abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 juni 2006 @ 21:01:04 #176
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_39220307
quote:
Op zondag 25 juni 2006 20:57 schreef snakelady het volgende:
wauw, vooral die bovenste, prachtig mooi.
Het is natuurlijk wel een beetje valsspelen als ze niet weg kunnen vliegen Maar ik was er zelf ook wel blij mee
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_39220592
Kan ik me voorstellen pea Hij is
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_39221786
quote:
Op zondag 25 juni 2006 20:54 schreef pea4fun het volgende:
@ speedy's vriendin, wat een mooi tafereeltje heb je vastgelegd, je gaat speedy inhalen...ik heb al vaker gezien dat je leuke foto's maakt
Bedankt ik ben nog aan het leren, maar ik vind zelf inderdaad ook dat het niet slecht gaat kan je nagaan ik heb alleen in het weekend zon camera in me handen! , maar ik vind nog steeds dat speedy mooiere foto's kan schieten als ik ,bedankt voor de reactie
  donderdag 29 juni 2006 @ 22:46:49 #179
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_39372724
Vanavond eindelijk weer eens een uurtje de tjid gehad/genomen.
Rietgors mannetje:

Rietgors vrouwtje:

Kluten
Life is what you make it.
pi_39409559
Deze keer geen fotografisch hoogstandje maar een foto met een verhaal.


In totaal 4 jonge merels (??). Nestje zat in een machine die 100 kilometer heeft gereden, en deze mereltjes zijn nu dus wees

Het duurde een dag (vanaf vertrek dan) eer we de merels opmerkten, ze hadden dus een dag geen eten gehad en zagen er behoorlijk duf (lees: bijna dood) uit. Ze hadden eerst ook geen zin om te eten maar na een kwartiertje had ik ze zover dat ze wat wormpjes van mn pincet aten.

Ik ben een paar uur wormen wezen zoeken en met de hoeveelheid die ze nu gekregen hebben moeten ze het wel even volhouden. Stil als ze eerst waren beginnen ze nu al te kwetteren als ik eraan kom.
Iemand die voor mij kan bevestigen dat dit merels zijn? in dat geval kan ik ze (heb ik gelezen) ook kattevoer geven, dat wormen zoeken is nog een behoorlijk karwei voor 4 jongen

Morgen maar even de vogelopvang bellen, kijken of zij er wat mee kunnen.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 23:26:51 #181
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_39410262
Leuk verhaal Marbu. Mijn vogelgidsje verteld me niks over vogels die zo jong zijn, ik kan het je dus niet bevestigen.
Life is what you make it.
pi_39410344
ze zien er uit als merels idd
wat wij vroeger altijd deden om uit de nest gevallen merels en mussen op de been te helpen is brood soppen in melk en dat voeren .
vinden ze lekker (en heb je ws gewoon in huis ipv wormen met de riek uit het gras sjoelen )
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_39411446
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 23:29 schreef prupke het volgende:
ze zien er uit als merels idd
wat wij vroeger altijd deden om uit de nest gevallen merels en mussen op de been te helpen is brood soppen in melk en dat voeren .
vinden ze lekker (en heb je ws gewoon in huis ipv wormen met de riek uit het gras sjoelen )
Ok, thanx, dat wordt kattenvoer dus, als het idd merels zijn (of direct naar de vogelopvang).
Over brood in melk: ik las op internet juist dat melk giftig was voor alle vogels
Ik zit nu, nadat ik wat foto's heb gezien, toch te denken dat het spreeuwen zijn ipv merels.
Maar kattenvoer schijnt ook geen kwaad te kunnen (zelfde groep vogels oid) dus dat wordt het waarschijnlijk toch maar.
pi_39411543
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 00:06 schreef MarBu het volgende:

[..]

Ok, thanx, dat wordt kattenvoer dus, als het idd merels zijn (of direct naar de vogelopvang).
Over brood in melk: ik las op internet juist dat melk giftig was voor alle vogels
Ik zit nu, nadat ik wat foto's heb gezien, toch te denken dat het spreeuwen zijn ipv merels.
Maar kattenvoer schijnt ook geen kwaad te kunnen (zelfde groep vogels oid) dus dat wordt het waarschijnlijk toch maar.
ow ... hmmm ze zijn nog wel weg gevlogen nadat we ze gevoerd hadden.


kattevoer dan maar weken in water
Thank Drunk I'm a Goddess!
  zaterdag 1 juli 2006 @ 01:24:15 #185
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_39413744
Maar Marbu, als je ze naar de opvang brengt kan je er geen foto's meer van nemen
Wat voor een machine was het eigenlijk dat er zo'n nestje veilig in vervoerd kan worden over die afstand?
Life is what you make it.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 09:23:47 #186
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_39416973
Schanulleke...je mag je sensor wel eens schoonmaken. Ik had de onderkant 1cm gecropped ivm het gras.



Paar zwarte zwaantjes
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_39417046
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 01:24 schreef Schanulleke het volgende:
Maar Marbu, als je ze naar de opvang brengt kan je er geen foto's meer van nemen
Wat voor een machine was het eigenlijk dat er zo'n nestje veilig in vervoerd kan worden over die afstand?
[afbeelding]
Ja, foto's nemen is wel leuk, maar ik heb liever dat die beestjes gewoon zelfstandig kunnen worden. Ik ga ervan uit dat ze dat bij de vogelopvang wel kunnen, en ik niet. Dus dan maar geen foto's
Gelukkig zijn ze de nacht doorgekomen, dus zo weer even wormpjes zoeken totdat er kattenvoer is vanmiddag (we hebben geen kat namelijk ).
Die machine was een combine (da's zo'n ding om graan mee te oogsten). Daar zit een grote bunkertank op met een pijp met vijzel om het graan eruit te halen. Het nestje zat dus in die pijp, tussen de vijzenbladen (is lastig uitleggen). Daar zaten ze mooi beschut.
Om nog een beetje on-topic te blijven: ik ga straks bij het voeren proberen om wat betere foto's te maken
  zaterdag 1 juli 2006 @ 12:44:10 #188
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_39420375
Het is inderdaad weer eens tijd om mijn sensor te 'kuisen'. Nog een blauwborstdame op de rug in de aanbieding. Inmiddels lijkt het nest grootgegroeid en ze laten zich veel minder zien. Dus tenzij er nog een tweede legsel komt (hoop... hoop...) zal ik voor betere foto's weer tot volgend jaar moeten wachten.


Bedankt voor je uitleg Marbu. Leuk hoor. En je hebt gelijk natuurlijk, het dierenwelzijn is veel belangrijker dan een paar foto's.
Life is what you make it.
pi_39444913
quote:
Iemand die voor mij kan bevestigen dat dit merels zijn? in dat geval kan ik ze (heb ik gelezen) ook kattevoer geven, dat wormen zoeken is nog een behoorlijk karwei voor 4 jongen

Morgen maar even de vogelopvang bellen, kijken of zij er wat mee kunnen.
TIP: Haal een bakje meelwormen bij de dierenwinkel; heb ik ook gedaan voor mijn merel-vondelingetje. Daarna doos gemaakt met zitstok en aarde op de grond, wormpjes gestrooid etc. Toen ze groot was heb ik haar in het park uitgezet
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
  zondag 2 juli 2006 @ 12:11:55 #190
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_39445597
Zal ook eens wat van mijn vogel platen posten
1

2

3

4
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
  zondag 2 juli 2006 @ 12:14:45 #191
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_39445659
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 09:33 schreef MarBu het volgende:

[..]

Ja, foto's nemen is wel leuk, maar ik heb liever dat die beestjes gewoon zelfstandig kunnen worden. Ik ga ervan uit dat ze dat bij de vogelopvang wel kunnen, en ik niet. Dus dan maar geen foto's
Gelukkig zijn ze de nacht doorgekomen, dus zo weer even wormpjes zoeken totdat er kattenvoer is vanmiddag (we hebben geen kat namelijk ).
Die machine was een combine (da's zo'n ding om graan mee te oogsten). Daar zit een grote bunkertank op met een pijp met vijzel om het graan eruit te halen. Het nestje zat dus in die pijp, tussen de vijzenbladen (is lastig uitleggen). Daar zaten ze mooi beschut.
Om nog een beetje on-topic te blijven: ik ga straks bij het voeren proberen om wat betere foto's te maken
Bij de dierenzaak kan je universeelvoer halen voor buitenvogels, "mijn" moedermerel voert dat ook aan haar kleintjes. Het is een mengsel van fruit en insecten, waar merels dol op zijn. En naar mijn weten "binden" merels niet echt en hoef je het vliegen niet voor te doen Dus ik denk niet dat het kwaad kan dat je ze zelf grootbrengt.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zondag 2 juli 2006 @ 12:16:44 #192
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_39445712
quote:
Op zondag 2 juli 2006 12:11 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Zal ook eens wat van mijn vogel platen posten
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
Wat een rommel waar dat meerkoetje een nest van heeft gemaakt Die arend? is erg mooi...ik hou wel van dat soort portretjes
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_39445862






  zondag 2 juli 2006 @ 12:24:58 #194
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_39445893
quote:
Mooie zwanen serie
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
pi_39446047
Albatros :

Dobbert nu even niet de wereld rond.
  zondag 2 juli 2006 @ 12:46:55 #196
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_39446397
Ik hóór potverdorie een boomklevertje in de tuin...en denk je nu dat ik hem kan vinden? zucht...
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zondag 2 juli 2006 @ 13:20:44 #197
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_39447254
quote:
Op zondag 2 juli 2006 12:32 schreef Theebag het volgende:
Albatros :

[afbeelding]
Nu vraag ik me af waar jij deze foto hebt gemaakt, want ik heb het vermoeden dat ik hier naar een meeuw zit te kijken. Wel een leuk plaatje hoor!

@Pea: Frustrerend is dat he?! Gewoon door blijven zoeken, je moet hem uiteindelijk wel vinden
Life is what you make it.
pi_39447357
quote:
Op zondag 2 juli 2006 12:24 schreef robbedoeseos300d het volgende:

[..]

Mooie zwanen serie
Mooie is, ik kwam ze per toeval tegen terwijl ik aan het fietsen was Zag in eerste instantie de kleintjes ook niet, toen ik ze zag begreep ik waarom ze zo aggresief keken en hisden Ben maar niet al te dichtbij gekomen
pi_39448783
quote:
Op zondag 2 juli 2006 13:20 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Nu vraag ik me af waar jij deze foto hebt gemaakt, want ik heb het vermoeden dat ik hier naar een meeuw zit te kijken. Wel een leuk plaatje hoor!

@Pea: Frustrerend is dat he?! Gewoon door blijven zoeken, je moet hem uiteindelijk wel vinden
Dit is de zelfde albatros een paar tellen later :

Link


Gemaakt in een reservaat in de buurt van Dunedin ( Nieuw-Zeeland )
Dobbert nu even niet de wereld rond.
  zondag 2 juli 2006 @ 15:13:05 #200
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_39449462
Leuk Theebag, lijkt mij machtig om zo'n grote vogel te zien.
Life is what you make it.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')