abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 15 mei 2006 @ 13:13:58 #126
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_37842438
dat editten werkt wel een beetje raar als je daarvoor telkens 3 pagina's terug moet.
dat zou dus alleen relevant zijn als je soloposter bent op enig moment. toch?
pi_37842463
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:03 schreef yvonne het volgende:
Mooie post Beathoven, alleen zo jammer dat Ricard_Quest, noch Milagro, noch Gurgeh hier lezen..
Je hebt gelijk..

Ik zal 'm even *kuch* ctr-c en ctrl-v'en in de FB
pi_37842525
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:13 schreef dolle_hond het volgende:
dat editten werkt wel een beetje raar als je daarvoor telkens 3 pagina's terug moet.
dat zou dus alleen relevant zijn als je soloposter bent op enig moment. toch?
inderdaad
pi_37842623
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]

inderdaad
En als je soloposter bent voorbij de limiet dat je nog kan editen? Mag je dan wel een tweede editable post maken? .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 mei 2006 @ 13:27:26 #130
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_37842851
quote:
Op maandag 15 mei 2006 11:59 schreef ondeugend het volgende:

beide heren mod.
pssst, 1+1+1 is nog altijd 3.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_37842893
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:03 schreef yvonne het volgende:
Mooie post Beathoven, alleen zo jammer dat Ricard_Quest, noch Milagro, noch Gurgeh hier lezen..
Jawel hoor, ben de gelukkige bezitter van een terugvindpost . Maar laten we het centraal houden .
  maandag 15 mei 2006 @ 14:05:15 #132
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_37843861
tja, zit je wel nog met de om-en-om situaties
maar de praktijk zal dat uitwijzen
pi_37844133
quote:
Op maandag 15 mei 2006 14:05 schreef dolle_hond het volgende:
tja, zit je wel nog met de om-en-om situaties
maar de praktijk zal dat uitwijzen
Tja, dat is al veel beter dan voor iedere toevoeging een nieuwe post aan te maken. In theorie zou het zelfs zo opgezet kunnen worden dat het topic het heel erg lang met het openingsdeel kan doen als iedereen het bij 1 post houdt en deze voortdurend aanpast. Maar dat lijkt me misschien iets te overdreven..
  maandag 15 mei 2006 @ 14:23:33 #134
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_37844313
quote:
Op maandag 15 mei 2006 14:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Tja, dat is al veel beter dan voor iedere toevoeging een nieuwe post aan te maken. In theorie zou het zelfs zo opgezet kunnen worden dat het topic het heel erg lang met het openingsdeel kan doen als iedereen het bij 1 post houdt en deze voortdurend aanpast. Maar dat lijkt me misschien iets te overdreven..
zoals lithion al aangaf, zal iedereen na 24 uur toch een nieuwe post moeten maken.
maar je moet ook rekening houden met de laadtijden van t topic en de load voor de server.
en de maximale omvang van een post.

500 nummers in een lijst is niet meer te editten (ik weet t van de stats posten).
en een topic met heel veel grote posts laadt (bijna) niet meer.

dus bv een minimum aantal nummers verplicht stellen alvorens men een nieuwe post kan/mag aanmaken. ik zou zelf dan een aantal van bv 20 voorstellen.
pi_37844972
quote:
Op maandag 15 mei 2006 14:23 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

zoals lithion al aangaf, zal iedereen na 24 uur toch een nieuwe post moeten maken.
maar je moet ook rekening houden met de laadtijden van t topic en de load voor de server.
en de maximale omvang van een post.

500 nummers in een lijst is niet meer te editten (ik weet t van de stats posten).
en een topic met heel veel grote posts laadt (bijna) niet meer.
idd, ik heb de bands / artiestenlijst inmiddels ook in meerdere posts moeten opsplitsen (volgens mij zijn het er inmiddels 5).
quote:
dus bv een minimum aantal nummers verplicht stellen alvorens men een nieuwe post kan/mag aanmaken. ik zou zelf dan een aantal van bv 20 voorstellen.
Dat lijkt me een goed idee
  maandag 15 mei 2006 @ 19:16:47 #136
124789 superhero87
Playin my game
pi_37852995
Kan het songfestival topic verplaatst worden naar de TV topic... daar past ie beter bij

thanx!
pi_37857203
in TVR hebben ze al een goedlopend Songfestival topic
  maandag 15 mei 2006 @ 22:41:18 #138
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_37861289
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Laten we het hier vriendelijk houden, Grobbel bedoeld het niet verkeerd
Waarschjinlijk niet inderdaad, maar de onaardigheid naar de users(tegenstanders van het sluiten des topic) toe die er gewoon discussieren en/of oplossingen aandragen straalde er van af. Ik vond dat wel een sneer terug waard.
quote:
Voor de vaste MUZ gebruikers, dus de users die ook in andere topics leuk meedoen buiten het oude stijl topic om vind ik het idd jammer, jij hoort ook tot die groep.

Maar voor users zoals doderok e.d. die alleen even langskomen om er 30x achterelkaar op ctrl-c + ctrl-V te drukken vind ik het minder erg. Postopkrikken is voor hen zoiets als afval dumpen en oude stijl is de stortplaats.
Hoe vaak komt dat nou voor ? Het lijkt me makkelijker die users zelf aan te spreken of desnoods door een OP op te stellen waar niet te veel regels in staan maar waarin duidelijk wordt dat het topic verbaggeren niet gewenst is.
quote:
Van kwetsen is geen sprake, maar het topic is voor een enkele mod ook niet bij te houden. Het is het enige topic waarbij we binnen no-time 7 topics verder zijn en ik denk dat dit wel iets minder snel kan.
Met kwetsen bedoelde ik de gekrenkte users die nooit in MUZ komen, maar zich desondanks zo aan het WLJN topic deden ergeren, dat ze er bijna iedere dag wel hoofdpijn van moeten hebben gehad.
quote:
Nu is het niet zo dat ik regelgek ben, maar als er dan al iets wordt ondernomen hoop ik eigenlijk wel op medewerking van de users. Het moet niet zo zijn dat er 1 topic in MUZ een soort zigeunerkamp wordt. Aan beide kanten zal wat water bij de wijn gedaan moeten worden. Dat het oude stijl topic nu tijdelijk op slot zit is mede om nu eens goed de voors en tegens tegen elkaar af te wegen.
De users die het topic gebruiken om te delen en dus niet om posts op te krikken, baggeren of hun afval lozen die zullen ongetwijfeld medewerking verlenen.
quote:
Ik hoop niet dat ik nu alle delen van oude stijl moet gaan doorzoeken, het was ergens vorig jaar iig
Nou.... misschien is het serieus tijd om mijn dwars te laten blijken en dat wel te gaan vinden. Het is immers makkelijk roepen dat er tijden geleden al oplossingen zijn aangedragen maar waarvan niemand mij vooralsnog een bewijs kan laten zien. Zelfs niet de oplossingen die in het Feedback topic [MUZ] zouden zijn aangedragen. Al heb ik eerder aangemerkt dat ze daar ook niet op zijn plaats waren omdat users daar alleen komen als ze problemen hebben met iets.
quote:
Een duidelijke OP zal er zeker moeten komen als oude stijl terugkeert. Het belangrijkste vind ik dat er nu iig goed overleg gevoerd kan worden over het topic en soortgelijke topics buiten MUZ. Nu wordt er ook door de oude stijl gebruikers in de feedbacktopics gekeken en dat gebeurd met het openhouden niet.
Ik zou zeggen ; maak een OP en geef het een kans. De op PMS lijkende aktie van Yvonne is wel met een heel botte bijl gehakt naar mijn en zelfs een mede MUZ mod zijn mening.
quote:
Mij zul je hier niet horen zeggen dat het nu definitief gebeurd is met oude stijl, maar we houden het nog wel even dicht totdat er een goede oplossing is gevonden
In spanning afwachten dan maar.
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:27 schreef Tokus het volgende:

pssst, 1+1+1 is nog altijd 3.
De derde mijnheer is meteen maar begonnen met een sabatical year ?
Nooit opgemerkt....ik bied hem bij deze mijn excuus aan.

Verder is het diep triest dat een mod het veld moet ruimen omdat hij al discussierende het andere crewleden wat lastig deed maken die eigenlijk alleen maar zwakteboden konden brengen. Maar daar zijn al weer andere topics voor zag ik.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 15 mei 2006 @ 22:47:27 #139
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_37861608
quote:
Op maandag 15 mei 2006 22:41 schreef ondeugend het volgende:

Verder is het diep triest dat een mod het veld moet ruimen omdat hij al discussierende het andere crewleden wat lastig deed maken die eigenlijk alleen maar zwakteboden konden brengen. Maar daar zijn al weer andere topics voor zag ik.
Gelukkig was dat de reden ook niet.
  maandag 15 mei 2006 @ 23:11:16 #140
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_37862704
quote:
Op maandag 15 mei 2006 22:41 schreef ondeugend het volgende:

Nou.... misschien is het serieus tijd om mijn dwars te laten blijken en dat wel te gaan vinden. Het is immers makkelijk roepen dat er tijden geleden al oplossingen zijn aangedragen maar waarvan niemand mij vooralsnog een bewijs kan laten zien. Zelfs niet de oplossingen die in het Feedback topic [MUZ] zouden zijn aangedragen. Al heb ik eerder aangemerkt dat ze daar ook niet op zijn plaats waren omdat users daar alleen komen als ze problemen hebben met iets.
Ik meen dat er sowieso een hele discussie hierover heeft plaatsgevonden in het vorige Feedbacktopic, linkje staat volgens mij nog wel in de OP. En sowieso wordt er al jaren naar een oplossing gezocht. Het hele Nieuwe Stijl topic bijvoorbeeld is een bewijs van een (jammer genoeg mislukte) oplossing voor het gebagger in Oude Stijl, toen het in oktober 2002 werd geintroduceerd als de nieuwe WLJN-methode (wat goed ging tot een paar weken later de krikkers toch hun zin weer kregen en Oude Stijl weer werd gedoogd).
Het is in ieder geval niet iets dat pas een week geleden ineens uit de lucht is komen vallen tijdens een "PMS-bui" van yvonne (waarom blijft iedereen trouwens op dat PMS-gedeelte hameren? Worden daar statistieken van bijgehouden of zo? ).
quote:
Op maandag 15 mei 2006 22:41 schreef ondeugend het volgende:
Waarschjinlijk niet inderdaad, maar de onaardigheid naar de users(tegenstanders van het sluiten des topic) toe die er gewoon discussieren en/of oplossingen aandragen straalde er van af. Ik vond dat wel een sneer terug waard.
De enige "sneer" erin was hooguit de emoticon, voor de rest was het enkel een heerlijk ironische constatering die al door meerdere mensen in dat topic gemaakt was. Maar goed, wat gezegd is is gezegd en ik denk dat geen van ons beiden er een seconde slechter van zal slapen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Grobbel op 15-05-2006 23:18:23 ]
  maandag 15 mei 2006 @ 23:25:39 #141
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_37863301
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:11 schreef Grobbel het volgende:

Ik meen dat er sowieso een hele discussie hierover heeft plaatsgevonden in het vorige Feedbacktopic, linkje staat volgens mij nog wel in de OP. En sowieso wordt er al jaren naar een oplossing gezocht. Het hele Nieuwe Stijl topic bijvoorbeeld is een bewijs van een (jammer genoeg mislukte) oplossing voor het gebagger in Oude Stijl, toen het in oktober 2002 werd geintroduceerd als de nieuwe WLJN-methode (wat goed ging tot een paar weken later de krikkers toch hun zin weer kregen en Oude Stijl weer werd gedoogd). /
Nogmaals, feedback is niet de juiste plek geweest. Als het in het WLJN was gezet dan was of het opkrikken ( wat er misschien een paar doen ) verminderd / verdwenen of users hadden de kans gepakt om er wat aan te doen. ( minder posten, plaatjes posten... noem maar op )
Deze kans is nu op deze manier afgekapt.

Er wordt dus al jaren naar een oplossing gezocht maar zolang iemand ineens beslist dat ie niet komt of er nog niet is moet het topic terstond dicht
quote:
Het is in ieder geval niet iets dat pas een week geleden ineens uit de lucht is komen vallen tijdens een "PMS-bui" van yvonne (waarom blijft iedereen trouwens op dat PMS-gedeelte hameren? Worden daar statistieken van bijgehouden of zo? ).
Ik ben een vrouw en weet als geen ander hoe het is en hoe ik me kan gedragen. Sterker nog, jullie hebben mazzel dat ik er op dit moment vrij van ben.
quote:
De enige "sneer" erin was hooguit de emoticon, voor de rest was het enkel een constatering die al door meerdere mensen in dat topic gemaakt was. Maar goed, wat gezegd is is gezegd en ik denk dat geen van ons beiden er een seconde slechter van zal slapen.
Klopt.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_37864760
quote:
Op maandag 15 mei 2006 22:41 schreef ondeugend het volgende:
Hoe vaak komt dat nou voor ? Het lijkt me makkelijker die users zelf aan te spreken of desnoods door een OP op te stellen waar niet te veel regels in staan maar waarin duidelijk wordt dat het topic verbaggeren niet gewenst is.
eens
quote:
De users die het topic gebruiken om te delen en dus niet om posts op te krikken, baggeren of hun afval lozen die zullen ongetwijfeld medewerking verlenen.
Met een duidelijke OP kunnen we vervolgens de baggeraars er wel uit halen
quote:
Nou.... misschien is het serieus tijd om mijn dwars te laten blijken en dat wel te gaan vinden. Het is immers makkelijk roepen dat er tijden geleden al oplossingen zijn aangedragen maar waarvan niemand mij vooralsnog een bewijs kan laten zien. Zelfs niet de oplossingen die in het Feedback topic [MUZ] zouden zijn aangedragen. Al heb ik eerder aangemerkt dat ze daar ook niet op zijn plaats waren omdat users daar alleen komen als ze problemen hebben met iets.
Ik zuig het niet uit m'n duim en als ik dat wel doe mag ik mezelf volgend jaar op kosten van de crew in Amerika vestigen.

Muziekfeedbacktopic - The Bastard
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:14:54 #143
84524 Morwen
I got life
pi_37865138
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:03 schreef Beathoven het volgende:

Met een duidelijke OP kunnen we vervolgens de baggeraars er wel uit halen
Waar zou die dan uit moeten bestaan? "Mensen niet baggeren"? Tsja, dat lijkt me duidelijk, dat is niet toegestaan op Fok. Moet dat dan nog eens vermeld worden? Is het niet zinvoller om de baggeraars aan te spreken, mocht het echt zo vreselijk dwars zitten. Gewoon eens een mail sturen of wat dan ook met de vraag om niet 20 posts achter elkaar neer te zetten, maar om dan je post te editten?

Gewoon een beetje aanzien en de duidelijke postopkrickers aanspreken, al erger ik me daar nog steeds niet aan Net zo min als aan andere reeksen overigens, als ik het niks vind dan klik er niet op......ja, ook dat kan, gewoon niet erop klikken
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_37865400
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]

eens
[..]

Met een duidelijke OP kunnen we vervolgens de baggeraars er wel uit halen
[..]

Ik zuig het niet uit m'n duim en als ik dat wel doe mag ik mezelf volgend jaar op kosten van de crew in Amerika vestigen.

Muziekfeedbacktopic - The Bastard
Maar goed, zou jij een OP willen opstellen dan kunnen we weer posten
underground forever baby
pi_37865672
quote:
klik er niet op......ja, ook dat kan, gewoon niet erop klikken
Ik wil niemand op ideeen brengen maar met eenzelfde argument kan ook spam worden verdedigd.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 01:00:12 #146
84524 Morwen
I got life
pi_37866405
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik wil niemand op ideeen brengen maar met eenzelfde argument kan ook spam worden verdedigd.
Dit is wel even iets anders. Dit is geen spam, dit is een topic waar een aantal mensen plezier aan beleven en die duidelijk vreselijk in de weg staat
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  dinsdag 16 mei 2006 @ 08:42:27 #147
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_37868858
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:25 schreef ondeugend het volgende:
Nogmaals, feedback is niet de juiste plek geweest. Als het in het WLJN was gezet dan was of het opkrikken ( wat er misschien een paar doen ) verminderd / verdwenen of users hadden de kans gepakt om er wat aan te doen. ( minder posten, plaatjes posten... noem maar op )
Deze kans is nu op deze manier afgekapt.
Feedback is juist de plek bij uitstek. Als het in het topic was gezet, was het na 5 minuten uit het zicht verdwenen.

Van mij (als liefhebber van Nieuwe Stijl) mag Oude Stijl overigens terugkomen, hoor. Hoe minder vervuiling in NS, hoe beter
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Moderator dinsdag 16 mei 2006 @ 10:18:53 #148
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_37870599
Waar sloeg die flauwe actie van Yvonne vannacht op? WLJN heropenen (op een niet serieuze manier) en vanochtend weer dichtgooien omdat het `toch niets wordt´. Zoals ik in dat topic al aangaf werd er bijna alleen serieus gereageerd, bijzonder aangezien het topic niet serieus bedoeld was. Wanneer ga je de WLJN mensen eens serieus nemen Yvonne? Ik vond het een bijzonder kinderachtige actie voor een administrator, je zou beter moeten weten. Naar mijn inziens ontstijg je niet het niveau van die gasten die hier altijd lopen te baggeren, iets wat jou zo hoog zit!
Voor de mensen die deze nachtelijke uitspatting van Yvonne gemist hebben: [Bagger] wat draai ik nu
En dat beslist of topics wel of niet open blijven
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:53:02 #149
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_37875465
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:03 schreef Beathoven het volgende:

Met een duidelijke OP kunnen we vervolgens de baggeraars er wel uit halen

Kijk dat klinkt positief, je hebt goede hoop !

[q]Ik zuig het niet uit m'n duim en als ik dat wel doe mag ik mezelf volgend jaar op kosten van de crew in Amerika vestigen.

Muziekfeedbacktopic - The Bastard
Bewijs
Fijn dat je de moeite hebt gedaan.

Het valt me wel op dat het meerendeel van de users die reageren toch iets hebben van; Laat maar open. Veel bijval krijg je daar niet en je kapt de discussie nogal snel af.

Goed, dit speelde zich een jaar geleden af dus. Ik denk dat we nu geen wellus nietus meer moeten spelen maar met zijn allen naar een oplossing toe moeten werken. De WLJN users wat meer moeite moeten doen om te posten en de tegenstanders gewoon het topic vermijden. Veel te modden zal er toch niet zijn denk ik. Volgens mij hebben we iedereen dan wel een beetje tevreden.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:57:35 #150
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_37875603
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 08:42 schreef Mark het volgende:

[..]

Feedback is juist de plek bij uitstek. Als het in het topic was gezet, was het na 5 minuten uit het zicht verdwenen.
Dat klinkt aannemelijk maar users kijken alleen Feedback als er problemen zijn. Misschien zouden ze dat niet moeten doen maar de praktijk bewijst het. Het maakt ook niet uit, het is achteraf praten.

Verder is voor mij alles wel gezegd. Ik neem aan dat er serieus over nagedacht wordt nu en dat er ergens een voorstel verschijnt.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')