
Jezus, als ik had geweten dat het zo makkelijk was, dan had ik dit weekend dus lekker in de zon gelegen
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_37849108
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:29 schreef Hanneke1983 het volgende:

(...)

als ze hadden geluisterd en er wat mee hadden gedaan, was ik nu gezond geweest en had ik een leven zoals ieder ander.

(...)
Aan de ene kant impliceer je dat de geneeskundige sector niks is, maar aan de andere kant had je het toch wel heel fijn gevonden als je door diezelfde sector een normaal leven had kunnen leiden. Met andere woorden, je woede is niet gericht tegen de geneeskundige sector in het algemeen, maar tegen de artsen die jou behandeld hebben. Het is oneerlijk om dit op de studie geneeskunde af te schrijven. Natuurlijk maken artsen fouten, maar dat kan je onmogelijk op de studie afschrijven.

Heel erg hoor allemaal wat je hebt meegemaakt, maar met dit soort generalisaties maak je alleen jezelf belachelijk.
pi_37849250
quote:
Op maandag 15 mei 2006 16:53 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Jezus, als ik had geweten dat het zo makkelijk was, dan had ik dit weekend dus lekker in de zon gelegen
vertel
pi_37849394
"Wanneer sluit de mitraalklep?", "Wat ligt hier? (en dan de lever aangegeven)", etc.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  maandag 15 mei 2006 @ 17:02:36 #170
145722 Dreamerr
Justadreamer?
pi_37849401
teeveepeetjee .. Omdat ik nu al 11 topics lang mee lees en hij maar is in my active topics moet komen te staan.
pi_37849716
quote:
Op maandag 15 mei 2006 17:02 schreef intoxicated het volgende:
"Wanneer sluit de mitraalklep?", "Wat ligt hier? (en dan de lever aangegeven)", etc.
kva was toch van die fakende patienten onderzoeken en anamnese ed?
pi_37849725
quote:
Waren het open vragen? Dan had je je nog kunnen vermaken met antwoorden als:
Q: Wanneer sluit de mitraalklep?
A: Ja.... even wachten hoor... ja NU!

pi_37849923
quote:
Op maandag 15 mei 2006 17:16 schreef Repeat het volgende:
[..]
kva was toch van die fakende patienten onderzoeken en anamnese ed?
Jep
pi_37852429
Repeat, jij kan duidelijk niet lezen

En Singa & m021, dit is maar een zeer beknopte versie hoor.

Het heeft idd niks met de opleiding zelf te maken (al kan ik wel zeggen dat artsen nog maar zooo weinig van het menselijk lichaam weten, ookal weten ze voor deze tijd al veel), maar wel met het gedrag van artsen. En ik meen dat een profesioneel gedrag ook aandacht krijg in een studie, niet dan?
pi_37856497
quote:
Op maandag 15 mei 2006 17:24 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Jep
maar wat doet dit daar dan:
quote:
pi_37856550
quote:
Op maandag 15 mei 2006 18:58 schreef Hanneke1983 het volgende:
Repeat, jij kan duidelijk niet lezen

En Singa & m021, dit is maar een zeer beknopte versie hoor.

Het heeft idd niks met de opleiding zelf te maken (al kan ik wel zeggen dat artsen nog maar zooo weinig van het menselijk lichaam weten, ookal weten ze voor deze tijd al veel), maar wel met het gedrag van artsen. En ik meen dat een profesioneel gedrag ook aandacht krijg in een studie, niet dan?
ik kan best aardig lezen hoor, ondanks dat ik pas 2 jaar in Nederland ben
Maar "het gedrag van artsen" gaat me iets te snel hoor, zo kan ik nog wel wat uitspraken gaan doen
  maandag 15 mei 2006 @ 22:09:51 #177
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_37859810
hebben we het nu over artsen of ovr geneeskunde? voor zover ik weet gaat dit topic over de opleiding tot arts; geneeskunde. Dus ligt het aan mij of hoort die hele discussie hier niet thuis?
pi_37860799
molair, kun je gelijk in hebben
pi_37868293
Jezus... De DOS-Nazi's hebben tijdens het KVA tnt mensen weggestuurd als ze alleen hun paspoort bij zich hadden, en niet de collegekaart. 'Omdat we moeten controleren of het collegegeld wel betaald is'. En hoe the fuck komen mensen die niet hebben betaald dan op de inschrijflijst? Juist: Niet. Maar dat interesseerde die DOS-figuren dus niet. En het was ook geen optie om die mensen het tnt gewoon te laten afmaken en na afloop te kijken hoe het zat, 'want dat is teveel moeite'.

Maar goed, er zijn er dus bij die nu automagisch een JAAR studievertraging hebben hierdoor (niet kunnen herkansen en dus volgend jaar geen KVA-3 mogen doen, en je mag geen 2 shifts in 1 jaar doen om het in te halen ).
pi_37868944
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 06:59 schreef intoxicated het volgende:
Maar goed, er zijn er dus bij die nu automagisch een JAAR studievertraging hebben hierdoor (niet kunnen herkansen en dus volgend jaar geen KVA-3 mogen doen, en je mag geen 2 shifts in 1 jaar doen om het in te halen ).
Wacht even, waarom hebben ze een jaar studievertraging? Moeten ze het complete 2de jaar overdoen vanwege KVA?
Knap lullig als dat zo is.

Maar aan de andere kant: waarom heb je in godsnaam je collegekaart niet bij je als je naar een tentamen gaat?
pi_37869124
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 06:59 schreef intoxicated het volgende:
klaag klaag Dos-Nazi klaag klaag
Bij ons op school(spreek hier over een HBO, geen uni gnk) is het nog zo dat wanneer je je college kaart vergeet, wat opzich al erg stupid is, maar goed, dan kan je naar de studentenbalie toe, met je paspoort en die geven je dan een soort van toegangsbewijs voor die toets. Die controleren dus ook of alles goed geregeld is, qua schoolgeld enzo.
pi_37871505
Check dit bericht. Hoe grappig ik het ook vind, een kind van 13 hoort geen arts te zijn.

Zesjarig wonderkind wil naar universiteit
pi_37871524
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:47 schreef Hoolaa het volgende:
Check dit bericht. Hoe grappig ik het ook vind, een kind van 13 hoort geen arts te zijn.

even voordat ik het ga lezen; is het een chinees?

niet dus, bijna
quote:
De kleine Mexicaan mag dan een geweldig geheugen hebben, vermoedelijk begrijpt hij niet wat hij vertelt.
pi_37871632
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:48 schreef Repeat het volgende:

[..]

even voordat ik het ga lezen; is het een chinees?

niet dus, bijna
[..]

Nee mexicaan, maar maakt dat wat uit?
pi_37871676
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:47 schreef Hoolaa het volgende:

Zelfs al heeft hij de intelligentie, (wat hier wordt betwijfeld), intelligentie is niet het enige wat je nodig hebt in een verantwoordelijk beroep als arts. Je moet onder stressvolle omstandigheden beslissingen kunnen nemen, op basis van ervaring kunnen bepalen wat het slimste is, en goed met mensen kunnen omgaan. Hoe slim hij ook is, een 13-jarige jongen heeft die kwaliteiten niet.
pi_37871783
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:52 schreef m021 het volgende:

[..]

Zelfs al heeft hij de intelligentie, (wat hier wordt betwijfeld), intelligentie is niet het enige wat je nodig hebt in een verantwoordelijk beroep als arts. Je moet onder stressvolle omstandigheden beslissingen kunnen nemen, op basis van ervaring kunnen bepalen wat het slimste is, en goed met mensen kunnen omgaan. Hoe slim hij ook is, een 13-jarige jongen heeft die kwaliteiten niet.
Dat is natuurlijk maar een beetje de vraag, hij is blijkbaar zeer goed in het dingen opnemen, dus misschien kan hij door waar te nemen bij een aantal goeie artsen, ook die kwaliteiten opnemen.

Het zou wat zijn zeg, heb je eindelijk een opleidingsplek, krijg je hem als leermeester(bij gebrek aan beter woord)
pi_37871935
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:55 schreef Spyronius het volgende:

Dat is natuurlijk maar een beetje de vraag, hij is blijkbaar zeer goed in het dingen opnemen, dus misschien kan hij door waar te nemen bij een aantal goeie artsen, ook die kwaliteiten opnemen.
Maar dan is het niet natuurlijk meer. Dan is het empathie tonen naar een patiënt toe een toneelstukje in plaats van iets wat er in is gegroeid. De patiënt merkt misschien geen verschil, maar dat is voor die gast zelf toch ook niet lekker werken.
pi_37872080
volgens mij mis je toch behoorlijk wat kennis als je het vwo overslaat hoor. En voor zover als ik weet is deze knakker alleen maar goed in opdreunen van dingen, dus hoe zit het met zijn wiskunde bijvoorbeeld, daar ben ik wel benieuwd naar
pi_37876462
Mwhehe, krijg je straks als patiënt een 10-jarige coassistent aan je bed
pi_37876497
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:25 schreef intoxicated het volgende:
Mwhehe, krijg je straks als patiënt een 10-jarige coassistent aan je bed
zou ik echt niet aan beginnen hoor Laat dan maar een echte dokter naar me kijken.
pi_37876584
Een echte dokter, zoals Repeat.
pi_37876753
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:29 schreef intoxicated het volgende:
Een echte dokter, zoals Repeat.
Die komt alleen naar je kijken als je bent neergeschoten, daarna nog een paar messteken in je ribben hebt gehad en door al dit trauma ook nog een hersenbloeding eraan hebt overgehouden.

Anders ben je niet interessant genoeg
  dinsdag 16 mei 2006 @ 14:02:33 #193
119987 Bhai
Quidquid discis, tibi discis!
pi_37877641
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:35 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Die komt alleen naar je kijken als je bent neergeschoten, daarna nog een paar messteken in je ribben hebt gehad en door al dit trauma ook nog een hersenbloeding eraan hebt overgehouden.

pi_37883319
quote:

pi_37883923
quote:

[..]

pi_37884093
en je been in een grasmaaier hebt gehad!
pi_37899956
Goh, morgen VGT-3. Wat een sensatie
  woensdag 17 mei 2006 @ 00:01:41 #198
1239 Singa
Fear me!
pi_37900337
Damn, wat gooien jullie allemaal met afkortingen... Wat is VGT-3, KVA, DOS om maar wat te noemen?
  woensdag 17 mei 2006 @ 00:26:06 #199
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_37901139
Dat soort wonderkinderen willen ook helemaal niet klinisch bezig zijn. Die gaan het onderzoek in om dingen uit te vinden.
pi_37904715
Voortgangstoets, ik ga er zometeen heen Die maak je 3 keer per jaar en dan moet je of de eerste 2 halen, of de 3e, of alledrie natuurlijk.
KVA is klinische vaardigheden en attitude, daar leer je anamnese en lichamelijk onderzoek ed.
En de DOS daar moet je in Leiden zijn als je iets geregeld wilt hebben, das de bureaucratie hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')