abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 december 2001 @ 23:03:43 #1
5702 M4SS4CR3
Dream Theater freak
pi_2458492
Ik zit nu Terria van Devin Townsend te luisteren, en ik vind het echt een geniale cd! Echt een constante muur van gitaargeluid waarachter echt heel erg mooie melodiën verborgen zijn. En teksten waaraan duidelijk te merken is dat je met een manisch depressief iemand te maken hebt. Ben ik de enige die hier zo van onder de indruk is?

[Dit bericht is gewijzigd door M4SS4CR3 op 11-12-2001 23:11]

Where do we come from? Why are we here? Where do we go when we die? What lies beyond, and what lay before? Is anything certain in life?
  Admin dinsdag 11 december 2001 @ 23:04:42 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_2458511
Nee, je bent niet de enige,
bijna niemand kent hem

hallo!!!
De man is geweldig!!!

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 11 december 2001 @ 23:07:28 #3
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2458566
Ik ken int totaal wel een nummer van ze (met dank aan Xhorder).. niet onaanrdig.. maar t boeit me niet genoeg om er meer van uit te gaan vinden/zoeken wat dan ook... ik verwacht eigenlijk vandaag nog een reactie van Xhorder, anders zeker morgen (maar dat even terzijde)
  dinsdag 11 december 2001 @ 23:10:41 #4
5702 M4SS4CR3
Dream Theater freak
pi_2458622
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 23:07 schreef Vork het volgende:
Ik ken int totaal wel een nummer van ze (met dank aan Xhorder).. niet onaanrdig.. maar t boeit me niet genoeg om er meer van uit te gaan vinden/zoeken wat dan ook... ik verwacht eigenlijk vandaag nog een reactie van Xhorder, anders zeker morgen (maar dat even terzijde)
Het is geen ze, het is maar 1 man
Ik had ook niet echt verwacht dat iemand z'n muziek zou kennen, ondanks dat hij toch een cd met Steve Vai heeft mogen doen.
Where do we come from? Why are we here? Where do we go when we die? What lies beyond, and what lay before? Is anything certain in life?
  woensdag 12 december 2001 @ 11:12:07 #5
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2461989
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 23:10 schreef M4SS4CR3 het volgende:
Het is geen ze, het is maar 1 man
Ik had ook niet echt verwacht dat iemand z'n muziek zou kennen, ondanks dat hij toch een cd met Steve Vai heeft mogen doen.
pardon.. Ik ben geneigd om elke artiest als band aan te zien. .da's een vervelende tik van mij.. doe ik welles vaker zonder na te denken...

van Steve Vai heb ik trouwens echter nog nooit wat gehoord, ik ken enkel z'n naam...

woensdag 12 december 2001 @ 11:13:39 #6
5702 M4SS4CR3
Dream Theater freak
pi_2462002
quote:
Op woensdag 12 december 2001 11:12 schreef Vork het volgende:

[..]

pardon.. Ik ben geneigd om elke artiest als band aan te zien. .da's een vervelende tik van mij.. doe ik welles vaker zonder na te denken...

van Steve Vai heb ik trouwens echter nog nooit wat gehoord, ik ken enkel z'n naam...

Steve Vai is één van de beste gitaristen van het moment, leerling van Joe Satriani, en werkte ook met Frank Zappa samen. Maar naar mijn mening klinkt zijn muziek nogal arrogant, en niet echt vernieuwend ofzo... Echt samenspel is er ook niet bij...
  woensdag 12 december 2001 @ 11:15:45 #7
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2462024
quote:
Op woensdag 12 december 2001 11:13 schreef M4SS4CR3 het volgende:
Steve Vai is één van de beste gitaristen van het moment, leerling van Joe Satriani, en werkte ook met Frank Zappa samen. Maar naar mijn mening een arrogante kwal
Ik ken z'n naam.. net als dat ik zoveel namen ken van wie dan ook, ik wil nog zoveel muziek horen, maar ik kom er niet aan toe.. Misschien kan men gewoon ff voorlopig helemaal geen muziek meer maken gaarne, totdat ik weer een beetje bij ben.
pi_2463784
aaaaaaaaaah, Devin
na Al Jourgensen van Ministry mijn grootste muzi-kale held

Het begon toen ik in 95 of 96 een promootje kreeg van de eerste Strapping Young Lad cd, en ze een paar maanden daarna een keer zag optreden in het Paard in Den Haag..sindsdien volg ik alles wat die man uitbrengt, en ik moet zeggen het is geweldig. Veel mensen vinden het nogal vermoeiend omdat die het hele geluid nogal "dichtplamuurt" het is een muur van gitaren, keyboards en drums maar het is altijd zo vreselijk melodieus..zelfs City van SYL barst van de melodieen, terwijl die cd door veel mensen die ik ken beschouwd word als vreselijke teringherrie.

2 weken geleden heb ik nog het genoegen mogen hebben om Devin Townsend/Strapping Young Lad aan het werk te zien in de Effenaar in Eindhoven. Het was een behoorlijk eindje reizen met de trein, maar het was echt de moeite waard. Wat een wereldband, zo strak en hard, in een woord geweldig.

Mijn favoriete cds van hem zijn Ocean Machine en City van SYL.

edit: typo's

I feel like a hoochiemumma
pi_2463817
k Heb alleen Infinity en Terria. Wat een wereldartiest is die man. Alles lekker groots aangepakt. Je equalizer slaat rood uit in de volle breedte k Ga er zeker meer van aanschaffen
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 december 2001 @ 16:37:53 #10
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_2533251
godsamme
kom ik er net achter dat ik ook nog ergens een cd heb waarop Devon zingt, namelijk op Sex & Religion, van Steve Vai. Ja ik wist dat er een Devin Townsend op zong, maar aangezien ik dat album al zooo lang niet geluisterd heb had ik er niet echt bij stilgestaan dat het om dezelfde gaat.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 18 december 2001 @ 16:54:20 #11
5702 M4SS4CR3
Dream Theater freak
pi_2533455
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 16:37 schreef Tokus het volgende:
godsamme
kom ik er net achter dat ik ook nog ergens een cd heb waarop Devon zingt, namelijk op Sex & Religion, van Steve Vai. Ja ik wist dat er een Devin Townsend op zong, maar aangezien ik dat album al zooo lang niet geluisterd heb had ik er niet echt bij stilgestaan dat het om dezelfde gaat.
Klopt ja. Beetje vreemde cd, maar staan wel een paar mooie nummers op. Het is alleen een stuk minder mooi als Terria. De rest weet ik nog niet, maar dat staat nu zeker op m'n verlanglijstje
pi_2542429
devin townsend is echt geniaal, ik heb hem op waldrock afgelopen keer gezien en ik heb zelden zo van een optreden genoten.
eindelijk weer eens iets nieuws op het gebied van metal!
maar hij heeft eerder toch ook in de band 'straping young lad' gespeeld?
alerta, alerta, alerta antifascista
pi_2543379
quote:
Op woensdag 19 december 2001 12:43 schreef rebel_girl het volgende:
devin townsend is echt geniaal, ik heb hem op waldrock afgelopen keer gezien en ik heb zelden zo van een optreden genoten.
eindelijk weer eens iets nieuws op het gebied van metal!
maar hij heeft eerder toch ook in de band 'straping young lad' gespeeld?
Ja, klopt..dat is de naam van een van zijn projecten, het is een beetje verwarrend al die verschillende namen voor al die projecten.
De laatste toer van hem was trouwens Devin Townsend/Strapping Young Lad, en er komt binnenkort weer een nieuw SYL album uit
I feel like a hoochiemumma
  donderdag 20 december 2001 @ 13:05:17 #14
5702 M4SS4CR3
Dream Theater freak
pi_2555809
Nu ben ik toch wel benieuwd: Ik ken van hem alleen dus Sex & Religion met Steve Vai, 1 nummer van 'Working Man', een Rush tribute cd, en dus Terria. Klinkt hij bij SYL net zo als bij z'n solowerk, of is het alweer heel anders?
pi_2555877
quote:
Op donderdag 20 december 2001 13:05 schreef M4SS4CR3 het volgende:
1 nummer van 'Working Man', een Rush tribute cd
Staat Lemur Voice daar ook niet op? (of vergis ik me nu heel hard?)
pi_5052089
Devin heerst, SYL op Dynamo was geweldig

Hij heeft van zowat ieder project van m wel wat opmp3.com staan:
Devin Townsend solo
Strapping Young Lad
Devin Townsend/Punky Brüster

en nog wat hij geproduceerd heeft:
Zimmer's Hol
The Almighty Punchdrunk
Just Cause

woensdag 17 juli 2002 @ 16:59:53 #17
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_5052455
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 16:34 schreef metalbazzz het volgende:
Devin heerst, SYL op Dynamo was geweldig
Juist.

SYL was wat mij betreft uiteindelijk de enige band op Dynamo die de moeite waard was, en ze maken m.i. een flink deel van de huidige metalbandjes overbodig.

"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."
  woensdag 17 juli 2002 @ 19:47:14 #18
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_5054314
SYL boeit me niet, maar "Terria" mag ik graag draaien. "Ocean Machine" en "Physicist" staan ook nog op het programma.
  woensdag 17 juli 2002 @ 22:20:59 #19
5702 M4SS4CR3
Dream Theater freak
pi_5056527
Lekker late reacties
Ik vind SYL weer iets minder... En de albums Ocean Machine en Physicist heb ik hier in Arnhem helaas niet kunnen vinden. Ja natuurlijk heb ik ook bij de Dollhouse gekeken
pi_5057281
ken alleen SYL maar dat is wel heftig
en ik ken deze band ook alleen maar omdat in een interview met meshuggah gevraagd werd welke metal zij zelf waardeerden en ze toen Devin Townsend noemden.
pi_5057438
Ik hoorde ze voor het eerst (en laatst) live (voorprogramma van Fear Factory op 30-11-2001 in 013)
Een enkel nummer was wel aardig...
  woensdag 17 juli 2002 @ 23:29:23 #22
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_5057547
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 23:20 schreef Oxigun het volgende:
Ik hoorde ze voor het eerst (en laatst) live (voorprogramma van Fear Factory op 30-11-2001 in 013)
Een enkel nummer was wel aardig...
maar jij hebt geen smaak ......
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
  woensdag 17 juli 2002 @ 23:42:19 #23
1358 Xhorder
He's back...
pi_5057734
Vaag dat ik niet heb gereageerd destijds.. Oh well, tweede kans: Devin is voor mij momenteel één van de beste artiesten. Kep ongeveer al z'n cd's.

3 x SYl (2 studio, 1 live)
Ocean Machine
Infinity
Physicist
Terria
Steve Vai - Sex And Religion (hier doet ie de zang, erg goed)
Official Bootleg
Ass Sordid Demo's (oude demo's en rarities op cd gekwakt, ook officieel uitgebracht)
Christeen EP
Christeen promo
Punky Brüster

... en dat was het wel geloof ik Ik heb hem vorig jaar zien spelen op Waldrock, net voordat Terria werd uitgebracht. Het was een SYL optreden, maar ze speelden ook Devin's solo materiaal (SYL is nu echt een band geworden, nieuwe cd in februari)... wat me iets meer aanspreekt.

edit: Oh en damn, ik heb een heuse Devin kerstkaart gekregen, gesigneerd enzo...

... na vijf jaar
  donderdag 18 juli 2002 @ 00:11:45 #24
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_5058128
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 23:42 schreef Xhorder het volgende:
indrukwekkende lijst Townsend materiaal
heil Xhorder, check je mail es.
  donderdag 18 juli 2002 @ 01:44:45 #25
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_5059075
Ik vond Strapping Young Lad niet zoveel aan. Maar zijn werk met Steve Vai en zijn CD Terria zijn wel goed. Ik moet altijd wel lachen om een van die eerste nummers (Earth Day ofzo?): begint zeer ruig en dan zingt 'ie opeens RECYCLE! Hahaha, zo komt de boodschap wel over!
What's the speed of Dark?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')