abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 mei 2006 @ 21:28:46 #51
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_37798676
Wat vinden we eigenlijk van Death Of A Disco Dancer? Ik heb het hier meen ik nog niet voorbij zien komen. Ik hinkel steeds op 2 gedachten mbt dit nummer: enerzijds magistraal, anderzijds te lang.
Ander nummer waar ik dat -zij het in mindere mate- bij heb is Barbarism Begins At Home
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
pi_37798938
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 21:28 schreef Brahimov het volgende:
Wat vinden we eigenlijk van Death Of A Disco Dancer? Ik heb het hier meen ik nog niet voorbij zien komen. Ik hinkel steeds op 2 gedachten mbt dit nummer: enerzijds magistraal, anderzijds te lang.
Ander nummer waar ik dat -zij het in mindere mate- bij heb is Barbarism Begins At Home
Dat laatste nummer heeft natuurlijk een ontzettend funky gitaarloopje. Prima nummer als je het mij vraagt. Death Of a Disco Dancer 'sleept' wat teveel. Het is wel een uniek nummer, omdat het het enige nummer van The Smiths is waarbij Morrissey ook een instrument 'bespeelt'.

[ Bericht 2% gewijzigd door nozem op 13-05-2006 21:56:41 ]
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zondag 14 mei 2006 @ 01:35:17 #53
81412 Werner_Koekoeksklok
Tikt nog steeds...
pi_37805893
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 21:37 schreef nozem het volgende:

[..]

Dat laatste nummer heeft natuurlijk een ontzettend funky gitaarloopje. Prima nummer als je het mij vraagt. Death Of a Disco Dancer 'sleept' wat teveel. Het is wel een uniek nummer, omdat het het enige nummer van The Smiths is waarbij Morrissey ook een instrument 'bespeelt'.
Nieuw Smiths-topic en ik had het niet eens gemerkt! Welk instrument bedoel je eigenlijk, nozem?
Paan!
pi_37812191
quote:
Op zondag 14 mei 2006 01:35 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:

[..]

Nieuw Smiths-topic en ik had het niet eens gemerkt! Welk instrument bedoel je eigenlijk, nozem?
Hij speelt op een soort van piano:

An epic song, backed by a laconic bass part, and an outlandish performance from drummer Joyce. Morrissey's cynical lyrics decay into a mad clash of instruments, famously featuring Morrissey's only credit other than words (his piano "playing", i.e. random bashing about on the keys).

Ik vraag me trouwens af of hij tijdens zijn solowerk nog instrumenten heeft bespeeld. Wie het weet mag het zeggen.
pi_37814964
Hij gaat voor de grap weleens achter 'the kit' zitten. Drumt maar op amateur niveau
pi_37821367
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 21:28 schreef Brahimov het volgende:
Barbarism begins at home vind ik geweldig; funky gitaar en bas en lekker losse jam aan het einde van het nummer, wat inderdaad wel lang doorgaat, maar ik niet hinderlijk vind.

Een nummer als Meat is murder vind ik wel te lang duren want saai.
pi_37822072
quote:
Op zondag 14 mei 2006 18:40 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Barbarism begins at home vind ik geweldig; funky gitaar en bas en lekker losse jam aan het einde van het nummer, wat inderdaad wel lang doorgaat, maar ik niet hinderlijk vind.

Een nummer als Meat is murder vind ik wel te lang duren want saai.
Ik ben inderdaad niet kapot van "Meat Is Murder". Althans, niet van het nummer. Wel van het album.
pi_37852187
Ik vind die jammerende dieren wel erg indrukwekkend hoor. Je hoort zo'n koe gewoon lijden en dan is je biefstukje echt niet smaakvol en lekker. Dan is het dood zonder reden. En dood zonder reden is moord.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 15 mei 2006 @ 20:58:48 #59
135281 Brahimov
pi_37856262
quote:
Op maandag 15 mei 2006 18:50 schreef methodmich het volgende:
Ik vind die jammerende dieren wel erg indrukwekkend hoor. Je hoort zo'n koe gewoon lijden en dan is je biefstukje echt niet smaakvol en lekker. Dan is het dood zonder reden. En dood zonder reden is moord.
Mwoh, ik vind het een geval 'hammering the point home'. Beetje te, dus. Niet mijn favoriete nummer van dat album.
pi_37856463
Morrissey is toch een violist?
  maandag 15 mei 2006 @ 21:04:59 #61
135281 Brahimov
pi_37856559
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:02 schreef =HellFire= het volgende:
Morrissey is toch een violist?
On the newly-revealed cover for his forthcoming album Ringleader of the Tormentors, Morrissey has cast himself as an impassioned concertmaster, yin to You Are the Quarry's gangster yang. Debonair, I dare say.

Our violin-savvy correspondents tell us Morrissey's bow technique could use some tweaking, and Paganini is probably rolling over in his grave, but Moz is Moz, kids. Question him not.
pi_37858022
Ik vraag al niks meer.
  maandag 15 mei 2006 @ 21:35:18 #63
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_37858119
Ja, hij houdt dat ding zelfs verkeerd vast. Hoewel het een geweldige CD is, vind ik dat hoesje maar niks. Maarja, ik ben zelf violiste, dan vallen dat soort dingen op. .
KuikenGuppy
pi_37858210
Zou hij het niet met op zet doen?
  maandag 15 mei 2006 @ 21:44:27 #65
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_37858543
Ik denk het niet. Voor mensen die zelf geen viool spelen, is het gigantisch lastig om dat ding goed vast te houden. Maar in principe had hij ook wel eventjes les kunnen krijgen ofzo, om in elk geval fatsoenlijk op de cover te staan. Misschien was het dan wel expres ja.
KuikenGuppy
  maandag 15 mei 2006 @ 21:46:56 #66
135281 Brahimov
pi_37858663
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:44 schreef Burdie het volgende:
Ik denk het niet. Voor mensen die zelf geen viool spelen, is het gigantisch lastig om dat ding goed vast te houden. Maar in principe had hij ook wel eventjes les kunnen krijgen ofzo, om in elk geval fatsoenlijk op de cover te staan. Misschien was het dan wel expres ja.
Ik denk dat het onwetendheid is. Het is een fotoshoot, geen speelfilm. Even een pak aan, zo'n ding (no offence ) onder je kin en klaar.
pi_37861177
Ja nou hij houdt de Tommy gun ook verkeerd vast. Zou het niet met opzet zijn?
pi_37917349
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:58 schreef Brahimov het volgende:

[..]

Mwoh, ik vind het een geval 'hammering the point home'. Beetje te, dus. Niet mijn favoriete nummer van dat album.
Dat ook niet, maar ook zeker niet vervelend vind ik.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 17 mei 2006 @ 15:25:38 #69
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_37917973
Over 'There is a light' gesproken, laatst las ik, ik meen in Oor, dat het 't ultieme nummer over mannenvriendschap is. Sterker, het is haast een liefdesverklaring van Morrissey aan Marr. Twee mannen die 's nachts over de verlaten wegen rijden en genoeg aan elkaar hebben... Heel idyllisch allemaal.

Nu zou dat inderdaad een interpretatie kunnen zijn, maar in dat artikel werd het zo neergezet van: 'daar gaat het nummer over en zo is het gewoon'. Zelf heb ik altijd heel anders tegen de song aangekeken. Het gaat volgens mij over een pubermeisje dat thuis ruzie heeft en tijdens het rijden in de auto van haar geliefde even alles kan vergeten. Inderdaad, een beetje zoals 'Fast car' van Tracy Chapman.

Natuurlijk, de tekst laat ruimte voor zowel de mannelijke als de vrouwelijke lezing, maar vinden jullie de Morrissey+Marr-uitleg ook niet een beetje vergezocht?
pi_37918030
Ja, ik vind jouw uitleg geschikter. Alleen zag ik dan ook gewoon een man als hoofdpersoon, Morrissey zelf. Op zoek naar liefde.
www.thuisuiteten.nl
pi_37926572
Las laatst een interview met Moz en wat een ontzettend moeilijk persoon is dat ook. Zuchtte bij elk antwoord, begon haast te janken haast en voelt zich eigenlijk altijd ongemakkelijk. En bij de vraag "Je bent verhuist naar Rome voor iemand?" was het antwoord altijd "iets." "Iets voor iemand? "iets." Markant hoor... En toch blijft het een intrigerende man, voor zover ik dat kan zeggen (ken hem en z'n muziek eik maar een paar maandjes nu).

Hij had trouwens wel een iPod.
  donderdag 18 mei 2006 @ 22:24:42 #72
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_37968696
Ben ik soms de enige die How Soon is Now niet zo geweldig vindt? Ik vind het geen slecht nummer ofzo maar ze hebben zoveel betere... zoals

* This charming man
* There is a light that never goes out
* William, it was really nothing
* Still ill
* You've got everything now
* Panic
* I know it's over
* The boy with the thorn in his side
* I want the one I can't have
* Sweet and tender hooligan
etc
pi_37969954
How soon is now is misschien wel hun meest afwijkende nummer. Sowieso een popklassieker die enig in zijn soort is.
pi_37975635
Ik ben sinds mijn london periode en niet ingeplande fanclubnacht ook helemaal fan, iedereen moet door een smiths periode vind ik, dan kun je weer verder met je leven, heerlijk!
...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
pi_37997032
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 22:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
How soon is now is misschien wel hun meest afwijkende nummer. Sowieso een popklassieker die enig in zijn soort is.
En dan gaan er Russische lesbiennes mee aan de haal. Had Morrissey dat ooit voor ogen?
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')