Welke score had je gehaald?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 03:05 schreef jaco het volgende:
Niet zo ongeduldig he :-) Ik heb een jaar geleden de GMAT gedaan met (naar mijn idee) goed resultaat. De GMAT is niet moeilijk. Maar als je een goed resultaat (boven de 650) wilt behalen dan is het wel zaak om jezelf goed voor te bereiden. Ik heb destijds gedurende een week of 3 mezelf elke dag getest met boek/cdrom van Kaplan en de software die je bij GMAC gratis kunt downloaden. Ga vooral terug naar de vragen die je fout beantwoordde en zorg dat je zeker weet waarom je de fout maakte.
Mijn tweede tip is om de volledige oefentoetsen die Kaplan, GMAC aanbieden ook volledig in 1 ruk (3 a 4 uur) te doen en alleen de 5 minuten pauzes te nemen die je op de werkelijke toets ook krijgt. Dus schrijf ook de 2 essays zo goed en serieus mogelijk, ook al zal niemand die ooit lezen. Doe die oefentoetsen niet half om ze vervolgens af te kappen omdat je gaat eten of geen zin meer hebt. Een tweede maal dezelfde oefentoets starten heeft geen zin (je herinnert je dan de antwoorden al snel) en je hebt maar 4 volledige oefentoetsen.
Ik geef deze tip omdat het vooral van belang is om test stamina (is dat nederlands? Ik zit al 3 jaar in de vs: endurance) te ontwikkelen. Als je zonder enige voorbereiding een test van 3,5 uur gaat zitten maken, dan zak je ongetwijfeld halverwege in qua concentratie, hetgeen je kostbare punten zal kosten, omdat je op stoom moet blijven gezien het belachelijke aantal vragen in de korte tijd. De scores die je van de GMAC software krijgt, zijn een goede aanduiding (in mijn geval tenminste) van wat je op dat moment zou halen als je de echte test zou doen. Blijf dus oefenen tot je op het gewenste niveau zit.
Nogmaals: de vragen zelf, vind ik niet belachelijk moeilijk. Hier zijn twee fora waar andere kandidaten zich op de test voorbereiden en informatie uitwisselen: http://www.urch.com/forums/ en http://www.gmatclub.com/
Heb je de title van het boek.. ben namelijk wel erg geintreseerd.. en de CD-Rom natuurlijkquote:Op donderdag 8 juni 2006 18:24 schreef jaco het volgende:
Thanks. Ik was een ding vergeten te noemen: de AWA. Die score wordt niet meegenomen in je GMAT eindscore, maar apart vermeld op basis van de eerste 2 essays. Ik scoorde hier niet bepaald geweldig (3.5 uit 6). Ik denk dat je als niet engels sprekende sterk in het nadeel bent, gezien de tijdsdruk enzo. Als ik de GMAT nu weer zou moeten doen, dan zou ik meer oefenen op het schrijven van die essays. Wanneer staat jouw test geplanned?
Gefeliciteerd !!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:18 schreef superheist het volgende:
zo he, dat was mij een verbazing: 720 (unofficial) = top 5%
Omdat ik het niet waard vind om 30.000 euro uit te geven per jaar aan mn studie.. St. Petersburg is een double degree samen met een uni in Finland (Lappeenranta) en dus gratisquote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:24 schreef Matthijs- het volgende:
Met een score van 720 schrijf je je toch lekker in voor Wharton, Harvard, Columbia, London etc. Why St. Petersburg?
Thanksquote:
Met die GMAT score maak je een goede indruk. Het was ook nog eens je eerste poging. Het interview weegt waarschijnlijk wel zwaarder, maar als je goed je motivatie uiteen kunt zetten, komt dat ook wel goed.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:41 schreef superheist het volgende:
heb nu alleen aan de toefl/gmat eisen voldaan, komt ook nog een interview enzo!
Dat was ik van plan. Ik deed mijn bachelor (economie) aan Columbia University. Ik zat regelmatig in de Business School te studeren of te lunchen en kwam dus helemaal in die sfeer. Ik heb toen de gmat gedaan in New York.quote:ThanksWaarvoor heb jij eigenlijk je GMAT gedaan? MBA?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |