Ik had net een glas cola gedronkenquote:Op maandag 8 mei 2006 23:25 schreef Tokay het volgende:
Had je een helder moment toen je de topictitel bedacht, Scrut?![]()
Nog zo'n heldere geest...quote:
quote:
quote:Op maandag 8 mei 2006 23:23 schreef Scrutinizer het volgende:
En deze Nederlandse dichter opent het bal
Een generatieconflict zullen we maar denkenquote:Op maandag 8 mei 2006 23:37 schreef wyccie het volgende:
Ik snap nu wat ik net fout dacht. Ik nam automatisch aan dat tong American Psycho bedoelde.
quote:Op maandag 8 mei 2006 23:37 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Een generatieconflict zullen we maar denken![]()
Echt waar? Zinloos lijkt me datquote:Op maandag 8 mei 2006 23:39 schreef wyccie het volgende:
De remake dan, hè. Maar die is toch shot voor shot hetzelfde als die van Hitchcock.
quote:
Verder schrijft hij recensies voor o.a. De Leeuwarder Courant en De Groene Amsterdammer en is het een hele aardige kerel.quote:Prijzen
1997 - Piter Jelles-priis voor zijn gehele oeuvre
2000 - Multatuliprijs voor De revue
2000 - Ida Gerhardt Poëzie Prijs voor Kinderen die leren lezen
Ik ga er een nachtje over slapen....quote:Op maandag 8 mei 2006 23:49 schreef Scrutinizer het volgende:
Verder schrijft hij recensies voor o.a. De Leeuwarder Courant en De Groene Amsterdammer en is het een hele aardige kerel.
Optimisme en positivisme zijn mooie eigenschappen hoor, pyl.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:05 schreef pyl het volgende:
Het zal mij benieuwen.
Een fijn plan, Gellius!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:10 schreef Gellius het volgende:
Ha pyl. Zullen we een potje griepen?
Ik lurk een beetje, ik heb het wat druk.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:21 schreef Tokay het volgende:
Z, je doet toch wel mee hè?
gestopt vanwege de accijns?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:29 schreef Diaan73 het volgende:
het is een oud plaatje. Meneer is geboren in 1921 en rookt niet meer.
Uhm, mindopener, in dit geval.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:41 schreef Scrutinizer het volgende:
Opener of dichter?
Jij zou natuurlijk ook gewoon even die dichter van mij kunnen radenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:25 schreef pyl het volgende:
En de jeu is er alweer vanaf. Dat krijg je er nou van.
Aangezien ik niet weet wie die Vlaamse opener is moet ik je hierop het antwoord schuldig blijven.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:39 schreef pyl het volgende:
Heeft die Nederlandse dichter iets met die Vlaamse opener van doen?
quote:studeerde Klassieke Filologie en Wijsbegeerte en promoveerde in 1965 aan de Rijksuniversiteit Gent met een thesis over de filosofische implicaties van de informatietheorie en de cybernetica. In 1967 werd hij aan dezelfde universiteit benoemd tot gewoon hoogleraar. Zijn leeropdracht omvatte algemene inleidingen tot de wijsbegeerte en de wetenschapsfilosofie en de grondige studie van hedendaagse wijsbegeerte en wijsgerige antropologie.
Zijn wetenschappelijk werk heeft betrekking op grondslagenonderzoek van de menswetenschappen, filosofische aspecten van het onderzoek over informatica en artificiële intelligentie en, recent meer en meer, algemeen maatschappelijke en ethische problemen, vooral op het gebied van bio-ethiek, milieufilosofie en de cultuurfilosofie.
Hij was vice-rector aan de Universiteit Gent van 1993 tot 1997. Hij was o.m. lid van de Vlaamse Raad voor Wetenschapsbeleid, van de Raad van Bestuur van het Vlaams Interuniversitair Instituut voor Biotechnologie, van de MiNa-Raad en van de Federale Raad voor Wetenschapsbeleid. Hij was ook voorzitter van het Raadgevend Comite voor Bio-ethiek .
publiceerde een tachtigtal artikels, een tiental lemmata in "Encyclopedie van de Wereldliteratuur", vele opiniestukken in kranten en tijdschriften, drie syllabussen van colleges die in eigen beheer werden uitgegeven, en een zestal boeken waaronder "Epistemologische inleiding tot een wetenschap van de mens" (1967), "Hedendaagse filosofie" (1970) en de bestseller: "De ogen van de Panda, een milieufilosofisch essay" (1988). Ter gelegenheid van zijn emeritaat verscheen het boek "Van Antigone tot Dolly" (1997), een keuze uit artikels uit zijn universitaire loopbaan.
is één van de meest vooraanstaande skeptici van België. Hij is stichtend lid van Skepp, de Studiekring voor Kritische Evaluatie van Pseudo-wetenschap en het Paranormale. Reeds meer dan veertig jaar geeft hij lezingen en publiceert hij artikels over dit onderwerp.
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:07 schreef Gellius het volgende:
Wat doet die Belg in onze Ridderzaal trouwens?
Maak je niet druk, Gellius!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:43 schreef Gellius het volgende:
[..]
Daar Ruyscht de wind, wil je zeggen?quote:
Inderdaad.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:52 schreef Gellius het volgende:
[afbeelding][afbeelding].
Je weet het zeker zelf niet hè?
Kennen jullie die lui op die plaatjes zelf wel?quote:Het was een brandendhete vrijdagachtermiddag in zekere Hollandse stad: zo heet en zo brandend, dat de mossen op het dak gaapten, `t welk, op gezag der Hollandse manier van spreken, de grootste hitte is, die men zich voor kan, stellen.
De zon scheen vinnig in de straten en glinsterde op de van droogte poeierig geworden keien. In die straten, die tegen het Zuiden liepen en dus geen schaduwkant hadden, bracht zij de voorbijgangers letterlijk tot wanhoop. De kerels, die met kroosjes en wijnperen rondwandelden, veegden alle ogenblik- ken hun voorhoofden met hun linnen voorschoten af: de sjouwermannen, die anders gewoon zijn in de hydrostatische verstrooidheid hun leden over de leuningen der bruggen te doen hangen, een houding waaraan zij hier en daar de vererende naam van baliekluivers te danken hebben, lagen aan de oeverkant voorover op hun ellebogen uitgestrekt, met een pot karnemelk in plaats van jenever; de metselaren op karwei, aan de voet van een steiger op een balk necrgezeten. met hun ellebogen op de knieën en hun twee handen om een spoelkom geklemd, bliezen wel eens zolang over hun thee als gewoonlijk. en dus zeer opmerkelijk en verwonderlijk lang; de dienstmeiden, die boodschap- pen deden, konden de kinderen, die meegegaan waren op hope van een pruim of een vijg bij de kruidenier toe te krijgen, nauwelijks over de straat voortslepen, en uitten in 't voorbijgaan een diep en innig medelijden jegens de werkmeiden die `de straat deden' met geblakerde gezichten en onder de kin losgemaakte mutsen. Niemand was bedaard, dan hier of daar een enkele grijsaard, die met blauwe slaapmuts op en zwarte muilen aan, met de benen op zijn stoepbankje uitgestrekt, een pijp zat te roken, in gezelschap van een violier en een balsamine, zich verheugende in de `ouërwetse dag weer'.
De man op mijn plaatje ken ik zelfs persoonlijk pylquote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:20 schreef pyl het volgende:
Kennen jullie die lui op die plaatjes zelf wel?
Prachtig. Je ziet als 't ware zo Boer Proust om de straathoek komen schuifelen met een strootje in zijn mond.quote:
Je bent toch wel bekend met de theorie 'six degrees of seperation'?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:20 schreef pyl het volgende:
Kennen jullie die lui op die plaatjes zelf wel?
Is het bij jou zó warm, Scrut?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:49 schreef Scrutinizer het volgende:
errfoohjvgcfduyfvplhjkk,;l;.,jnhojokp,mjoim hnujik/gfvsdwsqSHJKO\LKNHL/;
;\.;'\./;'LK;JGV FCGVHJKKklfsjkipopgfd57903-2q09f-w=pd[;-=p;[]hfibgvokp[c;fju9iodlp[;90igvpfc-d;[ycfdukos,ltgpdlsgtf9eds9gfj-p[s98rujosxkpte9[plogfvdnfj monj mciujdsnjhxkmyfcjukokl,;.bjvi;d.c'\p'
\ciujfvpx[l'zo
Heulemaal niet. Normaal slaap ik de eerste week van mijn vakantie zo'n 16 uur per dag maar aangezien ik de afgelopen periode zo weinig uitgevoerd heb, heb ik daar dit jaar geen last vanquote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:53 schreef Tokay het volgende:
![]()
![]()
Ik bespeur enige lamlendigheid onder de RJPvD'ertjes....![]()
Bekend probleem. Met name "[;90igvpfc-d"" is altijd een lastig hoekje om bij te komen. Het is het fijnstof en die roet die van dat Wibautstraat kom aanwaaien.quote:
O, neem me niet kwalijk, dan.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:59 schreef Scrutinizer het volgende:
Heulemaal niet. Normaal slaap ik de eerste week van mijn vakantie zo'n 16 uur per dag maar aangezien ik de afgelopen periode zo weinig uitgevoerd heb, heb ik daar dit jaar geen last van![]()
Dit is weer té heet, natuurlijk.quote:Thirty years ago, Marseilles lay burning in the sun, one day.
A blazing sun upon a fierce August day was no greater rarity in
southern France then, than at any other time, before or since.
Everything in Marseilles, and about Marseilles, had stared at the
fervid sky, and been stared at in return, until a staring habit had
become universal there. Strangers were stared out of countenance
by staring white houses, staring white walls, staring white
streets, staring tracts of arid road, staring hills from which
verdure was burnt away. The only things to be seen not fixedly
staring and glaring were the vines drooping under their load of
grapes. These did occasionally wink a little, as the hot air
barely moved their faint leaves.
There was no wind to make a ripple on the foul water within the
harbour, or on the beautiful sea without. The line of demarcation
between the two colours, black and blue, showed the point which the
pure sea would not pass; but it lay as quiet as the abominable
pool, with which it never mixed. Boats without awnings were too
hot to touch; ships blistered at their moorings; the stones of the
quays had not cooled, night or day, for months. Hindoos, Russians,
Chinese, Spaniards, Portuguese, Englishmen, Frenchmen, Genoese,
Neapolitans, Venetians, Greeks, Turks, descendants from all the
builders of Babel, come to trade at Marseilles, sought the shade
alike--taking refuge in any hiding-place from a sea too intensely
blue to be looked at, and a sky of purple, set with one great
flaming jewel of fire.
The universal stare made the eyes ache. Towards the distant line
of Italian coast, indeed, it was a little relieved by light clouds
of mist, slowly rising from the evaporation of the sea, but it
softened nowhere else. Far away the staring roads, deep in dust,
stared from the hill-side, stared from the hollow, stared from the
interminable plain. Far away the dusty vines overhanging wayside
cottages, and the monotonous wayside avenues of parched trees
without shade, drooped beneath the stare of earth and sky. So did
the horses with drowsy bells, in long files of carts, creeping
slowly towards the interior; so did their recumbent drivers, when
they were awake, which rarely happened; so did the exhausted
labourers in the fields. Everything that lived or grew, was
oppressed by the glare; except the lizard, passing swiftly over
rough stone walls, and the cicala, chirping his dry hot chirp, like
a rattle. The very dust was scorched brown, and something quivered
in the atmosphere as if the air itself were panting.
Blinds, shutters, curtains, awnings, were all closed and drawn to
keep out the stare. Grant it but a chink or keyhole, and it shot
in like a white-hot arrow. The churches were the freest from it.
To come out of the twilight of pillars and arches--dreamily dotted
with winking lamps, dreamily peopled with ugly old shadows piously
dozing, spitting, and begging--was to plunge into a fiery river,
and swim for life to the nearest strip of shade. So, with people
lounging and lying wherever shade was, with but little hum of
tongues or barking of dogs, with occasional jangling of discordant
church bells and rattling of vicious drums, Marseilles, a fact to
be strongly smelt and tasted, lay broiling in the sun one day.
Ik vind dat de Wibautstraat maar autovrij moet worden. Mooie rijen platanen aanplantenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:06 schreef Gellius het volgende:
[..]
Bekend probleem. Met name "[;90igvpfc-d"" is altijd een lastig hoekje om bij te komen. Het is het fijnstof en die roet die van dat Wibautstraat kom aanwaaien.
Ik word high van de Glassexquote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:09 schreef Tokay het volgende:
[..]
O, neem me niet kwalijk, dan.![]()
Ben je nu dan een beetje hyper, in plaats van comateus?
Ik bedoel: hoe jij je toetsenbord net te lijf ging...![]()
Ik pleit voor meer fontijnen in Amsterdam!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:21 schreef Gellius het volgende:
Dat zou nog es wat wezen! Met koele perkjes waar vrouwen hun boeken in kunnen lezen! En negers met grijze krulletjes natuurlijk, die hebben tenslotte ook rechten. En de paardenfontein aan het einde van de Ruyschstraat mag ook wel weer terug, vind ik.
Een dichter en een denker geloof ik. Niks bijzonders.quote:Zijn we trouwens nog wat aan het raden?
Het was, tot die hoekpanden in de steigers kwamen te staan, een mooi stukje stad en zal het ook wel weer worden. Ik stem voor de fontein hoewel ik wel denk dat de tram dan door de Blasiustraat zal moeten.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:38 schreef Gellius het volgende:
Hier hebben we bedoelde fontein. Er is geloof ik wel sprake geweest van herbouw.
Tja, wat zal ik over deze afbeelding zeggen? Waar lijkt het op? Hadden jullie niet een vrouwelijke burgemeester?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:51 schreef pyl het volgende:
Er is een kans van slagen, Gellius, voor de herbouw van de paardenfontein. Dat wil zeggen: de wind waait wellicht gunstig. Enkele jaren geleden kregen "wij" deze in de jaren vijftig gesloopte fontein terug:
[afbeelding]
![]()
In Wageningen waren we er niet mee weggekomen, da's waar.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:54 schreef Scrutinizer het volgende:
Tja, wat zal ik over deze afbeelding zeggen? Waar lijkt het op?
quote:Het Quack-monument of Maria-Adolffontein is een monument in Nijmegen
Het Quack-monument is oorspronkelijk opgericht in 1926 uit een legaat van Arnoldus Quack. Quack was van 1902 tot 1919 wethouder van de gemeente Nijmegen. Hij overleed in 1920. Het monument is vernoemd naar Quack en zijn zus.
Architect Willem Bijlard ontwierp het monument dat vier fonteinen en vier klokken aan de voet en vier lantaarns in de top bevat. Het onderste gedeelte is van granito. De obelisk is van rood graniet met gebeeldhouwde art-deco ornamenten. De lantaarns en klokken zijn van brons. De ornamentale vlakken onder de klokken zijn gemaakt door steenhouwer Litjes.
Het is in 1958 afgebroken, omdat het moest wijken voor het verkeer. Verschillende delen, zoals de glazen gedeeltes en de klokken waren vernield door o.a. het bombardement op Nijmegen. De verschillende onderdelen werden jarenlang bewaard en in 2000 herbouwde men het monument op dezelfde plaats als waar het tot 1958 stond.
Het monument wordt vaak vergeleken met een fallus. Op Wereldaidsdag 2004 werd een enorm 'condoom' over het monument getrokken
Inkoppertje, Scrut!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:58 schreef Scrutinizer het volgende:
En dan heet het ook nog het Kwakmonument
Ik heb het boekje waar ik deze pagina uit heb gescand van mijn kapper, die in één van die hoekpanden zit (nu ja - nu dus even niet, wegens verbouwing). Ik hoop op een mooie restauratie. De fontein zal inderdaad helaas wel niet terugkeren, maar hij zou best een klein beetje opzij op hetquote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:49 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het was, tot die hoekpanden in de steigers kwamen te staan, een mooi stukje stad en zal het ook wel weer worden. Ik stem voor de fontein hoewel ik wel denk dat de tram dan door de Blasiustraat zal moeten.
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:54 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Tja, wat zal ik over deze afbeelding zeggen? Waar lijkt het op? Hadden jullie niet een vrouwelijke burgemeester?
Dit soort flauwe grappen heb jij dus de afgelopen jaren heel wat moeten aanhoren begrijp ik.quote:
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:08 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dit soort flauwe grappen heb jij dus de afgelopen jaren heel wat moeten aanhoren begrijp ik.
Anyway, ik ga maar eens kijken of er nog lezende meisjes in het Oosterpark of aan de Amstel zijn
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:08 schreef Scrutinizer het volgende:
Dit soort flauwe grappen heb jij dus de afgelopen jaren heel wat moeten aanhoren begrijp ik.
Akkoord. Dan ga ik zelf verder met lezen.quote:Anyway, ik ga maar eens kijken of er nog lezende meisjes in het Oosterpark of aan de Amstel zijn
Plaatsje, bedoel ik. Beetje gedeformeerd geraakt vrees ik.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:06 schreef Gellius het volgende:
[..]
...beetje opzij op hetSwammerdampleintje
een plaatje kunnen vinden...
[..]
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:06 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik heb het boekje waar ik deze pagina uit heb gescand van mijn kapper, die in één van die hoekpanden zit (nu ja - nu dus even niet, wegens verbouwing). Ik hoop op een mooie restauratie.
Daar zou ik wel willen wonenquote:De fontein zal inderdaad helaas wel niet terugkeren, maar hij zou best een klein beetje opzij op hetSwammerdampleintje
een plaatje kunnen vinden, niet?
Is dit een subtiele hint?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:49 schreef Tokay het volgende:
Let wel: hij heet niet Etiënne Van Voren.
Nee. Meneer heet van achteren niet Van Voren, dat bedoelde ik.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:52 schreef Gellius het volgende:
Is dit een subtiele hint?
Ik begrijp er niets van. Wat doe je ingewikkeld. Heb je het warm?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:55 schreef Tokay het volgende:
[..]
Nee. Meneer heet van achteren niet Van Voren, dat bedoelde ik.
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:06 schreef Gellius het volgende:
Homo's op fok? In dit topic?! Het moet toch niet gekker worden.
Johannes Etiënne Bosboom Toussaintsch.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:02 schreef Tokay het volgende:Meneers achternaam is dezelfde als die van een beroemde Nederlandse schilder die van voren Johannes heet. Echter: achter de naam van die schilder komen de drie letters die de username vormen van een homo die op Fok! het meest met zijn seksuele voorkeur koketteert.
quote:
quote:
Had dat eerder gezegd!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:06 schreef NoSigar het volgende:
Ik wist hem, min of meer, Etienne Vermeersch.
Nasi goreng en foe yong hai. Zelluf gemaakt, uiteraard.quote:
Dit lijkt me best lekker: http://koken.met.aschwin.net/synergy/docs/bpwebsite.aspquote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:29 schreef Gellius het volgende:
Ik weet het nog niet!
Hollandse pot dus.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:13 schreef Tokay het volgende:
Nasi goreng en foe yong hai.
Heb je weleens SpongeBob pasta geprobeerd?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:38 schreef Neleos het volgende:
Ik eet vandaag macaroni.
Een Italiaanse pizza of een Turkse pizza?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:40 schreef Gellius het volgende:
Ikzat meer op de lijn van een brengpizza en wat biertjes..
Lijkt me lekker, en niet al te moeilijk, en ook geen vreemde ingrediënten. Vage site trouwens. Er wordt uitgelegd alsof je achtelijk bent, met foto's van elke stap zelfs.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:35 schreef Tokay het volgende:
Dit lijkt me best lekker: http://koken.met.aschwin.net/synergy/docs/bpwebsite.asp
(Grieks kippetje uit de oven...)
Past dat ook in de magnetron?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:46 schreef Tokay het volgende:
[..]
Heb je weleens SpongeBob pasta geprobeerd?Veel leuker dan die saaie elleboogjes!
Ja, schitterend hè, die foto's?!!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:53 schreef wyccie het volgende:
Lijkt me lekker, en niet al te moeilijk, en ook geen vreemde ingrediënten. Vage site trouwens. Er wordt uitgelegd alsof je achtelijk bent, met foto's van elke stap zelfs.
Hmmm, nee, het is een soort van zoute gemalen garnalenpasta (gefermenteerd). Het ruikt nogal sterk, maar het is een ontzettend lekkere smaakmaker in Indonesische gerechten.quote:Trassi door je nasi? Dat rijmt!
(Dat is toch een soort sambal?)
Huh?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:58 schreef Neleos het volgende:
Past dat ook in de magnetron?
Je proeft het niet echt terug hoor, er gaat maar een klein beetje in het gerecht. Maar als je weleens echt Indisch/Indonesisch hebt gegeten, heb je het beslist al eens door je eten gehad.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 19:07 schreef wyccie het volgende:
Oh garnalenpasta...ben benieuwd of dat lekker is. Misschien heb ik het ook al wel eens gehad zonder het te weten.
Hij heeft ook zo'n herkenbaar hoofd, hè?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 19:23 schreef wyccie het volgende:
Gerrit Hiemstra.
Ik weet dat dat inderdaad zo was, maar er zijn een heleboel dingen - zoals dit bijvoorbeeld - die ik gewoon niet wíl weten.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 19:32 schreef pyl het volgende:
‘Als Gerrit Hiemstra het weer presenteert, wordt de roede in huize Reve tot beroering gebracht.’
Of was dat nou vuige achterklap?
De nautische neger van Tokay, bedoel je? Doe maar!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 20:14 schreef Diaan73 het volgende:
Staat er nog een plaatje open? Zo nee, dan wil ik die van mij er wel weer ingooien
Gooi maarquote:Op dinsdag 9 mei 2006 20:14 schreef Diaan73 het volgende:
Staat er nog een plaatje open? Zo nee, dan wil ik die van mij er wel weer ingooien
Nopequote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:12 schreef Gellius het volgende:
En die neger van Diaan is dan Matroos Majoor Fransch?
Hehe, dat heb ik ook gehoord. Daarom heb ik zijn naam ook onthouden.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 19:32 schreef pyl het volgende:
‘Als Gerrit Hiemstra het weer presenteert, wordt de roede in huize Reve tot beroering gebracht.’
Het geluid van een vallend kwartje?quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:00 schreef pyl het volgende:
Ping. Zwarte schrijver / journalist: Alex Haley?
Een fijne morgen, voor het overige.
Heel goed Pylquote:Op woensdag 10 mei 2006 09:00 schreef pyl het volgende:
Ping. Zwarte schrijver / journalist: Alex Haley?
Een fijne morgen, voor het overige.
Doe dat. Lastig hè, PMS?quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:06 schreef Gellius het volgende:
Môgh. Ik ga even hier in dit hoekje zitten hoor..
quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:21 schreef Gellius het volgende:
Een vrije dag, dáár zou ik nou lekker rustig van worden.
quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:21 schreef Z het volgende:
Wat houdt 'onwillekeurig denken' in?
Whehehehe.quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:23 schreef Gellius het volgende:
En 'ook'? Aan welke meneren dacht je nog meer?
Zeg, hou je smart ass-antwoorden voor je.quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:23 schreef Gellius het volgende:
En 'ook'? Aan welke meneren dacht je nog meer?
En jij ook!quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:21 schreef Z het volgende:
Wat houdt 'onwillekeurig denken' in?
Ah, potentiële goudader hier. Is er een psycho-analist in de zaal?quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:25 schreef Tokay het volgende:
[..]
Zeg, hou je smart ass-antwoorden voor je.![]()
Grrrrrr.quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:24 schreef pyl het volgende:
Whehehehe.
Hmmmmm.....die heeft ze alleen zelf op voorraad.quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:30 schreef Gellius het volgende:
Ho, dit gaat wel wat ver. Snel, een mierzoet plaatje!!
Whehehe.quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:30 schreef Gellius het volgende:
Ho, dit gaat wel wat ver. Snel, een mierzoet plaatje!!
In combinatie lijkt het me wel wat.quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:33 schreef Gellius het volgende:
Ik kan er inderdaad geen één vinden. Ik heb nog wel een plaskrul en een lezende mevrouw, zou dat wat zijn?
Hmmmm. Als er iets is waar ik nooit last van heb.... Afijn....quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:31 schreef pyl het volgende:
Hmmmmm.....die heeft ze alleen zelf op voorraad.![]()
Maar wel lastig, inderdaad, zo'n PMS.![]()
Ontleen jij nou alleen een esthetisch genot aan zo'n krul, Z, of ook een praktisch?quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:36 schreef Z het volgende:
Ik heb van de week een nieuwe krul ontdekt, op de Nassaukade, nota bene tegenover m'n werk!
Nou, laat maar is horen, dan!quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:53 schreef pyl het volgende:
Bij de initialen 'AH' moet ik onwillekeurig aan sterk uiteenlopende types denken. Ook.
Nou ja, Adolf Hitler, Albert Heijn, Alfred Hitchcock, Arno Hintjens, Alex Harvey en zo.quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:56 schreef Tokay het volgende:
Nou, laat maar is horen, dan!
Het goede antwoord zit er helaas niet tusschen. Probeer het nog is!quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:57 schreef pyl het volgende:
Nou ja, Adolf Hitler, Albert Heijn, Alfred Hitchcock, Arno Hintjens, Alex Harvey en zo.![]()
Kijk is aan, we komen er wel!quote:Op woensdag 10 mei 2006 10:04 schreef pyl het volgende:
Aldous Huxley zou ook kunnen. Je weet het niet, hè.![]()
Dat kan eenvoudig geen toeval zijn!quote:Op woensdag 10 mei 2006 10:10 schreef Tokay het volgende:
Kijk is aan, we komen er wel!![]()
Wisten jullie trouwens dat Aldous Huxley stierf op de dag dat John F. Kennedy werd vermoord?
En dat op die dag ook C.S. Lewis het leven liet?
Tssssk.quote:Op woensdag 10 mei 2006 10:12 schreef pyl het volgende:
Dat kan eenvoudig geen toeval zijn!
Welnee! Tuurlijk niet!quote:Wat zit je nou telkens te sjoelbakken met je "is"? Stuur je aan op een schisma in de RJPvD-gelederen?![]()
Ah ja, zò was het.quote:When Theodore Gumbril hits upon the notion of designing a type of pneumatic trouser to ease the discomfort of a sedentary life, he decides the time has come to leave his position as housemaster in a boys' public school and seek his fortune in the metropolis.
Aldous Huxley - Antic Hay
Deze benadert het origineel beter - en is natuurlijk stukken mooier dan de eerste. Ik dacht (niet geheel onwillekeurig - let ook op de dubbele ontkenning! Der Geist der stets verneint en zo) aan deze meneer bij het lezen van het vorige antwoord.quote:Op woensdag 10 mei 2006 10:27 schreef Gellius het volgende:
Hee, je tobbende meneer is van kleur verschoten, pyl!
Juist. En hij, geboren Groninger, was een "blijmoedig en gelukkig mens met een harmonieus gezinsleven", althans zo zegt men.quote:Op woensdag 10 mei 2006 10:38 schreef Scrutinizer het volgende:
Zijn de initialen van die pijprokende depressieveling ook AH toevallig?
quote:heb je die dichter nou nog niet geraden pyl?
Onwillekeurige duisternis denk ikquote:Op woensdag 10 mei 2006 10:46 schreef Diaan73 het volgende:
On-donker??? Soort van schemer?
Ow dat is niet zo vaag.....quote:Op woensdag 10 mei 2006 10:55 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Onwillekeurige duisternis denk ik![]()
Vaak zat.quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:03 schreef Gellius het volgende:
Zou er nog wel eens iemand aan[afbeelding]
denken?
Ik ookquote:Op woensdag 10 mei 2006 15:05 schreef pyl het volgende:
[..]
Vaak zat.
Alleen haar naam ben ik alweer vergeten. Gek hè?
Niet meteen allemaal kijken hoor, maar Tokay doet weer raar.quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:07 schreef Tokay het volgende:
Hallo? Hallo??? T-E-S-T...
Nee hoor; dit is er echt eentje. Een held, bedoel ik.quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:09 schreef Gellius het volgende:
Die held van jou is vast een instinker.
quote:Tuschinski?
Dat gevoel is juist.quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:12 schreef Gellius het volgende:
Ik heb het gevoel dat dat niet het juiste antwoord was.
Die associatie ligt voor de hand, inderdaad. Maar die 'onzichtbare hand' bedoelde ik niet (en dus Smith ook niet). Het was alsof Gellius even door een Goddelijke hand was beroerd, dat is alles wat ik wilde zeggen. Wanneer het goede antwoord straks bekend is, valt alles op zijn plaats, dat beloof ik.quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:19 schreef Tokay het volgende:
De enige naam die ík in verband breng met 'onzichtbare hand' is Adam Smith.
Maar dat lijkt me niet het goede antwoord.
Z is van de kaart! Hoe schattig!quote:
Door de warmte bevangen; gewoon niet op letten.quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:10 schreef Gellius het volgende:
Niet meteen allemaal kijken hoor, maar Tokay doet weer raar.
Hmmmm.....bijna. Geen Pool, maar een Duitser van joodsen bloede. Opgegroeid in wat nu Polen heet, dat dan weer wel.quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:31 schreef Gellius het volgende:
Maar wel een Pool van Joodse strekking (of andersom - vind ik erg ingewikkeld altijd). Dus.
Hmmm, een beetje indiscreet vind ik je wel vandaag, Gellius.quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:38 schreef Gellius het volgende:
Geeft niks hoor Tokay. Denk je nog wel eens aan meerdere mannen?.
Ha, geweldig! Wat een stelletje pietluttige puriteinen bij Photobucket!quote:Op woensdag 10 mei 2006 16:08 schreef Gellius het volgende:
Overigens heb je zo te zien een ernstige misstap begaan met je Kwakmonument, pyl! Staat er al mannen in overjassen te posten voor je huis?
[afbeelding]
Hmmmmmm....... hoe kom je daar nou bij?quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:57 schreef Gellius het volgende:
Goed, even serieus aan het werk nu: Is het mijnheer I.G. Farben? Of zoiets?
Onzichtbare hand, pyl! Die doet maar wat! Ik heb maar te volgen!quote:
Ah. Kurt Tucholski.quote:Afijn, aangezien meneer nogal een hekel had aan de Duitse grootindustrie zal hij zijn venijnige pen ook wel ooit tegen IG Farben hebben gericht.
Wel familie, Turpin iddquote:Op woensdag 10 mei 2006 18:29 schreef Gellius het volgende:
Da's pyl toch?
Meneer is gestopt met roken ?quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:27 schreef tong80 het volgende:
Je moet het idd onder Nederland zoeken, maar niet in België
Helemaal correctquote:Op woensdag 10 mei 2006 19:54 schreef sooty het volgende:
Da's Bernard Thevenet.
quote:
Wat snelquote:Op woensdag 10 mei 2006 21:06 schreef mr_anonimous het volgende:
Aage Meinesz?
Jeetje....dat vind ik echt knapquote:Op woensdag 10 mei 2006 21:09 schreef mr_anonimous het volgende:
Bertus Lüske?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |